Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:52

Ja ik had verder een gigantische pestdag dus dit nieuws fleurde mijn dag ook op :)

Leuk dat Collin d'r zo'n zin aan heeft. Lijkt me ook wel geweldig als je dan eindelijk weer wat mag doen. Zou ik ook happy worden.
Ha, dan ga ik hem zondag even hoi zeggen na de les :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:07

Maar mag je er niet op gaan zitten en zo je minuten maken? (ook in draf)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:07

Dat zal die wel gezellig vinden:)

Ik had ook behoorlijke stress door het hele gebeuren, maar dat is verdwenen als sneeuw voor de zon:D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:57

@ Millennium: Ik neem aan dat erop gaan zitten op het moment nog iets te belastend is voor hem?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:15

Dat zou in principe gewoon kunnen Dymphke, maar hij mag momenteel alleen op het harde stappen en draven. Als hij wel een keertje heel happy wordt op de parkeerplaats dan kan hij uitglijden oid. De gedachte dat we dan samen of alleen ik de harde grond kussen lijkt me niet uitnodigend.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:19

Kán ik me iets bij voorstellen :P Laat m eerst maar weer even gewend raken aan draven sowieso. :P

Hm trouwens, ben wel even benieuwd ook naar jullie mening. Als ik aant paardrijden ben gaat alles goed, maar dan aant eind als Vincent rustig in de ontspanning nageeflijk stapt, en bij het uitstappen, gaat hij de laatste tijd tandenknarsen. Ik vroeg ernaar bij Linda, en die zei dat het kwam omdat hij ontspannen is, maar ik zit er even over te lezen op het internet, en overal lees ik dat paarden dat eigenlijk nooit doen als ze ontspannen zijn; alleen maar als er iets flink mis is. Wie moet ik hier geloven? D:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:55

Precies, hij was wel erg jolig op de parkeerplaats en ik zou niet willen dat er alsnog iets misgaat.

Dat is wel vreemd ja, ik moet zeggen dat ik dat nooit heb gehad met een paard. Wellicht zou je het hier op bokt kunnen vragen aan mensen die hier ook ervaring mee hebben. Je zou wel je zorgen kunnen uitspreken naar Linda en het feit dat je op het internet andere dingen leest. Nu moet je niet altijd alles geloven wat er op het internet staat, maar ik kan me voorstellen dat je even niet weet wat je ervan moet denken.

Edit: mocht er nou iets 'flink mis' zijn, dan lijkt Vincent me niet echt het paard dat daar rustig onder blijft of niks laat merken in zijn gedrag.

Gisteren toen ik weer met Collin van de parkeerplaats afliep hoorde ik een heel raar, piepend geluid uit z'n mond komen. Kijk ik goed, zie ik dat meneer al de hele tijd op de rechter bitring loopt te sabbelen, oeps :')

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:08

Gelukkig was het goed nieuws Jolien!!
Ik moet toch binnenkort ook maar weer eens gaan kijken op de manege, ben ik nu al zolang niet geweest!

Moet wel zeggen dat ik heel blij ben dat ik er niet meer rij wat betreft de kosten, die vind ik wel belachelijk hoog worden! Ik rij op dit moment een paard van een particulier die ik mag beschouwen als mijn eigen zonder daar dus kosten aan te hebben :) Het enige wat ik betaal is mijn wekelijkse les a €10,- Een heerlijke luxe moet ik zeggen :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:13

Haha Jolien, gewoon een beetje voorzichtig doen. Als hij weer opknapt heb je nog zat tijd om hem weer lekker te rijden. Zat het bit niet goed dan? :P anders issie vrij lenig in zijn mond, haha.

Nee ik heb 't ook nog nooit eerder gehad. Had inderdaad al wat op bokt geplaatst, en iedereen zegt eigenlijk spanning, maar ja, inderdaad, Vincent lijkt me dan niet het type om keurig nageeflijk en volgzaam te blijven lopen, die gaat wel klagen als er wat is XD Maar ik zal het er met Linda over hebben zondag.

@ Lisanne; ja het prijskaartje is wat omhoog gegaan, hebben we een uitgebreide mail over gehad dat ze gewoon geen keus hadden door het duurder worden van stro, hooi en ander dergelijk ongein. Daar zijn de prijzen in korte tijd kennelijk van verdubbeld, dus ja, dat is dan inderdaad flink duur, dus kan me voorstellen dat als ze winst willen blijven draaien ze niet anders kunnen. Kwalitatief gezien vind ik er ook niks mis mee om dit ervoor te betalen want ze hebben alles erg goed voor elkaar.
Lijkt me leuk als je weer eens langskomt ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:19

Het bit zat wel goed, maar ik had niet goed gecheckt of beide bitringen wel aan de buitenkant zaten. Collin doet zijn mond altijd wijdopen als ik het bit wil indoen dus dan verdwijnt er nog weleens een ring tussen zn tanden.
Ik heb aan mijn eigen hoofdstel een watertrens, vandaar de bitringen. Maar volgens mij vond Collin het niet zo erg, hij zet altijd graag overal zijn tanden in:P En het was niet bepaald zo dat ik hem niet meer kon sturen;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:41

Haha oeps :P Collin was overenthousiast XD

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:37

Oh dat is hij altijd met het bit in doen, daar is hij heel makkelijk in:)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:36

Kan me voorstellen dat dat vooral nu zo is :P zo van, joepie, als ik een bit in heb dan mag ik eindelijk weer bewegen, ofzo, haha.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:51

@ Eline: kauwen op het bit of tandenknarsen kan idd een vorm van ontspanning en nageven zijn. Doet mijn poown ook evenals het paard van m'n vriend.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:52

Okee dat stelt me dan weer enigszins gerust :P haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:58

Aleeneh schreef:
Kan me voorstellen dat dat vooral nu zo is :P zo van, joepie, als ik een bit in heb dan mag ik eindelijk weer bewegen, ofzo, haha.

Ik heb hem al die tijd met het bit in gestapt omdat hij anders wel erg vrolijk werd af en toe. Dus het is niet zo dat hij gisteravond extra happig (leuke woordspeling(A)) op het bit was. Maar het komt weleens voor dat er een bitring niet direct goed zit, maar gisteravond had ik het gewoon niet goed gecheckt.
Zijn reactie op het eindelijk mogen draven was echter wel erg hylarisch :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:59

Jaa eigenlijk had je een filmpje ofzo moeten maken XD heerlijk van die gemotiveerde enthousiaste paarden :P hoe laat ben jij er op zondag trouwens? Ik had je een poosje terug wel gezien maar nu al een poos niet meer. Ben wel benieuwd hoe meneertje Collin erbij loopt :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:38

Hihi, enthousiaste Collin!! :D

Zo, ben een strandrit aan het regelen voor alle ponykampbegeleiders/instructeurs van de manege waar ik les geef (alleen voor instructeurs welke dan begeleidt hebben op ponykamp) dus dat is leuheuk! Heb net gebeld met manege Bruin in Den Helder, als ik niks hoor dan gaat het door, als ik nog wordt gebeld dan wordt het een ander verhaal (ligt eraan of ze genoeg manegepaarden hebben etc.) Heb er iig erg veel zin in! (Neem trouwens Pukkie mee! :D)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:32

Oh wat leuk Dymphke:) Had je Puk toen ook niet mee naar Schoorl?
Het filmt wat lastig als je naast een stuiterend paard moet rennen Eline, maar misschien dat mijn vriend eens wat kan opnemen als hij mee is:P
Ik ben er meestal aan het einde van de middag op zaterdag en zondag. Dan kan hij 's ochtends gedaan worden door mensen van stal en ik hem zo laat mogelijk aangezien de manege in het weekend om 18.00 dicht is. Doordeweeks doe ik hem na het eten, meestal rond een uur of 8.
Hoe laat moet jij altijd rijden dan Eline?
Ik had trouwens even gecheckt wanneer Vincent met Eline loopt en dat is op maandag, woensdag en zaterdag.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:38

Haha, ik kan je verzekeren dat ik niet op maandag, woensdag en zaterdag rij ;) ik denk dat je Bianca bedoelt. Maar dankjewel! Prima, dan zijn de donderdag/vrijdag evt vrij, perfect.

Ja ben benieuwd, zou leuk zijn als je vriend dat kan doen :P Ik rij van 12 tot 1, dus dan komen we inderdaad elkaar niet tegen, haha.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:33

WHAAA Collin was een stuiterbal vanavond. Ik zag hem denken "Wat nou, maar 1 minuutje draven. Laten we er gewoon 5 minuten dribbelen van maken". Alleen als er hardlopers met van die kleine lampjes langskwamen, dan wou meneer wel stilstaan hihi.
Ik kan niet wachten tot volgende week maandag, dan heb ik dat gestuiter een heel uur lang:P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:41

Whaha bouw je dat zo snel op? :P Kan hij in elk geval zijn energie weer kwijt straks XD zal hij aan t eind wel moe zijn want dat issie niet meer gewend he.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:45

We moeten binnen een week inderdaad opbouwen naar een uur. Dus ik doe er iedere avond gemiddeld 2 etappes bij op, dus 10 minuten. Ik heb vanavond 3x5 minuten met hem gelopen, en morgen wil ik proberen om 5x5 te doen. Eens kijken hoe het dan gaat. Collin wordt er in ieder geval helemaal *jippie* van. Ik had er vanavond meer last van na het lopen dan hij hoor hehehe.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:46

Kan ik me wat bij voorstellen, haha. Ik zie het al helemaal voor me met aan de ene kant *stuiterstuiterstuiter* en aan de andere kant *meegesleurd* *hooooooooo rustig* :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:58

Ik kan hem nog aardig bijhouden maar ik ben als de dood dat ik over mijn of zijn benen struikel en vervolgens de grond kus terwijl Collin vrolijk verder stuitert.
Het gaat nu meer van "jaahaahaaa goedzooohooohooo!" "briessnuifstuiterbries"
Ik ben allang blij dat hij lekker doordraaft, maar hij slingert nogal omdat hij alles om zich heen heel leuk vindt. Met name wanneer ik langs het hek kom vindt hij het nodig om daar met een grote bocht omheen te gaan. Maar hij geniet er duidelijk van, dus ik ook:D
Het is ook wel heel leuk om te zien hoe hij reageert op mijn stem. Als ik nu klik met mijn tong en iets sneller ga lopen draaft hij al aan. Wat dat betreft luistert hij wel heel goed naar me, maarja, als je 2 maanden vrijwel niks hebt mogen doen dan is zo'n parkeerplaats natuurlijk een onwijs leuk speelterrein;)