Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:06

Ja nou ja, ik weet ook niet of hij van plan is haast te maken hoor, maar hij zit er nu gewoon over na te denken (en aan geld zal het voor hem niet liggen) dus als hij eenmaal besluit om het te doen zal hij t gewoon wel doen, haha. Maar die overweging moet hij voor zichzelf nog wel even maken.

Ja ik weet het ook niet, ik had van Paul -degene achter de bar, niet Wilten- het telefoonnummer van Marcel gehad, dus na mijn verjaardag (als ik ook weer een nieuwe lading geld op de rekening heb ;)) zal ik hem bellen.

Okee. Ja ik rij zelf op de zondag, dus donderdag of vrijdag leek me een mooie dag. Zit er netjes tussenin. Haha, kan ik wel bij Annelotte erbij komen :P Ik weet niet wie er op welke dagen lesgeeft, behalve dat maandag t/m woensdag van Paul is...en Annelotte heeft les bij Roy? Wie geeft er op de donderdag les dan? Rachel? Hmm in dat geval denk ik dat ik liever les op de vrijdag....maarja, het hangt er dus ook een beetje vanaf wanneer Bianca rijdt enzo, lijkt me.

Ja ik ben ook benieuwd! Laten we het hopen! :) Ik mis het twee keer in de week rijden echt vreselijk sinds ik Milva niet meer doe.

Edit: Trouwens, die prijs van 170 euro voor leasen, is dat inclusief de lessen? Omdat je het nou ook hebt over vrijrijden?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:00

Ik heb het over vrij rijden omdat ik Collin voor 3x in de week lease(te). Dan betaal je wel wat meer.
Morgen wordt hij gescand, spannend!

Edit: Rachel geeft inderdaad op donderdag les. Volgens mij rijdt Bianca op zaterdag en maandag. Maar dat Kan ik vanavond wel ff checken voor je, kleine moeite;)
De prijs voor het leasen is inderdaad wat je voor het rijden betaalt. In overleg kan je er dan voor kiezen of je alleen lessen rijdt of ook een keer wil vrijrijden.
Marcel heeft me toen utgelegd dat het leasen relatief duurder is omdat een leasepaard minder loopt (op de dagen dat een huurder rijdt dan loopt het paard alleen dat uur) maar ze moeten wel hun brood blijven verdienen. Snappie?:)

Sadira

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:23

Aah vandaar :) En wauw, spannend ja! Laten we hopen dat het weer beter gaat! Hou ons op de hoogte :) Het is zo'n super paard he. Hoe lang issie nou al niet uit de roulatie? Echt al heel lang, of niet?

Aah okee, is goed. En als je dat wil doen zou ik dat heel lief vinden :) thanks! En vandaar, dan snap ik het, okee. Ik wist niet dat leasepaarden dan maar 1 keer op die dag mochten lopen, dat verklaart een hoop inderdaad, vroeg me al af waar die hoge kosten vandaan kwamen. Ik snap. Thanks voor de uitleg!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:52

You're welcome:)

Collin is inmiddels al ruim twee maanden onder de pannen.
Ik vind het ook echt wel heel spannend morgen. Ik denk dat ik gek van verdriet word als we slecht bericht krijgen. Dus flink duimen!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:53

Waar gaan ze morgen precies naar kijken? En wat zou een slecht bericht inhouden dan? Gewoon dat t nog langer gaat duren, of kan hij ook voor het leven problemen houden?

Ja ik zal helpen duimen, zeker weten!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:00

Het is de bedoeling dat er een scan wordt gemaakt van het geblesseerde been om te kijken wat er nu precies aan de hand is.

Slecht bericht is in mijn ogen als het niet meer goed gaat komen.
Het maakt me nieteens zozeer uit hoe lang het nog duurt, ik gun hem alle tijd om te herstellen en heb er heel veel voor over om hem daarbij te helpen. Maar dan moet het vooruitzicht natuurlijk wel goed zijn. Als ze er weinig vertrouwen in hebben heeft het ook weinig zin om hem door te laten modderen. Dat zou alleen maar uitstel van executiei wezen...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:01

Och jeetje dus misschien komt het inderdaad wel helemaal niet goed... Dan duim ik nog extra! Gaat het inmiddels beter met Collin dan of is er nog altijd weinig vooruitgang?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:21

Hoop ook op beterschap Jolien!!! :(:)

Mocht er echter toch slecht nieuws komen: heel lief dat jij hem alle tijd gunt om te herstellen en er veel voor over hebt om hem daarbij te helpen, maar de manege kan daar anders over denken: hun moeten alles sponseren natuurlijk, en een peesblessure met alle poespas erom heen kan behoorlijk in de drie nullen lopen. Het blijft toch een manegepaard welke moet werken voor zijn geld. Mijn ervaring is (wat natuurlijk niet betekent dat dat bij de Haerst net zo is) dat als het om een lang revalidatieproces gaat (waarbij er 50/50 kans is op een goede afloop) de manege toch kan beslissen een einde te maken aan alles. Bij de Haerst zijn ze natuurlijk uiterst geduldig bij dit soort processen (zijn ze denk ik een uitzondering in), maar eens houdt het op. Ook daar zal je je op voor moeten bereiden, mocht het zover komen. Maargoed, iedereen hoopt met je mee op een super goede afloop!!! Het MOET gewoon weer goed komen!! :(:) :(:)
Laatst bijgewerkt door millennium op 03-10-11 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:24

Nouja er is nog geen sprake van het feit dat het niet goed komt maar pezen zijn erg gevoelig. Daarnaast heb ik het gevoel dat het nu juist weer de verkeerde kant op gaat. Twee weken geleden ging het ineens heel goed met hem maar nu gaat het weer minder. Collin lijkt zelf ook niet happy momenteel hoewel hij wel geniet van de dagelijkse borstelbeurt:)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:25

Zo bedoel ik het ook niet (ik doel niet op dat er sprake van zou zijn dat het niet goed gaat komen), maar begrijp je verder wel wat ik bedoel? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:36

Haha volgens mij heb ik over je berichtje heen gelezen Dymphke;) het was meer een reactie op Eline:) maar ik ben het helemaal met je eens voor wat betreft de keuzes van de Haerst. Het blijft uiteindelijk het paard van de manege en zij zijn degenen die de knopen moeten doorhakken wanneer ze voor een keuze komen te staan. Maar ik hoop wel dat mij bereidwiligheid (is dat een woord?:p) om te helpen bij het herstelproces een aandeel levert aan de keuze van de Haerst. Aan de ene kant wil ik nog helemaal nergens van uitgaan maar diep van binnen bereid ik mezelf wel voor op slecht nieuws.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:14

Als je het schrijft als bereidwilligheid wel ;)

En ja ik denk dat ze wel door hebben hoe belangrijk Collin voor jou is :) ik heb wel echt respect voor deze manege dat ze zo veel doen voor de paarden. Dat is echt bijna ongekend vergeleken bij de gemiddelde paardenhouder tegenwoordig, volgens mij.
Maar ik kan me voorstellen dat er limieten aan zitten ja.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:03

Het is inderdaad heel fijn dat deze manege zo open staat tegenover dit soort processen. Bij de manege waar ik werk komen de paarden wanneer ze niet helemaal fit zijn op het land te staan (achter manege) zodat ze daar de tijd krijgen zich weer te herstellen. Maargoed, dat gaat met een peesblessure natuurlijk niet op (boxrust + stappen aan de hand). Vandaag krijg je het te horen toch? Heeel veeeel succes!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 08:23

Ja vanmorgen gaan Lon en Roswita met hem ernaartoe. Ik krijg een telefoontje zodra ze weten wat er aan de hand is.
Thanks, laat het duimen maar beginnen!:-)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:35

Ik ben al bezig! ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:55

Collin-update!
Het zag er goed uit, hij liep niet meer kreupel en het bultje dat er nu nog zit is waarschijnlijk een bloedvat of littekenweefsel.
Ze hebben een schema meegekregen zodat Collin weer kan gaan opbouwen maar hoe dat er precies uitziet weet ik nog niet.
Maar het belangrijkste is dat het weer goedkomt! *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:36

Jeeeej! :D Oooh dat maakt me echt blij om te horen :) feest vieren vandaag!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:46

Ik ben ook helemaal happy de peppie nu:D Ik ben benieuwd naar het schema en dan met name de tijd die hij nog nodig heeft om er weer bovenop te komen. Maar wat mij betreft kan hij alle tijd krijgen, hij gaat er weer helemaal bovenop komen. Hoeraaa!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:19

Ja ik ben ook benieuwd hoe lang het nog duurt!
Maar dit is al een feestje waard! *\o/* :):) *\o/*

Rij je nu verder zelf nog? Of ben je alleen met Collin bezig? :]

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:25

Ik rij nu helemaal niet. Ik heb het geprobeerd met Carmen omdat ik toch een paard nodig had voor de begeleiding van het ponykamp. Maar ik voelde niet echt de ambitie om met haar door te rijden.
Verder voel ik me momenteel ook niet echt gemotiveerd om te rijden. Ik ben allang blij dat ik me dagelijks bezig kan houden met Collin, daar haal ik een heleboel plezier uit en ik heb dan ook niet de behoefte om nog weer met een ander paard bezig te zijn. Dat had ik vooraf niet verwacht van mezelf, maar ik kan wel met oprechtheid zeggen dat het rijden voor mij momenteel op de tweede plaats staat...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:31

Ik weet niet, ik vind het niet gek. Als je zoveel tijd en zo veel werk in één paard steekt waar je helemaal gek van bent, en je kunt daar niet mee rijden, dan geeft dat soms helemaal niks. En om dan met een ander paard bezig te zijn is dan ook niet eens echt nodig. Ik denk dat ik het zelf net zo zou ervaren. Dat het paard belangrijker is dan het rijden.

:) En ik denk ook dat dat een goede paardeneigenaar maakt, eigenlijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:33

En nu blijkt dat het geduld en de inzet worden beloond:)
Die laatste opmerking van je steek ik lekker in m'n zak Eline;)
maar nu komt het leukste: het opbouwschema. Hij moet eerst op het harde blijven lopen waarbij hij 4 minuten moet stappen en vervolgens 1 minuut draven. En gedurende deze week moet ik dat uitwerken, dus dat is volgende week maandag dan 12 sets van 4 om 1. En dan voor de tweede week krijg ik het nog te horen maar dat zal alleen maar meer draven worden. Dat wordt dus voor mij ook meteen een training hihi. Ach, als je maar lol hebt:D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:35

Haha die moet je ook lekker in je zak steken ;) Zo was het ook bedoeld. Denk dat Collin een goeie aan je zou hebben.

_O- Die blessure van Collin gaat jou nog een betere conditie opleveren dan je ooit gehad hebt! :D Succes! En ja zolang het maar leuk blijft geeft het niks. Waar staat Collin trouwens tegenwoordig? In de stallen bij de fietsenstalling? Ik heb m al zo lang niet meer gezien. Of kijk ik nou gewoon niet goed?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:10

Gefeliciteerd met het goede nieuws Jolien!! :D :D :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:43

Dankjewel Dymphke! :D
Ik loop ook al de hele dag te genieten van het goede nieuws.

@ Eline: het is inderdaad ook nog eens goed voor m'n conditie hihi. Ik stapte vanavond met Collin over de parkeerplaats en zoals gebruikelijk stapte hij in het begin lekker flink door tot na zo'n 2 rondjes, dan vindt hij het meestal wel mooi geweest. Tot ik hem na 4 minuten aanzette om te gaan draven, daar snapte hij dus helemaal niks van. Is ook niet zo raar als je na 2 maanden verplicht stappen ineens wel weer moet gaan draven. Hij ging in eerste instantie dan ook maar heel snel stappen om vervolgens dan maar heel rustig te gaan draven. Maar toen ik hem aanmoedigde om wat vlotter te draven ging zn koppie in de lucht, oortjes naar voren en daar ging meneer: voetjes van de vloer *bries knor snuif*! :):)
Ik moest mn best ook nog doen om hem bij te houden.
De tweede keer dat ik hem dus na 4 minuten liet aandraven, liet hij zich dat geen tweede keer zeggen, hij werd er helemaal happy van.
Mijn dag, wat zeg ik? WEEK kan niet meer stuk +:)+

Je hebt hem trouwens niet over het hoofd gezien hoor ;) Meneer staat inderdaad bij de kapschuur, in één van die blauwe boxen ernaast. Dan kan die nog een beetje een frisse neus halen als hij vrijwel de hele dag op stal staat. Daar staat hij gezellig naast Harm, ook zo'n schat. Telkens als ik Collin weer terugbreng naar stal dan wordt hij begroet door Harm :wave: