Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:58

Kijk...daarom houd ik niet van wedstrijden.Soms tikje teveel vriendjespolitiek...teveel afhankelijk van mensen en zo...neh...lekker bosklossen.
50000 voor een ruin Clown ...voor minder heb je ook fatsoenlijke hoor..... Haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:04

Kossackstud is volgens mij wel de beroemdste. Hiervoor vond ik arabieren te popperig en klein maar op de arabierenkeuring waren alleen paarden van boven de 1.60; kijk dan heb je ook nog wat paard Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:13

Och...moet heel eerlijk zeggen...ik heb er maar weinig gezien waarvan ik denk...hmja..leuk paard.Ben niet zo'n arab-fan.Vaak zijn ze veel te springerig en hysterisch Clown
Maar goed...ieder z'n meug....en soms is een paard gewoon een genot om naar te kijken ongeacht het ras Knipoog
Heb via mijn werk wel eens mooie hengst meegehad...een prachtige grote zwarte hengst.Echt een plaatje om te zien...werd vast met een rol behang geleverd....om hem achter te plakken.... Hyper! Wat een mafkees was dat...zijn tranquilizer was uitgewerkt en hij brak de hele stal af...later klom hij bijna uit zijn box en ik weet ook niet hoe die veewagen eruit zag en of ze daadwerkelijk in Italië zijn aangekomen Clown
Aan de andere kant heb ik ze ook gehad van een hele oude stam...zoals een echte arab hoort te zijn.Vriendelijk,coöperatief en rustig...dat waren heerlijke dieren.Die man kocht ze ook alleen bij die fokkerij en liet ze invliegen....mooie diertjes ook.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:17

Tinky12 schreef:
Och...moet heel eerlijk zeggen...ik heb er maar weinig gezien waarvan ik denk...hmja..leuk paard.Ben niet zo'n arab-fan.Vaak zijn ze veel te springerig en hysterisch Clown
Maar goed...ieder z'n meug....en soms is een paard gewoon een genot om naar te kijken ongeacht het ras Knipoog
Aan de andere kant heb ik ze ook gehad van een hele oude stam...zoals een echte arab hoort te zijn.Vriendelijk,coöperatief en rustig...dat waren heerlijke dieren.Die man kocht ze ook alleen bij die fokkerij en liet ze invliegen....mooie diertjes ook.

Hhmmm.. nou Yen is een volbloed Arabje, en zij kan heel 'showerig' zijn. Maar aan de andere kant kan ze ook als een mak lammetje achter je aan lopen, met of zonder halster. Soms lijkt ze net een ezel, dan staat ze er zo rustig en droog bij haha.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:18

Ik denk dat ik ook absoluut ongeschikt ben om zo een hysterische arab te rijden hoor; ik ben met een heet paard al eens bijna door de ruit van de kantine gesprongen omdat we elkaar compleet lieten doordraaien. Maar die arabs waren geweldig om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:20

Goeden avond Doei!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 20:26

Avond Doei!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:26

Ik heb (als ze goedgekeurd wordt) een paard gekocht Go jij! Go jij! . Ze is een 8-jarige KWPN merrie (van Democraat x Equador). Nu heb ik wat vraagjes, want eerste eigen paard, en misschien kunnen jullie helpen.
Vraag 1: Ik wil haar op Wennekers zetten, is daar nog plek?
Vraag 2: Waar hebben jullie je paard verzekerd, en bevalt dat een beetje?
Vraag 3: Weten jullie nog een goede smid die op Wennekers komt, en tijd heeft?

Bedankt alvast!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:28

HEEEEEEEEY! Haha! I am back Tong uitsteken

Alvast even een kort verslagje, voordat ik 20 pagina's ga nalezen...

Het was echt cool! Echt genoten. Het was gezellig, lekker weer en gewoon relaxt en leuk! Zal jullie niet vervelen met alles wat ik heb gedaan maar even kort samengevat: met een ernstige touristen tourbus geweest met zo'n koptelefoon en een 15 min. fotostop Tong uitsteken Boottocht over de Donau, naar de opera geweest, uit geweest (vannacht), echt geweldig. Stonden daar vet uit ons dak te gaan te schreeuwen en mee te bleren enzo Bloos Tong uitsteken Het leuke was dat er best veel mensen mee gegaan waren. We stonden daar dus gewoon met een paar advokaten (waarvan 1 ruim 60), de office manager de accountant enzo, echt leuk! En de oudste advokaat ging echt totaal uit z'n dak, echt, we hebben in een deuk gelegen. Vanochtend alweer om 7.30 op (ik tenminste, de meeste andere ook wel geloof ik) en lekker wezen badderen, was ook echt lekker! Kortom: "het waren 3 fantastische dagen!" Haha!

Morgen weer vroeg op en werken.... studeren... college... nog meer studeren.... Boos!
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 17-09-06 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:28

leuke afstamming patty; ga je ook springen met haar?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:30

Neuh, ben niet zo'n springheld. Een hobbeltje durf ik nog wel aan, maar als ik er zelf niet overheen kan springen, hoeft het van mij niet meer zo Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 20:31

(Bijna) gefeliciteerd Patty! Haha! OK dan!

Op Wennekers is altijd wel plek toch? Lachen
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 17-09-06 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:32

Quote Patty:
Moet je even bellen naar Wennekers zelf, nmmr is op de site te vinden Lachen
Succes! Leuk zeg voor je dat je een paardje op het oog hebt!! Haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:32

ach dan heb je gewoon een heerlijk paard; springers houden de prettigere karakters!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:34

Ik had al gebeld, maar ze zijn pas morgen vanaf tien uur bereikbaar, zal dan meteen aan de telefoon hangen.
Niemand iets over die verzekeringskwestie?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:34

ladyjoy schreef:
Tinky12 schreef:

Hhmmm.. nou Yen is een volbloed Arabje, en zij kan heel 'showerig' zijn. Maar aan de andere kant kan ze ook als een mak lammetje achter je aan lopen, met of zonder halster. Soms lijkt ze net een ezel, dan staat ze er zo rustig en droog bij haha.

Grijns...ik ben gewoon niet het type voor die vlugge paardjes.Komt waarschijnlijk omdat ik teveel in druk verkeer rijd.Dan is het iets prettiger om een wat meer flegmatiek paardje te hebben.Markies was ook deels arab...en volbloed...wat een heethoofd...maar wat een schatje.Netjes meelopen..keurig luisteren met longeren en komen als je hem roept...hoe is het met m Peet??

Patty.....(bijna)gefeli meid Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Leuk voor je...ik zit bij Interpolis.En voor de "W"-vragen moet je bij de andere meiden zijn Haha!
FOTO'S FOTO'S FOTO'S!!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:36

En is Interpolis een fijne verzekeraar? Ik heb nog geen foto's, wel video, maar geen flauw idee hoe ik dat moet uploaden (of op mijn pc opslaan for that matter).

Edit: ik vond Markies trouwens een geweldig karakter hebben, beetje klein voor mij helaas!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 20:37

Gaat goed met hem hoor Tink. Met het mooie weer laat ik ze lekker met rust, hihi Lachen
Ik had Mootje en Kies saampjes in de bak gezet en daar staat een redelijke drinkbak. Markies was er als de dood voor, maar toch nog Mootje erbij weg jagen Nagelbijten / Gniffelen (moot is niet zo dominant) Clown

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:39

Over de foto's van Pepper / Bonte: op 1116, 1118 en 1120 is het net of jullie samen dansen: leuk!
Mooie foto's hoor, en wat een fitte 30-jarige.
Patty: gefeliciteerd alvast, het wordt wel een Wennekerstopic (waar ik dan vanaf de zijlijn in meelees). Duivel
En tinky: sterkte met de lappenmand, pech in je vakantie. Boos!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:40

Ik heb goede ervaring mee.Heb in het begin een DA op het erf gehad en had met mijn stomme kop de nota te laat bij de verzekering ingediend... Clown zeker een maand of 2 te laat.
Maar niets geen probleem,keurig netjes teruggestort op mijn rekening.Positief dus.Ik heb voor deze verzekering gekozen omdat mijn collega er zulke goede ervaringen mee had.geen gezeur...keurig op tijd uitbetalen en als het zover komt dat je paard wordt afgekeurd dan kun je hem "terugkopen" van de verzekering en dan zelf beslissen wat je ermee wilt doen.dat vind ik ook een fijne gedachte,want ik beslis graag zelf wat er met mijn paard gebeurd op zo'n moment.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:41

PattyOosten schreef:
Ik heb (als ze goedgekeurd wordt) een paard gekocht Go jij! Go jij! . Ze is een 8-jarige KWPN merrie (van Democraat x Equador). Nu heb ik wat vraagjes, want eerste eigen paard, en misschien kunnen jullie helpen.
Vraag 2: Waar hebben jullie je paard verzekerd, en bevalt dat een beetje?
Vraag 3: Weten jullie nog een goede smid die op Wennekers komt, en tijd heeft?

Bedankt alvast!

gefeliciteerd! Haha! (we gaan er gewoon vanuit dat ze goedgekeurd word!) op wennekers is nog wel plek....(volgensmij) maar dan moet je even naar kantoor bellen. leuk bijna heel bokt op wennekers!!!
ik heb ook interpolis...super is die...
als je op wennekers staat kan ik je wel een paar smeden vertellen. (zijn er zat....maar een goede vinden is niet makkelijk Knipoog )

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:44

Senks Mustang Haha!
Peet...fijn om te horen.Ik heb het idee dat Fax Kies heel erg mist .Hij is vaak erg droevig en zoekt troost.Ik geef hem nu ook wat extra aandacht en als het goed is gaan we woensdag lekker ritje maken in het bos.(Met Rob en Beer).Hopelijk is een frisse wind tussen de oren goed voor hem...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:46

Enne; wat voor een verzekering hebben jullie dan bij Interpolis, want je kan nogal wat keuzes maken. Ik wil gewoon graag de ziektekosten gedekt en ik vind het ook belangrijk dat ik haar terug mag kopen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 20:46

Tinky12 schreef:
Senks Mustang Haha!
Peet...fijn om te horen.Ik heb het idee dat Fax Kies heel erg mist .Hij is vaak erg droevig en zoekt troost.Ik geef hem nu ook wat extra aandacht en als het goed is gaan we woensdag lekker ritje maken in het bos.(Met Rob en Beer).Hopelijk is een frisse wind tussen de oren goed voor hem...

Agos Ach gut
Komt vast wel goed. Faxje moet gewoon een beetje wennen aan Beer Ja

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:47

ik heb uitgebreid verzekerd. plus veearts kosten die gedekt worden. vanaf een bedrag van 4500 moet je paard ook rontg. gekeurd worden.