Ik heb na het weekend nog 1 week les en daarna heb ik een week vakantie. Weet je toevallig of ze bij ej nog weekend/vakantiehulpen zoeken? ik kan nog niet bepaald werk vinden
Mij werd niks gevraagd:P Hihihi Ik zat er van de week nog aan te denken om weer eens te gaan zwemmen met z'n 5en:) Wat dachten jullie anders van dit weekend? Dan is Eric er ook.
Om heel eerlijk te zijn, wil ik niet met zn 5en.. Geheid dat ik me dan overbodig ga voelen, daar heb ik geen zin in.. Hoop dat ik daar toch enige begrip voor zal krijgen
Pfff daar zijn we weer. vandaag een half uur met Collin over de parkeerplaats gestuiterd, dus 6x 4 om 1. Wat een hel! Het stappen was het probleem nog niet, maar zodra meneer aandraaft haalt hij alles uit de kast. Hij heeft inmiddels ook ontdekt dat telkens aan galopperen ook een optie is om gek te doen. Ieder ding (of het nu een fiets is of een vrachtwagen) is voor meneer aanleiding om ervandoor te willen stuiven. Daarnaast trekt hij tijdens het draven telkens naar mij toe, dus dan gaat hij heel dicht tegen me aandraven wat ertoe leidt dat ik af en toe 'hink stap sprong' over zíjn benen struikel. Heel charmant en ik ben dan ook altijd errug blij dat er niet al teveel mensen voorbij komen...
Ik ben er ook weer Super lesje gehad! Gingen springen, ik reed op Paris. Nou ben ik nogal een schijterd... Dus ik riep telkens; nee ik ga niet! En dan moest ik 1x er over.. En dan was ik er over en dan zei ik; nee ik ga niet hoger! En uiteindelijk ben ik over... 60cm ofzo gegaan haha, ging super goed!
Stond ik na de les nog even met Paris te kroelen, ze stond zo met r hoofd tegen me aan.. Doet ze ineens met flink wat kracht dr neus naar voren.. Menn voelde alsof ik n stomp in mn maag kreeg Dus nu ben ik een tikkeltje misselijk en doet t een tikkeltje pijn Maargoed, verder fijn lesje hahaha
Haha de subtiele knuffels van paarden, heerlijk:) ik zag je inderdaadheel happy kijken na de sprong, goed gedaan:) Ik heb een tijdje springles gehad met Collin tot hij dus geblesseerd raakte. Maar ik vraag me af of het wel verstandig is om nog weer met hem te gaan springen...
Ach ja, Annelotte, dat moet je ook een beetje oefenen he ik kan er ook geen barst van. Maareh, sterkte hoor met je buik Fijn dat het goed ging verder!
Hah, zondag met rijden gaat er een vriendin mee kijken. Die rijdt ook paard en was benieuwd naar onze manege ik ga d'r wel overhalen dat onze manege veeeeeel leuker is
millennium
Geplaatst: 07-10-11 23:26
Dag dames!!
Opzich vond ik die buitenrit in Schoorl best goed begeleidt; ze waren heel duidelijk en consequent in hun aanwijzingen. Echter vond ik het ook niet bepaald verantwoordt om (en het was een beginner, ik heb desbetreffende ruiter in mijn stageperiode ook priveles gegeven) een ruiter welke er eigenlijk totaal de balle verstand van had alleen in het bos achter te laten voor zowat een uur of langer. Nee, het was niet verantwoordt om hem mee het strand op te nemen, maar het was uberhaupt een uberslecht idee om hem mee te nemen. Het was al bij voorbaat duidelijk dat hij niet mee het strand op kon en de keuze om hem mee te nemen is al bij de inschrijving op de haerst fout geweest. DAAR lag de eerste verantwoordelijkheid. Wat betreft June (voor Eline: hij was ineens kreupel op het strand) en het alleen naar de manege laten lopen zonder begeleiding: ook niet verantwoord maar er zaten ook nog plusminus 20 ruiters op het paard welke dolgraag hun rit wilde af maken. Echter had er best 1 begeleider (en zo had het ook gehoord vanuit die manege) mee kunnen gaan met jullie richting de manege. Hoe hebben jullie ooit de weg terug gevonden eigenlijk?
Las net hoe jullie les krijgen en wat jullie prettig vinden. Zelf geef ik ook heel erg groepsgericht les maar dat heeft o.a. de reden dat als ik iedereen persoonlijk en 1 op 1 ga doen, de rest doelloos rondjes gaat zitten rijden (wat trouwens best frustreren is want ik probeer er echt in te stampen dat ze ZELF moeten gaan voelen en denken en daarna gaan handelen). In mijn lessen heb ik toch als voornaamste doel mijn lesklanten handvaten mee te geven zodat ze uiteindelijk zelf gaan leren voelen hoe te rijden en welk plan te moeten trekken. Maargoed, denk dat niveau een grote rol speelt. Heb jou toch ook wel eens les gegeven Annelotte? Toen ik stage liep op de Haerst?
Werk trouwens nu ook bij de EJ in Groningen. Erg leuk! Moet morgen ook weer werken van 11:00 tot 17:00 uur. Op de site van EJ staan de vacatures wel.
Het zelfstandig rijden werkt inderdaad niet als de rest alleen rondjes rijdt zodra je 1 iemand extra aandacht geeft. Bij ons in de les is iedereen meestal voor zichzelf ook gewoon fanatiek aan het rijden, alleen hebben we soms wat extra hulp nodig bij bepaalde dingen. Als Roy niet met iemand specifiek bezig is, spreekt hij mensen aan met tips, of gaan we als tussendoortje wel even een oefening tegelijk doen. Het is gewoon heerlijk afwisselend. Zoals vanavond ook dat we gingen springen. Eerst doodeng, maar achteraf zo leuk!
Jolien87
Geplaatst: 08-10-11 19:14
Brave Collin deed het al een stuk beter vandaag maar het is maar moeilijk uit te houden. Gelukkig was Eric vandaag mee dus die deed op het laatste de drafrondjes en ik het stappen. Lekker makkelijk, mag wel een keertje hihi De fotocamera was dit keer ook mee, dus er is weer een aantal mooie plaatjes geschoten:
Wauw wat een prachtige foto's, Jolien! Supermooi. En goed dat je je vriend daarvoor gestrikt hebt daar issie voor he Ik zal morgenochtend Collin een dikke knuffel geven :]
Thanks Dymphke en Eline:) Collin is wel fotogeniek:D
Sadira
Geplaatst: 09-10-11 13:56
Heel erg! Ik moet mijn moeder strikken dat ze meekomt naar de wedstrijd en dan ook fotootjes maakt! Dan heb ik ook weer eens wat nieuwe foto's.
Ooh wat heb ik trouwens lekker gereden vandaag. Vincent was helemaal geweldig. Galop ging super, hij was heel attent en wilde graag hard werken ik ga het rijden ook echt met de week leuker vinden. Geniet er zo erg van
Edit: Collin heeft ook nog een knuffel van me gehad. Hij ziet er happy uit.
Ik wil de 23e ook wel weer m'n camera meenemen hoor, kan ik ook wel wat foto's maken van een aantal die dat leuk vinden:) Wat fijn dat het rijden steeds beter gaat, daar doe je het toch voor: als je maar geniet:D
En goed te horen dat je hem er happy uit vond zien, altijd leuk om terug te horen. Ben net weer terug van ons "cardio-uurtje", maar we hebben het bij 25 minuten gelaten, toen had Collin er toch weer duidelijk last van en was het been weer helemaal warm. Dat uur gaan we morgen dus niet redden helaas, maar ik ben allang blij áls het al goed komt, kan me niet schelen hoe lang het duurt...
Oei, jammer. Ja 't is natuurlijk ook wel erg snel gegaan voor hem, dat opbouwen naar een langere tijd, dus op zich wel logisch dat t even zwaar is voor z'n been. Hopen dattie snel weer verder opknapt
Ik hoop het ook. De dierenarts geeft zo'n schema natuurlijk mee op basis van wat hij ziet, maar dan blijft het een kwestie van proberen of het inderdaad goed gaat. Ik ben ook erg benieuwd naar het schema voor deze week. Eerst maar eens kijken hoe het vanavond gaat.
Jolien87
Geplaatst: 10-10-11 15:37
Och jongens daar gaan we hoor! Waar ik al voor vreesde gaat inderdaad gebeuren: vanaf morgen moet Collin 3 om 2 lopen, dus 3 minuten stappen en 2 minuten draven. "Joepie"(?!) Gelukkig mag ik van Awilda er eventueel ook weer opzitten als hij rustig is, zij had ook al het idee dat 2 minuten ernaast rennen misschien wat teveel gevraagd is van me. Ik moet ook zeggen dat Collin met draven nu veel braver is, hij loopt af en toe nog wel jolig te doen met z'n hoofd maar daar moet ik alleen maar heel erg om lachen, dan heeft 'ie er duidelijk plezier in. Alleen als er iets langsrijdt wat erg veel lawaai maakt dan wil hij nog wel eens een beetje stuiteren maar dat is met name op de plaats. Hij zal er nooit vandoor willen gaan gelukkig. Daarnaast heb ik nog even gevraagd naar het warm worden van dat been maar volgens Awilda hoef ik me daar niet zo druk om te maken zolang het been niet dik wordt. Dus daar gaan we dan ook maar vanuit:) Op naar week 2!
O jee inderdaad dan de vraag of je daar blij mee moet zijn of niet als je er weer op gaat zitten dan zal het vast toch wel goedkomen? En hij zal wel rustiger worden naar mate hij er weer meer aan gewend raakt, toch? Mooi dat het zo goed gaat in elk geval zeg!
Enneh, Annelotte? Vanaf volgende week vrijdag rijd ik bij jou in de les *stuiter stuiter* Heb zojuist Marcel aan de lijn gehad en ik mag Vinnie vanaf nu officieel mijn leasepaardje noemen Ik ben vandaag zo vrolijk *zingt* Ik hoorde trouwens dat Roy ging stoppen met die les en dat Sharoné (schrijf ik dat goed? ) het binnenkort over ging nemen...ben benieuwd, ik ken haar niet zo goed.