Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:09

Ah, chap is een schatje :D Goed dat het bevalt :D Eindelijk!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:25

Ik vind ze vanaf de foto's niet supermager, ook niet heel vol maar ook niet ernstig eigenlijk. Zen ziet er ongeveer net zo uit, en als je ziet wat die te eten kreeg van de winter := Maar ja, het ene paard is sneller dun dan het andere. Ik weet niet hoe dat met Jutta en Chap is.

Dit ziet er wel uit als een goed plekje, is het niet heel druk met kinderen enzo? Het is toch ook een soort manege? Je kan er vast wel heerlijk buitenrijden!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:38

Foto's zijn idd wat lastig te zien. Ik vond jutta wat magertjes bespierd en ze mag van mij wat ronder, maar te dun gelukkig nog niet.
Chap begon idd stevig in te vallen, maar op foto's is dat helemaal lastig te zien.

Vergeleken met de paarden bij ons op stal zitten ze erg strak in hun vel, de meesten hier zijn iets te rond :P

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:03

Ey Lydia, we hebben gister jouw zwarte kerel gezien :) Prachtig beestje, zal de foto's naar je doorsturen :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:46

Jeetje, wat is het hier weer stil..

Zal ik er dan maar weer een foto tegen aan gooien? :P

Afbeelding

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:00

Ziet er goed uit Rianne, ik las je onderschrift...wat sneu voor Arak! en voor jullie natuurlijk.

Ik zal ook ff een update geven:

Akino doet het super goed. Hij begint nu eindelijk weer een beetje uit zijn winterdip te komen. Er is al weer op hem gereden en dat ging super goed. De rare bokken die hij gaf zijn we laatst weer tegen gekomen. We legden het zadel op zijn rug en singelde hem aan. Daarna lieten we hem nog een rondje stappen en gaf hij dezelfde bokken weer als toen ik erop zat. Sytske herkende deze bokken van haar eigen paard en van een ander paard. Het heeft met het aansingelen te maken. Nu moeten we niet de singel gelijk strak aantrekken maar in 3 fases en tussendoor laten stappen zodat het geleidelijk aan gaat. (nu lijkt het net asof we hem gelijk hard aansoerden maar dat is niet zo. We deden het toen ook in etappes maar lieten hem daarna niet lopen en gingen er gelijk opzitten).Sommige jongen paarden maken ook zulke sprongen wanneer ze voor het eerst aan worden gesingeld. Sinds we dit doen hebben we de bokken niet meer gehad....We will see.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:31

Even een foto:

Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:33

Hoop dat het helpt. Rij je hem zelf al weer?
Hoe oud is hij nu? En wat voor zadel heb je?

Edit: ah, ben je over op western? Cool :) Enneh, hoe bouw jij je training op dan?

Melissa gaat trouwens erg goed, ben er helemaal blij mee. Gister gereden en toen hadden we een klein communicatieprobleem waardoor ik er vliegend naast ging :P Wel op mn voeten geland, maar daarna toch omgevallen. Was eigenlijk wel erg grappig en de eerste keer dat ik van haar af gevallen ben.
Nu overal spierpijn, maar paard heeft goed gewerkt :P

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:52

Haha wat een vragen,

Ik ik rij hem nog niet. Ik wil dat hij eerst goed doorgereden wordt en ik wil eerst fatsoenlijk kunnen lopen zonder dat ik soms nog pijn heb en mijn dingen die ik voorheen ook deed wil ik eerst weer kunnen. Laatst wel geprobeerd om in de
beugels te staan maar zelfs dat lukt niet meer dus moet eerst maar weer flink oefenen. Ik heb geen zadel voor Akino deze is van Sytske zelf. Ik ben niet over op western. Althans, nog niet. Iedereen zegt dat ik western met Akino moet rijden want hij heeft er wel aanleg voor en doet het erg goed maar ik heb niet zoveel met western. Misschien als ik er eenmaal in zit dat ik het wel leuk vind maar op dit moment niet. Ik doe veel grondwerk en laat hem vanaf de grond al aan de druk wennen. Hij moet bijvoorbeeld voor druk van mij zijn kont weg draaien als ik opdracht geef. Nu zit Sytske in het zadel en legt haar been aan voor druk en Akino weet al wat hij moet doen. Erg leuk. Ik leer het hem vanaf de grond en Sytske leert het hem vanaf het zadel. Ik leer hem vanaf de grond ook de commando's stap draf galop, ho en back-up. Dit past hij ook gelijk toe onder het zadel. Scheelt een stuk. Je hoeft hem niet alles nog te leren vanuit het zadel. En zo zijn we een beetje aan het aanrommelen :)

Gelukkig dat je op je voeten bent geland. Na de tijd kan je om dit soort dingen inderdaad wel lachen. Succes met je spierpijn. ;)

Ps. Hoe rij je nu met Melissa? Ook met bit enzo?

Edit; Akino is in maart 5 geworden

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:01

Ja idd ik ben weer terug naar het bit. Heel lang geprobeerd met bitloos, maar daar liep ik tegen heel veel ruis aan in de hulpen. Zelfs op de kaptoom was het niet erg fijn om hulpen te geven omdat er gewoon te weinig verschil in zit. Denk dat met een braaf goed gereden paard de basis er wel uit te rijden is met een kaptoom of ander bitlooshoofdstel omdat je met je houding en gewichtshulpen ook veel kan doen, maar ik liep er gewoon tegen aan.
Dus besloten om gewoon eens een hoofdstel in te doen en dan aan de hand te werken. Reageerde ze keurig op, niet hangen of onder de druk weg willen duiken en gemakkelijker in de aanleuning dan op de kaptoom. Dus toen er ook maar opgestapt en dat ging super fijn. Is super licht te rijden en gemakkelijker te sturen dan bitloos dus ja, dan is een bit gewoon handiger in mijn training.
En nu rij ik, hooguit eens per week en rij ik alsnog op houding en zit, maar zo met het hoofdstel is ze gemakkelijker te rijden en de nagevelijkheid komt ook wat wat er weer voor zorgt dat ze gemakkelijker te zitten is. Behalve wanneer ze hard wil en dat niet mag van mij, dan gaat ze met vier benen de lucht in en gaan we samen vliegen :P
Jammer dat er geen foto's van zijn :)

Owh enen, over 2 weken weer rijles, zien hoe erg ik afgebeuld ga worden :P

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:12

Haha, zo erg bij Marisca? (daar les je toch nog steeds?) Fijn dat ze beter reageert met bit in. Is idd wel fijn dat ze makkelijk te sturen is. Zeker als Melissa nog steeds wel van die uitspattingen heeft die ze vroeger had. Kan je haar mooi op de volte draaien. Ik wil wel een keer rij foto's zien van jou en Melissa. ben benieuwd.

Ik ga nu niet meer reageren, moet werken.

Doeg!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:36

Zoo.. ik reageer ook maar weer es :) Hoorde van Judith idd dat jullie de zwarte kerel hebben mogen ontmoeten :D Ben benieuwd naar de fotos! :)

En fijn dat het zo goed gaat met jullie paardjes! Ziet er goed uit hoor Rianne!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:20

Aaaaaah <3
Afbeelding

Sorry, laatste keer dat ik jullie pest :P

@Lydia, ik zal morgen ofzo even kijken hoe ik de foto's door kan sturen. Hij was erg knap, maar lastig om op de foto te zetten in die donkerdere bak.

@Laura, jep nog steeds bij Marisca :D . Niet zo zeer zo erg, maar het is toch al een klein jaartje terug dat ik intensief gereden heb.
Sturen is trouwens geen probleem hoor. Nooit echt geweest, Melissa snapte altijd wel dat ze op de volte moest als ze te hard ging. Probleem was meer het verschil tussen de commando's die ik gaf via mn handen. Lijkt nu wat beter te gaan en met lessen natuurlijk nog beter. Zal binnenkort eens Ivana aan het werk zetten voor rijfoto's in de buitenbak, die van de binnenbak zijn niet om te delen :P

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 09:54

Rianne, ik kom trouwens weer bij jullie in de buurt wonen. Bram en ik hebben daar een huis gekocht! Miste mijn oude vertrouwde wijk haha :P

Nog even een foto van Akino's knappe koppie
Afbeelding
Is hij niet heerlijk opgedroogd?
(foto is een beetje waazig. Genomen met m'n telefoon en heeft niet echt goede kwaliteit camera.)

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:39

Ik ben jaloers les van Marisca!!

Wat is er gebeurd met Arak dan?

Haha margot, dat is ook wel weer lekker :P Helaas hoort vallen ook bij paardrijden ;) Nu niet zo veel pijn meer?

Vind het een goed idee om een keer buitenritje te maken, ik ben voor!! :D Dan zal ik dus wel een haf moeten huren, want geen eigen paard en bijrijdpaardje meeslepen vind ik wat te veel gedoe :P

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:11

Dat zijn dus al 2 liefhebbers... Ik en Lydia...

Ik heb nu niet zoveel pijn meer. De dag zelf wel. Mega hoofdpijn, duizelig en misselijk. En dat terwijl ik niet op mijn hoofd ben gevallen. De dagen erna alleen wat spierpijn in mijn armen... Dus viel reuze mee de dagen erna.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:01

Ik rij geen western. Nooit gedaan. Ik heb wel van iemand les die zelf western rijdt. Ze geeft een kruising western en dressuur les. Ze haalt van beide het goede er uit. Wel heel cool want Akino kent nu dus de slidestop en die is wel heel gaaf!

Ik heb gister weer geprobeerd om in de beugels te komen en het is gelukt. En het lukte zelfs om over Akino heen te hangen. Kracht in mijn been komt dus langzaam aan terug. Zo wat doorgaan en langzaam aan opbouwen.
Maar was in ieder geval al blij dat ik er weer over heen heb kunnen hangen. Verleiding om verder op te stappen was groot.

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:12

Ik rij wel western. En ik ben blij dat ik ben overgestapt. Het is voor mij en Jutta een stuk relaxter. Je leert onwijs veel. Ik ben minder bezig met het in de houding krijgen van het paard, en meer met samen ergens komen en samen dingen ondernemen. En het zadel zit zo lekker... hihi. Ik ben niet anti-dressuur. Maar het western past beter bij mij.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:14

He Laura, wanneer ga je er wonen? Weer in de oude straat?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:21

Zo, ben jij ook weer boven water? ;)

Als het goed is gaan we eind deze maand daar wonen. We zouden eerst begin deze maand al daar gaan wonen maar liep een beetje uit want wilden toch maar wel een nieuwe vloer erin. dus duurde wat langer.

Het is de zijstraat van ons oude straat. Ik kan mijn oude huis vanaf de keukenraam zien. Weet je nog die straat waar onze garage stond? waar onze steeg op uitliep? in die straat is het.

Hoe is het verder met jou? En met jullie nieuwe woning? Hoorde het een en ander al van Ellen.. Wonen jullie er nu ook al in?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:28

Ja, ik was ook nooit gezonken hoor!

Oke spannend, ben erg benieuwd! Op welk nummer woonde je vroeger ook al weer? En welk nummer ga je nu wonen? Wij hebben namelijk daar een krantenwijk :+ Moest altijd Bordineweg 87 bezorgen.

Met mij gaat het verder wel goed, erg veel stress ivm school nu. Nu moet ik ineens allemaal opdrachten, waar ik niks van wist, plotsling afmaken binnen korte periode. Met onze woning gaat goed. We doen lekker rustig aan. Hal moet nog geverft worden en gordijntjes ophangen, dan is het wel klaar. We wonen er nog niet in, als ik school echt heb afgerond wil ik erin.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:10

Oke gelukkig maar. ;)

Ik woonde op nr 93. nu woon ik: stuur ik je in een privé bericht. :)

Kan je dit jaar afstuderen? Ik heb net te horen gekregen dat m'n portfolio goedgekeurd is en heb morgen een pannel gesprek en krijg morgen te horen of ik geslaagd ben. Hangt er van af of het pannelgesprek goed gaat.

Weet je al wat je na deze opleiding gaat doen?

Binnenkort maar snel weer ff wat afspreken.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 17:12

Wat studeer je eigenlijk Laura?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:15

Sociaal Pedagogisch Werk. Ik werk met mensen met een beperking.

Uiteindelijk wil ik paardrijden met mensen met een beperking. Heb ik al een jaar in Burgum gedaan. Heel erg leuk. Ga ik na de zomer weer naar toe. Huifbedrijden, Backriding, buitenritten en mensen ondersteunen bij het zelfstandig paardrijden.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:34

IK BEN GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D