Ga vooral naar open dagen danielle! Ik doe nu paardenhouderij en heb het ontzettend naar mijn zin! In deze opleiding heb ik echt mezelf gevonden. Maar ik ga wel verder leren! In de paarden werken is heel wat anders dan met paarden werken! Het verschil lijkt minimaal, met paarden werken is geweldig! IN de paarden is anders, daar moet je heel hard en zelfverzekerd voor zijn/ kunnen overkomen. Tuurlijk zijn er ook zat bedrijven waar je het super naar je zin kan hebben, maar om jezelf er van te onderhouden is heel moeilijk!
Paraveterinair heb ik id ook overwogen, kijk of je een keer een dagje mee mag met een dierenarts! Dat is hartstikke leerzaam en hè krijgt meteen een idee van hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Al is paraveterinair ook lastig om een goed betaalde baan in te vinden hoor! Huisgenootje van mij heeft het ook gedaan en is ook verder gaan leren omdat de banan slecht betalen. Ook een vriendin van haar heeft paraveterinair gedaan en is inderdaad aan het werk, ok assistent in het paardendeel van de kliniek. Ze heeft het super naar haar zin maar verdient nauwelijks meer dan de stalmedewerkers... Het is en opleiding die nu heel veel word gedaan, dus voor jou 10 anderen.
Vooral niet om je te demotiveren!! Het is super dat je gaat doen wat je leuk vind! Maar wees e wel bewust van je keuze! Ik koos paardenhouderij echt als tussenopleiding, het is altijd de bedoeling geweest om verder te leren, ik moest alleen wel nog uitvinden wat ik dan verder leuk vind! Inmiddels ben ik daar zo goed als uit! Maar als ik niet eerst mezelf had leren kennen in deze opleiding dan had ik waarschijnlijk nooit gekozen voor wat ik nu waarschijnlijk ga doen. Hoop dat je hier wat aan hebt haha is een heel verhaal geworden hahaha