KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjan1984

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:19

Mootje, balen van je enkel.

ìk heb gisteren cross training gehad in Ysselsteyn. Ging super goed, paard werd er weer lekker fris van. Heb geen last gehad van de hechtingen in mijnpols gelukkig maar ben wel kei blij als het maandag is en ze eruit mogen.

Hier is het ook echt super slecht weer.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:45

Welke groep zat je? Ik heb ook cross gehad gister, ofja zwemles....
Voor rest ging wel goed, stond wel ff hoger dan in ermelo!
Paard vandaag in trailer hele achterbeen open :(

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:50

Ik zat in de groep van half 11 tot 12, bij Gerald.
Welke groep zat jij dan?
Hoe heeft je paard dat voor elkaar gekregen?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:51

Ik weet t al :p jij reed voor middag? En had heel mooi bruin tuig :)? Volgens mij les v jongen met rode jas?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:55

Haha ik zat in groep van 12u toen jij in waterbak was wask aant los rijde (met bruin paard en oranje fleecetrui). Mooiste paard vd bak haha.
Uhm ik draafde erin en uit bij de bult ging prima draafde ik langs bult af terug erin en in afsprong struikelde die dus toen hing ik al half in zijn nek en paard op zn kniee in water en toenn vloog er een hond uit t bos dus schrok ie en toen lag ik erin :+ koud!!! Was wel goed wakker toen :s gelukkig was les afgelopen dus had ng een keer dat lijntje gedaan ging goed en toen snel andere kleren aangedaan ;)
Opzich ging rest wel goed alleen op huisje en die hele dikke boom van 1m had ik stop maar daarna vlot gesprongen en een stop over die balken onder dat boogje, die bleef heel lastig.
Enige was dat hij echt dubbelzo hoog saprong als hindernis, deed hij in ermelo niet kon toen ook beter 1 tempo houden op hindernis af, was nu lastig maja was ook eerste keer sinds tijden

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:41

Ja ik reed voor de middag.
Zwart paard, wit hoofd en bruin tuig ja.
durf niet te zeggen of ik je heb zien losrijden (heb zoveel nieuwe mensen gezien, haha).

Wij mochten het huisje jammer genoeg niet springen :-( Wel skyjump enzo gedaan, dat ging wel super goed.

Balen dat je een enkeltje waterbak kreeg.
Was voor iedereen denk ik weer de eerste training van dit jaar, moeten er toch allemaal weer een beetje inkomen.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:20

Van jullie rijd eigenlijk alleen met een dressuurzadel? Ik ga er 1 kopen maar wil mn Wintec vzh eigenlijk weg doen

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:37

Ik heb alleen een vzh maar met je dressuurzadel moet je het ook wel redden denk op kamp.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:50

Goedenavond meiden! Ik ben weer terug van een heerlijke week wintersport (helaas ^) !!)
Heb het echt heerlijk gehad; op de berg -14 maar met een helder blauwe lucht inclusief zon dus. Heb flink kunnen skieen, boarden en ook kunnen aprés skieen hihi. Ben zelfs nog een ravijn in gerodeld, daar lag net geen sneeuw dus ik heb bont en blauwe billen van de rotsen!

Heb even snel bijgelezen hier. Zag liefdes-perikelen van Mo! <3 Leuk! Mijn beste vriendin haar vriendje golft ook proffesioneel, misschien kennen zij elkaar wel hihi! Woont jouw mr. loverlover ook in het gooi toevallig?
Verder nog een erg hoge springwedstrijd van Corella, 1.20, daar krijg ik ook een beetje de bibbers van dus ik begrijp je wel!
Niet zulke fijne punten van Annelies, hoe ben je vandaag gegaan? Ik hoop rechtvaardig en beter dan de vorige keer iig.
Over de kastjes gesproken, destijds kon ik mijn dressuurzadel gewoon erin leggen en mijn springzadel op de bodem, ging prima met de zadelhoezen erom heen. Maes zijn dierenartsverklaring is al geregeld voor een stal met buitenluik ivm zijn bronchitis. Nu alleen nog even bellen voor een adres waar het heen kan en gelijk een stal voor zondag reserveren (denk dat ik toch op zondag lekker heen rijd en dan in dezelfde BB als een aantal anderen hier een kamer boek!)
BV; ken jij Wilma van de KNHS dan persoonlijk of begrijp ik dit helemaal verkeerd?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:01

Sjel, Dan gaan we gezellig uit eten in Ermelo zondag ;)
Ik heb twee zadels, maar als je zelf niet of weinig springt, is een zadel meer dan voldoende!
Sjel, BV is ook instructieweek-instructrice :D

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:19

Sjel, klinkt goed, zal zeker wel mooie witte bril ophebben nu? ;)
Mootje, wie is BV? (Enne hoe weet je nu wie er lesgeven in onze week :p)

1 zadel gaat prima hoor, als je beetje rustig mee wil doen.
Ik spring nooit van mijn leven meer met dressuurzadel, halve hernia aan overgehouden maar gelukkig genoeg springzadels hiero. Dus neem er ook 2 mee :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:22

BV is BuenaVista hier in het topic ;) De meeste instructeurs hebben vaste weken!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:24

Ik dus :). Ik geef idd les tijdens de instructieweken.
Alleen niet tijdens week 2 (met uitzondering van vorig jaar vrijdag :) )
Ik heb een springzadel én dressuurzadel!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:31

Sjel, Hij speelt bij Noordwijk in het eerste, maar speelt competetie in heel NL en zit nu voor een paar dagen in Portugal om te golfen... Wie weet kennen ze elkaar wel ;)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:17

Die witte bril valt wel mee gelukkig Colet! Bij elke geschikte moment snel de bril af, zo een ijdeltuit ben ik dan wel weer 8-)
Ahaa Mo, ik zal het eens ongemerkt vragen de volgende keer hihi, uit pure interesse natuurlijk! Vind je golf zelf ook een boeiende sport of eigenlijk niet? De uit-eten-date staat op zondag in Ermelo!

BV, we hebben dus een juf mee! :D Welke weken geef jij aankomende zomer les dan? Mijn instructrice geeft altijd les in de kinderweken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:49

Sjel, Doe maar... Ik ben wel benieuwd of ze hem kent :=
Ik ken wat golftermen en heb vroeger op vakantie wel eens gemidgetgolft, maar daar blijft het bij! 26 maart start de competetie en dan ga ik kijken. De week erna ben ik zijn caddy, dus ben benieuwd of ik weet wanneer hij welke club nodig heeft _O-

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:57

Yeah yeah!! +:)+ iedereen heeft uitstekend geduimd!

193 en 191 punten, 1e en een 3e plek! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:58

*\o/* Helemaal super, Annelies!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:41

Jeeeeh wat goed Annelies! Had je er zelf ook een fijn gevoel over? Net geen 2 wp, 195 is toch twee? Dit is natuurlijk al super. *\o/*
Aah, spannend Mo! Jullie zijn dus ook wel echt aan het daten etc?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:32

Sjel: Ik ga week 6, 2 dagen en week 7 de hele week! Week 7 is voor kinderen t/m 12 jaar!! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:46

Slaap jij dan ook op het terrein of ga je heen en weer rijden?

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:48

Die week 7 wil ik graag daar ook blijven. Ligt er wel aan wat de kosten er van zijn :).
Die week 6 ga ik de dinsdag en vrijdag Ik ga de laatste week van de instructieweken ook de dinsdag en de vrijdag..
(Tenminste dat staat op de planning. ) Definitief is het nog niet!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:57

Weet iemand dan toevallig ook of in deze week Ronald (koopmans) en jesse (teune) lesgeven? Die (en nog een meisje waar ik naam van kwijt ben die sgw geeft en ook op bokt zit :))bevielen erg goed :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:57

colette_007 schreef:
Weet iemand dan toevallig ook of in deze week Ronald (koopmans) en jesse (teune) lesgeven? Die (en nog een meisje waar ik naam van kwijt ben die sgw geeft en ook op bokt zit :))bevielen erg goed :)

Ik geef ook SGW ;)
Jesse Teune heb je grote kans van wel en Ronald is er ook vaak.

Er is alleen nog niks definitief. De instructeurs moeten nog gevraagd worden. (Ik heb alleen alvast gekeken met mijn werk, wat ik wel en niet kan).

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:51

ben blij dat er wel wat rustige paarden tussen zitten :D
Dan word mijn paard ook niet zo druk hahha :P