Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:10

Ik heb al de datums binnen van Nancy voor maart. Ik ga er morgen even mee aan de slag en hoop ze dan morgenavond op te kunnen hangen in de kantine...........

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:12

vera23 schreef:
tot hoelaat is er les... ff kijken of ik erna dan ga rijden ofzo anders rij ik dalijk weer in de weg ofzo met mn hobbelpaard Clown

de 1e les begint om 18.30 en de laatste les is klaar rond 21.00, 5 pers totaal (en als Mike tenminste beetje op tijd komt Clown )

Je mag er wel bij hoor met je stokpaard, als je maar om de lesser heen rijdt Koe

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:38

haha ALS tie optijd komt ja Clown Knipoog

Ja in stap kan ik er omheen alleen met draven heb ik wel hoefslagje nodig Bloos maarja kijk wel ff komt vast wel goed Knipoog na 21.00 rijden vind ik wel wat laat Lachen

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:43

vera23 schreef:
haha ALS tie optijd komt ja Clown Knipoog

Ja in stap kan ik er omheen alleen met draven heb ik wel hoefslagje nodig Bloos maarja kijk wel ff komt vast wel goed Knipoog na 21.00 rijden vind ik wel wat laat Lachen

haha, ja dat is elke week weer een verrassing Haha! Haha!

dan moet je op zelfde hand als lesser rijden, dan kun je hoefslag rijden Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:45

hahah doet me denken aan vroeger hihi... allemaal op dezelfde hand rijden Haha!

het waait wel weer verschrikkelijk hard zeg zal weer fijn rijden worden not... hopen dat het droog blijft Bloos

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 15:46

Veraaaaa hoe is het gegaan met Pinaaaaa Bloos! Haha!

Voor de 2e keer. Schijnheilig

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:49

ow sorry nuggie Knipoog nou ja niks.. kon niks zien en voelen heel raar Bloos john zei dat ie der wel hoorde kuchen en vandaag kuchte ze ook op het erf Bloos ik hoop zo dat het niet der keel ofzo is .. maar toch lijkt me dat weer sterk omdat als je der een peentje geeft ofzo dan doet ze glijk moeilijk met er mond dus zou het niet de keel kunnen /hoeven zijn... maarja ik hou het nog ff in de gaten... ff kijken hoe het gaat en anders ja uhmmm onderzoekje ofzo... Bloos weet niet..

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:55

vera23 schreef:
hahah doet me denken aan vroeger hihi... allemaal op dezelfde hand rijden Haha!

het waait wel weer verschrikkelijk hard zeg zal weer fijn rijden worden not... hopen dat het droog blijft Bloos

ja idd veel wind, maar volgens voorspelling blijft het vandaag nog droog, maar morgen niet meer Verdrietig Er staat volgens mij wel iets minder wind als donderdag??
Met een les rij ik meestal op zelfde hand als lesser, vind ik fijner Bloos

Hoop dat ik nu wel iets meer hoor van de les als donderdag, toen kon ik de helft maar verstaan Sigaar

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:07

hij zou eens zo n microfoontje aan moeten schaffen is best handig als het zo hard waait... dan heb je gewoon zo n oortje in .. is in het begin wel wennen maar verdomd makkelijk Knipoog hoeft hij ook niet zo te schreeuwen Lachen

nou het waaide net heel hard hoor Bloos

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:13

vera23 schreef:
hij zou eens zo n microfoontje aan moeten schaffen is best handig als het zo hard waait... dan heb je gewoon zo n oortje in .. is in het begin wel wennen maar verdomd makkelijk Knipoog hoeft hij ook niet zo te schreeuwen Lachen

nou het waaide net heel hard hoor Bloos

Ik ben vanochtend half 9 voor t laatst buiten geweest maar als ik naar buiten kijk dan lijkt de wind wel mee te vallen.... maar missch waai ik straks wel uit mijn panty als ik buiten kom Cool Haha!

Denk niet dat Mike zoiets gaat kopen, volgens mij zijn wij de enige die alleen buitenbak hebben, verder komt hij alleen op stallen met binnenbak Clown Ik heb er zelf ook wel eens aangedacht, maar die krengen zijn nog best duur!!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 19:58

Nou die wind is idd echt erg. Bloos!
Werd net zowat even van mijn fiets afgeblazen.

Hoop dat het donderdag en vrijdag wat minder is. Bloos Haha!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:49

haha nou bereidt je maar voor nuggie wordt kl ote weer Knipoog

vandaag heb ik weer stuiterbal gereden inplaats van paard Clown

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:35

vera23 schreef:
haha nou bereidt je maar voor nuggie wordt kl ote weer Knipoog

vandaag heb ik weer stuiterbal gereden inplaats van paard Clown

haha, arme Veer Tong uitsteken Voed je paard eens op joh Haha!

Ik heb echt weer heerlijk gereden met Ko, hij liep echt lekker. Hopen dat hij dit voorlopig nog ff volhoudt Clown en bij Ko weet je t natuurlijk nooit Mike was ook weer goed te spreken over hem Bloos

Idd, aankomende dagen wordt t kl.ote weer Verdrietig ech nie leuk Huilen

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:43

Morgen allemaal op deze prachtige zonnige dag in Januari......... Haha!

Hoe was de les op "Spooky" gisteren Anoush???????? Tong uitsteken
Ok staat hierboven....... Je was net iets sneller Anoush ....... Haha!

Vera is toch weer eens iets anders om als stuiterbal te fungeren op je Ukkie zit, altijd braaf is ook niet leuk.............
Schijnheilig

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:06

Zoooooooooooo, mijn poonie kan wel lopen Haha! Jaaa, ze kan het wel. Famke d'r les ging echt supper !!!!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:21

Lekker toch Xeen!! Volgens mij ging de les bij iedereen wel lekker Cool
Volgende week mag jij je kunsten laten zien Haha!

Wordt echt weer druk met de lessen, gisteren waren we met 5 en ik geloof dat we volgende week ook weer met 5 pers zijn Clown

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:19

Inderdaad rotweer vandaag!!

Pff.. wat zouden jullie doen? Ik maak me al langere tijd een beetje zorgen om Evita omdat ze een aantal symptomen heeft die kunnen wijzen op het beginstadium van de ziekte van Cushing. Ze heeft geen krulletjes en is verder ook helemaal niet ziek, maar in een ander topic kreeg ik een reactie van iemand die veel van deze ziekte weet, waardoor ik me toch wel zorgen ga maken; Ireentjuh @ [MD] Cushing

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:25

Binar schreef:

Wordt echt weer druk met de lessen, gisteren waren we met 5 en ik geloof dat we volgende week ook weer met 5 pers zijn Clown

Haha, mag ik mijn kunsten laten zien. Ik kan 't wel, als ik geen last meer heb van mn wond. Nu Vesra nog Haha! !
Grapje Bloos zo goed rij ik nu ook weer niet.

Dat zijn wel veel lessen Noes

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:26

Ireentjuh schreef:
Inderdaad rotweer vandaag!!

Pff.. wat zouden jullie doen? Ik maak me al langere tijd een beetje zorgen om Evita omdat ze een aantal symptomen heeft die kunnen wijzen op het beginstadium van de ziekte van Cushing. Ze heeft geen krulletjes en is verder ook helemaal niet ziek, maar in een ander topic kreeg ik een reactie van iemand die veel van deze ziekte weet, waardoor ik me toch wel zorgen ga maken; Ireentjuh @ [MD] Cushing

Als je twijfelt dan zou ik een onderzoek laten doen, dan heb je gewoon zekerheid!!
Heb niet hele topic gelezen Bloos maar wat is/doet Cushing?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:27

Xeen schreef:
Binar schreef:

Haha, mag ik mijn kunsten laten zien. Ik kan 't wel, als ik geen last meer heb van mn wond. Nu Vesra nog Haha! !
Grapje Bloos zo goed rij ik nu ook weer niet.

Dat zijn wel veel lessen Noes

Als je nog last heb van je wond dan moet je het me laten weten dan verschuiven we je les gewoon Knipoog
We zijn ooit wel eens met zijn 8-en geweest op maandag, dan was er van 17.30 t/m 21.00 les Clown

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:30

Noes, dat komt wel goed hoor Haha!

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:00

Jippie, de 23ste heb ik weer een afspraak bij Yoni om te lessen Haha!

Ik ben benieuwd wat we nu weer voor oefeningen krijgen. Ze was helemaal enthousiast toen ik haar vertelde dat ik afgelopen zaterdag twee flinke stukken getölt heb!! Haha! Leuk hé Knipoog

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:11

Kan je geen raad geven Irene maar ik ben het wel eens met Anoush dat als je twijfelt je het het beste kan laten onderzoeken door de dierenarts.

Val is toch hartstikke leuk. Heb je haar eindelijk te pakken gekregen?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:44

duckie schreef:
Jippie, de 23ste heb ik weer een afspraak bij Yoni om te lessen Haha!

Ik ben benieuwd wat we nu weer voor oefeningen krijgen. Ze was helemaal enthousiast toen ik haar vertelde dat ik afgelopen zaterdag twee flinke stukken getölt heb!! Haha! Leuk hé Knipoog

Goed zo Val!! Leuk dat je binnenkort weer les hebt! Hoe was je IJslanderrit eigenlijk??

Bah het is echt supersnertweer Huilen Je waait gewoon zowat uit je panty Clown

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:17

Binar schreef:
Als je twijfelt dan zou ik een onderzoek laten doen, dan heb je gewoon zekerheid!!
Heb niet hele topic gelezen Bloos maar wat is/doet Cushing?

Ja, ik denk dat ik dat ook maar ga doen.. Zeker als ze nu nog niet dikker gaat worden. Hoewel het onderzoek in het beginstadium niet altijd helemaal betrouwbaar schijnt zijn.

Bij de ziekte v Cushing ontstaat er een tumor bij de hypofyse in de hersenen. Daardoor veranderd de hormoonhuishouding en ontstaat er een overproductie van cortisol. Het komt voor bij paarden vanaf ongeveer 15-20 jaar, met name bij merries en pony's. Er horen een heleboel symptomen bij.. veel drinken/plassen, vetbultjes boven de ogen, insulineresistentie/suikerziekte, slechte conditie, stressgevoeligheid, vermageren, gebitsproblemen, veel zweten, spiermassaverlies, hangbuik, opgezette manenkam, gevoeligheid voor ontstekingen en huidproblemen en in een later stadium hoefbevangenheid, krullende vacht en soms epileptische aanvallen en blindheid. En dan zijn er nog een heleboel mogelijke symptomen volgensmij! De meest duidelijke symptomen heeft Evita (gelukkig) niet, zoals de krulletjes en hoefbevangenheid.
Er zijn medicijnen voor, dezelfde medicatie als mensen met parkinson krijgen, maar het is wel een progressieve ziekte.