doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:58

hahaha nou ik vidn het belangrijker dat ik het zelf goed vidn gaan

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:06

Agh ik hou gewoon van een lekker wedstrijdje met winspunten en een prijsje erbij is altijd leuk natuurlijk Lachen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:35

Dat vind ik nou het nadeel van de dressuur, jury's doen wat ze zelf goed vinden. En ik hoop gewoon dat er een hoop commentaar bijstaat, daar kan je van leren. En ik hoop dat we een jury hebben die van haflingers houd Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:46

Haha, ja tuurlijk wen Knipoog Iedereen houdt toch van Bowie zijn lieve koppie.... Haha!
Ik vind het gewoon leuk om mee te doen, en ik hoef helemaal geen winstpunten te halen. Ik neem vaak een lastig paardje en zie ik wel of ik boven de 200 haal Knipoog
Eens was mijn hele blad volgeschreven met commentaar, dat was inderdaad leuk om te lezen Ja

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:57

Oke Knipoog ik heb een aantal knhs proeven gereden, de laatste 2 had ik beide geen winstpunt. De galop was beide keren beetje erg slecht. En ik had er de eerste keer te weinig op geoefend. De twee keer had ik er wel op geoefend, maar toen was hij kreupel, toen mocht ik van iemand of haar pony, alles buiten de galop ging redelijk goed, maar de galop was prut.
En daarvoor had ik volgens mij net wel winstpuntjes, maar das al zo lang geleden.
Ik ga er voor dat Bowie naar mij luistert en dat ik hem rijd en niet hij met mij rijd en me in het zand gooit.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:39

Nouks schreef:
Bij ons mogen de manegeklanten niet echt losrijden. Ze mogen er 20-30 minuten voor de tijd op gaan zitten, waarna ze tot ze aan de beurt zijn mogen stappen. Dit omdat manegepaarden wel vaak moeten, en ze anders door iedereen even flink losgereden zullen worden. Af en toe mogen de verdere ruiters wel wat meer losrijden, maar ze mogen dan niet galopperen.

Pensionklanten mogen wel gewoon losrijden natuurlijk.

Bij ons worden de mangepaarden 1 keer los gereden Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 21:51

Bij ons is iedereen vrij om met 't manegepaard te doen wat hij wil. Ik vind dat wel fijn, zo kom ik tenminste met een nageeflijk paard de ring in. Maar ik ga geen driekwartier losrijden natuurlijk. Clown

(Eigenlijk is het zo, dat als een paard vaker moet lopen, alleen de 1e ruiter langer losrijdt, en andere hem dan overnemen)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:36

Wij mogen vaak ook gewoon nog 10-15 min. losrijden, ik mag meestal wat langer, rijd bijna altijd op 'n pony waar bijna niemand op wil Tong uitsteken Maar ik kijk hier nounet terug in mijn f3b proefje afgelopen zomer, met ponykamp. Was niet echt goed! Vork
We reden in de buitenbak en ik heb 'n pony die heel snel schrikt, komt er dus ff 'n fietster met veel lawaai langs gereden, eerst allemaal bokken en steigeren, hem weer naar beneden gekregen en door gereden. Nou, hals laten strekken, ja dat gaat goed dan, ik kon me teugels niet eens langer laten worden, anders zat ik daar weer in galop Clown En ook nog steeds in die hoek, daar niet de hoek in gaan! Vork

Maar vrije stap is ook zoiets Vork Wij hebben van onze instructrice geleerd: teugels iets langer laten worden, maar niet zo lang als bij halsstrekken en dan gewoon netjes de rijbaan verlaten. Doe ik, helemaal goed want we hoefden niet door die hoek, krijg ik 'n 5 en staat erbij 'vrije stap', ja erg handig Vork

Nou lees ik hier ook net nog iets, bij mijn f2 proefje staat bij beenligging 'tenen naar binnen', staat bij m'n f3b proefje: 'tenen naar buiten' Verward Ja, ik weet ook heel goed dat ik m'n tenen naar binnen moet draaien, zetten ze dit dan er als opmerking bij Verward Nogal vaag! Vork

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:54

Op de vorige manege mocht de eerste een 20 minuten volgens mij losrijden. En degene erna mochten of in de gang wachten of rond stappen over het erf, maar niet meer losrijden.

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 00:05

Ik vind het altijd wel fijn als er duidelijk commentaar op je protocol staat. Knipoog
Ik kijk ook altijd nog even naar me oude protocol bij de volgende wedstrijd.
En het is en blijf een jurysport! Knipoog

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:05

Ik kijk ook altijd even naar me oude protocol ja.. Is toch best handig.. Even kijken welke puntjes ik nog kan verbetere Tong uitsteken

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:09

kooslover schreef:
275 Nors opkijken Dat vind ik echt wel heeel hoog hoor! (Heb het even uitgerekend, en dan heb je gemiddeld een 7.9) Vind dat eigenlijk wat overdreven Knipoog

Tuurlijk is het overdreven.
Belachelijk vind ik het zelfs!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:24

Mijn protecol is van een jaar geleden en wat ik ervan kan leren is dat de galop beter moet. (maar vond de punten al heel knap, had nog maar weinig op haar gereden)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:26

Oeh, morgen heb ik weer wedstrijd. Nagelbijten / Gniffelen
's ochtends nog les, en dan 's avonds wedstrijd.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:31

suc6. Ik heb vanavond les en volgende week 's avonds wedstrijd.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:32

succes mandyy

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:25

noami10 schreef:
Nou lees ik hier ook net nog iets, bij mijn f2 proefje staat bij beenligging 'tenen naar binnen', staat bij m'n f3b proefje: 'tenen naar buiten' Verward Ja, ik weet ook heel goed dat ik m'n tenen naar binnen moet draaien, zetten ze dit dan er als opmerking bij Verward Nogal vaag! Vork

Weet niemand dit? Ook onze juryleden niet? Verward

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:27

noami10 schreef:
noami10 schreef:

Weet niemand dit? Ook onze juryleden niet? Verward

Ik denk dat de ene het als tip geeft van tenen meer naar binnen draaien, en dat de andere het bedoelde dat je je tenen naar buiten hebt staan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:30

Dat weet ik wel zeker ja!
Heel vaak is dat zo dat het anders geformuleerd word.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:52

Horsefreak schreef:
Dat vind ik nou het nadeel van de dressuur, jury's doen wat ze zelf goed vinden. En ik hoop gewoon dat er een hoop commentaar bijstaat, daar kan je van leren. En ik hoop dat we een jury hebben die van haflingers houd Bloos

Hoe kom je daar nou bij...?????????? Jury's gaan op cursus, zodat ze leren wat ze goed MOETEN vinden zonder dat ze zelf gaan interpreteren wat goed is of niet goed is! De ene jury zal daarbij wat meer op details letten en de ander op het geheel, maar voorop staat dat de ruiter bij de FNRS-proeven het belangrijkste 'onderdeel' is.
Er zullen ongetwijfeld jury's rondlopen die te veel aan hun eigen mening en gevoel vasthouden en die er de meest absurde voorkeuren op na houden (bijv. een voorkeur voor Friese paarden of iets dergelijks, om maar wat te noemen), maar een goede jury is objectief, heeft een goede frisse kijk op de proef die gereden wordt en is geen foutenkijker. Commentaar bij de gereden onderdelen vind ik persoonlijk erg belangrijk, maar dat wordt vanuit de cursus ook meegegeven, om de cijfers zo veel mogelijk te motiveren.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:08

Goede jury's die zijn zoals jij omschrijft vind je helaas weinig, op de vorige manege veel wedstrijden meegemaakt, alleen dan van KNHS en die hebben ook bijscholingscursussen voor jury's maar elke jury beoordeeld een proef weer op zijn eigen manier, de een vind een lekker vlot paard belangrijk en de ander weer dat hij netjes ontspannen loopt.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 12:10

Heb F7 gereden met Ushi voor de grap voor het eerst op een manege gestart met haar, Heel spannend vond ze het allemal. 235 punten (maar 1vijf en 3 achten!) De jury was heel mild dit keer dat wel.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:13

235 punten goed zeg!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:14

Vanaaf dus wedstrijd. Vork
Net les gehad, nog even geoefend.
Ging best wel goed, doorzitten ging stukken beter.
Aan het eind liep ie echt lekker, lekker los enzo.

Instructrice zei wel dat je in deF10 wel super op Embrasseur moet rijden om winstpunt te rijden.
Mja, boeiend.
Hoop alleen dat ie niet te opgefokt raakt want dan kan ik hem niet meer houden. Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:23

Veel succes vanavond Haha! (En ook veel plezier natuurlijk!)