Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:12

Dymphke; Ik heb nu sind een tijdje(een jaar ofzo?) les van Roy (de putter). In het begin was het voor mij meer een pretlesje, leerde niet zo veel maar had veel lol. Maar ik merk nu dat ik van Roy ook echt heel veel kan leren, die is qua lesgeven echt onwijs vooruit gegaan! :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:13

Eruitgestuurd wegens schelden? :P Haha, wat gebeurde er?

Ben het helemaal eens verder met je wat de stal betreft, Millennium. En ja, Paul geeft goed les, maar ik vind dat hij soms een beetje onsympathiek is tegen mensen die bang zijn of het minder goed kunnen. Er zat laatst iemand bij ons in de les, toen reed ik op dinsdag bij Paul, die reed nog maar 3 maandjes en die kwam voor 1 keer meerijden op de Haerst. Die werd op My Lady gezet en was bang om te galopperen. Dus dat zegt ze tegen Paul. Paul zegt iets in de trant van: "Da's jammer voor je."
Toen heb ik maar aangeboden dat ze wel even achter mij mocht aanrijden zodat hij niet weg kon schieten :P

Ik was vroeger altijd heel erg te spreken over de lessen van Marillia, daar heb ik een paar jaar les van gehad...toen ben ik 6 jaar naar Paul gegaan (tussendoor nog anderen gehad... Miranda, Elise, Noah, enzo), en via Awilda (de laatste twee lessen voor ze ermee stopte) en een lesje van Marcel uiteindelijk Linda gekregen. En dat is toch wel de beste instructie die ik tot nu toe heb gehad, vind ik. Ze laat ons heel vrij, zorgt dat we paarden hebben waar we fijn mee om kunnen gaan en helpt ons echt om beter te worden.

Edit: oh ja, en af en toe heb ik les van Roy. Dat is heel bizar, want op de basisschool zat ik bij hem op school, op de middelbare ook, en we gingen samen op kamp en ben wel eens bij m over de vloer geweest :P en nu heb ik les van hem. Heel gek. Maar als Linda op wedstrijd is dan is hij er meestal en hij geeft ook fijn les. Heeft goede tips en adviezen. Hij is inderdaad erg vooruit gegaan! Hij is ook maar jong he. Zat een paar klassen hoger, maar 2 boven mij geloof ik, dus die moet nu ook begin 20 zijn.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:21

Van Marillia (schrijf je dat trouwens wel zo?) heb ik ook een paar jaar les gehad, ook super fijn!

Niet eruit gestuurd wegens schelden maar wegens zeer onsympathiek gedrag naar anderen toe, een grote mond en alleen maar aan het ouwehoeren met mensen aan de kant. Een kind wat trouwens een inhaalles reed in een beginners volwassenen les. Al van te voren gemeld dat het een beginners les is en dat het stuur er nog niet bij iedereen even goed op zit. Maargoed, dan nog, je hoort je gewoon aan te passen aan de les en al helemaal niet tegen je mede-ruiters (volwassenen dus) een grote mond te geven. Pfoe, moest me echt in houden, kon het wel uitschreeuwen. Als iemand me zo op de kast jaagt dan gaat diegene wel heel erg ver hoor.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:22

Ja voor zover ik weet schrijf je het zo. Ik weet niet precies wat ze nu doet, maar ik hoorde in elk geval via Miranda's moeder dat t goed met dr gaat :) weet iemand waarom ze weg is?

Jeetje zeg, dat is wel erg inderdaad ja als het dan zo ver moet komen. Zeggen dat ze eraf moeten is over het algemeen ook een noodoplossing.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:26

Marillia!! Dat was het!! van haar was Dexter! (die van toen, niet die van nu) niet man Nina!!

Miranda ken ik ook nog beetje, die reed in onze les :+ toendertijd op een bonte, Purdy meen ik..
\Volgens mij was die van Paul Wilten en ze had toen les van Hanneke...
Nooit les van gehad, ze gaf toen geloof ik de kinderen les.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:26

Ik heb toen nog foto's van alle paarden gemaakt voor in een fotoboek wat de manege aan Maryllia(geloof ik? Of toch met i? :P) heeft gegeven :) Een fijne vrouw was dat :) Ik geloof dat ze gewoon een nieuwe weg in wou slaan, een andere baan zoeken? :) Wat ze precies doet weet ik niet :) Ben haar wel eens in de stad tegen gekomen toen ik nog bij Blokker werkte :)

Getsie, ik heb nou nog steeds geen gevoel in t topje van mn ringvinger :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:28

Haha oh echt? Dat wist ik helemaal niet!

Haha reed die bij jullie mee, wat grappig. Ja ik had mini-lessen bij haar :P toen mocht mijn mama'tje nog meehobbelen. Ook maar 7 lessen gedaan en toen mocht ik daar weg gelukkig. Nu woont ze in Noord-Brabant en heeft ze sinds een paar weken haar tweede kindje :)

Edit: Maryllia kan ook. Weet ik niet eigenlijk :P nu ga ik twijfelen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:33

Volgens mij was het met een y, maar ik weet t niet meer, hahaha!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:34

Ik nu ook niet meer :P Ik ga het wel aan die moeder van Miranda vragen wanneer ik haar weer zie XD

Ik heb wel medelijden met jouw vingertopje trouwens ;) als ik van Jaguar afkwam had ik aan de zijkant van mijn ringvingers altijd standaard blaren XD en zodra ze weggetrokken waren mocht ik er weer op :P beetje jammer. Zelfs met handschoentjes.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:36

Blaren heb ik gelukkig nooit :) Normaal op paris nooit last van vingers ofzo :) Maar vandaag was ook niet 'normaal' :Y)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:37

Volgens mij is het Maryllia.

Nou, volgende week weer op Target Annelotte? Kan je ringvinger weer een beetje bijkomen :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:38

Haha nee xD Ik weet ook niet waar ze bij Jaguar vandaan kwamen, zo hard trok ze volgens mij ook niet :P misschien rottige teugels, ik weet het niet.

Heb er nu gelukkig geen last meer van. Enige probleem als ik van het paard af kom tegenwoordig is VRESELIJKE dorst. Kom ik bij de bar. "Paul, mag ik een groooooooooooooooooot glas water?" *klokklokklok* "Mag ik er nog eentje?"

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:38

millennium schreef:
Volgens mij is het Maryllia.

Nou, volgende week weer op Target Annelotte? Kan je ringvinger weer een beetje bijkomen :P

Haha neuj, nou weet ik dat Paris t kan, mag ze nog een keer :Y)
Wil graag eens met een ander paard proefjes rijden, maar heb tot nu toe nog niet een waar ik t vertrouwen heb dat het in de proef ook goed gaat :) Dus eerst in de lessen het allemaal wat sneller door hebben :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:40

Ja uiteindelijk gewoon dan een paard kiezen waar het redelijk mee klikt en er dan gewoon helemaal voor gaan :) Heb ik ook gedaan.

Even tussendoor en heel random: sh*t nou gaat het aquariumlicht uit. Ik had de vissen nog geen eten gegeven x__x
Laatst bijgewerkt door Sadira op 23-09-11 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amethyst_

Aleeneh schreef:
Haha nee xD Ik weet ook niet waar ze bij Jaguar vandaan kwamen, zo hard trok ze volgens mij ook niet :P misschien rottige teugels, ik weet het niet.

Heb er nu gelukkig geen last meer van. Enige probleem als ik van het paard af kom tegenwoordig is VRESELIJKE dorst. Kom ik bij de bar. "Paul, mag ik een groooooooooooooooooot glas water?" *klokklokklok* "Mag ik er nog eentje?"

Ik krijg er standaard twee, staan al klaar als we aan de bar gaan zitten :P

Sadira

Oeh goede verzorging. Bij mij begint hij het ook al door te krijgen :P Net als de tosti die ik Linda altijd aan het begin van de les bezorg omdat ze niet ontbijt :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:42

Haha geweldig :P
Ja wij hebben ook best een hecht lesgroepje :) Gaan ook wel eens met zn allen film kijken enzo :) En als er niemand af is gevallen, of jarig is, is er altijd wel iemand die brownie of cake meeneemt :D En zodra les voorbij is wordt de bar vol ranja gezet :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:46

Ooh da's echt leuk, zulke lessen. Dat begint bij ons nu ook wel te komen. We zijn altijd met Yvonne (die van het voorlezen), Yvonne (die op zaterdag op de manege werkt), Rob (die van Paris) en ik...en tegenwoordig een meisje dat Silvana huurt maar die hoort er nog niet echt bij. Doet ze ook geen moeite voor. Maar wij zijn ook wel een hecht cluppie, kunnen heel goed met elkaar. We zitten alleen wel allemaal in heel verschillende stadia van ons leven; ene Yvonne heeft kinderen en is getrouwd, andere Yvonne woont samen met haar vriend, ik ga nog naar de uni, en Rob is vooral heeel druk met z'n werk :P maar dat doet er niet aan af, het is gewoon heel gezellig.

Dat had ik hiervoor helemaal niet. Ik reed op maandag in een les indertijd met Angelle (van Guardian) en allemaal van haar leeftijdsgenootjes....dus net 3 jaar jonger dan ik, ongeveer. Daar heb je dan toch geen aansluiting mee, dat was jammer.

Wel leuk als je zo hecht bent :) volgens mij is iedereen bij ons in de les aan de lijn ofzo want taart enzo wordt je nooit echt in dank afgenomen XD

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:00

Volgens mij heb ik mijn eerste les of van miranda, of van elise gehad :) verder jaren maryllia (ofzo), af en toe paul, verder nog Noah, ingrid en was er niet ook 1 die karen ofzo heette? Echt erg dat ik dat niet meer weet! Ik was wel blij toen ik na 3 of 4 jaar marylia een andere instructie kreeg, daar was ik echt heel erg uitgeleerd en we deden elke week hetzelfde... heb idd ook wel eens les van roy gehad en dat vond ik in het begin ook nogal vreemd omdat ook ik bij hem op de basisschool heb gezeten :p vond m wel fijn lesgeven :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:22

JA ZIE JE WEL. Jij zat ook op de Wieden :P Ha, ik wist het. Hebben we bij elkaar in de klas gezeten volgens mij, in groep 5/6 ofzo :P

Klopt, ik was na 6 jaar Paul ook wel een beetje aan wat nieuws toe XD dan is het op een gegeven moment toch leerzaam om naar iemand anders te gaan. Roy geeft inderdaad goed les, die geeft me iedere keer best goed advies als ik aan t rijden ben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:10

Heb nooit zo veel les gehad van Paul, meestal Hanneke, in het begin Nina..
Marillya gaf ons eigenlijk nooit les.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:00

Hanneke en Nina heb ik eigenlijk nooit gekend. Kan ik me ook geen gezicht bij voorstellen. Toen was ik denk ik nog zo'n kleine ukkepuk.

Jeej, morgenochtend weer paardrijden :') heb er helemaal zin in.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:10

Hanneke gaf volgens mij alleen les bij het hoefijzer op 1 avond les na... de onze :D
En Nina, gaf volgens mij ook wel kinderen les, maar weet ik niet meer zeker.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:59

Ik heb vroeger idd nog les gehad van Nina :j

Net een lekkere buitenrit met Puk gemaakt, ook lekker door de waterbak gecrosst:

Afbeelding

Mwhaha, moest nog foto's maken van m'n vriend en z'n paard welke door de waterbak gingen, maar telkens wou Puk ook weer de waterbak in :+ Dus toen maar vanuit de waterbak foto's van hun gemaakt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:23

Ohh net op Vincent gereden <3 ik ben weer helemaal happy hoor.
Linda had vandaag een vrije dag, dus Rachel viel in. En al die galopsproblemen die ik altijd had wist zij met 1 aanwijzing op te lossen: "Je doet te moeilijk. Gewoon stil zitten, been naar achter en aantikken, verder ontspannen." En ja hoor, zonder dat ik het door had raak ik dus altijd gespannen en doe ik mijn hand naar voren waardoor hij uit elkaar valt.
Probleem opgelost! En voorwaarts dat hij liep vandaag :D zo mooi rond, werd er helemaal blij van.
Meteen ingeschreven voor de wedstrijd ook, maar die kan ik wel aan nu ;)