Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkee

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:06

heeft iemand hier misschien ook Gentle gezien?? Bloos Bloos
(Iets naar boven en je ziet wie, wat, hoe...)

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:20

sorry ik heb je pony niet gezien
maar ik zal uitkijken hoor !!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:14

Goh ik was helemaal vergeten dat ik hier een oproep gedaan heb om manege in West-Vlaanderen te vragen, zie ik nu pas terug.

- Manege Derby, ligt waar ergens? Ik heb al HEEL ERG VEEL van de naam gehoord, maar heeft iemand ook een site en IEMAND DIE ER ZELF RIJDT en een EERLIJKE mening kan geven?
- Ruiterschool Rodeberg? Heb ik nog nooit van gehoord, Rodeberg is dit een stad, ik heb er nog nooit van gehoord. Idem vorige vraag: verdere informatie?
- En er babbelde ook iemand over een manege in Waregem?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:16

zitake schreef:
magli schreef:
Zijn er hier mensen die in maneges rijden in West-Vlaanderen? Ik mag nog een paardenkamp doen in de zomer, maar wil eens naar een andere manege gaan dan anders? In de manege moeten er dus wel kampen worden georganiseerd worden in de zomer.

boskasteel brielen, maar ik weet niet of het intern kampen zijn.
Crisil in spiere
Ponyclub vleteren
ik weet er een hele hoop hoor, hangt ervanaf wat je wil en wat je ervan verwacht.

Ligt dit allemaal in West-Vlaanderen? Spiere?

Domme vraag maar ponyclub Vleteren, club met enkel pony's of ook paarden?

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:17

Is er iemand hier die ervaring heeft met fe Rode berg? Of er in de paasvakantie naar toe gaat?
Ik ga wss de tweede week daar een springstage doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:06

magli schreef:
zitake schreef:

Zijn er hier mensen die in maneges rijden in West-Vlaanderen? Ik mag nog een paardenkamp doen in de zomer, maar wil eens naar een andere manege gaan dan anders? In de manege moeten er dus wel kampen worden georganiseerd worden in de zomer.

Ligt dit allemaal in West-Vlaanderen? Spiere?

Domme vraag maar ponyclub Vleteren, club met enkel pony's of ook paarden?

Ook paarden hoor, maar vroeger reed ik bij de ponyclub.
Alles in west-vl ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:07

Valentinow schreef:
Is er iemand hier die ervaring heeft met fe Rode berg? Of er in de paasvakantie naar toe gaat?
Ik ga wss de tweede week daar een springstage doen.

Ik ken rs rodeberg, woon er niet zo ver vanaf. Manier van rijden is niet mijn ding, maar kom elk zn eigen mening. Ik ga er iig zelf niet (nooit) rijden. Heb er nog les gehad, kamp gehad.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:40

Ja ik heb er al heel goede reacties over gehoord. Van een meisje dat internatinoneel srpingt dus.. Ik denk wel dat het de moeite is. Ik weet niet welk kamp jij hebt gedaan maar zij heeft dus de springstage gedaan.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:58

magli schreef:
Goh ik was helemaal vergeten dat ik hier een oproep gedaan heb om manege in West-Vlaanderen te vragen, zie ik nu pas terug.

- Manege Derby, ligt waar ergens? Ik heb al HEEL ERG VEEL van de naam gehoord, maar heeft iemand ook een site en IEMAND DIE ER ZELF RIJDT en een EERLIJKE mening kan geven?
- Ruiterschool Rodeberg? Heb ik nog nooit van gehoord, Rodeberg is dit een stad, ik heb er nog nooit van gehoord. Idem vorige vraag: verdere informatie?

Vraag geldt nog steeds. Nog iemand die maneges kent met een goede reputatie in West-Vlaanderen? Eventueel aan de kust of dicht bij Brugge?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 23:10

magli schreef:
magli schreef:

Vraag geldt nog steeds. Nog iemand die maneges kent met een goede reputatie in West-Vlaanderen? Eventueel aan de kust of dicht bij Brugge?

Manege Derby ken ik heel goed. Heb er lang zelf in de lessen meegereden, ben er veel op kamp geweest, en ga er deze zomer mijn paarden een maand zetten. Afin, leuke manege, de buitenritten (op het strand, twee uur lang) zijn zeker een aanrader ! Allemaal doodbrave paarden ! Zitten af en toe echt leuke dieren tussen. De lessen zijn ook van een goed niveau, alleen in de vakanties zitten er soms naar mijn mening iets te veel mensen in een les... Maar ik vond dat eerlijk gezegd wel gezellig Knipoog ! Mijn enige minpuntje vind ik dat in het seizoen de paarden er nogal veel moeten werken, maar ze hebben er een conditie naar, en zijn het wel min of meer gewoon. Ze zijn daardoor gewoon uberbraaf maar niet echt sloom ofzo (of je moest juist een sloom type uitkiezen maar dat heb je altijd wel wat he).
Dan over de manege in Waregem, waarschijnlijk De Gaverbeek, daar ben ik op BLOSO kamp geweest, een heel harde aanrader, voor de rest kan ik niets over die manege zeggen Lachen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:57

In Waregem heb je ook nog de Gaverranch Ja

In ponyclub Vleteren haddenz e vroeger vrij pittige paarden en pony's, leuke lesdieren Ja (waren wel maar 3 paarden en de rest pony's toen).

Verder rijd ikzelf graag in Brielen (boskasteel) maar die geven geen interne kampen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 01:11

Heeft hier iemand ervaring met de manege 'Stoeterij Deloof' in Torhout?
Of kent iemand een goeie manege in de buurt van Roeselare? (Hartje West-Vlaanderen dus)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:31

Valentinow schreef:
Ja ik heb er al heel goede reacties over gehoord. Van een meisje dat internatinoneel srpingt dus.. Ik denk wel dat het de moeite is. Ik weet niet welk kamp jij hebt gedaan maar zij heeft dus de springstage gedaan.

Tja Ik vind de manier van rijden niet goed, maar ik hou dan ook niet van dat ruk en plukwerk en ze gaan nogal makkelijk erover, liever een sterken bit dan gewoon net rijden. Zo die manier. Maar dit is enkel mijn mening dus. Hangt ervanaf wat je prioriteiten zijn he;

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:32

poes schreef:

In ponyclub Vleteren haddenz e vroeger vrij pittige paarden en pony's, leuke lesdieren Ja (waren wel maar 3 paarden en de rest pony's toen).

Verder rijd ikzelf graag in Brielen (boskasteel) maar die geven geen interne kampen.

Ja idd pittige paarden en pony's vooral de pony's dan. Het is al een tijd geleden dat ik er nog geweest ben maar ik weet dat er oa nieuwe zijn bijgekomen. Maar het zijn leuke kampen en gezellige sfeer.

Brielen is idd super, alleen jammer dat er geen interne kampen zijn.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:59

Citaat:

Manege 't Peerd in De Panne is wel een aanrader. Om er ' permanent ' te rijden weet ik niet. Het is echt een heel kleine manege. Maar er is een heel gezellige sfeer. De strandritten en bosritten zijn fantastisch en in een klein groepje. ( ze gaan zelfs met 1 persoon op pad!) Ook toffe paardjes! Echt de moeite!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:28

Iedereen bedankt voor te reageren. Heb nu een paar maneges genoteerd die me nog aangenaam lijken. Vooral manege 't Peerd is nog het best omdat het aan de kust ligt en blijkbaar niet al te groot is. Heeft manege 't Peerd een site?

En Derby lijkt wel leuk maar aangezien het er in de vakantie altijd zo druk is en de paarden zoveel moeten werken, heb ik besloten nt naar Derby te gaan.

Ook de BLOSO-maneges staan op m'n lijst, ik ga zelf elk jaar een paar keer naar Woumen- De Rhille en deze manege behoort ook tot BLOSO, dus ik ken de goede reputatie van BLOSO.

Bloso? : De Gaverbeek EN Gaverranch

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:29

Ashkerlon schreef:
Heeft hier iemand ervaring met de manege 'Stoeterij Deloof' in Torhout?
Of kent iemand een goeie manege in de buurt van Roeselare? (Hartje West-Vlaanderen dus)

Deloof ligt vlak naast Groenhove als ik me niet vergis. Naar Deloof ben ik nog niet geweest wel al naar Groenhove. Als je info wilt over groenhove vraag je het maar even. http://www.groenhove.be

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:30

Chiba schreef:
Citaat:

Manege 't Peerd in De Panne is wel een aanrader. Om er ' permanent ' te rijden weet ik niet. Het is echt een heel kleine manege. Maar er is een heel gezellige sfeer. De strandritten en bosritten zijn fantastisch en in een klein groepje. ( ze gaan zelfs met 1 persoon op pad!) Ook toffe paardjes! Echt de moeite!

Je beschrijving lijkt me heel leuk. Kleine manege, lekker gezellig, heeft de manege een site?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:54

magli schreef:
Deloof ligt vlak naast Groenhove als ik me niet vergis. Naar Deloof ben ik nog niet geweest wel al naar Groenhove. Als je info wilt over groenhove vraag je het maar even. http://www.groenhove.be

Ze liggen allebei in Torhout, maar niet naast elkaar Lachen
Ik rij nu anderhalf jaar bij Deloof, maar het begint me wat tegen te steken. Ik leer niets meer bij Huilen Ook zitten er veel jonge kinderen. Ik ben de enige in mijn groep die 20 is, de rest is jonger (15 en lager) Dus ik heb ook niet echt iemand om mee te praten. Misschien dat het beter zou zijn op een andere dag, maar ik kan onmogelijk een andere dag gaan... Ook de lessen worden me iets te druk. Veel te veel paarden op een kluitje. Ik heb het gevoel dat iedereen de vrijdag wil komen rijden.
Hoe is de sfeer in Groenhove? ik heb al naar de prijzen gekeken, en zoals het er nu voor staat zou Groenhove goedkoper zijn. Dus ik denk er aan om van manege te wisselen. Eens een andere sfeer, andere lesgever, nieuwe kijk op de dingen. Het kan alleen maar positief zijn denk ik.
Maar ik hou mijn ogen ook nog open voor andere manege's. Ik heb graag wat keuze Lachen

apollo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:38

ik ben op groenhove naar kamp geweest,
ik vind het daar zeer goed, heb al veel bijgeleerd

alleen geloof ik dat ze met grote groepen rijden,
maar aangezien ze grote pistes (2) hebben kan dat geen kwaad,
en het is niet achter elkaar rijden maar individueel:)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:58

Ashkerlon schreef:
magli schreef:

Ze liggen allebei in Torhout, maar niet naast elkaar Lachen
Ik rij nu anderhalf jaar bij Deloof, maar het begint me wat tegen te steken. Ik leer niets meer bij Huilen Ook zitten er veel jonge kinderen. Ik ben de enige in mijn groep die 20 is, de rest is jonger (15 en lager) Dus ik heb ook niet echt iemand om mee te praten. Misschien dat het beter zou zijn op een andere dag, maar ik kan onmogelijk een andere dag gaan... Ook de lessen worden me iets te druk. Veel te veel paarden op een kluitje. Ik heb het gevoel dat iedereen de vrijdag wil komen rijden.
Hoe is de sfeer in Groenhove? ik heb al naar de prijzen gekeken, en zoals het er nu voor staat zou Groenhove goedkoper zijn. Dus ik denk er aan om van manege te wisselen. Eens een andere sfeer, andere lesgever, nieuwe kijk op de dingen. Het kan alleen maar positief zijn denk ik.
Maar ik hou mijn ogen ook nog open voor andere manege's. Ik heb graag wat keuze Lachen

Paarden moeten er tijdens de zomer veel werken, vind ik. Maar tijdens het gewone jaar is het er volgens mij wel gezellig en leuk.

Jolientje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:10

Manege Woutershof is de eerste manege waar ik heb gereden. Op zich leek het allemaal
wel leuk en gezellig. Ik heb er een paar maand gereden, maar op de duur werd er erg
onvriendelijk op ons (mij en mijn zussen) gereageerd, omdat wij nog niet veel van paarden
af wisten en dus nog best veel geholpen moesten worden. Wij zijn daar uiteindelijk
vertrokken en na een tijdje op een andere manege gereden te hebben drong het pas
tot mij door hoe slecht die manege eigenlijk was.. (in mijn mening dan)

De kleine roost, werd de volgende manege waar ik reed. Hoewel ik hier op die manege
al negatieve reactie's heb gelezen was het voor mij allemaal ok. Ik vond het een leuke
manege en heb er ook leuke herinneringen aan. Als iemand mij hier kan vertellen hoe
het met Nitro, Beauty en Vivaldi is vergaan, graag! wegens verhuis ben ik daar moeten vertrekken.

Nu rijd ik al 2 jaar op Rancho Cierro Helado, in Spanje. Ik volg mijn lessen in het engels
en de paardjes en instructrice zijn echt super! Ik moet zeggen dat ik bij deze manege
echt met mijn gat in de boter ben gevallen (om het zo maar even uit te drukken)
voor mij is het dus van slecht naar beter naar best gegaan. Lachen

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 04:08

Citaat:

Je beschrijving lijkt me heel leuk. Kleine manege, lekker gezellig, heeft de manege een site?[/quote]

Nope, ik denk dat ze geen website hebben.
Er hing daar echt wel een goede sfeer. En bereikbaar met de kusttram, ook altijd handig Knipoog
Ik heb je een PM gestuurd!

PaulineDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:40

poes schreef:

De Gaverranch ligt in Stasegem (op de grens met Deerlijk)
In Waregem heb je het bloso-ruitersportcomplex

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:45

Met de Bloso sportkampen moet je wel weten dat men daarvoor zoveel paarden nodig heeft dat men meestal net voor het seizoen een heleboel paarden bij moet nemen, en die komen niet altijd van plaatsen waar ze netjes doorgereden zijn...