We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:23

Ja vind het ook onwijs tof

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:40

ik heb vandaag 1000 keer snelweg op en snelweg af gereden met rijles haha!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:52

Haha oke nu weet je hoe je op een snelweg moet rijden zeker

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:58

haha ja!
en invoegen enzo!
wel leerzame les vandaag!
en ik had een weddenschap verloren met men instructeur, dus ik gaf m gevulde koeken dus hij heeft de hele dag gevulde koeken gegeten hahaaha

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:14

Heej cee ! aan je 25 berichtjes gekomen ^^ ?

Oeh siets wat een toffe plannen allemaal !
Ella; Hoe is het nu met hem ?

Zooo morgen weer college.. niet zon zin haha ;p !

Ik zit ook echt te twijfelen wat ik ga doen hierna.. Of werk zoeken of nog doorleren..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 02:07

Oh LA The Voices was echt weer gaaaaf!!! Vooral de solo's verbaasde me echt!! Over 2 1/2e week gaan Steph en ik weer en dan in Utrecht en dan zitten we 1e rij whoehooee!!!
Nu lekker slapen bij Steph en dan morgenochtend weer naar huis. Moet om 11.50 bij de dokter zijn en daarna post doen en daarna lekker naar de manege.

@Ella: is de operatie van Wietse goed gegaan?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:03

.
Laatst bijgewerkt door EllaBellaah op 13-09-24 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:16

Mooi dat het leuk was linn !
Gelukkig Ella ! Wel naar dat je zelf flauwgevallen bent ! Gelukkig gaat het nu weer beter !

Ik heb reken college.. echt heel boring :\

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:33

Vandaag weer lekker gereden mijn zusje was mee en heb die er ook even op gezet ze kan netjes rijden
Ookal heeft ze nooit ecjt les gehad alleen ag en toe van mij
Ze is 15

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:41

Leuk Andrea! Ik mag vanavond weer eens op Cicero, is ook leuk!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:56

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 23:59

Leuke fotos en mooie haflinger zeg

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:20

Ziet er vet leuk uit patries!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:03

Gister ben ik een dagje naar Utrecht geweest voor de open dag van de Universiteit.
Ik ben naar de voorlichting van Biomedische Wetenschappen geweest, echt een superinteressante studie! Dat zie ik mezelf wel studeren, maar nu weet ik het echt even niet meer. Geneeskunde wilde ik altijd heel erg graag maar dat is een numerus fixus en de kans dat ik ingeloot word is niet heel groot (cum laude zit er toch niet in denk ik) Bij biomedische wetenschappen is de kans dat je ingeloot word wel heel erg groot, meende dat de voorgaande jaren iedereen die wilde ingeloot is. En volgens mij kun je dan eventueel ook nog doorstromen naar geneeskunde maar dat is echt een superstrenge selectie... Maar mocht ik daar niet doorheen komen kan ik altijd nog biomedische wetenschappen de master gaan doen. Ik ben bang dat als ik geneeskunde niet ingeloot word ik dan niks heb en een tussenjaar heb ik ook geen zin in...
Nouja nog een klein jaartje om erover na te denken...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:47

Kan je je niet voor allebei inschrijven tegen die tijd?
of mag dat niet, ik heb geen verstand van lotingen haha

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:10

Je mag voor alletwee inschrijven, maar je loot eerst mee in je eerste keuze. In biomedische wetenschappen wordt bijna iedereen toegelaten die zich voor die studie als eerste keus heeft opgegegeven. Bij geneeskunde is de kans dat je toegelaten word echt heel klein. Zou ik dat als eerste keus doen en biomedische wetenschappen als 2e is de kans vrij groot dat ik vervolgens niks heb. Want als ik bij geneeskunde word uitgeloot doe ik mee voor de 2e ronde met biomedische wetenschappen. Maar zit die studie al vol met studenten die het als eerste keus hadden heb ik pech en sta ik met lege handen. Ik zou dan een tussenjaar kunnen doen maar daar heb ik echt geen zin in... Ik wil al lang studeren en dan duurt het nog eens een jaar langer...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:20

En het is geen optie om nu retehard je best te gaan doen op school zodat je cijfers zo hoog mogelijk zijn en je dan makkelijker toegelaten wordt bij geneeskunde? Dat is dan alsnog een risico natuurlijk maar als je het echt heel graag wilt is het misschien wel een risico die je kunt nemen. Het ligt er maar aan hoe graag jij geneeskunde wilt studeren. Als je het echt zo enorm graag wilt namelijk en je wordt dit jaar (of volgend schooljaar? Dus september 2014?) uitgelood dan probeer je het jaar erna nog een keer, maar dan wil je het ook wel echt heel graag!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:24

Ik doe goed mijn best op school en ik zet me er echt voor in. Een hoog cijfer op me eindexamen probeer ik natuurlijk altijd maar ik moet wel rëeel blijven. Een 8 gemiddeld is idioot en hoe hard ik ook mijn best doe ik denk niet dat dat erin zit. Een tussenjaar zou ik eigenlijk niet willen. De studie is al idioot lang (sowieso 9 jaar dacht ik) en om dan ook nog even een extra jaar eraan vast te plakken... En ik weet niet hoe dat precies in Utrecht zit maar in Groningen heb je maar 1 kans om in de studie te komen. Ben je uitgeloot ( is decentrale selectie) dan heb je gewoon pech.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:44

Hmm ja ik weet het dan ook niet. Maar ik weet wel dat als je iets écht héél graag wil dat je dat ook dan wel kan bereiken!

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:42

kim345 schreef:
Je mag voor alletwee inschrijven, maar je loot eerst mee in je eerste keuze. In biomedische wetenschappen wordt bijna iedereen toegelaten die zich voor die studie als eerste keus heeft opgegegeven. Bij geneeskunde is de kans dat je toegelaten word echt heel klein. Zou ik dat als eerste keus doen en biomedische wetenschappen als 2e is de kans vrij groot dat ik vervolgens niks heb. Want als ik bij geneeskunde word uitgeloot doe ik mee voor de 2e ronde met biomedische wetenschappen. Maar zit die studie al vol met studenten die het als eerste keus hadden heb ik pech en sta ik met lege handen. Ik zou dan een tussenjaar kunnen doen maar daar heb ik echt geen zin in... Ik wil al lang studeren en dan duurt het nog eens een jaar langer...

Kun je niet bio als eerste doen en dan geneeskunde als tweede? Mocht je dan toch ingeloten worden bij geneeskunde; dan meld je je af bij bio ? Want inderdaad geneeskunde zijn maar weinig mensen. In ieder geval succes!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 19:48

Jemug wou dat ik zo kon studerenn ik heb het op nivo 3 van mbo al heeeeel moeilijk

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:11

Nee dat kan niet, geneeskunde als 2e keus is sowieso niet mogelijk. Er zijn een stuk of 1200 die zich inschrijven (als 1e keus geneeskunde) en er zijn 400 plekken. Dus dan zit het zeker weten vol.

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:43

Ik snap je keuzes niet helemaal; je mag je toch inschrijven voor 2 opleidingen? Of zijn deze twee met elkaar verbonden dat het niet mag?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:49

Ja je mag je inschrijven voor 2 opleidingen. Nee ze zijn niet met elkaar verbonden.

Ik zal het nog eens proberen uit te leggen. Voorbeeld 1 is wat jij zei, biomedische wetenschappen als keuze 1, geneeskunde als keuze 2.
Jij zegt dat als ik ingeloot word bij geneeskunde ik dan biomedische wetenschappen nog kan afzeggen.
Maar je hebt dus verschillende lotingsrondes. wanneer ik geneeskunde als 2e keus heb zit je dus in ronde 2. Maar er zijn al 1200 mensen in ronde 1 die graag geneeskunde willen doen. Ronde 2 bestaat dus gewoon niet.

Een andere optie is wat ik hierboven zei geneeskunde op 1 en biomedische wetenschappen op 2. Maar wanneer ik niet ingeloot word bij geneeskunde kan ik nog meeloten in de 2e ronde van biomedische wetenschappen. Maarrr als de studie al vol zit dan kan ik niet meeloten in de 2e ronde omdat er dus geen plekken meer zijn en dan sta ik met lege handen. Kun je me volgen?

Wat ik nu wel als optie zie is me inschrijven voor biomedische wetenschappen en dan na mijn bachelor een SUMMA doen en dan kan ik toch nog doorstromen naar geneeskunde. Dit is wel een superzware selectie en er mogen maar 40 door/geselecteerd worden. Maar mocht ik dit niet redden kan ik altijd nog mijn master biomedische wetenschappen halen want dat vind ik ook heel interessant

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:05

Lastig hoor Kim! In welk jaar zit je nu dan? Moet je nu al een keuze maken?
En wat is een SUMMA? Het is wel ook een goed alternatief, zo kan je toch nog komen waar je zou willen komen!