Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JoJz

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:23

Nog een keer JAAA, GOEDZO MEREL! :P
Dat kan altijd Fioon! :D

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:34

Wow leuk gaaf merel!! Gefeliciteerd joh :D

Joyce, kan ik jou vanmiddag in de broekerveiling hebben zien lopen??

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:29

Lekker Aniek! Bij ons duurt het nog een weekje..
Je was stoer geweest Fioon? Voorop in 't bos?
Wat tof Merel! Spannend, hoe lang?! En wat ga je daar doen? Info, info, info pleasseee..!

Nou ik zal eens even een verslagje plaatsen van het NK gister in Nieuwe Wetering, pas op het wordt een lang verhaal!
Gistermorgen was ik om half 10 op de manege want we zouden de proef nog lopen om half 11 omdat Carola niet zeker wist of ze zou rijden en Daniëlle (reserve) nog niet eerder hoofd 2e sectie had gereden. Daniëlle had gelukkig al wel een aantal x nog mee geoefend op verschillende plaatsen en had de dvd's van de afgelopen trainingen goed bekeken dus ze liep keurig mee. Snel alle paarden nog gecheckt en Jaap-Joris en Vera nog gevlochten, Shamira en Wyoming moesten ook overnieuw en gelukkig zag Wonderful dr nog keurig uit!
Rustig aan spulletjes in de auto gaan zetten, zadels inladen, iedereen zijn eigen tas met spullen mee en nog wat extra emmers en sponzen mee genomen want het was warm gister!
Om half 12 kwam de vrachtwagen al en dat was goed op tijd want het plan was om kwart voor 1 weg te rijden. Om 12 uur paarden gaan laden, waarbij ik maar bij de vrachtwagen ben blijven staan met een longeerlijn aan de klep gebonden want uiteraard wilde het eerste paard, Picardo, er aboluut niet in. Moesten met 3 man aan de longeerlijn achter z'n benen trekken om hem er in te krijgen. De rest volgde eigenlijk heel erg makkelijk, Wonderful liep er ook met z'n oortjes naar voren op maar die is het volgens mij wel gewend. Vera deed uiteraard wel even moeilijk maar ook die stond nog vrij vlot.

Rond half 1 ging de vrachtwagen dus rijden en daarna gingen wij ook allemaal vertrekken. Was met Anjo en Maarten heen gereden dus was erg gezellig in de auto. Daar aangekomen mochten we nog niet uitladen e.d. en de vrachtwagen moest ook nog wachten want dan moet er eerst weer een groep weg voordat er ruimte is voor de volgende groep. Rond half 2 kwamen de paarden van de wagen en we konden ze allemaal aan een hek zetten, echt super! Snel gaan bandageren, waren met z'n 3en geloof ik aan het bandageren en dan zijn 12 paarden best veel die ook nog eens niet stil staan omdat ze het stiekem toch wel spannend vinden!
Rond 10 voor 3 was alles klaar gebandageerd en om 5 over 3 mochten we naar de eerste 'losrij ring'. Paard stond al keurig gezadeld klaar door mijn groom, moest alleen nog even de teugels veranderen want die had ik aan de neusriem en het bit vastgemaakt. Van de week had hij z'n mond stuk en toen heb ik het zo geprobeerd en wat bleek: Meneer was veeeeel relaxter op die manier..
Ik was een van de laatsten die te paard ging en toen snel stijgbeugels en singel checken, zwepen uitdelen, jasjes rechttrekken en naar de eerste losrijring.
Mochten al vrij snel door een smal gangetje naar de 2e losrijring die ongeveer 20 x 40 was.. Wonderful heel stoer voorop door het gangetje en daar konden we losrijden. Tijdens het galoperen ging het fout, we gingen linksom op 2 voltes aangaloperen en Marion zat op een paard van de Schimmelkroft en die bokte toen ineens heel erg en ze viel er af. Paniek!
Paard is toen gelongeerd en daarna is ze er aan de longeerlijn weer opgestapt en toen kwam hij heel erg omhoog ineens, nou dat werd niks! Toen werd er snel een paard van de manege daar geregeld alleen die was niet gewend om voorop te lopen, aangezien Marion en ik achterste ruiters zijn kwamen we ook nog wel eens voorop. Dat hebben zij en het paard super aangepakt! Nog even een rondje gestapt en toen moesten we al! Marion zat dus nog maar net en wij hadden maar wat gedraafd om los te rijden...
Ik voorop als achterste ruiter zijnde de hoofdring in.. Ik vond het wel wat spannend maar Wonderful was zo relaxt, hij liep keurig met z'n oortjes naar voren overal langs! Alsof hij dacht 'Aah wat tof al die mensen zijn hier voor mij' het leek wel of hij iedereen gedag zei die hij tegen kwam!
Daar nog een rondje gedraaf en toen de muziek aan en zijn we begonnen! Wat heb ik genoten, kon alleen maar met een big smile op m'n (super)paard zitten! Er zaten wel een aantal hele grote fouten in de proef en door alle commotie vooraf zat er bij een aantal ruiters toch pittig wat spanning in..

Toen we klaar waren lekker uitgestapt, paarden verzorgd en weer opgeladen (zonder problemen) en met z'n allen gaan eten , lekker broodjes enzo mee genomen en wat na gepraat. Hieruit bleek dat we allemaal toch niet tevreden waren over de proef door de grote fouten en we waren er van overtuigd dat we weer laatste zouden zijn.. In onze Poule (E Poule) zaten 7 groepen dus er werd sowieso niet gedegradeerd. 1, 2 en 3 promoveren en 8, 9 en 10 degraderen en die zitten er niet in dus dat is wel een geruststelling.
Om kwart over 6 werden we allemaal opgeroepen om de bak in te komen voor de prijsuitreiking.. wat een spanning en wat een gevoel om daar met z'n 13en te staan wachten..
Ze gingen het opnoemen.. Nummer 7; Niet Poelenburgh, dus we keken elkaar al blij aan, nou dan zijn we vast nummer 6; Niet Poelenburgh, dat viel alles mee maar wij werden steeds meer verbaasd nou dan moeten we wel 5 zijn; Niet Poelenburgh, oh god we komen errug dicht bij promotie mijn god wat een spanning.. Nummer 4; Gejuich stijgt op uit onze groep, we zijn sowieso gepromoveerd! We waren dus ook niet 4e!
Toen gingen ze eerst de Prix d'Elegance uitreiken (prijs voor het meest gelijkende geheel, originele thema, extra aankleding e.d.) en wij waren vol in de gloria dat we gepromoveerd waren dus we waren al gelukkig..
De winnaars van de Prix d'Elegance zijn:....... Carrouselgroep de Poelenburgh Ruiters! Gejuich, gegil, verbaasde gezichten en we renden met z'n allen naar voren!
Daarna verder met de verdere prijsuitreiking.. Een 3e plek, het kon voor ons niet meer stuk, promotie naar de D Poule ondanks de fouten met een compliment voor onze groep zoals we de fouten oplosten!
Hier en daar werd toch wel een traantje weggepinkt en we waren allemaal in jubelstemming!
Met z'n allen terug naar de manege gereden en daar de boel opgeruimd en vervolgens champagne gedronken en patat gegeten en de DVD nog even terug gekeken.

Het was een hele vermoeiende maar vooral gezellig en leuke dag die een geweldig einde kreeg! Wat waren we trots en blij dat we eindelijk een x niet laatste waren of degraderen, want dat is wat er de afgelopen jaren steeds gebeurde en dat motiveerd de groep niet. Ik vond het erg leuk om er bij te zijn en ik ben nog nooit zó trots op een paard geweest hoe stoer hij dit allemaal oppakte en deed alsof het de normaalste zaak van de wereld is!
Lang verhaal geworden maar ik moest het even kwijt!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:37

Gefeliciteerd Maartje!
Ik was mee, en vond het leuk om te zien hoe jullie alles oplosten en ook superknap van Marion dat ze op dat wildvreemde paard zo reed! :)

Over mijn stage:
Ik ga in februari weg en ga 20 weken stage lopen. Ben daar dus tot juli ongeveer! Ga op de radiologie afdeling stage lopen, dus röntgenfoto's maken, CT's maken en MRI's maken.
We gaan met 4 van onze opleiding daar heen, allemaal leuke meiden! :) Heb er echt onwijs veel zin in!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:51

Super gaaf zeg Maartje !!
En Merel jij ook natuurlijk, gaaf hoor!

En Aniek, leuke foto's!

Fioon, ik ben nu ook wel benieuwd wat jij allemaal te zeggen hebt, zeg :P .

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:08

Maartje, wat super goed van jullie zeg!! Toen ik vorig jaar mee was, vond ik het ook zo leuk om te kijken. Hoe die paarden reageren op een vreemde omgeving en die spanning!

@ Fabienne Dat klopt! Ik ben stad en land afgeweest op zoek naar een verjaardagscadeautje voor Mark :P

Merel, wat leuk dat je ook met mensen gaat die je kent, scheelt een hoop spanning denk ;)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:18

Was je vorig jaar ook mee Joyce? Twee jaar terug ook! Toen reden Charlotte, Jet en ik ook nog mee :)

En bekenden is heel fijn ja! Daarom wilde ik ook liever niet naar Australië want daar kan er maar 1 heen...

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:17

Yes ik was voorop int bos! Iig het grootste gedeelte, vond het inderdaad wel stoer van mijzelf! Kan dr zo weer terug nemen. En joyce gaat ook lekker naar t bos met Urs, binnenkort! hé joyce?! ;)

@Manon.. dat komt wel als t allemaal zover is!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:38

Idd Fioon!! :D Ik zei vanmorgen nog tegen Jet dat we wel met Suus en Urs konden! :D
Merel, dat is idd alweer 2 jaar geleden dat ik met jullie mee was!!
Pfff ik word zooooo gek van het werkloos zijn en sollicitatiebrieven sturen :( Denk dat ik maar een carriere bij de MCDonalds moet gaan beginnen ofzo :P

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:21

Arme Joyce... ;( Hoe lang ben je nu al aan het solliciteren? Al bijna een jaar of niet?

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:25

Jups... echt erg :(

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:41

Sjee, Joyce, balen zeg dat het solliciteren niet op schiet... Markt zit ook niet echt mee ofzo helaas.

Merel, stoer hoor! Alvast veel plezier in Afrika :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:22

heey aniek,

ik heb zelf een voorlezer :) als je foto toestel mee heb en zin hebt om foto's te maken :P hahahaha

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:27

okee is goed!!
Als ik je zie en weet hoe laat je moet en ik kan er zijn dan zal ik me best doen voor je!! :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:57

ik ga het hier vermelden zodra ik het weet... wordt wel tijd voor een paar knappe nieuwe actie foto's.. :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:00

Nou aniek,

ik moet om 9 uur springen als 2e, en om 3 uur 1e proef dressuur en 10 over 3 2e proef.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:17

Ok! Springen durf ik nog niet te beloven, dressuur moet denk ik wel lukken! Ga proberen of springen ook kan! Je hoort t! :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:26

er zit wel heel veel tijd tussen hoor aniek :D Ben heel blij met dressuur foto's springen ook, maar daar heb ik er al veel van.. Anders zit je er wel heel lang misschien voor foto's...

Maar als je het red :D zou super zijn

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:50

Dus liever dressuur foto's? Zijn er wel altijd veel meer van te maken :D springen is net waar ik dan sta :) dus de dressuur gaat denk makkelijk lukken! :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:53

da's makkelijker.. spring foto's zijn ook gaaf, maar van dressuur heb ik nog niet veel knappe actie foto's :D maar ik vind het allemaal super leuk hoor

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:44

Mel is gister naar de hoefsmid geweest.. Staat nu alleen voor op ijzers :) Ben er best blij om! Betekend nameljk dat haar knieen de goede kant op gaan! Ze zijn sterk zat om zonder te kunnen! :D *\o/*

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:39

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:51

Hee nath, ik had het gelezen op je hyves! Heel veel sterke de komende tijd!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:49

nath heel veel sterkte komende tijd, krijg er spontaan kippevel van

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:18

Sterkte Nathalie!

Wat is het hier trouwens stil...
Ik heb lekker een weekje vakantie, lekker thuisthuis :) Morgen een dagje bij het kamp helpen op de manege, doe ik ook nog weer eens iets deze week!
Met iedereen verder alles goed?