Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:43

Leuk Jo! :)

Ik ben al een tijdje niet meer wezen paardrijden hier... Het is toch elke keer 33E, en er is nogal wat gedoe met de uitkering van mijn stagevergoeding.... Dus kan het nu absoluut niet missen, heb al een paar keer van paps en mams geld moeten vragen :\

Dinsdag weer naar huis :D En dan hoef ik pas zondag weer terug naar hier :+:

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:33

Ik heb ook wedstrijd gehad :)
Siebje was 1e proef super goed. en 2e proef was hij van slag en gingen we weer door naar de andere ring. toen maar afgegroet en toch nog even doorgereden in de baan zodat hij niet denkt dat hij er zo makkelijk vanaf komt.
1e proef had hij 185 :) dus winstpunt in de L2 :D

Bari ging ook erg fijn. 1e proef was hij heel contant. 2e proeF kwam hij een enkele keer terug omdat hij in verzet wou gaan maar kreeg ik hem gelukkig weer vooruit :)
1e proef kreeg ik 171 :S 2e proef had ik 189 en een 4e plaats :) Dus ging ook weer goed :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 01:36

Gooo Linda!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:03

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:25

Wooooow t topic stond op een soort van non-actief haha :P

Hoe is het met iedereen hier? Nog fijn vakantie kunnen vieren?
Ik ben net weer een paar dagen aan het werk, na een FIJNE vakantie bij mn vader in zweden :) Ik moet zeggen dat ik zweden inmiddels wel gezien heb na 6 jaar vakantie daar :P Misschien volgend jaar vakantie skippen, wil in 2013 als ik mn diploma heb heeeeel graag naar amerika :+:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:28

Wow dat zou leuk zijn Lotje! En wat ga je daar doen dan?
Ik heb de afgelopen twee weken weer gewerkt in het revalidatiecentrum en heb ik nu lekker een weekje vrij. Volgende week nog op ponykamp met 22 meiden:) helaas niet met Collin, die is de kokende 6 weken uit de running door een peesblessure. Ik ga er nu iedere avond heen om 10 minuten te stappen op het harde, dan 10 minuten koelen en dan van die vieze koelklei erop prutsen. Hij baalt echt als een stekker en is heel down. Maarja vertel zo'n beest maar dat het beter is voor hem:(

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:44

Auauau ik heb mn bips open gereden :Y)
Vanavond mn rondje op Vincent mogen doen, was wel even hard werken! Met alle gevolgen van dien, au au au :P

Waar is iedereeeeen???

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:59

He Jo? Waar komt de startlijst voor volgende week te staan? op www.dehaerst.nl of op www.rvsalland.nl? Want staan op beide sites nogal tegenstrijdige info :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:04

rvsalland wordt niet meer gebruikt. De lijst komt uiteindelijk op www.dehaerst.nl te staan. Waarschijnlijk woensdag of donderdag...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:12

Ok dat is duidelijk... ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:42

Je moet in ieder geval ergens aan het eind van de dag. Dan weet je dat alvast/ Maar de definitieve startlijst komt op de site zodra Linda de pony's heeft ingedeeld.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:09

Ok thanks

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:11

Lotje je mag op Target hoor;) morgen zal ik de definitieve lijst mailen zodat die op de site vN de Haerst komt:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:15

Haha ok :) Dus tijd komt nog? Eind van de middag is na 3en denk?

Kan jij me trouwens voorlezen denk je? O:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:47

Ja de exacte tijd krijg je nog, kan zijn dat ik nog wat moet schuiven binnen de klasse ivm de paardenindeling. Maar het is zeker na 3en hoor;)
Ik wil je wel voorlezen hoor, kan wel zijn dat ik dan ergens loop te stressen maar dan geef je maar even een gil zodra je gaat inrijden hihi:P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:01

Jemig bestaat er een topic over voormalig manege Wilten!
Kom ik na jaren bokken ook eens achter _O-
Heb daar een miljoen jaar geleden leren paardrijden.
Van mensen die jullie allemaal niet kennen en op paarden die er geen van allen meer staan denk ik zo.

Zag net ergens 33 euro? mag toch hopen dat dat niet de prijs van een les is?

Zie net ook dat RV salland niet meer is?
Dat was toen wel de rijvereniging, die de onderlinge wedstrijden organiseerde.

Grappig..
Voor diegenen die Nina, Hanneke, Fleur en Paul nog kennen (instructie), ik ben dus uit die tijd :+ (de prehistorie)
Qua paarden, Baldur(mijn aller eerste rijles! en op 3e les buitenrit langs de weide A),
Fleur (mijn allereerste springwedstrijdje toen ik nog geen 3 maand reed _O- 20 cm _O- volwassenen),
Paulien (was van de minder validen vereniging),
Sjors (kruising fjord x AV, was voor mij te klein, maar wat een leuk ding!),
Dexter (was van iemand, maar liep wel in de lessen),
Sapristi (klein maar fijn! heb daar best wel wat wedstrijdjes op gereden (en Dexter en Baldur)),
Casper (die in de winter kwam en zomers bij een strand manege hoorde),
Big Jim (deed zijn naam eer aan, heel groot),
PMLN (paard met lange naam),
Top star? of gun?(was een vos, die leuk te rijden was, maar wel eens iemand aan armpje door de box heeft gesleurd.),
Kingsale (was van eigenaar, maar liep in onze les),
Picasso (grote vos, helaas snel verkocht)
en heel veel anderen...want het was toen ook handelsstal en op de een of andere manier had ik die vaak.

hi, goede oude tijden herleven in mijn gedachten!
Maar goed, van de manege van toen qua paarden en mensen is niets over gok ik zo...
(20 jaar geleden, voor de echte nieuwsgierigen)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:11

Haha leuk joh, sjolvir!!! Welkom!! :D
Ik ken Nina ook nog hoor! Heb nog rijles van haar gehad en heb een poosje op dezelfde pensionstal gestaan in Berkum, echt een leuke vrouw!
Wat de oudere paarden: Paulien! Wie kent haar niet! Haha, altijd lekker sjaggo op stal maar met rijden o zo braaf!
Maargoed, dan ken je Gwydion ook nog wel!!! <3 <3 <3 Denk dat die vooral liep bij de kleintjes (zoals mij indertijd). Heb in oude fotoalbums hele bladzijdes vol met foto's hem! En natuurlijk nog een paar grote foto's op posterformaat welke nog steeds boven m'n bed hangen! (en ook nog twee foto'tjes van hem op m'n bureau :') Oh wat was ik van slag toen ik van m'n moeder hoorde dat hij in de hemel was :+ ) Offe, dolce vita? Hihi! Zo kunnen we nog wel even doorgaan!

RVSallend is nu RV de Haerst geworden, maar het idee erachter is nog steeds hetzelfde hoor!

Echt leuk hoor, al die 'oude' herinneringen!

En tsja, de lessen zijn idd een heel stuk duurder geworden! Maargoed, als je kijkt naar hoe de accommodatie er nu uitziet, hoe het stalmanagement wordt gedaan dan begrijp je het wel. (Al blijf ik de lessen daar schrikbarend hoog van prijs vinden ... )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:19

Tja, Paulien met steeds meer witte stipjes die kent iedereen!
Zo vaak heb ik haar niet gereden, de kleineren in onze volwassen les kregen haar.
(logisch)
Gwydion, die naam zegt me wel wat, maar de pony's ken ik eigenlijk niet, want ik was 18 toen
ik ging rijden.
Dolce vita! Ja, ken ik ook nog van naam!

Weet nog dat er ook nog een ander leuk paard stond dat ik graag reed, maar kan me echt haar naam
niet meer herinneren...
Had apart gekleurd hoofd..

Ik heb trouwens vooral les gehad van Hanneke (die tegenwoordig nog steeds les geeft, maar op de gehandicapten manege (die is afgebrand) in Zwolle-Zuid),
maar ook van Nina en Fleur en heel soms Paul.

Moet zeggen geen spijt dat ik daar heb leren rijden, heel veel geleerd in de lessen van Hanneke.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:49

Och jeetje toch, Paulien en Gwydion enzo... da's lang geleden! Ik heb nooit meegekregen wat er met Paulien gebeurd is maar ik weet dat drama nog toen Gwydion overleed, en al die tekeningen van de kleine kindjes aan de muur :P

Ik rij nu 13 jaar bij de Haerst/Wilten...dus ben ook nog wel aardig bekend met die oude beestjes. En Elvis, daar reed ik nog mijn eerste les op, die heeft er ook nog aardig lang rondgelopen. Leuk paardje was dat.

Oh nou komen al die herinneringen weer boven.... Bowie en Gino reed ik als klein ukkepukkie ook nog op, daar was ik toen helemaal gek van. Ik weet nog dat Murphy me er iedere les bij de galop afgooide (reed meerdere keren achter elkaar op hem als 8-jarige en ben al die lessen eraf gegooid XD) en dat ik toen bang was van galopperen....en toen mocht Gino me daar weer overheen helpen.

En tegenwoordig rijd ik eigenlijk toch alleen nog maar op Vincent :P heel af en toe Lieske ofzo.

Ik heb vroeger echt zes jaar lang les gehad van Paul, maar ben oorspronkelijk mijn lessen bij Miranda begonnen. Heel grappig, want ik geef zelf Engelse les, en heb nu een klantje en dat bleek uiteindelijk Miranda's moeder te zijn. Leuk hoe dat cirkeltje nou rond is. maar ik les nu bij Linda, en daar ben ik wel erg over te spreken. Heerlijk, zondagochtend met vier mensen, lekker rustig.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:55

is Paulien niet naar Zwolle-Zuid gegaan?

Aaah, Bowie en Gino , ook vele uurtjes op rondgehobbeld! Evenals Elvis! Alleen ben ik daar aardig vaak hard van gekletterd als klein meisje :+ En ken jij Milton nog, Aleeneh? Zo'n klein leuk wit pony'tje. En natuurlijk Dizzy!! En Jaquar en Calypso! Zijn alleen van weer wat later, toen was ik ook al een jaar of 15.

En Miranda, ook echt fijn les van gehad!!! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:01

Ja Jaguar was altijd mijn favoriet :) heb ik nog aardig wat fotootjes van hangen hier. Heb m een paar jaar terug nog nagetekend van een van die foto's als oefening, haha (http://fc07.deviantart.net/fs25/f/2008/ ... hiaine.jpg issie herkenbaar? :P). Die reed ik ook een poosje vast iedere week voor de eigenaresse. Heb ik ook toch zo'n twee jaar bijna alleen maar gereden; was toen altijd Jaguar of Rivaldo....in Rivaldo's jongere jaren! Ik weet nog goed dat de eigenaresse naar me toe kwam om te vertellen dat Jag naar een andere stal toe ging, daar was ik zo kapot van... ze zou in contact blijven en ik mocht een keer langskomen, maar heb op den duur helaas geen reactie meer van haar gehad. Vind ik echt jammer, wat was ik verliefd op dat paard. Had er echt een klik mee. Die zal ik toch altijd blijven missen.

Milton heb ik nooit gekend nee, in elk geval nooit gereden. Millenium was ik altijd wel fan van, vond ik een prachtige pony.
Dizzy was ook geweldig, daar heb ik ooit nog mijn eerste pas de deux wedstrijd op gereden. Ik zit me nou even te proberen te herinneren waar ik nog meer wedstrijden op heb gereden... Roxy mijn eerste springwedstrijd (lang lang geleden! Dat ik me die naam nog kan herinneren joh :P)... en toen Snowy mijn tweede, maar ik kende Snowy toen helemaal niet, met de wedstrijd was het de eerste keer dat ik erop zat, en toen heeft hij 4 keer achter elkaar geweigerd, haha. Uiteindelijk geen sprong genomen, was meteen gediskwalificeerd. Best zielig eigenlijk voor zo'n kleine uk van 9 of 10 ofzo.

PS. Zeg maar gewoon Eline hoor :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:18

Hij lijkt er goed op hoor, die tekening!!

Owjaaa, Millennium! Hoe kan ik haar nou vergeten, dat was mijn 'lievelingspoownie' }:0 :') :Y) (check ook m'n boktnaam :+ :') ) Snowy ken ik ook nog wel. Ken je Benjamin ook nog? Zo'n klein onderdeurtje? Was denk ik een B-pony'tje. Die kon echt kneiterhard :D :+ Reed m'n nichtje altijd op, ook zo'n onderdeurtje toendertijd :P Of wat dacht je van LeDuc en Melvin. Zijn die twee ook niet mee naar Zwolle-Zuid gegaan? Verder hadden we ook nog Tweety <3 en Twister . Pfff, vond Twister nooit zo leuk haha :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:00

Jaa ik had al zo'n vermoeden dat dat met jouw boktnaam te maken had :P haha. Natuurlijk ken ik Benjamin nog. Hoe kan ik doe vergeten xD ging ik de allereerste keer op dat ie op de manege meereed. Hadden ze bij mij in de les nogal een handje van. "Oh we hebben een nieuw pony'tje....Elinee????" xD

Melvin reed ik mijn tweede les ooit op, dat weet ik nog best wel goed. LeDuc heb ik nooit op gereden eigenlijk. Maar oooh, Tweety *verliefd* die was zo leuk! En toen ging ze weg om met pensioen te gaan en kwijnde ze zo weg dat ze weer terug kwam xD daar reed ik ook de allereerste les op dat ze terug was...en blij dat ze was! Oortjes naar voren en zo happy meehobbelen. Geweldig.

Enige paarden waar ik echt niet mee overweg kon waren... Murphy toen destijds :P haha, denk dat t nou beter zou gaan.... Jolly! Die wou nooit met me op de volte en liep toen altijd met me weg :D zou m nou niet meer lukken maar voor zo'n klein ukkietje was dat wel eng. En Chessley, maar daar leerde ik mee omgaan....gewoon op z'n sodemieter geven ergens in t begin en dan gedroeg die zich wel, lol. En That's Grant want die kreeg ik gewoon niet vooruit. Ik was zo klein en licht dat mijn aansporingen totaaaal geen indruk op hem maakten. Enige keer dat ik ooit sporen om gehad heb en dat hielp ook niet :P toen ruilden ze Grant maar met Target....ik had die sporen nog om en ik geloof dat Target nog nooit zo mooi en actief gelopen heeft bij mij :P

Vind het trouwens vreselijk jammer dat Merlin weg is, dat was ook zo'n heerlijk klein racemonster. En Bartje met z'n dikke paardenhoofd :P die heeft ooit mijn hand nog geplet uit pure onbenulligheid.

Maar jij rijdt er ook nog steeds? :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:23

Oh sweet memories!! Ik heb mijn allereerste les gehad op Scooter :D verder was ik wild van Arnoush (van 't hoefijzer) en ook elvis en jaguar vond ik altijd erg leuk :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:40

Ik ken jou nog, SuperLiesje! Lisanne, of niet? :o

Edit: Faal, dat staat ook in je profiel. Het kwam echt van mijn eigen herinneringen hoor :P