Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ladyjoy schreef:Bij mij ook ! Toen ik nog op de pony's reed!

dus zie je een haflinger in de polder check ff of myrth het is haha 
muiszje schreef:
Schimmelig schreef:Ik wil die (inmiddels) oude knol wel een goed pensioen geven. Zouden ze hem al weg doen, of matten ze hem nog een aantal jaar af denk je?
Goed dat ie lekker was
muiszje schreef:wat petreft de arabs joki: Ik ken er ook een paar die juist heel slomig zijn met rijden.. Over het algemeen vind ik EV's heter dan AV's.. Met een AV moet er veelal echt een aanleiding zijn om heet te worden, en Av's blijven dan ook doorgaan.. dat is wat ik eigenlijk het grootste verschil vind tussen een AV en een "gewoon"paard. Av blijven doorgaan als ze eenmaal op dreef zijn.. als je het niet opzoekt kan je een hele rustige AV hebben.. Zoek je het wel op moet je het kunnen handelen en de rust zelfe zijn..
ladyjoy schreef:Vind ik wel meevallen.. Of ik snap niet precies wat je bedoeld.. Yen kan heel heet worden met de galop, vooral omdat ze het ook nog moeilijk vindt. Links springt ze ook vaak aan in de verkeerde galop. Als je dr dan terug neemt uit de galop, dan is ze erg heet en wil ze meteen weer of wil ze het liefst heel hard draven, wat ik dan niet toelaat. Maar stel dat ik haar even stil zet, of terug neem in stap, is het ook meteen over. Ook als ik dan weer aan draaf. Dit is echter niet altijd, ik kan ook met haar galopperen met lange(re) teugels. Wel vind ik dat je veel geduld bij (de meeste) AV's moet hebben, anders kom je er nooit. Ze zullen ook alles onthouden en je moet ze nooit straffen terwijl ze eigenlijk niks fout deden.
muiszje schreef:huh?

muiszje schreef:ladyjoy schreef:Vind ik wel meevallen.. Of ik snap niet precies wat je bedoeld.. Yen kan heel heet worden met de galop, vooral omdat ze het ook nog moeilijk vindt. Links springt ze ook vaak aan in de verkeerde galop. Als je dr dan terug neemt uit de galop, dan is ze erg heet en wil ze meteen weer of wil ze het liefst heel hard draven, wat ik dan niet toelaat. Maar stel dat ik haar even stil zet, of terug neem in stap, is het ook meteen over. Ook als ik dan weer aan draaf. Dit is echter niet altijd, ik kan ook met haar galopperen met lange(re) teugels. Wel vind ik dat je veel geduld bij (de meeste) AV's moet hebben, anders kom je er nooit. Ze zullen ook alles onthouden en je moet ze nooit straffen terwijl ze eigenlijk niks fout deden.
dat is de rede dat ze heet wordt, je laat het afvloeien om terug te gaan naar stap en het is weer over. als je doro was gereden in draf of galop was ze alleen nog maar heter geworden.. waarschijnlijk.
Dat bedoel ik.