Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:04

Kennen jullie Elzerocco ook nog?
Ik heb helemaal in het beginnen op Elzerocco gereden :)

Chessley heb ik ook regelmatig op gereden.. Die heeft me toen nog aan een fikse enkelblessure geholpen door me tegen het hek te duwen tijdens t rijden :P
Jolly, die is toen nog van familie Swantje geweest, toch? Merlin was ook een erg fijn paardje om te rijden :) Jullie kennen allemaal ook vast Charity nog wel? Vroeger kon ik daar niks mee, maar een jaar of 2 geleden reed ik weer eens op dr en toen was ik om haha, wat een fijn paard kon/kan dat zijn! Die is nu met pensioen.. Targetje is mijn all-time favoriet :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:28

Ooooh Elzerocco. Ja natuurlijk ken ik die. Heb er nooit echt op gereden, maar vond het een leuk beest.

Ja Charity ken ik nog wel. Yvonne (uit mijn les, die altijd bij de wedstrijden voorleest) is degene die voor haar haar pensioen heeft geregeld, ze zou eigenlijk naar de slacht geloof ik. Binnenkort komt Cherry als het goed is een keertje langs op de manege. Gaat heel goed met haar, ze is nu gezelschapspaardje bij een boer. Ben blij dat Yvon wat heeft kunnen regelen.

Jolly was een eigen paard maar ik weet niet van wie. Hij reed iig nog mee in de lessen af en toe.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:00

Jolly was leuheuk!!! :D En elzerocco ... naam komt me heeeel bekend voor maar kan het zo niet even plaatsen ...

Yvonne is toch het baasje van Dexter? Charity: lekker sjaggo op stal maar in de lessen ook o zo braaf.

En oud de hele oude doos: wie kent er James nog? Die schimmel? Woehoee wat kon die boooos doen op stal! En in de les echt niet vooruit te branden maargoed, die liep ook al tegen zijn bejaarde jaartjes aan. Weet nog heel goed dat ik James niet op stal durfde te zetten omdat ik hem mega eng vond (:+) . Was toen een jaar of 8 schat ik. Maar ik moest hem van Miranda op zelf op stal zetten, dus dat was janken op het gangpad! Halve manege stond toe te kijken en Miranda maar niet toegeven! (heel goed trouwens!) M'n vader bemoeide zich er niet mee (ook heel goed trouwens, mogen ouders van nu ook wel wat meer van hebben) dus daar had ik ook niks aan :+ :P. Uiteindelijk natuurlijk wel zelf op stal gezet en wat was ik trots! Jaa, Miranda daar had je echt een goeie aan hoor!!

@ Eline: ik rijd zelf niet meer op de manege. Ben daar 5 jaar geleden gestopt om aan de opleiding HBO Paardensport te beginnen. Binnen deze opleiding volg je twee opleidingen tegelijk, welke in elkaar verweven zijn. Zo volg je vanaf jaar 1 een mbo niv. 4 instructeuropleiding op het NHB Deurne en vanaf jaar 1 de hbo-opleiding Educatie&Kennismanagement groene sector, profiel paardensport via Stoas Hogeschool. Na 3 jaar heb je dan je instructeurbevoegdheid en na 5 jaar je bachelor ‘Educatie&Kennismanagement groene sector’ , waarmee je met je tweedegraads onderwijsbevoegdheid les mag geven op het VMBO/MBO richting Paardenhouderij, Paardensport en Dierhouderij. Verder mag ik de lesgeven in Biologie, Landbouw&Natuurlijke omgeving, natuurkunde en scheikunde. Heb me echter suf gesolliciteerd (veel open sollicitaties) binnen het onderwijs richting Paardensport/Paardenhouderij/Dierhouderij, maar de richting is zo specifiek dat dit niet wil vlotten. Om toch de affiniteit te houden met de paardensport heb ik gesolliciteerd bij EppleJeck en ben daar van de week aangenomen! Hartstikke leuk en ook erg leerzaam. Verder geef ik sinds een jaar rijles op een plaatselijke manege. Ook super leuk!
Laatst bijgewerkt door millennium op 23-09-11 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:05

Elzerocco was een palominotje als ik het me goed voor de geest haal?
Mijn 2e les hier in Zwolle reed ik op Cocktail, wat was ik trots zeg! Dat was de eerste keer dat ik op een páárd zat :P :Y)

Dat is wel echt super dat Charity nu een fijn plekje heeft.. Toch jammer dat ie anders naar de slacht zou gaan, zo krakkemikkig was ze nou ook weer niet......
Nee Yvonne is niet het baasje van Dexter, of je moet het over een andere Yvonne hebben :P Ik weet zo niet meer hoe de eigenaresse van Dexter heet :)
James ken ik niet, da's voor mijn tijd :) Ik ben in 2003 op de manege gekomen :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:11

Cocktail!! Die was ook leuuuuk!!! :D :D :D Haha, hoeveel meisjes waren wel niet trots als ze voor de eerste keer op cocktail mochten, dat was toch ook super gaaf! :P

Elzerocco, ik weet hem weer! Wat betreft James; dan zitten we echt rond 1995/1996. Toch ook al weer een mooi poosje geleden :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:15

Oh wat leuk :) Klinkt ook als een ontzettend gave studierichting zeg. Bevalt het lesgeven? ;)

Elzerocco was een palominotje ja. Die won het van de grote paarden met racen :P heerlijk.

Ja ze probeerden Charity al heel lang te verkopen maar het wou gewoon niet, en ze kon geen lessen meer lopen dus het was echt alleen nog een kostenpost. Gelukkig was er een boer die een extra paard niet erg vond :)
Yvonne is niet van Dexter nee, zeker niet. Die is veel te groot en breed voor die smalle Dexter haha. Ik weet ook niet van wie hij wel is.

James is ook voor mijn tijd, of anders heb ik die gewoon gemist. Ik weet nog wel allemaal random pony-namen. Blinky Bill ofzo? :P nooit op gereden maar oh zo schattig beestje was dat. Toen begon ik net met rijden.

Edit: ik ben begonnen in... 1998? ongeveer?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:17

Haha toen reed ik sowieso nog niet :P Ben in 98 begonnen :P of was het 99? Zoiets :)

Cocktail was leuk! Hoewel me in het begin helemaal angst ingeboezemd werd dat ze in stal zo gemeen was :P Maar na een tijdje kon ik haar gewoon zelf doen en viel het allemaal reuze mee :P
Ik weet nog toen ik nét op de manege reed dat er een paard/pony was wat Gapstar heette, maar die is er maar kort geweest geloof ik... Die had zo'n grappige bles!
En je had nog Revenge... Wat een schijtbok was dat :P Of dat was toen iig mijn beleving, kon er niet mee overweg..
En Pebbles!! :D Vind het nog steeds zonde dat die weg is :( Dat was zo'n leuk dier om te rijden! Althans, toen ik al wat langer reed, toen ik echt lezen en schrijven met haar!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:21

Oh ja Pebbles, dat was zo'n leuk paard. Ik kon ook altijd heel goed met Lamirilla (iets recenter, da's van vorig jaar), vind het ook vreselijk jammer dat die weg is maar die was in stal op een gegeven moment gewoon niet meer te benaderen. Kont naar je toe en we hebben voor een les wel eens 45 minuten erover gedaan om haar uberhaupt een hoofdstel in te krijgen. Die bleef gewoon rondjes tollen met de kont naar je toe en dan lelijk doen.

Igor was het enige paard waar ik in stal echt bang voor was. Die heeft een keer mijn knie bijna kapot getrapt, die was echt dik gekneusd. Ging echt keihard en heel gericht, dat was jammer dat dat zo moest. Maar die is weggegaan vanwege een blessure?

Gaat het trouwens, voor de mensen die nu nog rijden, al iets beter met Milva? :) Ben een poos bijrijder van haar geweest dus dat ging me best wel aan het hart, en nou hoorde ik dat ze een peesblessure heeft?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:22

Blinky Bill, was ook zo'n poeppie! Heb ik ook nog vele uurtjes op gereden.

Ik weet het weer! Het baasje van dexter (zij reed er overigens niet op maar haar dochtertjes ;) ) reed altijd op Thats Grant, niet op Charity. Sorrie, verwarring! :P

Lesgeven bevalt me prima, alleen wel brutale donders tegenwoordig, die jeugd. Echt niet best. Weet nog wel dat het bij mij in de les altijd super stil was, je deed wat je instructeur zei etc. Natuurlijk mocht er bij het uitstappen etc. wel even worden gekletst, maar verder hield iedereen z'n mond. Nou, kheb m'n handen vol aan de kinderen in mijn lessen. Echt joh, brutaal, zitten te vloeken en te schelden, bah. Heb dan ook van de week met de lessen waarin zo tekeer wordt gegaan nogmaals duidelijk gemaakt dat mocht er nog 1x worden gevloekt oid, je direct de les mag verlaten en je pony op stal mag zetten. Toen waren er een paar welke zeiden: 'Nou, dan kan ik beter direct afstappen :+ ' Maargoed, niemand heeft die les gevloekt of gescholden en ze luisterden allemaal! Missie (tot nu toe nog) geslaagd :+ !

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:26

Ooh vandaar :)

Echt waar? In de lessen voor mij rijden ook beginnertjes, jonge meisjes, en die zijn toch echt heel erg netjes. Luisteren heel goed naar de instructie en zijn heel beleefd. Ik zit in een les met volwassenen (ik ben de jongste, 19) en wij kletsen eigenlijk best veel tussendoor, maar zijn ook erg serieus aan het werk. Scheelt dat wij maar met 4 of 5 zijn, dan kun je dat ook wat beter hebben.
Hoe oud zijn die dan? Goed dat je ze eronder hebt gekregen uiteindelijk :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:28

Meiden van 13 t/m 16, echte pubers.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:29

Oei, da's lastig inderdaad. De kinderen waar ik het over had zijn dan toch nog een paar jaartjes jonger dan dat, jaar of 10-11. Die zijn nog wat liever :P
Maar dat soort pubers zou ik inderdaad wel flink onder de duim houden, haha, die proberen je echt uit XD

Heb zoo'n zin in zondag alweer! Vind het altijd zo jammer dat lessen uitvallen door de wedstrijden.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:30

Jaa, dat scheelt toch wel een boel hoor, die aantal jaartjes.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:34

Een jaar kan wat dat betreft al verschil maken :)

Ik rij de laatste tijd heel erg veel op Paris, da's ook een kanjer hoor. In het begin kon ik r wel door de worsten draaien, maar nu ik haar 'knopjes' gevonden heb gaat t zo veel beter!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:36

Paris en ik hebben die klik niet, ik krijg haar niet aan het lopen, maar bij ons in de les rijdt er iemand standaard eigenlijk op Paris (we hebben zo allemaal ons eigen paardje eigenlijk :P best fijn) en die kan er inderdaad echt mooie dingen mee. Die had na 1 les de knopjes al gevonden. Zondag met de wedstrijd was het niet zo'n succes, dat was z'n eerste wedstrijd en hij klapte een beetje dicht xD maar meestal ziet het er goed uit.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:44

Da's toch vaak zo he met wedstrijden, zeker als het de eerste is :)
Ik moet zeggen dat het niet altijd even snel lukt bij haar, maar meestal toch wel na een half uur dat ik heel fijn met r kan rijden :)
Vincent vind ik dan weer lastiger, omdat ie toch een heel stuk groter is.. Die vind ik lastig bij elkaar te rijden :) Maar als t lukt is dat ook echt een engel :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:51

Ja Vincent was voor mij ook even wennen in het begin, maar ik herinnerde me hem toch als een fijn paard dus was vastbesloten. Er rijdt iemand in de les die Silvana huurt en ze proberen Vin en Silvana toch tegelijk te laten lopen, dus ineens reed ik m elke week :P Inmiddels heb ik de knopjes gevonden en ik heb toch het gevoel dat hij me nou ook een beetje begint te herkennen als persoon; als ik erop ga zitten zakt hij nu onmiddellijk in de ontspanning en begint hij al tijdens het inrijden met lange teugel op het bit te knabbelen en ik heb hem meestal toch vrij vlot aardig bij elkaar. Hoorde van Linda dat dat ook niet altijd zo gaat met hem.

Ik wou dat me dat met elk paard lukte, haha. Paris heb ik geen seconde in de ontspanning gekregen toen ik haar reed :P My Lady vind ik daar dan wel makkelijk in. Lieske kan het wel maar doet het vaak toch niet :P en Carmen vind ik in dat opzicht ook heel moeilijk, omdat die zo gevoelig is in haar hals.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:02

Ik ken je trouwens wel érgens van Eline, maar waarvan weet ik niet :P Je gezicht komt me bekend voor :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:03

Ofwel van basisschool de Wieden, ofwel van toen we 8-9 waren en op de manege reden bij elkaar in de les :P
Oh wacht ik dacht dat jij Lisanne was.

Ik heb jou zegmaar zondag nog bij de wedstrijd gezien toen ik met Linda stond te praten en jij en Jolien aan kwamen huppelen daar vlakbij de bakdeur.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:18

Aah, dan is het ongetwijfeld daar van? :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:19

Dat zou heel goed kunnen :P ik herkende je wel want had je profielfoto al gezien - maar had toen nog niet genoeg posts om hier zelf te mogen posten dus was alleen maar lezende XD

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:49

Hahaha ik huppelen? Da's lang geleden:P

In ieder geval, Dexter is nu van familie Lucas, die moeder heet Joan. Zij zou That's Grant toen misschien kopen maar hij had teveel problemen met z'n lijf dus hij is toen naar een man gegaan die het bedrijf 'Sense4horses' runt. Allemaal erg paardrvriendelijk enzo schijnt.

Charity is nu van een vrouw die altijd op de manege reed. Haar dochters, Maret en Tenysha rijden ponylessen op de Haerst. Ze is nu een heeeeel blij oud dametje dat heerlijk geniet van haar weidegang. Zo nu en dan loopt ze ook nog onder het zadel.

Igor is uiteindelijk toch naar de slacht gegaan. Zijn kniebanden waren versleten en hij kwam er dus ook niet meer bovenop. Er is nog gekeken of hij misschien een leuk weidepaardje kon worden, maar daar zou hij niet bepaald happy van worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:51

En hier hebben we Charity, blije merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:51

Wat naar dat Igor zo aan zijn eind is gekomen... ik vond het een prachtig paard, ondanks zijn kuren op stal.

Jij deed Collin toch? Hoe gaat het met de beste man nu? ;) Ik was een van de weinigen die ik ken die het altijd heel goed met hem kon vinden ;o

Edit: moooie foto's! Ben blij voor dr.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:54

Gut, daar word ik nou blij van :) Wat ziet ze er goed uit, de dame :) Staat ze nog in Zwolle ergens?

Pff, ik moet er nog niet aan denken dat Target met pensioen gaat, wat zou ik die gaan missen..!!