Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 13:52

Jeeh Es, wat klinkt jouw advertentie streng....Je moet het wat gezelliger laten klinken. Boris is echt een paardje om voor te gaan joh! ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:16

Wat vind je er streng aan dan? Vind er eigenlijk niets strengs aan, gewoon duidelijk wat ik wel en niet zoek, zonder poespas en prietpraat
Ik heb geen zin in halfbakken pennies en mensen die niet van plan zijn om aan die "eisen" te voldoen hoeven al bij voorbaat niet te reageren.
Die "gezellige" advertenties hebben me tot nu niet het gewenste resultaat opgelevert :Y)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:12

Esther28 schreef:
Wat vind je er streng aan dan? Vind er eigenlijk niets strengs aan, gewoon duidelijk wat ik wel en niet zoek, zonder poespas en prietpraat
Ik heb geen zin in halfbakken pennies en mensen die niet van plan zijn om aan die "eisen" te voldoen hoeven al bij voorbaat niet te reageren.
Die "gezellige" advertenties hebben me tot nu niet het gewenste resultaat opgelevert :Y)

Edit: en ook mn strenge advertentie lijkt niet te werken...staat toch duidelijk dat ik op zoek ben naar een volwassen en ervaren iemand en dat het een groot, jong en sterk paard is........ :+

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 16:38

Nou ik begrijp best dat je duidelijk wil zijn maar paarden zijn en blijven natuurlijk een hobby. Het is dus wel belangrijk dat het vooral leuk is om te doen. Daarnaast zul je toch een beetje moeten investeren in een goede bijrijdster. Als iemand een leuk paard zoals Boris zoekt, begint de eerste indruk toch bij de advertentie... ;)

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:20

Heeft Lin wel een punt Es. ;)
Leeftijd zegt ook niet alles.
Aan Daay had ik een super meid.
Die was pas 16.
Die ik nu heb was goed en maakt er ineens een zooitje van.
En was ouder.
Je weet het nooit.
Alleen de tijd kan dat leren ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:05

Maar een 14 jarige is toch echt een beetje te jong hoor voor Bokito.
Ik ga er vanuit dat mensen die uberhaupt op zoek zijn naar een verzorgpaard het zowiezo als hobby hebben, anders hebben ze toch vrij weinig van doen op een paarden forum toch...
Joh ik zie het wel, heb geen haast, doe het nu toch al weer een tijd 7 dagen per week zelf.....
Wat bedoel je met investeren in een bijrijdster?
Ik ga er vanuit dat als je een verzorgpaard hebt/zoekt, je de verantwoordelijkheid aankan en dat je enthousiast bent.
En dat het lessen verplicht is, is voor het behoud van mijn paard. Heb mn andere paard al naar de galemiezen laten rijden door een bijrijdster, dus ik ben gewoon kritisch.
Als je je niet in de eisen kan vinden, moet je vooral niet reageren.

Whis_Serada

Re: Met de dames op stok, in het Langelanerskippehok...! deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:29

Ik heb ook graag iemand van ouder dan 18, zo en zo omdat ze dan meestal eigen vervoer hebben.
Dus ook in de donker kunnen komen.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:03

Ben ik helemaal mee eens ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:06

Bijrijders.. ik hoef ze niet.

Uuf vond het wel leuk geloof ik..

Afbeelding

sneeuwtoet.
Afbeelding

Met zijn aller aller aller liefste vriendinnetje
Afbeelding

Heerlijk, die liefde tussen ons , en mijn rode oortjes.
Afbeelding

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:04

aaaahhhggg die laatste is cute zeg! valko vond de sneeuw ook helemaal geweldig, hij was helemaal vrolijk en zat te snuivelen in de sneeuw....

heb net me laatste kado's gekocht en me bril gepast..... hij is zooooo onwijs gaaf, zterdag terug voor een oogmeting en dan volgende week kan ik em hopelijk ophalen?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:36

Zo,, ben weer veilig thuis, net het Oostveen en Abtswoude afgeglibberd achter Dave en Linda aan. Was mijn eerste ritje in de sneeuw, en vind het maar niks.....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:51

Met investeren bedoel ik dat je tijd en moeite in degene moet steken. Ik bedoel eigenlijk niks met geld. Als je serieus op zoek bent naar een goede bijrijdster wat bij jouw en Boris moet passen, zul je zelf ook consessies moeten doen. Je kan niet alleen maar eisen stellen en verwachten dat zij daar maar aan voldoen. Van dat soort eigenaren zijn er 13 in een dozijn. Mocht er iemand reageren waar je wel een klik mee hebt/krijgt maar andere ideeen en ervaringen met paarden heeft, kan je daar voor open staan waardoor je toch die leuke bijrijdster vindt... :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:52

Twinklebel schreef:
Zo,, ben weer veilig thuis, net het Oostveen en Abtswoude afgeglibberd achter Dave en Linda aan. Was mijn eerste ritje in de sneeuw, en vind het maar niks.....

Ja het was echt heel erg glad. In sommige bochten ging Dave een beetje testen om te kijken hoe glad het was maar de auto brak af en toe echt flink uit. Het is ook een gevaarlijke combinatie, vriezen en sneeuwen. Je zag overal ijzel op de weg komen.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 21:54

Oooh sexy Wan, een nieuwe bril... B-) Wanneer kom je em op stal showen?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:56

Serada schreef:
Twinklebel schreef:

Ja het was echt heel erg glad. In sommige bochten ging Dave een beetje testen om te kijken hoe glad het was maar de auto brak af en toe echt flink uit. Het is ook een gevaarlijke combinatie, vriezen en sneeuwen. Je zag overal ijzel op de weg komen.

Ja, ik zag jullie ook een paar keer glibberen. Ik gleed een stukje door toen we opzij moesten voor die eerste auto op het Oostveen. Remde iets te hard en voelde hem even wat opzij glijden.....was wel blij dat ik achter jullie aan kon rijden, had zelf nog nooit met gladheid gereden en dan is het wel fijn als een ander het tempo aangeeft waarin je kan rijden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:03

Ik vind het gladde wel grappig, hier op het parkeerdek is het een glijbaan, lekker slippen, is goed om je auto te leren beheersen.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 22:06

Op een parkeerdek is toch anders dan een donkere Oostveenseweg van anderhalve meter breed met bomen en sloten aan beide kanten. Daarnaast heb je soms ook nog tegenliggers en dan heb je nog meer minder ruimte om te rijden. Echt een rotweg voor dit soort weer... :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:11

Ik ken dat weggetje, ik vond hem op die paar keer dat ik er reed, niet echt fijn..

Esther28

Zo weer veilig thuis....whaha Bor vind een witte wereld maar spannend.....kwam uit de longeerpaddock en hij stond echt met zn speknek erop en oren strak naar voren rond te kijken en te snuiven...whahahah maf peerd....
Qua bijrijder zie ik het wel, dr zal er heus wel eentje zijn die dezelfde ideeen heeft. Ik bedoel het is mijn paard, dus ik bepaal wat daar wel en niet meegedaan wordt.
Ik ben niet moeilijk, maar ik heb nu al te vaak mn neus gestoten met concessies doen en daar begin ik niet meer aan....daar is Boris me te dierbaar voor....

Twinklebel

Inderdaad, als ik alle ruimte had zou ik het ook best grappig vinden, maar Oostveen is mij net iets te smal voor slippartijen, een centimeter of 20 glijden opzij en je komt een boom of sloot tegen....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:12

Ja, liever niet.. word die niet gestrooid dan?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:12

Vond het wel grappig net over de Oostveense......vind het altijd wel heel mooi zo een witte wereld...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:13

nee die volgens mij niet, de "doorgaande" wegen wel...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:14

Ja, maar juist omdat die zo gevaarlijk is, zouden ze die juist wel moeten strooien..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:15

tja dat zou je wel denken, maar alleen hoofd en doorgaande wegen worden gestrooid....
Ach joh houdt het spannend...