! Kon je niet op mijn muffin verslag reageren
? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
!
? 
Flevolander schreef:Hoe denk je dat een smid een paard bekapt dan ?
?
Pebbs schreef:nee kon niet wahaha
je moet ze gewoon maken zoals het hoort
dan zijn ze het lekkerst
!
Pebbs schreef:die hele rand vijlt de hoefsmid
?
? Dan worden ze toch kleiner ?
? 
Kirsten_S schreef:Wat zijn jullie aan het doen....?
Manon_S schreef:Ja Monique gaat de onderkant vijlen zodat de hoeven korter worden.
Aan de teugel rijden? Dat is nog wel erg vroeg hoor voor Araska, om haar nu al in de krul te rijden.
Ik heb idd vaak de teugels wat los om haar ruimte te geven en om haar ontspannen te laten lopen.
Misschien dat ik ze wat meer op maat maakt, heb dit al bij de eerste rit paar keer gedaan.
Toevallig struikelt ze wel steeds met dr zelfde been, altijd rechtsvoor
maar gewoon wat nagefelijkheid en een actief achterbeen
Manon_S schreef:Ja Monique gaat de onderkant vijlen zodat de hoeven korter worden.
Aan de teugel rijden? Dat is nog wel erg vroeg hoor voor Araska, om haar nu al in de krul te rijden.
Ik heb idd vaak de teugels wat los om haar ruimte te geven en om haar ontspannen te laten lopen.
Misschien dat ik ze wat meer op maat maakt, heb dit al bij de eerste rit paar keer gedaan.
Jane_ schreef:Kirsten_S schreef:Wat zijn jullie aan het doen....?
Wij zijn sneeky dingen aan het doen boven in me kamer
Kirsten_S schreef:Manon_S schreef:Ja Monique gaat de onderkant vijlen zodat de hoeven korter worden.
Oh okee. Jaa snap het wel.
Miss omdat je je teugels zo los hebt dat ze struikeld. dat je iets meer contact moet hebben met de mond van het paard.
In de krul rijden bedoel ik trouwens nietmaar gewoon wat nagefelijkheid en een actief achterbeen
Manon_S schreef:Daar houd ik me nu dus echt niet mee bezig.
Boeit me nu echt niet of ze rond rijd of dr neus naar voren.
De draf, het stuur en de rem moet er eerst goed in.
Die nageeflijkheid komt van loop van de tijd er wel.
dat zeker niet
Kirsten_S schreef:Jaaaa is ook wel vroeg, maar miss dat het daarom komt dat ze zoveel struikeld. omdat het contact er niet is? Ik weet het ook niet.
Gewoon een beetje een heel licht beginnetje (zodat ze haar rug beter gaat gebruiken enzo) maken niet meteen hupsakee aan de teugel enzodat zeker niet
Jane_ schreef:Kirsten_S schreef:Jaaaa is ook wel vroeg, maar miss dat het daarom komt dat ze zoveel struikeld. omdat het contact er niet is? Ik weet het ook niet.
Gewoon een beetje een heel licht beginnetje (zodat ze haar rug beter gaat gebruiken enzo) maken niet meteen hupsakee aan de teugel enzodat zeker niet
Ze moet eerst lekker aan het been zijn voordat je daaraan gaat werken. Want als ze nu nog niet eens goed op der eigen benen staat en je gaat der nageeflijk rijden word dat nog moeilijker.