Weetje hoe beter, het scheelt me gewoon (ff denke); 3 uur voor KHNV, 2 voor HAM, 1 voor MCV en 1 voor SCVV maar kheb nu ook engels(2 uur) en nederlands(1 uur in de week) scheelt me alsnog 4 uur
Zeer leuk Op de flat wordt het wel eens laat gemaakt door andere medestudenten, maar ej, hoort er bij Op school ook erg leuk en leerzaam! Theorie die we tot nu toe hebben gehad spreekt me aan (hoefkunde, anatomie etc.), ook al waren de eerste lessen meer introductie dan meteen aan het werk. Rijden viel me van mezelf een beetje tegen deze week. Paard krijgt op school nu 1,5 brok 3 x op een dag, terwijl die op stage 1 x brok 2 keer op een dag kreeg. Krijgt dus 2,5 brok meer, maar dat was nodig volgens de voedingsdeskundigen (bij aankomst op school kreeg je een voedingsadvies van school uit) omdat het paard aan de lichte kant zit qua gewicht, en hij iets meer mag aankomen (paard weegt 515 bij een schofthoogte van 1,65). Merk nu wel dat die door deze extra hoeveelheid brok drukker wordt in zijn gedrag. Ook dat is niet erg want het is uit zichzelf een erg rustig, ietwat langzaam paard, maar het blijft een hengstje, en de hoefsmid en mn stagebegeleidster hadden als advies al meegegeven hem niet teveel krachtvoer te geven, aangezien we nu ook in het voorjaar komen . Nougoed,tot nu toe schijnt het hem niks te bommen dat hij een hengstige merrie als buurvrouw heeft (hij wordt niet voor niets al door medeklasgenoten uitgemaakt voor: AAAAAAH WILDE DEKHENGST en een RUIN MET BALLEN , heerlijk hè, zo'n dier . Maarrem, even terug komen op het rijden...afgelopen donderdag was die wat bokkig en kwam die stukjes omhoog, was ik niet gewend van hem . Waarschijnlijk gewoon frissigheid, want heb hem vrijdag 3 kwartier in de stapmolen gezet en ben nog met hem aan de hand over de drafbaan gegaan, was niks aan de hand onder het rijden. Stagebegeleidster rade me ook aan om hem nu elke dag op school in de stapmolen te zetten omdat hij wel iets van die extra hoeveelheid voer zal moeten verbranden. Hij zal het moeten opslaan omdat die aan de wat magere kant zit, maar daarentegen zal die ook een deel moeten verbranden want hij wordt door zn frissigheid brommerig naar andere paarden. Nou holiemenolie wat een verhaal Maar dit is hoe ongeveer zo mn eerste week op school eruit zag