Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:52

Jaaa stom he! Ik vind dr ook aardig, maar was echt blij met les krijgen van Roy, dat was stiekem ook 50% van de reden om naar die les te gaan :P hij had altijd echt veel goede tips voor me waar t echt beter van ging.

Ja leuk leuk :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:47

Super leuk dat je Vincent gaat leasen!!! Gefeliciteerd!!

Pfoe, ben moe :') Net de paardjes gevoerd en gemest en ben me nu aan het klaar maken voor weer een nieuw werkdagje bij EppleJeck. Vanavond Puk maar rijden, wel sjit dat het zo vroeg donker wordt (en we hebben alleen een buitenbak zonder licht).

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:34

Ja het wordt ineens echt supersnel donker, echt heel jammer.
Ik zat er op te letten toen ik zaterdag bij Ponypark Slagharen werkte en D: rond 7 uur was het gewoon....donker...ongeveer ;__; redelijk deprimerend. Maar de lichtjesparade in het donker was wel weer mooi :P

En ja ik ben helemaal *stuiter* en vind het superjammer dat ik weer tot zondag moet wachten XD

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:05

Ga je komende vrijdag nog niet rijden dan?

Ik heb gisteravond weer voor het eerst op Collin gereden, heerlijk vertrouwd weer!
In het begin was hij natuurlijk heel stijf, korte stapjes. Maar wel superbraaf.
Het draven heb ik alleen op de lange zijdes gedaan, dus de bochten telkens gestapt.
Éen keer schrok hij van een vrachtwagen die achter hem langs over de drempel reed, dus toen gooide hij even z'n hoofd tussen de voorbenen en begon hij wat te bokken maar daarna liep hij ook weer rustig door, van "oh was dat alles maar?"
Hij genoot duidelijk weer van het draven en op een gegeven moment had hij flink de pas erin, de schat!
Vanaf vanavond mag hij 2 minuten draven en dan ga ik weer terug naar 20 minuten zodat we vanaf daar weer kunnen gaan opbouwen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:37

Nou, komende vrijdag heb ik een verjaardagsfeestje van mijn beste vriendin :) dus heb maar gezegd dat ik komende vrijdag nog niet kom, haha :P

Wauw, super zeg Jolien! Fijn dat het zo goed gaat en je bent er zowaar al weer opgeweest! Vond Collin het ook leuk dat je er weer op zat? ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:55

Volgens mij wel:) Hij bleef weer braaf staan met opstappen en liep lekker met de oortjes naar voren. Op een gegeven moment had hij flink de pas erin, toen moest ik hem echt eventjes inhouden:P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:56

Haha kan me voorstellen dat het ook voor hem wel weer vertrouwd voelde. Fijn dattie zo graag wil :) Ooh heerlijk om zo te horen hoe hij met sprongen vooruit gaat, word er helemaal vrolijk van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:37

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:16

Ja inderdaad, stilte D: Ik heb gereageerd in dat topic. Ik schrok best wel een beetje. Jeetje. Succes ermee :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:00

Ja heftig eigenlijk.. Alsof ze t niet belangrijk genoeg vinden ofzo..

Nou Eline.. Ik moest vanavond op Vincent.. Ik kon m wel door de worst draaien :P T wou gewoon NIET. Niet mijnd ag denk ik ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:02

Tja dat gevoel krijg ik nu ook idd Lotje, valt me heel erg tegen van de Haerst en ik hoop van harte dat mijn gevoel onterecht is. Maarja, wel bedoeld of niet: het resultaat blijft momenteel hetzelfde.

Kom je morgenavond trouwens wel gewoon gezellig?:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:03

Nou, ik wist helemaal niet dat morgen je verjaardag gevierd werd :Y) Linda vroeg me net ook al op de manege van; ga je ook? Maar we komen samen, Lin haalt me op vanuit haar werk. Ik moet wel om 8uur al weer ergens anders zijn, maar ik wil graag even langs komen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:13

Hm toch wat aan je geheugen doen dan?:P Aangezien je me twee weken geleden zelfs nog zei dat je nog niet wist of je kon;) Maar gezellig als je eventjes langskomt hoor. Maar hoe laat zijn jullie er dan?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:18

Haha oh echt? Dat weet ik serieus niet meer :Y)

Euh, ik geloof dat Lin tot 5 moest werken, en daarna meteen richting jou wou :)
Hoe had je het in de planning qua eten? Anders zorg ik even dat ik voor de tijd al gegeten heb :) :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:50

Ik denk rond een uurtje of 6, jullie kunnen wel mee eten hoor:)

Misschien moet je dan nog es je sms-outbox doorspitten hihi:P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:54

Amethyst_ schreef:
Ja heftig eigenlijk.. Alsof ze t niet belangrijk genoeg vinden ofzo..

Nou Eline.. Ik moest vanavond op Vincent.. Ik kon m wel door de worst draaien :P T wou gewoon NIET. Niet mijnd ag denk ik ;)

Whaha ja Vincent heeft wel eens van die buien he ~~}> Wees blij ;) vanaf volgende week heb je dat probleem niet meer xD

Veel plezier dan Jolien (en Linda en wss Annelotte?)!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:07

Nou het stomme is, dat ik 2 week terug op Vincent reed, en toen ging het echt onwijs goed. T ging vandaag gewoon niet :P

Jo, ah super! Zie je morgen :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:12

Haha klopt dat had ik toen gelezen ja, was 't alweer vergeten :P

Jolien, wanneer ben je jarig dan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:48

Ik ben morgen jarig:)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:28

*\o/* GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!!!! :) *party* *\o/*

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:07

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:09

Thanks!:D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:47

Pfffrt, wat is die Vincent ook een flapdrol. Kom de stal binnen, beest poeslief als altijd. Hij kwam lekker knuffelen, kusjes geven en was zo braaf als maar kan. Kom ik met het zadel aanlopen, wil ik t shabrakje op z'n rug leggen, bijt ie me ineens in mijn schouder (best hard). Dus ik had echt zoiets van ho es, zo ken ik jou niet. Meteen een optater op z'n schouder terug, maar moet zeggen dat ik daarna eventjes de schrik erin had. Ik vertrouw 'm altijd zo volkomen, kan alles met m doen, dus ik werd er even heel voorzichtig van. Bij opzadelen gingen de oren in de nek en nog even zo'n dreigende beweging....da's ook nieuw. Deed ie dat bij jou ook, Annelotte, vrijdag?

Aansingelen zelfde verhaal, tijdens de les van alle hoeken bang zijn (totdat ik hem er streng doorheen reed en dan was er niks aan de hand, maar o wee als ik eventjes niet 100% oplette), zodra hij hard moest werken ging ie bokken, vooral in de galop... wat een monster. Weet niet of het met die weersomslag te maken heeft - ik heb even gecontroleerd of hij niet weer last van z'n rug had maar ik had niet het idee dat het daarvan kwam...
Pffrt, uiteindelijk maar eens flink boos geworden en 'm even goed aangepakt - ik had echt zoiets van hallo, niet met me weglopen hier hè.....en hij heeft nog nooit zo goed gelopen onder me als dat hij daarna deed. Super ontspannen aan de teugel, mooi opgericht met achterbenen eronder; zijgangen gingen perfect; het geoefende proefje ging super... nu alleen die galop nog en dan ben ik helemaal tevreden. 't Is gewoon een dikke luiwammes, haha, zat me gewoon een beetje uit te proberen.

Maar die eerste 20 minuten, wat een avontuur weer :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:21

He, dat had ik vrijdag ook idd! Het dekje opzich niet, maar bij het zadel deed ie heel, nerveus haast.. En idd flink de oren in de nek enzo. Heb maar heel voorzichtig gaatje voor gaatje aangesingeld.. Roy hielp in de bak nog ff met aansingelen, toen wou hij ook happen..
Met rijden ging het ook verschrikkelijk, de korte zijde bij A kreeg ik hem niet langs, heb t dat uur meerdere keren geprobeerd, maar is niet gelukt :roll:
Ik weet niet precies waar het door komt.....

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:26

Misschien toch ergens last van?

Wat betreft opzadelen: al gekeken of die wondjes of drukkingen bij de singel heeft?