Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:02

Ik heb je echt niet bewust gezien Laura. Stom... haha. Ik was ook zo gefrustreerd in het zadel, dat ik nergens meer ogen voor had... haha. Volgende keer mag je wel hoi roepen hoor!

En Rianne, het eten bij de Mac was wel lekker hoor... haha. Ik had je buiten al gezien op het terras, dat je daar ging zitten. Ik dacht ze kijkt wel even wanneer ze naar binnen komt. Maar nee hoor... Druk in gesprek... haha. Komisch. We hebben je collega nog blij gemaakt... Vincent had allemaal vlekken op het plafond gezien, dus hij heeft de gastvrouw erbij gehaald. Ze was helemaal overrompeld (Vincent kan ook zo lekker plagen dan). Ze werd helemaal blij bij de gedachte dat ze 1 van de jongens aan het werk kon zetten om schoon te maken... *lol*...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:03

Sorry, ik had je helemaal niet gezien... Volgende keer gewoon roepen :D
Ik zag ze idd met z'n tweeën schoon maken, waren ze vast erg blij mee :P Gelukkig was er verder helemaaaaaal niets te doen, dus Vincent's schoonmaaksuggesties waren welkom :P Ik zal maar niet tegen de heren zeggen dat ik degene ken die naar het plafond heeft zitten staren. En ik ben erg blij dat ik lekker achter de counter mocht staan en zelf niet in de lobby :P

En waarom zat jij gefrustreerd in het zadel? :(:)

Lied

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:23

Ik heb heel vaak op Jolly gereden, altijd ontzettend leerzame lessen! En met les van Marisca liep hij aan het eind ontzettend fijn!

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:47

Ik zal de volgende keer wel hoi zeggen :)

Ik kon ook niet zo goed overweg met Jolly :+

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:46

Waarom ik gefrustreerd in het zadel zat? Jutta wilde alleen maar snel snel snel. En rechtsom wilde ze helemaal geen stelling geven, en viel ze iedere keer naar binnen wanneer ik het vroeg. Daarnaast ging ze bij iedere been hulp harder lopen in plaats van stelling en buiging geven. Ik had ook een week niet in de bak gereden. Dus misschien protesteerde ze even. Ik heb haar flink laten rennen (als een hertje door de bochten, omdat ze niet wilde verzamelen en stelling en buiging gaf). En na een half uur heb ik Vincent erop gelaten. Daar werd ze wel rustiger van. Vincent heeft zelfs gegaloppeerd voor de eerste keer. Stuiter de stuiter... haha.

Volgende keer zal ik roepen Rianne... haha. Vincent is dan ook zo heerlijk om het meisje bij de armen te pakken, haar mee te trekken, 'kom eens mee..., ga hier eens staan, en kijk dan eens omhoog'. Meisje wist niet wat er gebeurde. Haha.

Dan zal ik hoi terug zeggen Laura...

Wij werden ook altijd ingedeeld op de manege paarden. Tot grote frustratie van mij wanneer ik weer op Wapper gezet werd. Op gegeven moment was er Gijsje. Toen werd ik alleen nog maar op Gijsje ingedeeld, omdat niemand anders op haar durfde te rijden. Vond ik niet zo'n probleem... haha.

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:23

ik ga zaterdag vragen waar jolly heen is en ik ga vragen hoe oud bobo is :)

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 01:02

Ik vond het indelen nooit echt een probleem! Ik werd idd ook altijd op Gijsje ingedeeld en later altijd op Kai.. welke ik allebei geweldig vond dus ik vond het wel prima :D En eens in de zoveel tijd zat je ineens op Pallo of Tinky, was ook een verrassing en altijd erg leuk! Ik vond ze altijd allemaal leuk, dus maakte mij nooit zoveel uit op wie ik zat.. Alleen kon ik idd ook nietzoveel met Wapper ;)

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:39

Ik vond het aan de ene kant niet zo'n probleem, maar aan de andere kant ben ik nu blij dat ik mijn eigen paardje heb. Dat je zelf kunt bepalen op wie je rijd, en samen iets kunt opbouwen. Dat vond ik met Gijsje ook leuk, je bouwde wel wat met haar op, door iedere week op haar te rijden. Daarentegen heb ik veel ervaring op gedaan op de manege. Ik weet ook nu met wat voor paarden ik geen klik heb, dus dat heb ik ook weer geleerd. Elk nadeel het z'n voordeel... haha

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:50

Dat merk ik idd ook aan bijrijdpaarden, weet nu veel beter wat ik zelf zoek in een paard! :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:19

Ik had nooit zo'n probleem met de lespaarden. Wij hadden altijd een vrij groepje waar we op mochten. Sommigen zou ik wel graag vaker gereden hebben.
En haha Judith en ik hebben een paar maanden vrijwel alleen met zn 2en gereden en toen hadden we eigenlijk ook maar 3-4 verschillende paarden wisselend tussen ons. Zat Lady Di daar nou altijd bij?

Eigen paardje is toch wel het fijnste, want alles wat je doet, is opbouw voor de volgende keer. Dat vond ik een groot nadeel aan de manege, heel veel geleerd, maar vrijwel alleen de basis..

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 06:57

Ik heb maar een paar keer op Lady Di gereden, vond het een heel lief paard maar ook nogal eng :P
Ik zat altijd op Lodewijk, Teddy, Wapper, Jolly. Beetje de types die aansporing nodig hadden hun best te doen maar ook wel eens een grapje konden uithalen (goh, klinkt bekend... waar ken ik dat nu van?!!)

Ik mis het toch wel hoor, het wisselen met paarden. Met je eigen kan je natuurlijk veel meer opbouwen en ook echt verder dan de basis, maar het was ook wel heel leerzaam om dingen te kunnen voelen en proberen op een ander paard. Ik zou best wel weer eens op wat andere paarden willen rijden, gewoon om te zien of het daar nu ook zo werkt zoals het bij Zen werkt :+

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:26

wily heeft soms zijn eigen ding met estafeten gaat hij rondjes lopen plaats van voor uit :P en dan geeft hij een klein bokje en een stijgertje :P dan vlieg je er af

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:21

Lady Di was het enige paard waar ik echt totaal niets mee had!! :P Vind het wisselen van paarden ook wel fijn, merk dat ik steeds beter paarden kan aanvoelen.. met studentenwedstrijden heb je 10 min tijd je paard te leren kennen voordat je proef in gaat, is toch nog wel te weinig tijd, maar in de loop der jaren gaat het me wel steeds beter af :) Ook met verschillende bijrijdpaarden rijden leer ik heel veel, wat ik weer kan toepassen bij de ander.. Maar ben het wel eens met Rianne, je blijft wel altijd bij de basis.. ik zou ook wel een eigen willen waarmee ik echt verder zou komen :)

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:08

ikga nu naarr de manege en dan ga ik het even na vragen :)

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:39

Jolly Jumper is naar Grongingen gegaan en daar gaan ze veel in de bossen rijden met hem en er rijden onste beurt 3 mensen op hem :)

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:40

oja Jolly Jumper vond de lessen niet meer leuk worden en daarom begon hij irritant te doen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:17

Ah lekker voor hem :)

En, hoe gaat het hier allemaal met de paardjes? Houden ze het wat uit in het hete weer?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:55

Nou... het is inderdaad wel erg warm. Vandaag les gehad. Maar bewust veel gestapt en maar heel even gejogged. Maar de warmte was nog niet het ergste. Die verrekte horzels... daar worden Jutta en ik knetter van. Ik heb maar een vliegenuitrijdeken besteld. Maar hopen dat die snel binnen is.

Lekker voor Jolly dat hij de bossen in kan. Maar hopen dat hij niet zo last heeft van horzels... haha.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 00:10

Lekker voor Jolly dat hij wat meer naar buiten kan en meer vastigheid heeft qua ruiters :)

Ik heb geen last van paardrijden in dit weer want ik rij op het moment niet :P Maar ik mis het wel! Zodra ik weer in NL ben maar weer even naar de paardjes!!

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:59

nouw eerst had jolly een hele tijd stil gestaan inverband met zijn been en na een half jaar mocht hij weer rustig mee doen in de lessen en dat vond hij wel leuk maar een maand geleden vond hij het niet meer leuk worden en al en daarom hebben ze hem verkocht. maar jolly was wel gewend om door de bossen heen te lopen.

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:30

Hoe lang zit je daar nog Lydia? Is het bij jullie ook zo warm nu?

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 09:51

Ik had Marisca (@Janine: dat is onze oude manege-instructrice) ook nog even de foto's laten zien, die vond het heel leuk om de paardjes weer eens te zien en een update te horen :)

Wij hebben gister voor het eerst in het grote weiland gereden :D Zen vond het toch best wel spannend, die konijnen zijn levensgevaarlijk, ze verstoppen zich en bespringen je dan! Hij wordt er iig erg indrukwekkend van :+ Het was wel lekkerder daar dan in de bak, fijn windje er bij en geen stof :j

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:10

wie is de oude manege instructrice?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:42

Hier is het al de hele tijd zo warm ;) Maar ik vlieg vanmiddag weer terug, morgenochtend vroeg ben ik weer in NL!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:07

Welkom terug in Nederland Lydia.

Ik had Ria als instructrice. En later heb ik nog wel eens les gehad van Marisca. Maar toen kwam ze al bij ons in Bears.

Ik ken dat van konijnen. Laatst kwamen de naaktzwemmende boskabouters even kijken bij mijn les. (een lesgenootje was gaan zwemmen met haar paard, en die had de kabouters uitgenodigd). Helaas vond Jutta de kabouters wel eng. Iedere keer in een hoek van de bak liepen we scheef en hard. Maar ze werd er ook erg indrukwekkend van. Dus ik kan me helemaal indenken hoe dat gaat met enge konijnen...

Ik wil binnenkort ook weer even rijden in het land. Maar de paarden staan er telkens in. Dus moet even een goed moment afwachten.