Carrousel vond ik altijd zo hilarisch . Lijkt bij Smit ook nergens op vaak (als ik dan de maneges zie die mee doen aan het NK enz en wekelijkse trainingen doen ). Ach leuke afwisseling!
Saskia89
Geplaatst: 29-01-14 20:44
Carrousel was inderdaad altijd leuk. Ik mag volgende week weer... Gok op dressuur dan.
Balen van die les, milou, dat het allemaal niet lekker ging. Dan moet het volgende week toch beter gaan. Vandaag lekker mazzel vermaken? hij heeft het rustig dezeweek.
Fijn Sas! En op Ushi??????? Ben trouwens laat, bootcamp begint half uurtje later. Heb het doorgegeven en krijg mogelijk een al lopend paard. Jij anders zin om mijn beestje te zadelen???????
Inderdaad jammer Wen, maar ach ja, oliebol happens! Vandaag heerlijk gereden. We mochten kiezen uit Bob, Tiësto, Anouk en Ziggy. Heb heel erg getwijfeld tussen Bob en Ziggy, maar ben uiteindelijk voor Ziggy gegaan en heb weer heerlijk gereden op hem. Daarna naar Mazzel gegaan die al lekker in de paddock stond. Hem gezadeld, mezelf warm ingepakt en op weg gegaan! Mazzel begon echter op het laantje al met klieren. We waren het vandaag niet zo eens over welke richting we op gingen, maar ik won natuurlijk !!! Op het laantje waren een berg zand en een kraanmachientje wel aanleiding om om te keren. Niet zijn zin gegeven en doorgereden. Op het Westeinde ging hij zoeken naar dingen en heb ik hem maar aan het werk gezet door stelling links en rechts te gaan vragen. De schulpweg ging meneertje zo over heen langs de werkzaamheden, no problemo. In het duin wilde ik in eerste instantie korte weg strand doen, maar de paden waren goed en uiteindelijk voor lange weg gegaan en alleen maar gestapt. Daar natuurlijk 3 splitsingen en meneertje wilde elke keer keren....heel handig, maar niet heus! Het strand was mooi en breed, alleen Mazzel vond zichzelf volgens mij erg zielig......wel ff zijn pootjes gewassen in de zee en daarna nog een drafje en galopje gedaan. Toen bij de golf er weer op af, na het fietspad overgestoken te zijn, te zien dat er één grote ravage is rondom het ruiterpad. Het bos is enorm kaal en het ruiterpad toegetakeld door alle zware wagens. Heuvel op gestapt en bovenop bij de bocht waren ze bezig met bomen door midden zagen (met zo'n grijpmachine). Mazzel ging hier natuurlijk heel stoer langs en daarna hebben we nog een galopje op het galoppeerpad ingezet. Halverwege echter even gestapt ivm troep op het pad en nog een machine rechts in de bosjes en daarna weer in galop. Om te voorkomen dat zijn poezelige witte voetjes gelijk weer zwart zouden zijn, bij duindamseslag het bos uitgegaan om weer terug richting stal te rijden. Op het Westeinde kwam er een auto achteruit bij een heg, dat was natuurlijk reden om opzij te springen en daarna lekker doorgereden. Toen proberen dat pad naast de N206 weer op te gaan, maar dit weigerde Mazzel (vorige week twijfelde hij ook al een beetje). Nu is dat niet zo'n heel lekker punt daar om te gaan klooien, dus paar pasjes vooruit, volte draaien en weer naar beneden sturen. De 3e keer besloot Mazzel dan toch maar te luisteren. Wilde daarna kijken of hij mijn been door de bosjes kon douwen en besloot zelf maar tempo te gaan willen maken. Echter mocht dat van mij pas na de tak. Toen ik hem losliet, ging hij meteen, hoefde niet eens been te geven of te zeggen 'toe maar' of 'galop Mazzel'! Kortom, meneertje vindt dat een leuk pad geloof ik! Al met al 3 uurtjes onderweg geweest en heerlijk gereden (alleen op de Schulpweg terug had ik het toch wel koud!). Op stal Mszzeltje ff in paddock geparkeerd, stalletje en voer gedaan, stalgenoot geholpen met paardjes binnen halen (ieder 1) en daarna Mazzel op stal gezet.
Eigenwijsje is Mazzel toch, maar wel lekker ritje gehad dus, ondanks alle obstakels. Ik hoop dat het zondag en maandag ook weer gaat lukken met zijn nieuwe schoenen. En weer lekker op Ziggy gereden, je nieuwe vriendje, dit keer niet gesprongen?
Danseresje
Geplaatst: 30-01-14 20:13
Ik hoop dat het niet al te hard gaat regenen.......danig het bos bij de golf daar helemaal niets meer aan denk ik...... Of voorlopig korte weg strand heen en terug.......het buitenrijden met een leuk rondje wordt nu wel moeilijker gemaakt! Zijn nieuwe schoentjes zijn heel mooi , hij heeft ook sneeuwbeslag! (Niet dat ik op sneeuw hoop hoor!)
Inderdaad weer een lekker lesje op Ziggy! Niet gesprongen dit keer, maar het is niet altijd feest, haha!
Saskia89
Geplaatst: 30-01-14 20:48
Geslaagd paardendagje zo te horen! Valt me alleen een beeeetje tegen dat je niet voor Tiësto hebt gekozen
Als ik zelf niet hoef te zadelen, uiteraard geen probleem om jouw mormel te doen Vind alle paarden prima verder hoor Milou!
Danseresje
Geplaatst: 30-01-14 20:54
Haha! Flauw hè? Ach, zolang jij mijn vriendje inruilt voor dat zwarte spookje, heb jij niets te zeggen ! Moet ik jouw paardvoorkeur nog doorgeven voor dinsdag???? Enne, stel nou dat ik op Trendy zit.....wil je die dan ook zadelen??? Of wi je helemaal niets met die tuttebel te maken hebben??? !
In ieder geval fijn dat mocht er sneeuw liggen, Mazzel gewoon lekker buiten kan spelen. Ik hoop ook idd op geen sneeuw dit jaar. En buitenrijden wordt idd niet makkelijker op. Of rondje om bij bos en dan via meeuwenoord en dan stuk strand en dan weer terug of idd korte weg naar strand en dan lekker strand op.
Helaas niet altijd feest, jammer nou Of jij vind het totaal niet erg om gewoon dressuur te doen.
Bedoeling was zonder zadel Wendy! Maar Wil was het vergeten en we waren kennelijk ook zo geconcentreerd bezig met rijden, dat ze ons ook niet uit onze concentratie wilde halen! Had evt misschien vandaag nog best wel weer balkjes willen doen, maar mijn voorkeur ligt bij dressuur...en bij caroussel! Buitenrijden wordt niet makkelijk gemaakt nee. Daarom ben ik nu uiteindelijk wel lange weg strand gegaan via duin, maar alleen gestapt, in het bos nog heel ff gedraafd. Als het straks helemaal zootje is bij het galoppeerpad, dan idd korte weg strand er weer af ofzo.....
Haha, dat had ik al kunnen voorspellen Sas!
Danseresje
Geplaatst: 30-01-14 21:14
Maarre, wilde je eigenlijk niet op Ushi???? Of toch maar Willem????