stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:00

AnneB schreef:
Nou hoogstwaarschijnlijk kwam 99% van 't 'probleem' bij Joy door m'n zadel. :j
Arno Brandt (zadelmaker) is gister geweest en heb een nieuw zadel laten aanmeten. Op enkele proefzadels (waarvan ik er één echt perfect vond zitten) gereden en het verschil was BIZAR. Compleet ander paard, helemaal los en super ruim, zelfs flinke zweefmomenten in draf!
Blijkt dus dat madame in twee jaar tijd zo gegroeid is (qua spier) dat ik nu van smalle boom naar large boom moet en ook 't kussenkanaal wordt dik drie keer zo breed.

Dus als jullie me nu heel kneuzig zien rondhobbelen op m'n platte springzadeltje: da's tijdelijk. Over 6 weken gaan we weer vol aan de bak met een geweldig nieuw zadel! *\o/*

Dat is goed nieuws! :D Verder geen problemen aan der rug? Dat had die van mij jaren geleden door een verkeerd zadel namelijk. :(:)

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 15:53

stil hier.
afgelopen weekend balkjes gedraafd en ging best lekker.
We hadden ze deze keer op 20 cm van de grond gelegd (meestal doen we 10 cm)
Na afloop was pony erg moe en heeft zelfs in de bak geplast (box haalde hij niet meer)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 10:54

ik ga misschien op cross training (woensdag avond) gaan er van jullie ook nog?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:16

Hooi meiden!
Ceriadwen had aan mij gevraagd of ik via bokt jullie op de hoogte wilde stellen over de stand van zaken momenteel. Rachelle is vanmorgen van Ormie gevallen, en omdat ze pijn in haar rug had meteen door naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis aangekomen moest ze stukjes lopen, en zijn er voor de zekerheid toch foto´s gemaakt...

Rachelle heeft haar 2e lendenwervel gebroken, en het is geen "mooie" breuk. De artsen zijn aan het overleggen met wat er moet gebeuren. Het kan zo zijn dat ze geopereerd moet worden, en dat ze over wordt geplaatst.

Iig is ze opgenomen en mag ze geen kant meer op..

Waarschijnlijk ga ik vrijdagavond even bij haar langs, dus mocht ik wat door moeten geven hoor ik het wel!:)

edit: weet niet precies of ik het goed verteld heb, maar dit is iig wat ik begrepen heb van het telefoongesprek. :o Het was zoveel in 1x dat ik best wel wat verkeerd gezegd kan hebben :o

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:14

Ik hoorde het vanavond op stal :\ schrikken zeg! Wens d'r maar veel sterkte en beterschap!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:43

Zoals gezegd ging het tijdens het opstijgen fout. Jan heeft nog gekeken maar omdat ze overal gevoel had etc en kon staan dacht hij en ik denk iedereen wel aan een flinke kneuzing.

In het ziekenhuis hebben ze gevoeld, geklopt etc etc maar ze gaf geen pijn aan. Wel bij het staan en het zitten. Ze wilde eigenlijk alleen maar liggen. Nog lopend naar de rontgen omdat ze dachten dat het gewoon een zekerheidscheck was. Teruggestrompeld, en gelijk weer plat. Helemaal grijs, flinke randen onder haar ogen van uitputting en de pijn.

Toen zagen we ineens de chirurg aan komen rennen met de mededeling blijven liggen, niet meer bewegen, er is een oneffenheidje op de foto en we gaan eerst kijken wat dat is. NIET meer van het bed af en NIET meer overeind.

Na 15 minuutjes 2 man sterk met de mededeling, we gaan je helemaal scannen en een echo maken van je buik of er inwendige bloedingen zijn. Alle wervels gaan nog eens afzonderlijk op de foto. Met een ruggenplank van bed naar bed gehesen. En de mededeling, we denken een stabiele breuk, maar we weten nog niets zeker.

Gelukkig geen inwendige bloedingen, geen andere breuken, maar de radioloog vond het geen stabiele breuk. En de arts zei dat de radioloog het merendeel van de keren altijd bij het rechte eind had.

Ook gaf hij toe dat het heel dom is geweest dat ze haar hebben laten lopen in het begin, ipv zekerheid voor alles en haar op een bed te laten liggen, maar dat dat achteraf gepraat was en ze nu geen enkel risico meer wilden nemen.

Haar geluk is geweest dat de spieren aan beide kanten van de wervelkolom zo'n opdonder hebben gehad dat de boel kompleet is opgezet. Daardoor hebben de spieren als het ware de wervel stabiel en op zijn plek gehouden en samen gedrukt. Ze weten gewoonweg niet goed wat ze met de situatie aan moeten, dus ze wachten het advies af van Dijkzigt....

Het vooruitzicht is niet zo super helaas. Globaal genomen gaan ze uit van eventueel een operatie ( met pech 2), korset ( die komt op zeker), bedrust, minimaal een jaar revalidatie, nog wat langer fysio.

Da's op zich niet erg maar... Chelle heeft een hartafwijking, en Ehler-Danlos. Beide zijn lastig met operaties, wondgenezing, medicatie, infecties.

Dus ze grapte altijd maar van nou kan hooguit wat breken maar van mijn amandelen blijven ze af!!

Dus da's in vogelvlucht even het hele verhaal nu.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:10

Phoe! Wat heftig! Ik schrok echt toen ik het gisteravond op stal hoorde..
Ik wens jullie heel veel sterkte... Hou je ons op de hoogte?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 16:44

Nieuws heb ik niet maar ik ben 2 tellen even bij Chelle geweest (ik werk in het pand ernaast)
Het was geen bezoek uur dus de kans dat ik ongelegen kwam was natuurlijk groot.
Toch merkte ik dat Chelle het leuk vond om me even te zien en ze zwaaide uitbundig tot ziens.
Ze had de nacht redelijk door gebracht.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 20:03

Ik was van plan om dit jaar mee te doen aan de regio trainingen Eventing (beginners) Echter mijn instructeur gaf het advies (omdat ik erom vroeg) om nog 1 jaartje te wachten en eerst wat meer 'thuis' te gaan springen. Dus als er mensen zijn die ook eens een paar sprongetjes willen maken is dat misschien leuk om samen te doen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:27

Update: Ze lacht weer een beetje inderdaad. Alleen gedag zeggen is een hele verdrietige toestand. Dan komen de tranen en da's niet leuk. Vanavond kreeg ze in principe goed nieuws, ze gingen een korset aanmeten zodat morgen de fysio kan gaan beginnen ( leren zitten etc). Helaas niet gelukt omdat ze flauw viel en ze nog net opgevangen kon worden. Grote paniek en problemen om haar stabiel weer op bed te krijgen. Het lijkt er op dat dat goed gegaan is. Ik heb nog nooit iemand zo rot knock out zien gaan geloof ik. Heel even mompelde ze, ik voel me niet zo lekker, vervolgens kon ze nog net gevangen worden. Ogen open, mond open en lijkwit. Blauwe lippen en vingers. Hartslag was onregelmatig en zwak, maar dat trok binnen een paar minuutjes bij. Nu gaan ze het morgenochtend vroeg weer proberen omdat het belangrijk is dat het korset de rug gaat beschermen nu de zwelling straks afneemt. Morgen weer meer nieuws... hopelijk korset nieuws.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 22:44

Tjonge wat een narigheid allemaal. Heel veel sterkte!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 00:55

Ze heeft een terugval. Net huilend aan de telefoon, verschrikkelijk veel pijn, nachtzuster wil niet helpen met de pijnstilling, door het liggen krijgt ze het niet weggeslikt.
Ze kreeg de mededeling ga maar gewoon slapen dan knap je op.

Weet eigenlijk niet goed wat ik moet doen nu.. ben bang dat ze toch iets verschoven heeft na de actie op de gipskamer vanavond... Ze heeft eigenlijk sinsd vanmorgen geen pijn gehad zolang ze maar gewoon bleef liggen. Nu sinds anderhalf uur zeer veel pijn.. wat moet ik nou....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:45

Nou ben weer thuis. Ze heeft een waanzinnig leuk ( ja klinkt gek he) korset. Extra gewatteerd aan de ribzijde zodat zen iet zo snel pijn daarop krijgt. Spreek vanmiddag een arts aan want dit kan zo niet. Heb de gipsmeester gesproken ook hierover, die heeft ze helemaal gerust kunnen stellen. De paracetamol lag nog in de strip ( zelfs dat vonden ze te moeilijk om er uit te halen blijkbaar) op haar kastje dus dat gaat zeker nog naar de hoofdzuster. Vind het ronduit schofterig maar dat ben ik...

Ze is wel trots op d'r korset, en zometeen begint er al fysio zodat ze alles goed kan leren. Leren zitten, leren opstaan...

Vind het wel heel eng maar we hebben nud e foto's gezien en de uitleg erbij gehad. Er zit een stabiele breuk aan de kant van het ruggemerg. En een onstabiele breuk aan de andere kant maar dat is ver genoeg van de zenuwbanen af. De wervel eronder lijkt ook gebroken te zijn maar die ligt goed tegen elkaar aan. De 2de wervel is ingedeukt maar daar verwachten ze geen problemen mee.

Vanmiddag sneak ik Kim ( Kiwiko) effe mee naar binnen.. zal ze wel leuk vinden :D Vanavond weer meer nieuws :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 13:51

Bedankt voor de updates Ceriadwen
Fijn dat korset nu gelukt is.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:46

Afbeelding

Onder het mom, mooi roze is niet lelijk...

Afbeelding

Errug mooi gemaakt wel

Afbeelding
Chellert die NIET op de foto wilde gisteravond...

En dan gaat het ineens heel snel... vandaag even gezeten met korset aan.. en 2 keer een rondje door haar kamer in het ziekenhuis.... ben zooooo blij :D :D :D

En over een aantal weken moet er een nieuwe worden gemaakt omdat deze liggend is gemaakt en dus iets ruimte nog heeft achterin. Maar da's niet erg, dan heeft ze er 2, en daar gaat ze schemerlampen van maken voor in d'r eigen huis ooit :D :D :D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:26

Hoihoi..

Gelukkig klinken deze berichten alweer wat positiever.. dan is fijn om te lezen!
En dat korset is idd (ondanks alles) hartstikke hip! :D
Betekend het nu dat ze denken dat het zonder operatie gaat genezen?
Hoe gaat het nu in zijn werk? Waarschijnlijk veel liggen met korset aan? Moet ze nog lang in het ziekenhuis blijven? En wat verwachten ze nu van het genezingsproces?

Wat een vragen heh? ;)

Veel sterkte in ieder geval!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:17

Wat een gaaf korset!!! Voor zover dat gaaf kan zijn :+ deze is wel stylisch verantwoord, hihi.
Goed om te lezen dat één dag zoveel vooruitgang heeft gebracht. +:)+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:37

Ze gaat me niet leuk vinden als ze dit ziet maar hey.. ik heb zooooo fijn nieuws...

En dan is het bezoekuur.. en ben je zowat om de hoek van de kamer van je dochter. En dan komt er een smsje binnen wat dan zegt :

"Ik zit klaar in mijn stoel...Woehoee :D kom maar op!"
En dan zie je dus het volgende....

Afbeelding

En dan zittend eten.. nee niet het lekkerste wat er is maar zooo fijn dat ze weer zittend kan eten :D
Afbeelding

Echt ik kan alleen maar janken... nu terug naar dit.... Afbeelding

Eh de operatie... die durven ze niet zonder meer aan. Als het op deze manier kan gaan genezen dan hebben ze dat liever i.v.m. bijkomende complicaties ( hart en slechte wondgenezing etc) en slecht onder narcose te brengen vanwege haar ED. Ze kan nogn iet zoveel.. ze mag zitten op een harde stoel, maar dat houd ze niet heel lang vol. Liggen is voornamelijk wel haar ding even nog. Lopen etc tsja ze mag inmiddels weer zelf naar het toilet dus da's mooi. Voor de 2de keer dat de catether niet goed ging dus ik ben al lang blij dat het eruit is nu. Hoe lang dit gaat duren weet eigenlijk niemand, we krijgen ook verder maar informatie per dag. Wel is het de bedoeling dat ze zo snel mogelijk mobiel word zodat ze thuis verder kan revalideren. Aan de hand van hoe ze de oefeningen doet en hoe ze zich zal gedragen zal afhangen hoe snel ze hersteld is. Het korset moet dag en nacht omblijven. Mag beslist niet af en dus idd ook mee slapen. Maar ze is zo uitgeput van het lopen en zitten dat ze bijna regelrecht in slaap valt zodra ze ook maar even ligt.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:51

Nou t was heel gezellig nog in het ziekenhuis! Hebben lekker gelachen :D ! Zijn wel veels te laat weggaan, Hihi over 8uur :o

Korset vind ik zooo stoer <3 ! Mooi roze is niet lelijk :7 Hihi eens een penny altijd een penny }>

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:54

Nou gelukkig vandaag alweer wat positievere berichten. Houden zo!!! ;)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 11:41

Hee dat zijn grote stappen die Chelle ineens maakt
MOOI ZO
leuk al die foto's en ze ziet er al behoorlijk stralend weer uit.
Toen ik haar van de week zag was het een hele andere Chelle.
Nu begint ze alweer te lijken op wie ze was.
Fijn dat ze mag zitten en haar doorzettingsvermogen houd haar op de been.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:06

Vandaag heeft ze zelfs trapgelopen dat smste ze! Dus het gaat heel goed vooruit! En ze zei ook dat ze zonder pijn de nacht is doorgekomen:D!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:51

Vanmorgen met Kim (Kiwiko) stiekem Chelle uit haar kamer gesneaked.... in de lift, op weg naar beneden, voor het eerst bewoonde wereld na een aantal dagen schijndode mensen gezien te hebben.

Afbeelding

Maar het is wel vermoeiend dat lopen en zitten...dus weer lekker terug naar bed.....

Afbeelding

Inderdaad trap gelopen..morgen ga ik samen met haar een trap op en af. Dat wil ze graag dus we doen het EEN keer, en meer ook niet.

Het is wel zo dat hoe sneller het allemaal gaat, hoe meer verdriet er is wanneer we weg gaan. En dan hou je het zelf ook niet droog. althans ik niet in ieder geval.

De "gezellige" buurvrouw is naar huis, gelukkig voor haar maar minder fijn voor Chelle dus nu knaagt het niet naar huis kunnen helemaal.

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:00

Ja dat afscheid nemen is heel vervelend.
maar wel gelukkig dat rachelle zo hard vooruit gaat.
Hoe beter het gaat hoe sneller jullie natuurlijk bij het punt komen dat je haar
niet elke dag daar hoeft te laten!
maar pas op niet te snel hè, niks forceren.
Nou heel veel sterkte nog.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 17:21

roxxxiejjj schreef:
Vandaag heeft ze zelfs trapgelopen dat smste ze! Dus het gaat heel goed vooruit! En ze zei ook dat ze zonder pijn de nacht is doorgekomen:D!

ja cool he?
Had haar gisteren even gebeld ze heeft nl haar eigen tel de ziekenhuis telefoon is bijna onbereikbaar en haar tv gaf gisteren op haar koptelefoon het programma Nederland in Beweging dus ik vroeg al of ze de buurvrouw misschien gekke bewegingen zag maken en toen schoot ze in de lach