Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:10

Marjolein, wat een raar verhaal zo. Nou, hopelijk kan je daar inderdaad aan de slag.
en Marianne, lekker dat je een fijn ritje kon maken :)

Ik ben net terug van vakantie. Een weekje Rhodos met een vriendin. Het was wel heel relaxt. Veel stappen, strand/zwembad, lekker uiteten, een jeepsafari, een cruise en nog meer stappen :') Vanacht ook niet geslapen, valt me mee hoe helder ik ben op het moment :) Maar goed, veel mensen ontmoet en wel leuke dingen gedaan. Weet nu alleen wel dat ik volgend jaar niet weer zo'n stapvakantie ga doen. Het past niet helemaal bij me, de kroegjes had ik op den duur daar wel gezien en elke avond met nieuwe kennisen drinken is leuk, maar na zoveel avonden wel weer even genoeg ;) Wel heel veel meegezongen met allerlei nummers. Was bijvoorbeeld ook een zaal waar ze een bandje hadden en die speelden echt super toffe numers (oa Oasis) en dat was ook een tof avondje! Alleen was die tent super duur en daar moest je meteen verplicht twee drankjes halen :=

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:37

Wat een verhalen allemaal zeg! :\
De ponykampen zijn begonnen of niet? Weet iemand hoe het gaat, of heeft er iemand vorige week al voor leider gespeeld? :P

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:41

de ponykampen zijn al begonnen ja :j Volgens mij is nu de tweede week bezig.

Haha, en mijn vakantie is niet: :\ het was best wel tof :D

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:34

Klinkt inderdaad leuk Fenn :D

Tessel, gefeliciteerd!! *\o/*

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:36

Jaa dat van jou klonk inderdaad leuk hoor Fenn :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:33

haha uit eindelijk is die van mij ook niet :\ heb het hier wel mooi gehad ondanks dat ik vrijdag terug kom,

Ga morgen met dolfijnen zwemmen :D Echt super veel zin in daarna nog ff lekker een dagje strand hangen en savonds uit eten op het strand wil je nog meer :D

Klinkt wel vermoeiend Fenn maar verder ook wel gaaf :D Wanneer moet jij nou helpen bij de pony kampen?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:43

Met dolfijnen zwemmen, tof zeg!

Ik begeleid in week 4, da's over twee weken al! Gaat super snel allemaal :oo :D

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 10:55

Ik had alle verhalen al gehoord, :D en :(:)
Over iets meer dan een week ga ik al naar Zeeland, ik heb er zoooo'n onwijze zin in!
Aangezien ik thuisthuis niet sport verbrand ik nu mijn calorien met campingdansjes oefenen :')

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:18

Heey!
Kampen zijn idd al begonnen, heb er 2 achter de rug :)! Was erg leuk, maar ook erg vermoeiend! Had Sanne afgelopen week, wat een bijdehandje en grenzenopzoeker zeg, haha :p ... Voor de rest hebben we Vosje niet kunnen gebruiken voor de buitenritten, die was echt niet te houden (ook niet door een ervaren Vosje-rijder), maar die is ook kreupel geraakt dinsdag. Joey is ook eventjes kreupel geweest, maar dat was gauw weer over gelukkig! Zelfde verhaal met Priscilla.

Dan ook nog Tosca, wat een lief beest! Met leidingweekend was ze een beetje stout tijdens het longeren, maar d'r zit echt geen geintje kwaad in dat beestje. Ik gok dat ze heel erg vervelend is geworden doordat een bepaald iemand haar nogal oneerlijk gereden heeft. We hebben dr afgelopen week een ander bit ingehangen, een veel zachtere en daar doet ze het super op! Ze is alleen erg lomp en onhandig, waardoor ze nog door je heen wil lopen of tegen je op wilt beuken. Voor de rest is ze ook vrij sterk, dus niet echt geschikt voor een beginner. Zet er ajb een eerlijke ruiter op, want ze zijn van plan om haar naar de handelaar te brengen mocht ze zich misdragen. Met buitenrijden is ze ook erg lief, maar loopt ze heel erg met dr kin op dr borst en dat is er echt niet uit te krijgen. Al weten we niet of ze dat deed doordat er zo veel vliegen waren.

Voor de rest zijn er nog zo veel andere dingen gebeurd, zou niet weten waar ik zou moeten beginnen! Al met al zijn de afgelopen 2 weken heel goed verlopen :)!
Groetjes,
Naat

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:24

Wat fijn om even iets te horen :) Kan me voorstellen dat het leuk, maar vermoeiend was! Wat jammer van Vosje, op Priscilla en Joey zal ik goed blijven letten volgende week.

Dat Tosca een schat is geloof ik wel ja, ik vond haar vorig jaar ook al zo'n lekker paard. Heel erg fijn dat jullie haar met een ander bit wel goed konden rijden :) Volgens mij ben jij echt heel erg goed bezig met pony's en paarden op dat gebied! Wat jij het ook niet die vorig jaar het bitlozehalster voor Vosje mee had? +:)+

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:16

Hai Hai allemaal,

Ook ik heb nu 2 kampen achter de rug!
1ste week leiding geven met helen, vorige week met nathalie :) waren 2 super weken!
1ste week veeeeel regen, maar ondanks dat altijd buiten gereden en een presentatie in een zwembad kunnen geven :D vosje was idd niet te houden voor de kids buiten, maar goed, logisch als dat beest een jaar niet naar buiten is geweest..
De 2de week hadden we super weer!! en beide weken onwijs leuke kids, dus het was weer een gezellige boel! (Met emmers koud water om 1 uur 's nachts over mij heen op de bonte avond...!!;))

En wat Tosca betreft, idd plies iemand die vriendelijk rijd!!!
Begin van de week heeft Janette gezegt dat tosca 'erg moeilijk was, zelfs voor een gevorderde ruiter en eerst veel gelongeerd moest worden voor er uberhaupt op gezeten kon worden'.
Een meisje op het lamoen heeft haar voor de ponykampen geprobeerd te 'verbeteren', op een walgelijke manier. Volgens haar was er niks meer met Tosca te beginnen en mocht ie naar de handelaar.

Toen heb ik vorige week ten eerste dat scherpe bit van het hoofdstel gegooid, het bitje van PZN erin gedaan, tosca van de wei geplukt en gewoon opgestapt. Niks aan de hand, zo braaf als een Fjord.. ze zit alleen voor geen meter, maar dat paard is onwijs lief.

Ook zijn we naar buiten gegaan, en hier kwam t probleem: Ze is net als priscilla helemaal gek van die rotdazen, daar kan ze niet tegen. Ze liep meteen aan de teugel zonder enige druk, maar dan met haar neus tot tussen haar voorbenen. Met geen mogelijkheid kreeg ik haar koppie omhoog, heel erg raar.. We zijn daarna omgedraaid en teruggegaan, ik kon dat arme paard moeilijk 2 uur lang zo laten lopen, die zou dr rug dan zeker een week niet meer kunnen gebruiken! Echt heel vreemd. Of het nou door de manier van rijden van dat kind kwam of door iets anders; geen idee!
Maar in de bak is ze verder super braaf, zelfs prima voor de beginner en ze springt leuk. Al is ze soms wat lomp en sloom idd:)

Ik had btw vorig jaar dat monty roberts halster mee voor vosje; ideaal ding! K werk er met al mn paardjes mee.
Janette heeft toen voor veel pony's bitloze hoofdstellen gekocht, was ik erg blij mee! Maar waar die nu gebleven zijn..?:S

Nou, jullie iig ook veeeeel plezier de aankomende weken, zoals altijd is het lamoen weer super gezellig!
Waarschijnlijk zie ik jullie nog, ik sta nog 3 weken met mijn hengst op camping de bovenberg (5 min van lamoen af) en kom jullie vast in de bossen tegen.. of ik kom stiekem een keertje de buitenbak lenen:P!

Groetjes Romi

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:20

en ohja, de presentatie's waren ook ontzettend leuk geworden! Met een beetje creativiteit en fantasie hebben de kids de film jungle book heel goed nagespeeld op de pony's. (Begin wel op tijd met oefenen, dat heb je er wel voor nodig!) Maar dan heb je ook wel iets gaafs om te laten zien aan de ouders, waaraan iedereen meedoet en blijft het boeiend om naar te kijken.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:59

Wat leuk om al die verhalen te lezen!!
Ik kan echt niet wachten tot de trektocht :D

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 00:13

Wat een leuke verhalen allemaal :D
Maar ik had weer even een vraagje :o .
Ik neem zoieso m'n rijlaarzen mee op ponykamp, maar wat mag je nog meer als schoenen dragen? Want ik heb wel chaps maar m'n rijschoenen en bergschoenen zijn allebei te klein :P dus mag je ook met gympen of iets rijden?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:21

Heey IloveBalou,
als ik jou was zou ik echt niet met gympen gaan rijden, kan namelijk ontzettend gevaarlijk worden, je hebt totaal geen grip met gympen en je hebt geen hak, waardoor je makkelijk in je beugels door kan schieten. Dus ik zou geen gympen meenemen :) rijschoenen kan je tegenwoordig vrij goedkoop krijgen of desnoods via marktplaats, dus daar zou ik even naar op zoek gaan als ik jou was!
Groetjes

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 11:27

Jitske, wat Nathachou ook al zegt kan met gympen rijden gewoon hartstikke gevaarlijk zijn. Dus met het rijden mag je echt alleen rijlaarzen of rijschoenen aan.
Gympen kan je wel meenemen, als we gaan voltigeren is dat namelijk wel handig.

Romy, klinkt als twee goede weken! Wel zonde van het weer, ik had al medelijden met jullie toen ik dat hoorde, maar goed, zo te horen hebben jullie er nog wat leuks van kunnen maken. Demo klinkt ook heel tof!
Gezellig ook als je langs komt :)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:08

Okee, ja ik dacht ook al dat dat niet mocht, omdat er inderdaad geen hak onder zit en geen grip.
Ik zal eens op zoek gaan naar rijschoenen!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:27

Bij de Divoza (bijvoorbeeld) hebben ze vrij goedkope jodphurs met goed hakje, zoiets zou ik nog gauw even proberen aan te schaffen :)
Met gympen mag je inderdaad eigenlijk niet rijden.

Wat een verhalen joh, Romi en Nathalie! Jammer van het weer inderdaad. Hebben jullie nog dingen moeten afblazen vanwege de regen?
Wel heel erg fijn dat jullie zo geduldig met Tosca zijn omgegaan. Denken jullie dat ze meekan op trektocht? Mits we er een geschikte ruiter voor hebben natuurlijk, maar die zitten er meestal wel bij in de trektochtgroep. Het zou natuurlijk zonde zijn als Tosca nu alweer weg moest. Is ze nog zo sterk als ze vorig jaar was?

Ponykampen kunnen of heel nuttig voor sommige pony's zijn, of killing.. het ligt er zo aan wat voor combinatie ruitertje/pony je maakt. Ik heb vaak genoeg gezien dat pony's als Vosje, Cindy en Priscilla helemaal opbloeiden in de ponykampweek, alleen vanwege het feit dat ze een fijn ruitertje op hun rug hadden!

Rosa en ik hebben gister nog even lekker de penny uitgehangen bij de Divoza *\o/* :+
We hebben halstertouwen gekocht in een blits kleurtje :') (handig, want dan kan je meteen je eigen halster onderscheiden in de kluwen van 16 halsters) en paardensnoepjes, een niet-kapotte zweep om samen te delen (ik heb er eigenlijk altijd een bij op buitenrit, gebruik hem niet vaak, maar je weet maar nooit en Rosa heeft hetzelfde). Verder hebben we twee singelbontjes gekocht (preventief, lijkt me nooit weg) en ik heb een rijbroek en Rosa nog een paar kousen en handschoentjes. Al met al flink wat geld over de balk gegooid, maar dat mag ook als je maar eens in de drie jaar paardenspullen gaat kopen :+

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:49

Rooompie schreef:
Nou, jullie iig ook veeeeel plezier de aankomende weken, zoals altijd is het lamoen weer super gezellig!
Waarschijnlijk zie ik jullie nog, ik sta nog 3 weken met mijn hengst op camping de bovenberg (5 min van lamoen af) en kom jullie vast in de bossen tegen.. of ik kom stiekem een keertje de buitenbak lenen:P!

Groetjes Romi

Dus jij was het die mij bijna tegen een paaltje op liet rijden. :+ Haha, ik reed net naar de paardjes heen, en op de oversteek naar het lamoen bos bijna reed jij, en reed ook net een groepje weg van het lamoen.
En ik schrok d'r van wat van mooi paard daar toch reed, dat ik bleef kijken en zo de berm in reed :+ Zag d'r vast heel vrouwelijk uit hahaha

Maar knetter gaaf paard! Is hij trouwens nog steeds hengst? Heb je daar geen last mee met andere (hengstige) merries?

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:09

_Noraly schreef:
Rooompie schreef:

Groetjes Romi

Dus jij was het die mij bijna tegen een paaltje op liet rijden. :+ Haha, ik reed net naar de paardjes heen, en op de oversteek naar het lamoen bos bijna reed jij, en reed ook net een groepje weg van het lamoen.
En ik schrok d'r van wat van mooi paard daar toch reed, dat ik bleef kijken en zo de berm in reed :+ Zag d'r vast heel vrouwelijk uit hahaha

Maar knetter gaaf paard! Is hij trouwens nog steeds hengst? Heb je daar geen last mee met andere (hengstige) merries?

hoi ik ben een vriendin van romi , hihih en ze is nu lekker op de bovenberg met djamal, hij is mooi he?
ik geef maar even antwoord voor romi , djam is inderdaad nog steeds hengst , maar we een hele lieve!
veel plezier groetjes van bren! ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:13

Noraly, wat grappig :D
Ik neem aan dat je in de auto zat en niet te paard? ;)

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:22

ja in de auto.. mijn paardje heeft nog een veulentje bij d'r staan, dus voorlopig ff geen bos voor mij. Mis het bos wel hoor!
Gaaf man dat zo'n arabische hengst zo lief is, mag je wel heeeeel zuinig op zijn haha!

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:40

Hoi hoi :)

Nou gelukkig heeft m'n paardje geen auto-ongeluk veroorzaakt hihi. Hij vind de bosritten geweldig hierzo! Helemaal los op het kilometerpad.. !!

Hij heeft zeker een super karakter, al blijft ie wel een hengst natuurlijk. Donderdag idd een bosrit gemaakt samen met lisette en punky. Eerste kwartier was meneer erg opgewonden, maar toen ie eenmaal doorhad de merries niet bedoeld waren om erop te klimmen ging het super :D!

Gister helaas wel een klein ongelukje gehad, Bonita van het lamoen kwam naast hem in de wei te staan en meneer vond haar zoo ongelofelijk sexy dat ie over het hek heeft proberen te klimmen.. (De andere merries die ernaast stonden vond ie niet zo interessant, dus we dachten dit gaat wel goed, niet dus..)
heeft ie de binnenkant van z'n benen flink open gekrast!

Gelukkig niet diep, maar wel veel oppervlakkige schrammen dus dat wordt de hele week rust en wondzelf sprayen.. :S
(Uiteraard issie een wei verderop geplaatst, en dat gaat nu prima). De krassen zullen snel genezen.

Weten we ook weer dat hij niet alleen een obsessie heeft voor bonte paarden, maar ook voor oude Fjorden merries.. haha wat een smaak:P!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 00:09

Dat zal Bonita wel leuk gevonden hebben, dat zo'n knappe vent nog op zo'n ouwe knorrige taart valt := :')
Hij heeft haar niet gedekt? := Of kwam hij er uiteindelijk niet bij? Bonita staat dus ergens bij de camping op de wei? :)

Wel vervelend zeg, dat hij zich heeft opengehaald, hoewel oppervlakkig is het wel heel jammer dat hij nu rust moet houden. Maar hopen dat het allemaal goed geneest :(:)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:44

:+ Bonita heeft Sjans, doet het oude ding goed.
Beetje jammer alleen dat Djamal zich verwond heeft, balen, zit je fijn daar...