Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:31

Aleeneh schreef:
Jij deed Collin toch? Hoe gaat het met de beste man nu? ;) Ik was een van de weinigen die ik ken die het altijd heel goed met hem kon vinden ;o

Edit: moooie foto's! Ben blij voor dr.

Ik doe Collin nog steeds hoor:) Het gaat nog niet helemaal goed met hem. Hij heeft alleen nog een bultje onder zijn knie zitten en dat wil maar niet weg. Zodra ik met Collin ga stappen loopt het bultje weer vol en het koelen lijkt het bultje alleen maar harder te maken:(
Gisteren zou hij misschien naar de kliniek gaan voor een scan maar er bleek geen plek meer te zijn, wel balen want ik hoopte meer duidelijkheid te krijgen. Ik knijp 'm nu stiekem wel hoor. Hij wordt ook steeds onrustiger met stappen, soms gaat het een paar dagen goed, waarna hij vervolgens van alles schrikt en staat te stuiteren. Niet zo gek natuurlijk als je je bedenkt dat hij de rest van de dag en nacht op stal staat, maar vertel zo'n beestje maar eens dat het beter is voor hem om gewoon braaf te blijven stappen.
Het is nu wachten tot er een nieuwe afspraak is gemaakt voor een scan, tot die tijd is het duimpjes draaien en iedere dag braaf met hem stappen en k(r)oelen :(:)

Sadira

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 00:16

Ja ik bedoelde ook niet dat jij hem nu niet meer deed ;)

Bah, vervelend dat dat zo gaat. Lastig. Hopen dat hij binnenkort wel daar terecht kan, want het is wel fijn om in elk geval te weten waar je aan toe bent en wat je eraan kunt doen.

Arme Collin is ook niet gemaakt om stil te staan, hah. Kan me ook voorstellen dat als hij zich verder prima voelt dat hij niet snapt waarom hij telkens alleen maar die paar minuutjes mag stappen en verder de hele dag door stil moet staan. Zou ik ook gek van worden.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:26

Haha leeeuuuk ik reed vrijdag, en er was iemand in onze les om in te halen, en die kent nog niet alle paarden.. Die zei aan het eind van de les tegen me; Gut ik dacht dat dat je eigen paard was, je hebt m zo leuk lopen! (Zat op Paris :+: )
Da's natuurlijk altijd goed om te horen! ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:00

Wat leuk :) Ja als je Paris goed aan het lopen krijgt is het ook een schitterend beest om te zien (en ik geloof best dat jij dat voor elkaar krijgt ja :P). Ik hoorde dat Rob uit onze les misschien Paris wil gaan kopen. Hij heeft wel een drukke baan hoor, dus dan zou ze gewoon in de lessen mee blijven rijden, maar hij is zo gek met haar. Zo lang als ik m ken rijdt hij haar al elke week. Soms dan zie je hem zo verliefd naar dat beest kijken <3 haha!

Ik had vandaag toch weer een superles! Linda was er weer, en we waren maar met z'n drietjes, Yvonne, Yvonne en ik. Heerlijk rustig. En we hadden allemaal onze favorieten; Silvana, Lieske, en ik Vincent natuurlijk <3 En lopen dat ie deed. Begin steeds meer uit te vinden hoe ik het beste uit 'm kan halen. Galop ging geweldig, eindelijk, en middendraf gaat ook steeds beter. Moet mezelf alleen nog even afleren dat ik nog te druk met mijn hand ben, daar moet ik echt wat aan doen. Volgens mij zit ik hem soms nog een beetje dwars, en dat terwijl hij al zo prachtig nageeflijk loopt.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:13

Mocht dat zo zijn, zou ik haar zoooo graag bij willen rijden :oo Wat een toppeerd is dat :+: Begin echt een klik met haar te vormen!
Wat super dat je zo goed mt m kan!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:15

Whaha ik zal je aanbevolen houden mocht hij daarnaar op zoek zijn :P Misschien mag je er dan ook nog gewoon wedstrijden op blijven rijden XD doet ie vast niet zo moeilijk over. Ik denk dat het voorlopig nog niet zo ver is hoor, maar volgens mij kan Rob het ook ineens zo in de kop krijgen! :P

Ja ik heb met Vincent echt die klik ook <3 heb dat na Jaguar verder met geen enkel paard meer gehad. Echt zo blij word ik van m!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:26

Ik weet wel dat zijn schoondochter een buurmeisje is van waar ik opgegroeid ben :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:27

Oh echt? Wat grappig! :P Ik kende haar verder nog helemaal niet, zag haar op de laatste wedstrijd voor het eerst. Rob kwam dr helemaal trots showen :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:34

Ja haar vader heeft een boerderij waar ik tot mn 12e naast heb gewoond :P Daarna heb ik haar nooit meer gezien, tot eerder dit jaar in de stad, en nu ineens op de manege :P Echt heel grappig

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:35

Wat grappig :) zo loop je dan toch ineens weer tegen mensen aan die je nooit verwachtte terug te zien.

Trouwens, volgende week zondag om 7 uur naar puberruil kijken :P Yvonne (voorlees-Yvonne ;)) komt dan op tv met d'r zoontje xD die kregen een jongetje met hanekam in huis.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:38

Wow wat gedurft :P Ik ga het even in mn agenda zetten :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:39

Ja echt grappig. Ze vertelde van die verhalen... dat jochie was 10 jaar, en die zat dan te praten over z'n toekomstplannen: "Ja ik wil chirurg worden, want dat doet 't goed bij de chickies" enzo :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:57

Bedenk me trouwens, dat de schoondochter van Rob ook Yvonne heet :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 00:43

JA alle mensen die ik ken die Yvonne heten ken ik via paardrijden. Best ernstig. En zoveel mensen ken ik daar nou ook weer niet van....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:16

Joehoe daar ben ik ook weer! Wat een verhalen ineens, gezellig:)
Wat leuk dat Paris heeeel misschien een vast baasje krijgt, daar zal ze van opknappen:) Vraag me alleen af of Andrea en Judith het ook net zo leuk zullen vinden. Maar daar zou Rob het niet om moeten laten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:16

Hoi hoi! Ja joh!

Wat is er met Andrea en Judith dan? Ik zei toch dat Paris waarschijnlijk wel manegelessen gedeeltelijk blijft lopen als hij haar koopt? :) dan kan er toch nog steeds op gereden worden?
Maar ik denk dat dat voor alle manegepaarden geldt. Silvana wordt bijvoorbeeld ook gehuurd enzo, Vincent is ook bij meerdere mensen favoriet, ik ken iemand die vreselijke fan van Bo is, etc. Dan kun je het ook nooit goed doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:30

Hoe bedoel je, dan kun je het ook nooit goed doen?

Wat ik bedoel, is dat Paris vaak heel stijfjes loopt terwijl ze eigenlijk best veel souplesse in haar lijf heeft.
Andrea en Judith leasen Paris momenteel. Die meiden zijn allebei gek met dat paard en rijden haar volgens mij allebei 2x per week. Ik neem aan dat dit niet meer mogelijk is zodra Paris van Rob is. Maar zoals ik eerder al zei: dit moet hem er niet van weerhouden om een paard te kopen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:38

Ik bedoel, bijna alle manegepaarden worden wel gehuurd door iemand of hebben wel iemand die er helemaal gek mee is. Als je daar rekening mee gaat houden kun je eigenlijk helemaal geen manegepaard mee kopen.
En ik weet niet of dat niet mogelijk is, maar als ze met Rob en de manege zouden overleggen kunnen ze misschien best wel een regeling treffen. Bedoel je Andrea Lodder trouwens?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:51

Het is een beetje van beide kanten. Voor de huurders is het niet leuk als het paard door iemand gekocht wordt, maar aan de andere kant; als ze dat niet willen, dan zullen ze het paard zelf moeten kopen. Dat is de enige manier om het zeker te weten. Maarja ik weet als geen ander dat dat voor sommigen gewoon niet haalbaar is :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:51

Ja helaas :( al helemaal nu de prijzen nog verder opgehoogd zijn D: kans is nu helemaal verkeken voor mij, haha.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:54

Ja jezus krijg ik ineens een mailtje, is de prijs verdorie met 10 euro per maand omhoog gegaan. Wat een gedoe zeg. Hoezo stijgt die hooiprijs ook zo achterlijk?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:21

Ja geen flauw idee, maar 't is bij mij ook van 53 ineens naar 60 omhoog =/ en paarden huren is ook zo even 20 euro duurder geworden voor 2 dagen per week.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:21

Daarom is het leasen ook zo'n mooie oplossing. Als je het geld niet hebt om het paard maandelijks te onderhouden e.d. dan is er altijd een middenweg.
In principe zou ik Collin (om eens een voorbeeld te noemen hihi) wel kunnen kopen en de maandelijkse kosten ophoesten. Maar ik heb dan geen reserves voor wanneer er is kapot gaat of hij -in dit geval- geblesseerd raakt waardoor er nog weer extra dierenartskosten bovenop komen.

Ik wil dan ook niet de indruk wekken dat het niet goed is wat Rob doet, ik geef hem groot gelijk als hij zo gek met dat beestje is:) Maar wat ik me afvraag: waarom zou Rob, Paris kopen als hij haar in de manegelessen willen laten lopen. Vindt hij dat niet zonde?

Uiteindelijk zal het voor ieder paard het beste zijn om een vast baasje te krijgen, maar het ene paard gaat makkelijker met het "manegeleven" om dan het andere paard. Om nou Target en Charity als voorbeeld te nemen: dat soort paarden zijn ideaal voor de manegelessen. Maar Quist is veel minder veelzijdig, die is meer geschikt als lease- of pensionpaard.

Maar Eline, zou jij Vincent niet willen leasen? Of was dat juist jouw kans die nu verkeken is?:'(

EDIT:
Aleeneh schreef:
Bedoel je Andrea Lodder trouwens?

Ik bedoel Andrea van Dijk, die huurt Paris nu sinds zo'n 2 maanden ongeveer...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:26

@ Jolien; hetzelfde gaat voor mij. Ik kan die 320 euro wel ophoesten maar veel meer dan dat lukt me niet, dus als ik een nieuw zadel nodig heb of moet bekappen ofzo kom ik meteen in de problemen.

Rob die is er inderdaad gek mee en wil er wel meer mee doen, en ik denk ook gewoon de vrijheid hebben om met haar te doen wat hij maar wil. Op het moment heeft hij het vreselijk druk met zijn werk (7 dagen per week enzo, hij heeft een paar vastgoedbedrijven), dus vandaar dat ze voorlopig wel lessen zou blijven lopen, maar het zit volgens mij in de planning om minder te gaan werken, dus dan kan hij meer met het paard gaan doen.

Ja, Quist is niet zo thuis op de manege, haha. Was Candy ook al niet, die kon t gewoon niet aan. Best sneu van zo'n paard dan.

Mijn mail naar Marcel om Vincent te leasen is al 2.5 week geleden verstuurd. Nog geen antwoord gehad, dus ik ga denk ik van de week eventjes bellen. Ben van plan hem twee keer in de week te gaan rijden, en dan op donderdag of vrijdag ofzo erbij in de les te komen, maar moet even kijken hoe t gaat want ik hoor dat er nog 1 of 2 mensen zijn die hem leasen??
Maar ja, 170 euro per maand is wel eventjes een boel geld hoor! Ik hoop dat mijn baan binnenkort iets stabieler wordt... Inkomsten wisselen op het moment echt heel erg.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:31

Oké duidelijk. Laten we dan maar hopen voor Rob èn Paris dat hij op den duur meer tijd krijgt, mocht het kopen doorgaan.
Wat jammer dat je nog geen mail hebt teruggehad, in dat geval zou ik gewoon eens even bellen naar de Haerst om te vragen of het langs Marcel is heengegaan. Meestal krijg ik aardig vlot een antwoord terug als ik mail en anders is het er bij in geschoten.

Op dit moment is Bianca de enige die Vincent huurt.
Als ik je een tip mag geven (mocht het leasen doorgaan): ik heb er toen bewust voor gekozen om de dagen waarop ik zou rijden wat meer te vespreiden over de week. Dus dinsdag en donderdag les en zondag vrijrijden. Op deze manier zit er wat meer regelmaat in het rijden. Maar het is natuurlijk maar net waar je voorkeur naar uitgaat en aan welke instructeur(s) je de voorkeur biedt.

Ik ben benieuwd of je leaseplan doorgaat, fingers crossed!