Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:54

Ja Target wordt ook al een dagje ouder, of niet?? Hoe oud is die nu?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:02

Toch zeker al 20 denk ik?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:05

Okee ;o laten we hopen dat ie nog een poosje meegaat nog. Voor een ouwetje is hij nog best fit.
Ben ik blij dat Vincent pas 9 ofzo is :D die kan nog een poosje mee.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:44

Het is nooit leuk om een paardje met pensioen te laten gaan, maar is vaak voor het beestje toch een hele opluchting denk ik maar zo.

Staat Superstar er nog?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:52

Nee Superstar is al een flinke tijd weg :) Naar een andere stal of met pensioen, geen idee :)

Dymphke; Ja voor de paarden is pensioen leuk :) En beetje jammer dat je soms verteld wordt ze staan ergens op land, maar ondertussen zijn ze naar de slacht gegaan... :) Dus ik hoop dat Targetje echt lekker een weiland op mag als ie met pensioen gaat :) T zou helemaal leuk zijn als ik m dan nog eens op kan zoeken, maarjaaa gaat vaak niet zo :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:07

Nou, hoop dat Superstar met pensioen is. Toen ik stage liep bij de haerst gaf ik ook manegeles en wat struikelde ze vaak, was gewoon sneu. En dan echt vallen met struikelen, gewoon door d'r knieën of in de hoeken door haar achterhand. Heb een keertje gehad dat ik haar niet eens meer omhoog kreeg, lag ze helemaal verdwaasd in het zand. Moest haar echt de tijd geven om weer bij te komen en toen pas stond ze weer op.

Begrijp wat je bedoelt met dat er wordt gezegd dat ze op het land staan en ondertussen naar de slacht zijn gegaan. Zelf zeg ik altijd eerlijk tegen m'n klanten wat er met het paard gebeurt is. Een paard wat echt pijn heeft hoort ook (vind ik) naar de eeuwige groene weides te gaan en dat mag een klant ook weten, of het nou een kind is of een volwassene welke er naar vraagt. Vind wel dat je het op een nette manier moet brengen want soms raken mensen best even van slag. En door duidelijke uitleg over de situatie te geven begrijpen mensen het vrijwel altijd wel.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:13

Ja precies :) Dan blijft het nog vervelend als je gek op een paard was.. Maar is er teminste duidelijkheid over :) Ik zou het bijvoorbeeld wel willen weten als bijv. target ingeslapen werd/naar de slacht... Dan zit je je teminste ook niet af te vragen hoe het met hem zal gaan terwijl ie er niet meer is.

Superstar liep op het eind al nauwelijks lesjes meer, en toen is Willy met m naar andere stal gegaan geloof ik!

Dat struikelen doet Target de laatste tijd vaker, getsie :Y)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:00

Aleeneh schreef:
Ik ken jou nog, SuperLiesje! Lisanne, of niet? :o

Edit: Faal, dat staat ook in je profiel. Het kwam echt van mijn eigen herinneringen hoor :P

Ik meende jou naam ook al te herkennen ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:10

Als ik weer eens in Zwolle ben moet ik toch ook maar weer eens langsgaan op de manege, ben daar nu ruim een jaar geleden gestopt met rijden :) Gelukkig heb ik sinds mei een leuk paardje onder mijn kont die ik als mijn eigen mag beschouwen, en daar les ik sinds een maandje ook elke week mee :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:55

Zo dan, was even intens lesje vanavond! Weer op Paris.. En de basis had ik vrij snel voor elkaar.. Maar toen wou Roy dat ik ging wijken, en toen ging het even niet helemaal goed :') Elke keer als ik ook maar afwendde bij a of c ging ze vooral heel hard, met r koppie in de lucht en nergens op reageren :Y) Uiteindelijk is het wel gelukt, maar ik zat wel weer te janken van frustratie hoor :Y) Haha... En iedereen maar zeggen dat ik in mezelf moet geloven... :roll:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:02

De Dexter die ik kende was een bruin paard en dat paard was van Nina.. toendertijd...
Ik paste erop, dus klein was ie niet.

LeDuc? Ze hadden wel een Duc toen ik er reed....

Was Milton een klein wit schimmeltje, dan ken ik die denk ik ook nog wel.

En Magnum, wit schimmeltje was zo'n gave pony/paard, als Paul wat voor moest doen pakte hij die meestal, diertje was echt zo leuk!!
Tijdens springwedstrijdje stuk naast gehangen voor ik eraf viel :+
Meastro (pony paard)
Chairman, blauwe maandag van manege geweest en al snel verkocht aan particulier.
Pippi Fax (donker paard met wit, beetje dames paard, was volgens mij van de vrouw van Paul)
En Coco stond er die had volgens mij een bijzondere kleur hoofd.

Het verre verleden...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 23-09-11 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:04

Superstar is inmiddels ingeslapen, hoorde ik. Daar ging het ineens toch heel veel slechter mee, en de eigenaresse vond het zo naar voor het paard dat ze hem losgelaten heeft. Wel heel pijnlijk, volgens mij is zij nu ook helemaal gestopt met paardrijden, wilde ze niet meer.

Maar goed dat het wel gelukt is Amethyst! Ja joh, ik kan soms ook janken van frustratie als iets niet wil xD maar als je dan toch doorzet en het lukt wel, dan voelt dat toch ook weer extra goed hoor.

Oh ja zeker een keer langs komen Lisanne :) leuk. En fijn als je zo'n paard hebt waar je dat mee kunt, ja. Heerlijk. Heb je goed voor elkaar.

Edit: Dexter was inderdaad bruin, en heel tenger gebouwd. De rest ken ik denk ik niet. LeDuc alleen van naam.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:07

Moet wel zeggen dat ze bij hearst niet echt goedkoop zijn.
Maar ach.

Overigens in de tijd dat ik er reed, Wilten, zeiden ze altijd wel eerlijk als er een paard geindigd was,
doorgaans brachten ze die zelf weg.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:09

Ze zijn ook zeker niet goedkoop hoor :) Maar ik heb het er naar mijn zin, dus ik heb het er wel voor over :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:09

De Haerst is zeker niet goedkoop. Maar ik ben er wel over te spreken hoe de zaken er verder aan toe gaan. Ze zorgen goed voor de paarden, kreupele paarden gaan ook niet meteen weg maar krijgen de tijd en zorg om te herstellen, de instructie is goed, de paarden zien er gezond en happy uit. Dat soort dingen zijn me dan heel veel waard en dan vind ik dat beetje extra geld ook niet zo erg.

Ja, ze zijn altijd heel eerlijk geweest over hoe paarden geëindigd zijn. Alle paarden die overleden of ingeslapen zijn hebben we dat wel heel eerlijk van te horen gekregen, al sinds ik me kan heugen. Ik vind dat sinds Paul de manege verkocht heeft het er nog op vooruit is gegaan ook.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:11

Weet iemand eigenlijk wat er van Pebbles terecht is gekomen? Leeft die uberhaupt nog?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:13

Amethyst_ schreef:
Ze zijn ook zeker niet goedkoop hoor :) Maar ik heb het er naar mijn zin, dus ik heb het er wel voor over :)

Tegenwoordig heb ik eigen paarden, die zijn nog duurder, dan daar lessen :+
Was toendertijd wel rib uit mijn lijf, student.. en ging paardrijden, maar dat wou ik altijd al, maar mocht niet,
dus op mijn 18 gek gedaan en gaan lessen. :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:17

Och jeetje als ik het geld had dan kocht ik Vincent en bleef ik lessen op de Haerst :P helaas is die 300 euro in de maand aan stalling (plus alle kosten daar bovenop maandelijks) me toch echt te veel. Ik zal het moeten doen met huren. Ook dat is al een rib uit mijn lijf XD

Ben stiekem wel jaloers dan, Sjolvir :P je hebt het goed voor elkaar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:24

Aleeneh schreef:
Och jeetje als ik het geld had dan kocht ik Vincent en bleef ik lessen op de Haerst :P helaas is die 300 euro in de maand aan stalling (plus alle kosten daar bovenop maandelijks) me toch echt te veel. Ik zal het moeten doen met huren. Ook dat is al een rib uit mijn lijf XD

Ben stiekem wel jaloers dan, Sjolvir :P je hebt het goed voor elkaar.

Jup.. ben een gelukkig mens.. Hoewel ik mijn toekomst eigenlijk in eerste instantie had bedacht met Sjolvir tot haar 35e en nooit een ander paard....
Tot ze geblesseerd raakte..
En ik Toobs kocht.... en toch nog een keer ging proberen een veulentje te fokken en Hepsi kreeg.. en natuurlijk weer niet kon verkopen :+
Zie het maar zo.. Ik had ook nooit gedacht eigen paard te hebben, Sjolvir kwam als verzorgpony in 2002 (geloof ik) en is nooit meer weggegaan...
Het leven loopt altijd anders dan je denkt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:26

Ja precies :) Ik had ook nooit bedacht een eigen paard te hebben, tot Vincent. Daar heb ik wel écht heel serieus over nagedacht. Maar als ik dat doe dan kom ik gewoon net niet rond, en ik wil geen paard als ik niet zeker ben dat ik er 100% de rest van zijn leven voor kan zorgen.

Maar wie weet. We zijn nog altijd lid van de loterij ;)
Grappig he, hoe dat soort dingen lopen. Soms vallen ze zo ineens op je pad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:28

Joh... de eerste 5 a 6 jaar had ik Sjol wel, maar liep ze ook dagelijks in de manege lessen.
1. anders kon ik het niet betalen.
2. Ik werkte vaak tot 10 uur 's avonds, had ze tenminste al gelopen.
Dus in heel raar begin van mij en Sjollie.
Ondertussen geniet ze van het goede leven.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:29

Ja is dat eigenlijk goedkoper qua stalling als ze in manegelessen lopen? Dat heb ik me nou altijd al afgevraagd.

Maar fijn dat dat zo vooruit is gegaan :) ook jammer als je een eigen paard is en meer dan de helft van de tijd wordt ze door anderen dan jezelf gereden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:39

Sjol liep voornamelijk in de kinderlessen.
Toen ze uiteindelijk in aanmerking kwam voor volpension (op de vereniging moest je paard meelopen anders kon je daar niet stallen) kostte het 240 euro per maand (heb het nog niet over de 3 x 3 uur verplichte kantine diensten per maand en 2 x 4 uur in de 6 wkn, werk op schoonmaakdienst).
Echter toen ze in de lessen liep was ik ca 60 a 70 euro kwijt per maand :+

En ja.. in mijn geval was het toen de enigste manier om een paard te hebben, dus vloek en zegen...
Ze is terwijl ze manege lessen liep wel Z geworden, heb er geen spijt van, zonder deze constructie had ik haar namelijk niet kunnen hebben
en het hebben van Sjolvir had ik niet willen missen.
Zoveel van dat malle dier geleerd! En nog steeds!
En het is wel grappig als jouw paard bij kinderen favouriet is, heel wat kindjes hier in de buurt hebben op Sjollie leren rijden 8-) .
Als er daar een manege topic van zou zijn, dan zou haar naam er ook vast wel in voorkomen 8-)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:45

Ah vandaar :) waar heeft je paardje gestaan dan? En 60-70 euro in de maand is niks zeg ;o valt me ontzettend mee! Da's wel wat anders dan 300 euro :P Daar zou ik het wel voor doen xD dan maar in de lessen.

Ik vind die Sjolvir wel een prachtig paard trouwens :) zat net de foto's van Sjol en Hepsi te bewonderen. Leuk zeg.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:08

Vind Hepsi echt een mega grappig veulen!!! Lees altijd je topics :P

Haerst is inderdaad prijzig maar vind dan ook wel dat je waar voor je geld krijgt. Stalmanagement is echt top (Awilda is echt super precies in alles, van voeren tot evt. supplementen tot de zadelkamer, tot het poetsen van de paarden etc.). Daar kan echt mening manege een voorbeeld aan nemen. Wat betreft de instructie: ik ken verder niemand behalve natuurlijk Paul, welke ook zeker verdienstelijk lesgeeft!

Vanavond trouwens toch nog een kind de les uit gestuurd (we hadden het er vanmiddag in 't topic over). Als je het over de duivel hebt ... :P