Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:00

Ja is mooi te zien hoe je elkaar dan zo goed leert kennen dat een enkel woord van jou voor hem al genoeg is :) Ha, Collin wordt weer een levensgenieter, haha. Wat zo'n blessure wel niet met je kan doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:07

Hij zal de kleine dingen we waarderen nu hahahaha:P
Als ik naar zijn box loop dan fluit ik naar hem. Zodra hij me dan hoort loopt hij al door de tralies via de box van Harm te gluren, maar hij let niet altijd op dus dan sta ik al voor zijn stal en dan staat hij nog door die tralies te loeren waar ik nou ben gebleven. Als hij dan doorheeft dat ik al voor zijn stal sta dan moet ik oppassen dat ik geen kopstoot krijg omdat meneer iets te enthousiast z'n hoofd naar buiten steekt...
Hij heeft nu ook bijna constant z'n oortjes naar voren tijdens het lopen, dat doet me echt goed!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:14

Dat is wel eens anders geweest, haha, meneertje chagrijn was het vroeger :P maar het doet mij ook wel goed om te horen dat hij zo vrolijk is dan. Hij raakt weer uit de depressiviteit ofzo XD
En kijk inderdaad maar uit dat je geen kopstoot krijgt dan ja :P flapdrol die het is :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:59

Oh en! Vandaag met mijn moeder shoppen voor paardrijspulletjes, leuk! :) Heb er al helemaal zin in.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:46

Gefeliciteerd Eline!!!

Haha, leuk dat Collin weer helemaal happy de peppie wordt!!

Had Puk inderdaad ook mee met de strandrit in Schoorl. Ging jullie cluppie van manegepaarden toen niet aan de kletter op het strand? Wat ik nog weet is dat ineens alle manegepaarden van daar op het strand ineens best hard in galop gingen, en de pension paarden in een hand-galopje erachter aan. Larissa (welke Holic toen leasde) en ik galoppeerden lekker relaxt naast elkaar en al kletsend zeiden we tegen elkaar dat de manegepaarden toch wel hard gingen. Reden we ineens langs een begeleider welke keihard schreeuwde dat we direct moesten stoppen, dus wij onze paarden terug naar stap gebracht en toen bleek er al het één en ander niet helemaal te kloppen :+ Volgens mij hebben wij wel 20 minuten op een volte gestapt (met de rest van de groep welke er ook nog waren) voordat de hele club weer compleet was.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:49

Thanks! :)

Klinkt als een behoorlijk avontuur. Neem mij volgende keer ook mee :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:05

Eline gefeliciteerd :D

haha dat klinkt zeker als een avontuur Dymphke!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:34

gefeliciteerd Eline! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:26

Thanks Lisanne en Annelotte :D
Net terug uit de Epplejeck en jullie moeten de groetjes hebben van Linda hoor! Compleet wedstrijdtenue rijker, nu hopen dat ik er met Vinnie een beetje recht aan kan doen ;)

Hmm eens kijken, zal zometeen Marcel eens gaan bellen voor dat huren van Vincent. Wil het liefste bij Roy rijden denk ik. Hoe laat zijn er allemaal leuke/niet al te volle lessen? :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:29

Onze les is niet zo druk! Als er geen inhalers zijn, zijn we meestal met 5 of 6. Staan wel meer op de lijst maar die komen nooit :roll: Roy geeft echt fijn les, dat is wel eens veel minder geweest. Ik leer nu echt wel heel veel van hem!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:30

Hoe laat rij jij? ;) ga ik eens kijken of ik daar terecht kan dan. Lijkt me gezellie. Haha, Roy geeft wel lekker les ja, ligt me gewoon wat meer dan Rachel.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:33

Vrijdag om 7uur :)
Rachel heeft 1x bij ons les gegeven toen roy en linda niet konden.. Nou wil ik niet te negatief praten, want sommigen kunnen wel goed met haar, maar wat een les was dat zeg :Y) Wij rijden gewoon altijd op 2 handen, en je mag eigenlijk zelf bepalen wanneer en óf je gaat galopperen enzo :P En daar moesten we in een rijtje op 1 hand, en allemaal tegelijk dezelfde oefeningen doen enzo :roll: Nee, niet mijn ding :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:35

Linda en Roy laten je een stuk vrijer :) Rachel doet graag allemaal oefeningetjes allemaal samen en daar word ik inderdaad niet zo vrolijk van.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:04

Happy birtday Eline!:D

Dat was inderdaad een heel avontuur Dymphke:P Die beesten gingen er ineens als een speer vandoor en niet te houden natuurlijk. Die stoppen pas bij de bewuste strandpaal bij wijze van spreken, erg fijn *not*.
Ik moet ook zeggen dat ik niet blij was met die begeleiding. Allereerst hadden we vooraf om meer begeleiders gevraagd. En ik vond het absoluut geen stijl dat ze zomaar ruiters met onbekende paarden midden in het bos lieten wachten. Toen ze Astrid met Maybe June zo in haar eentje lieten teruglopen vanaf het strand ben ik ook mee terug gegaan. Ik snap nog steeds niet waarom ze dat op die manier deden.
Ach, we hadden een hoop lol en gezelligheid en daar ging het ook om:)

Ik heb les van Rachel op donderdag en ik moet zeggen dat ik er wel heel tevreden over ben. Maar waarschijnlijk ook omdat ik altijd wel m'n eigen gang ga in de les en zij me af en toe dan apart neemt voor wat aanwijzingen e.d. Ik krijg er veel achterliggende theorie bij en manieren hoe ik de puntjes op de i kan zetten. Maar het is maar net waar je zelf behoefte aan hebt in je les natuurlijk.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:16

Dankje Jolien :)

Hmm kan me voorstellen dat je er dan niet blij mee was ja. En waarom moest Astrid dan in haar eentje terug? Belachelijk zeg :(
Maar ja zoiets heb ik ook een keer gehad. Gingen we in Drenthe paardjes huren. Was zonder begeleiding. We waren met z'n vijven, konden allemaal rijden, maar van een paar was het al weer een poosje geleden dat ze gereden hadden. Dus zij kregen allemaal superbrave slome fjordjes, en ik mocht een (niet helemaal pure, maar de spirit zat er wel in XD) arabier meenemen... Dat was om te beginnen wel redelijk lastig, want mevrouw wilde alleen maar terug naar de hengst in de wei, en liep bovendien in een dubbel zo snel tempo als de rest. Nou ja, ik had dat beest uiteindelijk onder controle, ging prima, en we hebben toch lekker gereden....tot we bij een zandvlakte kwamen. Ja, daar hadden ze ons níet voor gewaarschuwd, en daar zijn ze kennelijk rengalop gewend, dus bit tussen de tanden en gaan met die banaan!
Haha dat was flink schrikken.

Rachel geeft op zich ook wel fijn les; heb in 1 les veel geleerd en heb ook wel de gouden tip van haar gehad wat het rijden op Vincent betreft. Maar toch hoeft het voor mij niet meer dan eens in de zoveel tijd, want haar aanpak ligt me dan toch minder; ik vind het fijn om met mijn paard mijn eigen gang te kunnen gaan en dan bij de instructeur terecht te kunnen voor tips ter verbetering en voor de puntjes op de i...maar dat het rijden uit eigen initiatief blijft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:21

Het is ook maar net waar je voorkeur ligt natuurlijk.
Ik heb vaak genoeg zelfstandig gereden toen ik nog een pony en later een paard bijreed van een vriendin. Dan weet je op een gegeven moment telkens wel een "plan" te maken voor wat je dan gaat doen.
Ik vind het wel lekker om gewoon zelf aan de slag te gaan maar wel die back-up te hebben van een instructeur die bij wijze van spreken bij kan springen op het moment dat je vastloopt.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:22

Het verschilt toch per persoon wat je wel en niet fijn vind. Ik moet er gewoon helemaal niks van hebben, heb die les ook totaal niet fijn gereden. Ik moet dingen in de les op mijn tempo kunnen doen, dat werkt voor mij beter :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:22

Ja daar ben ik het mee eens :) Ik merk ook dat ik wel zelfstandiger ben geworden nadat ik Milva bijgereden had. Maar Rachel ging bij ons van 'ja en nu gaan we wijken' 'en nu gaan we op de grote volte, en de volte sluiten' en ik heb dan zoiets van ja, zulke dingen kan ik ook zelf bedenken :P
Linda vind ik wel ontzeeeettend fijn lesgeven trouwens, heb t wel heeel wat minder gehad.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:27

Meestal bedank ik dan ook vriendelijk voor die oefeningen en ga ik lekker m'n eigen gang. Collin wordt sowieso niet blij van zo'n gezamenlijke volte:P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:32

Haha goed idee, moet ik ook maar eens gaan doen de volgende keer :P
Nee ik zie Collin er niet echt vrolijk van worden als er iemand met de neus in zijn staart komt rijden bij het volte sluiten _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:38

aan de andere kant: daar wordt z'n achterhand wel goed "los" van:P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:38

Ha, dat kun je wel zeggen. De neus van het paard achter hem ook.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:32

Wat een drukte hier zeg..
Ik ga vanvaond weer naar de haerst :P druk met de jury cursus :D

@ Eline: aan je outfit kan het de 23e niet liggen!!

@ Lotje: Wanneer kan je weer keertje stappen? :P Zaterdag (A) ??

@ Jo: Fijn dat het met Collin weer beter gaat, sneu voor hem dat die zo weinig mag maar zo veel wil :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:42

Tot vanavond dan he haha :P

Euh, morgen? Moet ik even kijken haha ik laat t je nog weten :) Ik heb ook wel weer eens zin om te zwemmen in centerparcs!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:43

Ja dat moeten we ook weer eens doen :P
Ben bijna klaar met alles inpakken enzo hier, dus dan heb ik weer wat meer tijd voor andere dingen :D