Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Re: Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 4!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:44

Leuk om te lezen hoe jullie allemaal longeren :)
Ik doe er mn ideetjes weer over op !

Ik longeer reem nu met dubbele longe, mn instructrice gaat ze zondag een lesje geven, heb er wel zin in ! Altijd fijn als iemand meekijkt en tips geeft :)
Ik zit ook wel eens te denken om touwtje te gebruiken, maar ben bang dat ik het dan verkeerd doe en haar dan alleen maar slechter maar zeg maar ;p
Maar reem is met rijden best sterk, ze rent dan onder me vandaag en gaat hangen op de teugel.. Wat raden jullie dan aan om mee te trainen tijdens het longeren?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:45

Friezen staan er idd om bekend dat ze moeilijk galopperen....Tsaakje toen ook, tot ze opeens het knopje had gevonden en het een stuk beter ging!

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:47

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:47

Ik vind longeren met pessoa ook heel fijn! Dan kan je zowel aan de voorkant laag en hoog instellen en ook de achterhand meenemen!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:51

Kafka was het niet zo eens met de pessoa... dus dat werkte niet echt fijn. Dan zitten er veel touwtjes aan... brrr.. eng. Dus ik blijf het met touwtje doen.. en dan goed met zweep de achterhand activeren.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:56

nouja dr achterhand gaat prima mee het ligt bij Jetje meer aan dr voorkant.
@Patries, als ze al hangt moet je zeker niet met iets waar elastiek in zin longeren, dan versterk je het alleen maar. Je moet denk ik iets nemen wat gewoon niet meeveert (zoals jou handen wel doen) dan is het niet zo aantrekkelijk om te gaan hangen.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:58

Okee.. Nouja ga ook nog even met mn insttructrice overleggen zondag :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:03

Dat lijkt me sowieso wel het slimst :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:20

Poeh net gereden, maar smurf was druk.
Ze wilde in stap wel wat rond maar was echt heeel gespannen en in draf alleen maar hoofd in de lucht en steeds wegrennen en als ik dan een ophouding maakte hoofd alle kanten op en nog hoger...
Ze zeiden dat ik misschien toch eens met slof moet proberen dat als ik haar iets rond heb dat ze daar ook blijft... Of toch de martingaal om want als ze zo haar hoofd in de lucht gooit kan ik vrij weinig...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:03

@Kim vervelend dat ze zo onrustig is met haar hoofd. Met een martingaal haal je al flink veel van probleem weg. Slof is wel even lastig om mee te rijden... daar moet je echt wel beetje vaardigheid mee krijgen. Als ze altijd zo heftig reageert (want zag dat op kamp ook wel) is misschien een idee om er eens een fysiotherapeut bij te halen om te kijken of ze geen blokkades heeft. Als dat niet geval is kan het ook helpen om haar met bijzet/touwtje te longeren zodat ze meer spieren krijgt en sterker wordt waardoor ze makkelijker nagevelijk kan lopen.

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:29

Evelijn schreef:
Wel leuk trouwens dat we het nu in het topic eens echt een discussie over paarden hebben :)

Haha ja... en dat zonder dat er ruzies ontstaan! Want dat is bijna altijd het geval hier op bokt bij dat soort topics :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:34

Wat vervelend kim.
Vaak zijn paarden die erg met hun hoofd ineens omhoog kunnen scheef, recht richten is dan echt een must!
Mijn paard moet ik ook constant bezig mee zijn met rechtricht oefeningen ook al is die nu recht anders is ze binnen de kortste keer weer scheef!
Martingaal ed lossen het daadwerkelijke probleem niet op.
Mijn paard is ook een gespannen type maar in samenwerking met mijn instructrice is dat echt heel veel beter geworden!
Als je tips wilt mijn pb box staat open :D

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:07

whahah leuke smilies!! *\o/*

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:32

Het mod-team is om en heeft kennelijk hardgewerkt voor paardensmileys op 1 april. Geweldig!
Ik dacht net... ik heb toch geen paard in mijn bericht gezet ;) maar had een wel een smiley :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:33

}:0 deze is schattig... my little pony :7
Deze is ook geweldig :(:)
Nou ik vind het erg 8-) cool.

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:18

Oww duuhh het is 1 april xD

:O

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:34

Ik vind het echt geniaal al die paardjes :D

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:14

haha maar na een tijdje word je helemaal gek van die smilies xD
hadden we vannacht ook.

@kim ik weet niet of je het nog volgde, maar aranka is bevallen van een mooi merrietje :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:33

haha de smilies zijn echt geniaal !!
:9 >;) :oo

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:36

-:(- *\o/*

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:56

Zoo man lees net 24 u niet mee en moet ik gewoon 4 paginas bijlezen :P
Ik heb me ehbo praktijk afgerond :D em maandag beginnen met meeennnneeeenn :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:39

Evelijn schreef:
@Kim vervelend dat ze zo onrustig is met haar hoofd. Met een martingaal haal je al flink veel van probleem weg. Slof is wel even lastig om mee te rijden... daar moet je echt wel beetje vaardigheid mee krijgen. Als ze altijd zo heftig reageert (want zag dat op kamp ook wel) is misschien een idee om er eens een fysiotherapeut bij te halen om te kijken of ze geen blokkades heeft. Als dat niet geval is kan het ook helpen om haar met bijzet/touwtje te longeren zodat ze meer spieren krijgt en sterker wordt waardoor ze makkelijker nagevelijk kan lopen.

Fysio heeft haar op de wedstrijd helemaal nagegeken, ze had een beetje ene gespannen plek op haar rug. Dit moet ze dus leren ontspannen door nageeflijker te lopen maar dan gaat ze dus weerhaar hoofd schudden...
Op kamp was het idd ook heel erg, later thuis deed ze het veeel minder maar nu begint het weer...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:40

L_bonsai_L schreef:
haha maar na een tijdje word je helemaal gek van die smilies xD
hadden we vannacht ook.

@kim ik weet niet of je het nog volgde, maar aranka is bevallen van een mooi merrietje :)

echt>>
Ik volgde het wel maar had geen zin om te reageren, laatste paar dagen vergeten en nu is er een veulen xd heb je het gezien?

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:25

@ Qilan
Je zegt zelf je wil het wel proberen in het topic maar als we iets vragen word dara direct best wel apart op gereageerd zegmaar... En Maren of patricia vroeg helemaal geen rare vraag hoor...
Dan kun je ook gewoon antwoord geven. Niemand in dit topic zit helemaal op jou te vitten (toch?)

Ik reageer gewoon doodnormaal, nou ik weet niet hoor maar die reatie komt nou ook niet zo juist over, ik doe harstikke me best om te evranderen maar hier wordt dat dus niet gezien. Jha mijn reactie was dus da ik morgen naar het strand toega. En eergisteren had gecrossd zonder zadel, nou dan meot ik dus perse een verklaring afleggen zodat niemand boos op me wordt omdat ik hem weghaalde nbeetje onzin hea?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:35

@ Qilan,

Meis je maakt het jezelf ontzettend moeilijk met je reacties, laat gewoon alles staan, niet alles wat je plaatst wordt opgereageerd dat gebeurd bij iedereen. Het is gewoon een beetje gek als je opeens een normale post weghaalt.