Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:19

De leiding slaapt altijd in de schaapskooi, er is een apart leidinghokje. Met bredere bedden, want de gemiddelde begeleidster is iets breder dan het gemiddelde ponykampkind :+

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:40

@ noraly: klopt helemaal. Sinds Wietske er niet meer is, rij ik de paarden van Mariska. Ik had niet door dat jij dat was... sorry

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:58

Ik vond die bredere bedden uiteindelijk nog best tegenvallen tessel :') Was ik eindelijk leiding, maar we slapen inderdaad gewoon in de schaapskooi.

en... ik heb een kamer :#

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:03

Ja, vond je ze tegenvallen? Wacht maar tot je met het leidingweekend weer in zo'n smal bedje slaapt, dan pas merk je het verschil :+

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:09

mwa, tegenvallen, tegevallen, had er meer van verwacht := Maar goed, ik slaap altijd prima op het Lamoen!

en vanavond weer werken.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:10

Nog een keer gefeliciteerd Fenn! :D

Van die bedden heb ik geen verstand. :Y)

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:11

@ Fenn: gefeliciteerd! Gaaf... Details, details, foto's foto's!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:30

foto's heb ik nog niet.

Uhms, ik ben er gisteravond wezen kijken. Het huis ligt in een goedkopere woonwijk. Vandaar dat er veel buitenlanders, jonge stellen en studenten zitten. Het huis heeft een tuin en een gezamelijke keuken. Eten doen ze meestal ook gezamelijk, eigenlijk eten er altijd wel een paar mensen mee en dat doen ze bij lekker weer in de tuin en anders heeft één van de mensen een grote tafel in haar kamer waaraan gegeten kan worden. Er wonen 6 mensen in totaal en het is echt wel een gezellige groep volgens mij. Ze gaan deze zomer bijvoorbeeld ook naar de Ardennen met z'n allen, wat wel super gezellig is denk ik. :Y)
Ik krijg het kleinste kamertje (nee, niet de wc, hoewel dat ook echt een heel klein hokje is), maar kan eventueel ooit doorschuiven en de kamer is best oké. Veel opbergruimte en een eigen wasbak.

Ik zat gisteravond na die kijkavond in de trein met mijn mobiel in mijn hand. Ik was zo bang dat ik mijn nummer verkeerd opgegeven had of dat ik mijn telefoon niet zou voelen als ze belden en dat ze dan toch een ander gingen bellen. :o :Y) Toen werd ik uiteindelijk gebeld, bleek ik in een stiltecoupé te zitten en kwam net de conductrise voorbij. Heb ik natuurlijk weer, klunzige actie. Ben er wel echt heel blij mee :D

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:52

Ik had al zo'n idee dat jullie daar gingen slapen :j , vanwege de grotere bedden en grotere kamer ;p

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:57

ik heb aan tessel gevraagd me een weekje van bokt te bannen, gezien de examens. Dus ben voorlopig niet actief.

:evaw:

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:37

Succes met je examens Fenn

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:15

Nou, en de ban is ingegaan, niet dat je dit nog kunt lezen, maar: veel succes! :evaw:

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:08

Vandaag een nieuwe camera gekregen van pa :D Die is voor als ik na Curacao ga gelijk maar even foto's geschoten herrinneren jullie ons eendje speedy nog nou hij is heel erg gegroeid :D

Daarbij is hij niet echt fotogyniek
Afbeelding

Afbeelding

En deze wou ik jullie ook niet onthouden Mama Flip met kuikens op het bankje
Afbeelding

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:17

Zooo, wat is hij al groot geworden! :wow:

Houden jullie hem of zetten jullie hem uit?

Die kipjes zijn ook leuk :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:39

Ja he :D hij krijgt ook echt al veren

Hij mag het zelf weten zegt mn vader hij kan straks vliegen wil hij hier blijven mag hij hier blijven en anders mag hij ergens anders gaan wonen

Haha ja die zijn trouwens heel brutaal
Mn vader zat van morgen brood te eten en hij had niet alleen de hond maar ook 2 kippen die aan het scooieren waren

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:34

Kleine eendjes worden groot! (kleine kipjes trouwens ook...)

Gisteren nog een buitenritje begeleid bij het Lamoen. Twee nichtjes van Janette wouden graag naar buiten, dus lekker een uurtje door het bos gehobbeld op Joey. Lekker relaxed hoor!

@ Fenn... Ben je al terug?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 16:17

Leuke foto's Majo! Ik kom 'm snel in het echt bekijken (al heb ik de komende maand zeeeeer weinig tijd := ). :D
Hoe is het met je rug trouwens?

En Marianne, lekker zo'n buitenritje. Je had er mooi weer bij! Niet te overdreven warm :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:08

Haha volgens mij is het een eeuwig heid geleden dat je hier bent geweest of niet? :P

Ja rug gaat een stuk beter :) Loop nu bij de fysio

Ja idd was echt lekker weer om een mooi buitenritje te maken :)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 21:19

Eeeuh, ja :')
Meestal kom jij mij ophalen :+

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 23:22

Ik ben terug :)

Eerste examens gingen ... ik weet het niet := Ik raak in de war van examens. Nederlands ging nog wel, biologie was ik een uur eerder klaar en natuurkunde ging wel geloof ik. Maar drie uur lang concentreren valt tegen. Ik was helemaal duf en concetratieloos woensdag. . .

Ik heb gister trouwens bij mijn nieuwe huisgenootjes gegeten, of nouja, er waren maar drie bewoners en een daarvan was het meisje wiens kamer ik krijg. Wel leuk, ik heb nu een huurcontract ondertekend en officieel is de kamer van mij (per juni) :D Ben ik een Eindhovenaar (is daar ook een vrouwlijk woord voor :? ). De terugreis was trouwens wel een avontuur opzich. De trein die vanaf Eindhoven naar Den Haag zou gaan had een bustraject ertussen zitten. Aan het einde van dat bustraject bleek opeens geen trein naar Den Haag te gaan daar vanuit. Dus nam ik de trein naar Rotterdam, zoals werd aangeraden. Toen ik daar was snapte ik er helemaal niets meer van, want het was zo slecht aangegeven of er nu wel/geen treinen zouden rijden. Nog iemand had daar last van en sprak mij aan of dit de trein naar Den Haag/Leiden was. We moesten dus dezelfde kant op en we zijn samen verder gereisd. Eerst naar Gouda, in de trein sloten we een soort weddenschap af (of het aankomend station Gouda zou zijn, of niet) en ik won (het was niet gouda). Bleek dat we, toen we uiteindelijk op Gouda stonden, nog een lange tijd moesten wachten. We zijn vanaf het station gelopen, hij had honger en uiteindelijk zat ik in een Marokaans caféetje. Goede sfeer, net de trein nog gehaald. In die trein ontzettend gelachen met nog twee andere mensen en uiteindelijk heb ik dubbel zo lang over de terugreis gedaan als normaal, maar het was wel heel tof :)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 08:41

Omreizen verbroedert! Ik heb het meestal ook prima naar m'n zin als ik weer eens via de andere kant van Nederland moet terwijl ik niet écht haast heb :)
Over je examens had ik al zo'n beetje gehoord, succes weer deze week! :D

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:00

Omreizen verbroedert inderdaad. :j ik (en de hele trein met mij) heb een keer in Gouda uit moeten stappen omdat er verderop op het spoor iets aan de hand was met een trein; of het nu een bommelding was of 'gewoon' explosiegevaar weet ik nog steeds niet. Het kwam er iig op neer dat het hele station ontruimd werd :=
Toen zat ik daar dus op het stationsplein met een paar honderd anderen. We konden geen kant op en kregen ook geen melding van vorderingen, en we moesten allemaal naar Utrecht dus gewoon even met de bus was er ook niet bij. Uiteindelijk hebben we daar dus een uur of drie gezeten, terwijl het station was afgezet met rood-witte linten. De stad (= winkels) is daar niet op loopafstand, dus iedereen zat ook nog eens honger te lijden := uiteindelijk hebben medewerkers van de NS binnen was automaten geplunderd en toen werden er dus flesjes frisdrank uitgedeeld. Er kwamen op een gegeven moment wel bussen, maar er waren zoveel mensen dat het nog een uur duurde voordat ik eenmaal in een bus zat.. eenmaal in de bus raakte ik aan de praat met een jongen die naast me zat. We hebben het hele eind in de bus (en later in de trein) gekletst en hij deelde zijn Sultana met mij :D

edit: oh, en succes met de rest van je tentamens Fen! Jou kennende red je het wel. Als je nog een ban nodig hebt, dan hoor ik dat wel :j

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:33

Hopelijk ken jij me goed Tessel, morgen weer echt aan de bak!

Leuke treinreisverhalen, ik ben bang dat ik er nog een hoop aan toe kan voegen, want het traject tussen Eindhoven/Leiden loopt naar mijn idee al heel snel niet meer zo soepel := Maar goed, komt.

Ik heb trouwens vrijdag ook Mazzel zonder iets (hoofdstel/longeerlijn ed) gelongeerd. In een afgezette longeercirkel en hij vond het zo leuk! Ik ook trouwens, hij was hartstikke braaf, reageerde keurig, eigenlijk nog beter dan wanneer er wel een lijn tussen ons in zit. Beide kanten op en flink wat overgangen.
Toen legde ik heel enthousiast nog een balkje neer, maar dat vond meneer niet echt zijn ding. Hij liep er gewoon omheen (zich door een heel klein hoekje wringen) na twee keer nam hij toch een hupseltje en toen heb ik met behulp van een staander de hindernis wel dertig cm gemaakt. Hij heeft hem twee keer gehupst, maar ging de helft van de tijd langs de buitenkant, waar de balk ongeveer op de grond lag. :Y) een Held met springen wordt het dus nooit.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:44

Haha, dat is dus duidelijk zijn ding niet. Dat longeren klinkt wel heel goed! Knap hoor, dat je hem gewoon op stem en met lichaamstaal die overgangen kunt laten maken! :j

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 09:07

Gaaf Fenn, zo longeren!
Heeft het bij jullie vannacht ook zo hard geonweerd? Echt absurd.. zal wel komen omdat ik tussen twee bergen woon :=
Verder moeten we onze unihockeywedstrijd afzeggen omdat we met te weinig zijn maar onze teamcaptain is op vakantie, en nu kunnen we het andere team niet bereiken omdat alleen hij alle e-mailadressen heeft enzo en stress!! Maar daar moet ik me volgens mij maar niet teveel mee bemoeien :\