We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:15

Ik vind ook dat je moet doen qua school wat je echt wilt Danielle, heb ik ook gedaan. Ik ben ook een enorme school hopper, maar sommige weten al heel vroeg wat ze willen doen met school en dit verloopt dan ook heel goed. Maar sommige hebben gewoon wat meer tijd en ervaring nodig om zichzelf te ontdekken wat ze nou willen. Je bent nog jong, je kan altijd verder studeren. Ik was net 17 toen ik klaar was met de havo, heb toen 2 jaar paardenhouderij gedaan omdat ik riep iets met paarden te willen doen. Daarna wilde ik toch meer de algemene dierenkant in omdat ik ook wel merkte dat het werk in de paarden gewoon hard is. Dus toen ging ik hbo diermanagement doen, na een jaar hiermee gestopt omdat het hbo toch iets te zwaar was op dat moment en het was toch ook niet helemaal wat ik wilde. Had nog wel me propedeuse gehaald dus niet helemaal voor niks gedaan. Omdat ik wel op school wilde blijven ben ik ingestroomt in de 2-jarige opleiding dierverzorging en die goed afgerond. Toen was ik klaar en wist ik niet wat ik wilde doen. Ik ben toen dus in spanje geweest en daar kwam ik erachter dat docent paardenhouderij nu wel is wat ik wil worden en waar ik dus in september weer voor ga studeren. Ik hoop dat dit toch wel mijn eindstadium is en dat ik deze opleiding, wat wel weer hbo is, wel leuk vind en goed afrond. Want als ik deze opleiding afrond dan is ook mijn studieschuld weg die ik heb opgebouwd door te stoppen met mijn vorige hbo. Nu ga ik dus nog 6 weken naar Amerika nu het nog kan en nu dus hard werken omdat ik me studie zometeen wel zelf moet betalen.

Zo mega lang verhaal geworden, maar het komt er dus op neer dat je wel idd moet doen wat je zelf leuk vind ookal zeggen al die mensen dat je er geen baan in kunt vinden. Je wordt er wel ouder en wijzer van en wat Marlous ook zegt je leert jezelf erdoor wel kennen. Komt helemaal goed!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:16

Mijn ticket naar Amerika is geboekt en betaald WHOOEEEHOOEEE!! Maandag 13 mei om 10.30 ga ik weg!! :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:41

Gaaf linn hopelijk heb je het daar naar je zin

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:06

Veel plezier daaro lin!
Ik zeg opendagen danielle!
Marlous wat wil jij gaan doen dan hierna?
Ik had vandaag een meeloopdag van de pabo. Was wel leuk maar ik twijfel veel omdat ik nogsteeds niet weet wat ik later wil gaan doen en zo is het dus ook moeilijk een opleidibg kiezen haha

c_lyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:36

Pabo doen britt, heb al mn spullen nog kan je zo overnemen! En dan lekker op so werken is goed voor je lachspieren hahahahahaha
Wauw Amerika lin wat vet! Wat ga je daar precies doen?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 19:55

Wow dankjullie voor jullie steun.
Ja in ga met beide opleidingen een week meelopen om zeg maar te voelen hoe zo'n opleiding is.
Ik heb in klas 3 havo al een snuffelstage bij de DA gehad.
Dus weet gelukkig wel hoe dat ik zn werk gaat.

Open dagen zijn er volgens mij hier niet meer...

Maar ga zeker goed over nadenken, en weet ook wel dat ik daarna verder wil leren, maar wat?? Dat is gewoon het grootste probleem

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:03

Heeee C! Gezellig jij ook hier?
Linda wat gaaf dat je naar Amerika gaat! Fijn dat alles rond is :)
Danielle ik denk dat je altijd het beste dat kunt doen wat je echt leuk vind, tegen de tijd dat jij klaar bent met die opleiding zijn de arbeidskansen misschien al weer heel anders. Zoals door anderen al gezegd zijn verschillende meeloop dagen en open dagen wel heel handig om je besluit te vormen!
Britt sprak de opleiding je wel aan? En heb je een goed beeld gekregen?

Ik heb vandaag een hoop research gedaan voor mijn tussenjaar. Het oorspronkelijke plan was naar Argentinië en daar Spaans leren, familie opzoeken en een maand een vrijwilligersproject met paardrijden en 'probleem' kinderen. Nu heb ik zo'n zelfde soort project in Zuid-Afrika gevonden wat gratis is en wat me ook erg aanspreekt.. Ook in Australië worden veel vrijwilligers voor op ranches gevraagd. Lastig lastig, maar word ook erg enthousiast van al het leuks wat er aangeboden wordt :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:08

Ik heb 15 weken stage gelopen in dierenziekenhuis drachten
Veel dieren beter zien wodden maar ook veel dieren zien inslapen
Kwame vaak zware gevallen binnen en was zwaar km te zien
Een keer walibi behandeld dat was heel leerzaam

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:52

c_lyna schreef:
Pabo doen britt, heb al mn spullen nog kan je zo overnemen! En dan lekker op so werken is goed voor je lachspieren hahahahahaha
Wauw Amerika lin wat vet! Wat ga je daar precies doen?

ooo dat is helemaal chill! haha

Ik moet er gewoon even rustig een nachtje over slapen (of een weekje) haha!

oo klinkt gaaf Siets! hoe lang wil je weg?

en over dode dieren enzo, dat went vanzelf een beetje.. het is (vind ik) heel naar als je echt alles doet om een beest te redden en dat het dan alsnog dood gaat/moet..
Maar je went eraan, je hecht je niet meer zo aan de dieren (of in iedergeval ik niet) dit heb ik wel geleerd op de kinderboerderij en in Portugal. ziek is ziek, kan het niet meer beter worden is ziek dood.

c_lyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 08:43

Alweer onderweg naar werk. Vroeg! Soms op deze momenten vraag ik me af waarom wou ik ook alweer juf worden?........

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:34

Goeiemorgen!

Spannend daan, verstandig om je eerst te orienteren en dan een keuze te maken wat je nu echt wilt.

Celyna, om de vakantie! ;)

Klinkt gaaf sietsie, een vriendin van mij gaat ook een jaar naar Argentinie, naar High School.

Gistermiddag zou ik ergens gaan lunchen met me vriend, staat hij bij mijn kluisje te wachten komt een vriend van hem aanlopen. 'Ga je weg?' antwoord peter dus 'ja ik ga met Kimberly naar de stad' met als antwoord van die vriend 'o leuk waar gaan we heen?' GRRRRRRR

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:07

Ah stom kim is die toennmeegegaan?
Ik sta net op uit bed, flikker om.. Loop 2 stappen verder, flikker weer om! Als ik loop hang ik naar links.. Ik geloof dat ik last heb van mijn evenwichtsorgaan nu lig ik er weer in, maar ik heb zo autorijles... Handdig

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:07

Oh hij nodigt dus gewoon zichzelf uit Kim? Ik had gezegd: wij gaan daar en daar heen, jij gaat nergens heen.

@Britt: oh das ook niet lekker. Hopelijk gaat het zo wat beter en kan je wel gewoon je rijles doen!!

Vandaag wordt zooooowwnn leuke dag!! Eerst de post doen (oke dat is niet leuk). Daarna door naar Gouda met de auto, Steph daar ophalen op dr school en dan gaan we naar Den Haag. Eerst lekker eten bij La Cubanita daar en daarna eindelijk het concert van onze knappe mannen, zin in!!!!! :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:06

.
Laatst bijgewerkt door EllaBellaah op 13-09-24 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:08

Hebben jullie het nu opgelost met zijn moeder?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:12

Succes ermee Ella!
Veel plezier linn!

Van de week vakantie geboekt! in september heerlijk weekje Marmaris 5* hotel met edwin <3
Vliegen om 5.35 heen en 21.15 weer terug!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:15

dat zijn lekkere tijden!!
wij weten onze tijden nog niet

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:19

Ja is allemaal opgelost dus ik ben gewoon met hem mee nu. Had niet verwacht dat ik het zelf zo moeilijk zou vinden. Maarja zal wel goedkomen allemaal.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:26

ben echt blij met de tijden ja!

fijn dat het opgelost is Ella

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:10

Jep toen is hij meegegaan. We waren beide een beetje overdonderd maar de volgende keer zeg ik het gewoon. Was echt heel awkward haha gelukkig kwamen we onderweg nog 2 vriendinnen die gelukkig mee wilden. Pfieuw

AapiieJ19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:59

Ik ben afgestudeerd paraveterinair.. maar een baan vinden is wel heeel lastig hoor.. ik ben ook verder gaan studeren. de meeste banen voor assistent zijn maar 20/24 uren.. als ze er al zijn hihi meestal blijven de assistentes net zolang tot ze weggerot zijn ( bij wijze van :P ) .. maar zelf vind ik het wel super om te doen. tuurlijk zie je veel zielige dingen maar ook een heleboel mooie dingen.. maar het is wel een pittige opleiding en een dag meelopen zou ikzeker doen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:20

Zaterdag 23 maart ga ik naar de open dag van anwb rijopleidingen in Leeuwarden
En om 11 uur mag ik zelf achter her stuur
Vet veel zin in

En eens met de rest ga zeker eens kijken of je een week mag meelopen ofzo
Is een zwaar maar dankbaar beroep dierenarts

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:33

Spannend andrea! heb je daar wel geld voor dan?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:40

Het is een open dag waar je een gratis proefles kan krijgen en je kan een rijbewijs van 2.500 winnen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:15

ooo dat is fijn! haha