Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:34

Haha grappig!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:35

Alweer meer dan 10 jaar geleden inmiddels Nagelbijten / Gniffelen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:37

Bij mij ook ! Toen ik nog op de pony's reed!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:37

ladyjoy schreef:
Bij mij ook ! Toen ik nog op de pony's reed!

Hihi, ik ook hoor Ja
Elke week op Pino, omdat ik altijd het spelletje aan het einde van de les won Tong uitsteken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:39

Pff.. Doe niet stoer hoor! Ik reed ook altijd op Pino! Haha

De tzatzika was trouwens errug lekker! Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:41

Ik wil die (inmiddels) oude knol wel een goed pensioen geven. Zouden ze hem al weg doen, of matten ze hem nog een aantal jaar af denk je?

Goed dat ie lekker was Vingers aflikken

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:42

Wow, ik vind die foto's van Pepper echt héél leuk! Die rennende zijn geweldig, maar ook die 'sjieke' op de brug is prachtig. Eigenlijk zijn ze allemaal heel leuk! Mijn complimenten Bonte!

@ Tinky: sterkte met de pijn, hoopt dat het snel minder is. Enne, maak je maar niet te druk over je paardjes, als jijzelf relaxed bent, worden zij dat vanzelf ook!

Mijn vader heeft net op Ed gedraafd. Hij had 10 jaar geleden voor het laatst op een paard gezeten én is herstellende van een hernia-operatie en heeft een schouder die helaas niet echt meer functioneert. Moet ook eerlijk bekennen dat ik het niet zo'n goed plan vond, maar ja, zeg maar eens nee tegen iemand die alles behalve invalide wil zijn. Het ging fantastisch! Ik ben trots op allebei *zucht*

Oh, ja, willen jullie niet zo irritant veel posten, ik hou het niet meer bij! Haha!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:45

hihi, je vader durft wel zeg! goed hoor! had ed door dattie braaf moest zijn?
Hooooi reina trouwens:) je hebt weer een grote PB!

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:46

hoihoi hoor er nu weer helemaal bij, myrth is vandaag naar kahmann verhuist Lachen dus zie je een haflinger in de polder check ff of myrth het is haha

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:47

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:50

kleine impressie van myrthe vandaag waren ff naar strand gweest na wedstrijd:
Afbeelding

Afbeelding

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:51

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:52

echt leuke fotos van pepper !! Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:54

Schimmelig schreef:
Ik wil die (inmiddels) oude knol wel een goed pensioen geven. Zouden ze hem al weg doen, of matten ze hem nog een aantal jaar af denk je?

Goed dat ie lekker was Vingers aflikken

Nee, ze matten dat arme beestje nog steeds af. Sterker nog, hij zit in de 'wedstrijdclub' en moet daarom een paar keer per week extra uurtjes trainen en wedstrijdjes rijden..

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:56

wat petreft de arabs joki: Ik ken er ook een paar die juist heel slomig zijn met rijden.. Over het algemeen vind ik EV's heter dan AV's.. Met een AV moet er veelal echt een aanleiding zijn om heet te worden, en Av's blijven dan ook doorgaan.. dat is wat ik eigenlijk het grootste verschil vind tussen een AV en een "gewoon"paard. Av blijven doorgaan als ze eenmaal op dreef zijn.. als je het niet opzoekt kan je een hele rustige AV hebben.. Zoek je het wel op moet je het kunnen handelen en de rust zelfe zijn..

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:00

muiszje schreef:
wat petreft de arabs joki: Ik ken er ook een paar die juist heel slomig zijn met rijden.. Over het algemeen vind ik EV's heter dan AV's.. Met een AV moet er veelal echt een aanleiding zijn om heet te worden, en Av's blijven dan ook doorgaan.. dat is wat ik eigenlijk het grootste verschil vind tussen een AV en een "gewoon"paard. Av blijven doorgaan als ze eenmaal op dreef zijn.. als je het niet opzoekt kan je een hele rustige AV hebben.. Zoek je het wel op moet je het kunnen handelen en de rust zelfe zijn..

Vind ik wel meevallen.. Of ik snap niet precies wat je bedoeld.. Yen kan heel heet worden met de galop, vooral omdat ze het ook nog moeilijk vindt. Links springt ze ook vaak aan in de verkeerde galop. Als je dr dan terug neemt uit de galop, dan is ze erg heet en wil ze meteen weer of wil ze het liefst heel hard draven, wat ik dan niet toelaat. Maar stel dat ik haar even stil zet, of terug neem in stap, is het ook meteen over. Ook als ik dan weer aan draaf. Dit is echter niet altijd, ik kan ook met haar galopperen met lange(re) teugels. Wel vind ik dat je veel geduld bij (de meeste) AV's moet hebben, anders kom je er nooit. Ze zullen ook alles onthouden en je moet ze nooit straffen terwijl ze eigenlijk niks fout deden.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:02

ladyjoy schreef:
Vind ik wel meevallen.. Of ik snap niet precies wat je bedoeld.. Yen kan heel heet worden met de galop, vooral omdat ze het ook nog moeilijk vindt. Links springt ze ook vaak aan in de verkeerde galop. Als je dr dan terug neemt uit de galop, dan is ze erg heet en wil ze meteen weer of wil ze het liefst heel hard draven, wat ik dan niet toelaat. Maar stel dat ik haar even stil zet, of terug neem in stap, is het ook meteen over. Ook als ik dan weer aan draaf. Dit is echter niet altijd, ik kan ook met haar galopperen met lange(re) teugels. Wel vind ik dat je veel geduld bij (de meeste) AV's moet hebben, anders kom je er nooit. Ze zullen ook alles onthouden en je moet ze nooit straffen terwijl ze eigenlijk niks fout deden.

dat is de rede dat ze heet wordt, je laat het afvloeien om terug te gaan naar stap en het is weer over. als je doro was gereden in draf of galop was ze alleen nog maar heter geworden.. waarschijnlijk.
Dat bedoel ik.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:03

edit:dubbelpost.
Laatst bijgewerkt door muiszje op 17-09-06 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

karen19

hallo! heb weer even de mogelijkheid om op bokt te kijken! zie dat ik net op een goed moment er ben, ben namelijk een AV bezitter, inmiddels al weer 5 jaar, en heb hem van jongs af aan. ik heb in het begin best wat problemen met hem gehad maar kan nu zeggen dat ik een ontzettend brave arab heb, die absoluut niet sloom is maar zich niet snel gek laat maken, en ik ga enge dingen niet uit de weg hoor!

ps: vanaf eind volgende week heb ik weer internet dus dan kom ik gezellig met jullie mee kletsen!

gr. karen

muiszje

huh?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:04

sorry, had opeens dubbelpost ... weird.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:06

muiszje schreef:
huh?

Wat is er? Haha!

edit: aha Haha!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:07

muiszje schreef:
ladyjoy schreef:

dat is de rede dat ze heet wordt, je laat het afvloeien om terug te gaan naar stap en het is weer over. als je doro was gereden in draf of galop was ze alleen nog maar heter geworden.. waarschijnlijk.
Dat bedoel ik.

Maar dat kan dan net zo goed bij elk ander paard lijkt mij. Heeft (in mijn ogen) niks met het AVras te maken.

Ik denk ook dat ze heet wordt omdat ze het moeilijk vindt. Maar ja, dat is een onderdeel van de lessen die we vanaf aankomende week weer oppakken Lachen
Maar als er nog tips zijn, hoor ik die graag Knipoog

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:10

oeps was beetje late reactie Haha!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:12

watte dan fluf?