Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:36

Pebbs schreef:
Yesss! nou vraag je je af , hoe komt ze in godsnaam bij die naam :+

Nou de stalhulp Sharo noemt Xander altijd Maestro omdat hij altijd zo leuk zit te hinneken :P
Dus dat vond ik eigenlijk wel een leuke! dan de X natuurlijk van z'n eigen naam! vond ik wel leuk :D
tis een naam die je nergens hoort dus kunnen ze 'm goed onthouden 8-)

Tis een superrr coole naam hihih <3 Gaat helemaal goed komen met X en N!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:41

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:44

Pebbs schreef:
ik zegggg weltrusten!

Nou lekker dan , heb ik net bijgelezen ga je weg..

Kirsten_S

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:45

En ik lees goede berichten over WB, hopelijk blijft het zo goed gaan want na al die moeite hebben jullie
dat echt wel verdiend!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:48

Ginaaaa, gaan er eigenlijk nog meer mensen mee 3 juli? Of zijn je moeder en ik je enige supporters? :))

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:50

esiebessie schreef:
Ginaaaa, gaan er eigenlijk nog meer mensen mee 3 juli? Of zijn je moeder en ik je enige supporters? :))

M'n nicht komt ook kijken *\o/* van haar heb ik mijn eerste paardrijles gehad :p en Tirsa en miss nog een andere vriendin :D

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:01

Oeeeh leuk, gezelligg! :D Ik hoop dat het weer op LB is, Dan kan ik gewoon lekker makkelijk op de fiets komen. :P

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:14

Ik vind dat paard van Anky er zo zielig uitzien. Alsof hij helemaal niet gelukkig is :o

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:38

Elja schreef:
Ik vind dat paard van Anky er zo zielig uitzien. Alsof hij helemaal niet gelukkig is :o

Hij is geconcentreerddd :)) , naja je kan hem elke uitdrukking geven dat je wilt, echt weten
doe je toch nooit hahah

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:11

Tsja ik ben gewoon penny. Heb liever dat Gringo gelukkig op de wei staat, dan dat ik op hem rijd. Daarom vertroetel ik hem vaker dan dat ik rijd en gaan we veel liever rondjes zonder zadel maken met plezier.

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:16

Elja schreef:
Tsja ik ben gewoon penny. Heb liever dat Gringo gelukkig op de wei staat, dan dat ik op hem rijd. Daarom vertroetel ik hem vaker dan dat ik rijd en gaan we veel liever rondjes zonder zadel maken met plezier.

Ik denk dat het gewoon afhangt wat je ambitities zijn..
Jij wilt gewoon lekker recreatief met een paard in de weer zijn, bij Anky is het haar brood.
Veel dingen zien wij niet, maar ik geloof nog altijd dat als een mens te ver gaat, dat een paard het echt niet accepteerd.
In de topsport gebeuren helaas dingen die niet door de beugel kunnen, maar dat geldt niet voor iedereen.
Daarnaast zal je het ene paard meer plezier met rijden doen en andere weer niet..

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:17

@ Noortje: Wanneer ga je voor het eerst starten?! :D

@ mel: fijn dat het goed gaat met Wonderboy! Je mag weer met hem springen las ik?
Het is een moeilijke beslissing die je hebt moeten maken, fijn dat het positief uitgepakt heeft.. :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:39

Kirsten_D schreef:
Elja schreef:

Jij wilt gewoon lekker recreatief met een paard in de weer zijn, bij Anky is het haar brood.
Veel dingen zien wij niet, maar ik geloof nog altijd dat als een mens te ver gaat, dat een paard het echt niet accepteerd.
In de topsport gebeuren helaas dingen die niet door de beugel kunnen, maar dat geldt niet voor iedereen.
Daarnaast zal je het ene paard meer plezier met rijden doen en andere weer niet..

Daar ben ik het echt niet mee eens. Een paard zal niet tot nauwelijks zwakte tonen, want in het wild is hij daarmee gegarandeerd prooi.
Ik denk dat meerdere manege paarden ook niet echt blij zijn hoe er op hen gereden word, maar ze lopen toch hun rondje.
Ik denk dat veel sportpaarden gewoon niet beter weten, en/of gewoon een heel werkwillig karakter hebben dat ze veel voor je ondergaan.

Maar in mijn optiek zijn ze gewoon niet echt paard. Ik vind het nog steeds verbijsterend hoe mensen vol trots kunnen zeggen dat hun paard
wel een uur op de wei gestaan heeft vandaag. Net alsof iedereen je een schouderklopje geeft als je 1x in de week je hond uitlaat..
( Niet tegenover Melanie ivm WB, maar die had peesblessure, snap dat je daar dan even voorzichtig mee bent.)

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:44

Romana01 schreef:
esiebessie schreef:

M'n nicht komt ook kijken *\o/* van haar heb ik mijn eerste paardrijles gehad :p en Tirsa en miss nog een andere vriendin :D

Heey Gina,
Hoe oud was jij toen jij begon met paardrijden? hoe lang rij je nu paard?
Deze vraag stel ik omdat je me super bekent voor komt, en ik niet zeker weet of jij het bent.

Groetjes Annika

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:50

Kirsten_D schreef:
@ Noortje: Wanneer ga je voor het eerst starten?! :D

Ws in augustus :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:54

fryskhynders schreef:
Heey Gina,
Hoe oud was jij toen jij begon met paardrijden? hoe lang rij je nu paard?
Deze vraag stel ik omdat je me super bekent voor komt, en ik niet zeker weet of jij het bent.

Groetjes Annika

Ik rij nu 2 jaar (op de manege, daarvoor enkele lessen van mijn nicht gehad) toen ik 11 was kreeg ik mijn eerste les (van mijn nicht, eens in het half jaar), maar echte lessen was toen ik 13 was :)

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:59

Sabinee__ schreef:
[

Daarnaast zal je het ene paard meer plezier met rijden doen en andere weer niet..[/quote]

Daar ben ik het echt niet mee eens. Een paard zal niet tot nauwelijks zwakte tonen, want in het wild is hij daarmee gegarandeerd prooi.
Ik denk dat meerdere manege paarden ook niet echt blij zijn hoe er op hen gereden word, maar ze lopen toch hun rondje.
Ik denk dat veel sportpaarden gewoon niet beter weten, en/of gewoon een heel werkwillig karakter hebben dat ze veel voor je ondergaan.

Maar in mijn optiek zijn ze gewoon niet echt paard. Ik vind het nog steeds verbijsterend hoe mensen vol trots kunnen zeggen dat hun paard
wel een uur op de wei gestaan heeft vandaag. Net alsof iedereen je een schouderklopje geeft als je 1x in de week je hond uitlaat..
( Niet tegenover Melanie ivm WB, maar die had peesblessure, snap dat je daar dan even voorzichtig mee bent.)[/quote]

Het verschilt natuurlijk ook heel erg qua paard! Over jas zou je niet snel heen kunnen lopen, maar we hadden een pony op de stal en die deed alles.

Over het land tja eerst geloofde ik er niet in dat sommige paarden niet op het land konden staan,
maar nu staat er een paard bij ons op stal en die doe je er echt geen plezier mee.

En niet iedereen heeft de luxe tot een land ik was vroeger ook altijd blij als jas maar een uurtje op het land had gestaan.
Toch weer een uurtje minder op stal.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:03

Het is maar net wat je wilt voor je paard.
Ik zou zelf nooit een paard nemen als ik hem al niet kan voldoen in zijn basis behoeften .. :)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:04

het hangt er denk ik ook vanaf wat de mogelijkheden bij je op stal zijn.. als je op een grote stal staat waar ze een uur naar buiten kunnen, ben je al blij dat ze dat uurtje naar buiten kunnen.

nu ben ik blij dat xander van 8 tot 4 op de wei staat, maar straks in de winter zal ie blij moeten zijn als ie een uur in de zandpaddock kan buiten spelen naast m'n training ( overigens doe ik hem geen plezier in die zandpaddock, hij verveelt zich, gaat graven en zand eten.. ) dus dat word voor hem dan even afzien. maar tis even niet anders. in de winter heb ik die mogelijkheid gewoon niet

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:04

Ik ga in bad en ga even naar m'n kind kijken, hoe het ermee staat

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:06

Ja maar je hebt wel zelf gekozen voor die stal, dus ben je er indirect mee akkoord gegaan wat de mogelijkheden zijn qua stalling en weidegang.. :)

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:07

Sabinee__ schreef:
Ik zou zelf nooit een paard nemen als ik hem al niet kan voldoen in zijn basis behoeften .. :)

Maar iedereen heft jammer genoeg een ander beeld van de basis behoefte.
Ik ben het met je eens hoor paard moet naar buiten kunnen.

Maar het is soms verbazing wekend hoeveel paarden eigenaren dat helemaal niet zo zien.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:08

Sabinee__ schreef:
Ja maar je hebt wel zelf gekozen voor die stal, dus ben je er indirect mee akkoord gegaan wat de mogelijkheden zijn qua stalling en weidegang.. :)

In almere is een beperkt aanbod van stalling die aan je wensen kan voldoen, bij maneges is het meestal duur, druk en weide is maar een paar uurtjes.

Dus als je meer wilt moet je buiten almere gaan kijken dat is meestal ver dus je moet er ook maar zien te komen.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:10

Bleeh nu naar school fase toets lekker over me zelf banketstaaf.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:14

Annie_ schreef:
Sabinee__ schreef:

Maar iedereen heft jammer genoeg een ander beeld van de basis behoefte.
Ik ben het met je eens hoor paard moet naar buiten kunnen.

Maar het is soms verbazing wekend hoeveel paarden eigenaren dat helemaal niet zo zien.

Er is maar 1 beeld van basisbehoeften, en het is aan jezelf of je daar gehoor aan wilt geven..
Je kan niet ontkennen wat een behoefte is van je paard, je kan wel beslissen dat je daar niet in mee wilt gaan..
Het zijn de natuurlijke behoeften van je paard .. Er was ook een schema van, maar die kan ik niet terug vinden ..

( Oa dus buitenlopen (ze horen gemiddeld 30 km per dag af te leggen) , 24/7 mogelijkheid tot eten, het zijn kuddedieren, seizoendieren, etc. )

Ondanks dat paarden redelijk door gefokt zijn, zitten deze behoeftes er zeker nog wel in, omdat het lichaam hier ook nog steeds opgebouwd is..