** Manege Belle Epoque bokkers!** [Deel 4!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: ** Manege Belle Epoque bokkers!** [Deel 4!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:51

verdorie, nou doen ze het allemaal weer Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:51

En die van mij ook weeer ! Haha! En die van Lisette ook, gewoon die van iedereen weer XD

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:52

*kijkt telleurgesteld*

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:53

Emmaa_ schreef:
En die van mij ook weeer ! Haha! En die van Lisette ook, gewoon die van iedereen weer XD

ik zie die van jouw nog niet hoor
zie een heel mooi rood kruisje

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:53

Bij mij doet die van mij en die van emma het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:55

Yeaah!, het is bevestigd Tong uitsteken, morgen hoef ik pas 10 voor 10 te beginnen, en ben ik om 5 over 12 weer uit Tong uitsteken.

Maar ik ga nu eten XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:55

terorita schreef:
Emmaa_ schreef:

ik zie die van jouw nog niet hoor
zie een heel mooi rood kruisje

Grappig XD

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 17:56

Zoo Ik kan nu pas weer op bokt Clown

Wie was de jury van de Fnrs Lisette Lachen

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:11

fallenangel3 schreef:
oliebol man... Heath Ledger is dood!

JAAAAA IK HOORDE HET OP SCHOOOL
IK ZAT IN DIEPE ROUW Tong uitsteken
HET BLIJK DAT HIJ ZELF MOORD HEEFT GEPLEEGD? Verdrietig

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:13

Net wordt weer op het nieuws gezegd dat het een ongeluk zou zijn...
vind het een beeeeeetje vaag allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:25

Doet mijn ava het weer? Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:40

En opeens valt er een stilte :|

Iedereen zeker aan het eten?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:42

Ja ik was eten =)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:42

bij mij doet je avater het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:48

Ik wist het XD!. Morgen lekker rijden Lovers, lekker op Touchie ! Haha!.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:16

Omg! Ik kreeg net mailtje van het flevoziekenhuis (had ik gevraagd voor stage) en er stond dat ik kon komen maar wel even contact op nemen voor een gesprek enzo..
Dus ik helemaal stressen voor te bellen! Bleek ze niet thuis te zijn! Heb ik helemaal rot gezweet voor niks Tong uitsteken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:17

Kirsten_S schreef:
Omg! Ik kreeg net mailtje van het flevoziekenhuis (had ik gevraagd voor stage) en er stond dat ik kon komen maar wel even contact op nemen voor een gesprek enzo..
Dus ik helemaal stressen voor te bellen! Bleek ze niet thuis te zijn! Heb ik helemaal rot gezweet voor niks Tong uitsteken!

Zo banketstaaf!, wat ga je dan daar voor stage lopen? Ach gut

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:18

Ook toen ik ging krantenlopen liep er een 'vrouw' voorbij met een witte cowboy hoed op , helemaal in pak! Zwarte handschoenen en kisten!!

Ik zag nog net geen bloedspoor maar ik bedacht me allemaal dingen die ik eigenlijk niet wil bedenken Clown Tong uitsteken

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:21

Emmaa_ schreef:
Kirsten_S schreef:

Zo banketstaaf!, wat ga je dan daar voor stage lopen? Ach gut

Nouu,..... (hier komt mijn toekomst Tong uitsteken ) ik wil fysiotherapuit worden en wil ik ergens gaan stage lopen daarvoor voor een week. En als ik klaar ben met mijn havo-opleiding dan ga ik studeren op de hva en dan wil ik vooral sportfysiotherapuit worden want ik ben niet zo'n klein kamertjes meisje met een man met volgroeide tenen en vieze dingne Tong uitsteken
En dan na die vier jaaaar Slapen moet je een jaar ergens stage gaan lopen en dan wil ik bij ajax Haha! gaan of andere Enn zoooo een leuke vriend aan de haak slaan als dat kan Tong uitsteken Maar dat is bijzaak! Tong uitsteken Vingers aflikken

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:22

Gaa straks nog wel een keer bellen! Tong uitsteken

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:24

wat is het stil Tong uitsteken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:26

Ja, ik ben even verder aan het typen aan mijn verhaal, stukje plaatsen? Tong uitsteken.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:27

Jaaaa is goed Haha!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:27

er praat toch niemand anders Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:29

Toch heb ik nu de moed, en het lef gevonden om mijn verhaal hier te vertellen. Ruim 3 jaar geleden heb ik een verwaarloosde pony gekocht. In het begin was ze heel schrikkerig, en ongelofelijk bang voor mensen, maar door middel van spelletjes en veel aandacht geven, is ze gewend geraakt aan menselijke contacten, en daardoor heb ik een vrij sterke band met haar verteld. De laatste tijd kom je zo veel mensen tegen die hun “levensverhaal” vertellen, dus zal ik het verhaal van mij en Tundra ook maar vertellen.

Het was een zonnige morgen, en ik, een vrij jong meisje destijds, van even denken, een jaar of 15, zat bij haar ouders in de auto. Ik kreeg voor mijn 16e verjaardag mijn droomwens, eindelijk een eigen paard!. Ik was al mijn hele leven aan het twijfelen, wat voor paard wil ik nou?. We hadden een aantal leuke beestjes op het oog, en zouden vandaag enkelen gaan bezichtigen. Ik kwam aan op het stalletje, een kleinschalig paardenstalletje, waar een paar vrolijke paarden met hun hoofd uit de buitenbox staken. Ik zag een paar leuke koppies, en ook een paar van de paarden die ik zou gaan proberen, zag ik al vanzelf staan. Echter viel mijn oog op een groot, modderig paard, die in de paddock stond. Hij zag er nogal sloom uit, maar als er iemand aan het hek ging staan, schoot hij weg. Ik vroeg naar het paard, en de eigenaar begon een heel lang verhaal te vertellen. Die heb ik gisteren gekocht, van een boer die zijn paard verwaarloosd had, deze dus. Hij zat onder de wonden, en zijn vacht was helemaal vol van klitten. Op de een of andere manier, sprak dit paard mij wel waanzinnig aan. Ze is onhandelbaar, ik krijg haar met geen mogelijkheid de trailer op. Waarom moet ze dan weer de trailer op?, vroeg ik op een eigenwijze toon. Ze gaat naar de slacht, ik kan niks met haar, niemand wil bij haar in de buurt komen en het is een heus kreng, ik heb al een paar klappen te pakken gehad. Ik kreeg tranen in mijn ogen bij het idee.

Ik zit hier nu ook te huilen trouwens. Dat mensen dit mijn lieve paard aan wouden doen!, dat kan toch gewoon niet?. En dan te bedenken dat ik dit paard op zo’n manier veranderd heb!.

Toch wou ik het paard proberen. Helaas bleek dat je niet op dit paard kon rijden, en eigenlijk wendde mijn interesse weer naar de goed-getrainde dressuurpaarden die ik zou gaan proberen. Ik wou niks liever dan verder komen in het dressuur, echt niks, helemaal niks. Mijn vader vond het paard maar eng, maar mijn moeder drong aan dat ik haar gewoon moest proberen. Een stoere man ging speciaal voor mij de paddock in met een halster achter zijn rug. Hij liep op het paard af, en wist net op tijd de neus te grijpen. Het paard verzette zich niet meer, maar je zag angst in haar ogen. Ik wendde mijn blik af, ik wou hier niet naar kijken. Hij schoof het halster achter haar oren, maakte het clipje vast, en trok haar mee. Ze trok zich echter weer los, en galoppeerde door de bak. Toen ze enigszins gekalmeerd was, kregen we haar alleen nog maar te pakken om het halstertouw los te maken, daarna was ze weer weg. Ik zuchtte. Ik wou dit paard zo graag!, het leek me echt een lief paard, als je haar eenmaal kende. Mijn ouders namen daar genoegen mee, het was mijn dag vandaag, ik kreeg een paard, en als ik deze wou, hadden mijn ouders daar niks op in te brengen. De eigenaren parkeerden de trailer voor de ingang, en een paar mensen gingen het hek over, om haar met zweepjes en stokken in de trailer te jagen. Ik stond klaar met het touw, al vastgemaakt in de trailer, om haar vast te houden. Tegen de regels zou ik tijdens het vervoeren naar onze stal in de trailer blijven, en zodra de mannen de trailerklep los hadden gemaakt, moest ik haar zo gauw mogelijk loslaten. Ze zou dan gelijk in onze, net gebouwde paddock terecht komen. Ik was heel benieuwd wat mijn vrienden ervan zouden vinden, een ongetemd paard, wild, verwaarloosd, ze zouden het maar niks vinden. Maar wat zou mij dat nou weer uitmaken!?, dacht ik bij mezelf, toen ik klaar stond in de trailer. Door de tranen heen zag ik een groot, bruin paard recht op mij af galopperen. Hij stopte echter voor de trailer, en stapte netjes, voorzichtig erop. Toch bleef ik die angst uit zijn ogen lezen. Ik pakte snel zijn halster, en klikte het halstertouw eraan vast. Toch bleef ik achter het ijzeren hekje, voor alle zekerheid. Zodra de klep dicht was, begon het kabaal. Ze raakte helemaal in paniek, en bokte bijna de trailer omver. Ik probeerde haar gerust te stellen, maar het lukte me niet, ze bleef de hele weg onrustig. Toen we vlakbij huis waren, kon ik net aan de andere kant van het ijzertje staan, bij haar, dichtbij haar. Ik was ongelofelijk eigenwijs, en wou toch proberen haar van het erf naar de bak te vervoeren, met de hand. De eigenaren waren niet zo zeker, maar lieten toch de klep voor me zakken, en samen met het paard, liep ik naar buiten. In de eerste instantie leek het goed te gaan, maar toen ze eenmaal de frisse wind door haar manen had, kreeg ze het in haar bol. Ik pakte het halstertouw goed vast, en bereidde me voor op een uitbarsting. Ze galoppeerde weg, en voor ik met haar mee kon rennen, lag ik op de grond. Ze sleepte me een paar rondjes mee, en ik voelde warm bloed over mijn lip spijbelen. Ik wou per se niet loslaten, ze zou alleen maar banger worden, en nooit meer in de buurt van een mens durven komen. Als ik nu even door de zure appel heen beet. Met mijn laatste beetje kracht, gaf ik nog een laatste ruk aan het halstertouw. Schokkend kwam ze tot stilstand, en ik stond op. Mijn hoofd bloedde, maar ik schudde mijn hoofd naar mijn ouders, ze moesten niet naar me toe komen. Ik zuchtte een keer, en nam haar alsnog mee naar de bak. In de bak liet ik haar los, en weg was ze. Ze galoppeerde als een woeste. Ik kreeg allemaal doekjes tegen mijn hoofd aangeduwd, maar ik huilde niet eens. Had ik de juiste keuze gemaakt?.

Het gaat nog veel verder, maar ik ben nu al op blaadje 7 (vandaag aan begonnen) dus ik ga niet alles in een keer plaatsen (dan is het topic in 1 keer vol XD).