Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:42

@ manon ik zou zeker kijken voor een reserve halster en ehbo setje :P
Een regen denken is ook geen overbodige luxe :) .
Hoeven vet en hoef olie is eigelijk een beetje overbodig volgens mijn hoefsmid is het niet eens zo goed voor de hoeven , hij raden eerder gewoon hydraterende creme aan omdat dat in de hoeven trekt en het de hoeven niet uitdroogt .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 20:46

Een tijdje in schone modder laten staan is beter dan al die middeltjes. Daarna goed schoonmaken en uitkrabben en je bent klaar!

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:13

Manon_S schreef:
Die pony komt vanzelf wanneer ik een leuke tegen kom haha :P .
Het liefst wil ik trouwens de pony wel 2 weken op proef hebben.
Het is de bedoeling dat de merrie namelijk bij Wilco in de stal komt te staan.
Mocht het op welke manier dan ook niet klikken dan kan ik altijd het paardje nog terug ''sturen''.

Ik heb geen haast hoor dus 25 februari kan nog makkelijk.
Denk dat ik rond maart er eentje wil gaan kopen.
Winterperiode meerendeel ook voorbij en heb ik ook wat meer geld achter de hand :j .

Ben dus benieuwd naar de foto's van de merrie. Graag foto van haar koppie en in beweging als je foto's gaat maken :D .

oke, dan is het goed :P ik zal dan foto's maken ! die 2 weken proef zou dan denk ik geen probleem moeten zijn, mijn opa wil ook graag een goed plekje voor zijn paardjes :) . ik moet het sowieso nog vragen of hij haar wil verkopen ! meestal houdt hij de merrie's namelijk. maar ik denk dat je wel een kans maakt ! het is trouwens totaal geen dominante merrie, toen ik haar voor het laatst zag tenminste. merrie staat trouwens altijd zonder deken en buiten, dus heeft geen deken nodig !

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:23

Bedank voor de reacties! Dan ga ik volgende week (woensdag) eens kijken en misschien een proefles nemen. Heb mijn laarzen in ieder geval ingepakt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:58

weet je hoe laat??

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 06:01

Moggel!! Ik maar denken heb ik me verslapen??!!!! Maar nee hoor ik ben al ruim. voooor me wekker wakker.... :+
Moet kwart over 7 op stal zijn ga ik eerst met linda mee naar hierden. dan terug naar stal xander vlechten en alles inpakken en omkleden. En dan op naar wezep. Moet pas om half twee rijden :P

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 07:09

Veel succes Noortje !!!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:55

@ jiskaringo: Hou oud is de merrie eigenlijk? Echt nog veulen?
Ben wel nieuwsgierig naar haar aangezien ik niet veel fijne en sierlijke Shetjes kan vinden.
Houd daar toch wat meer van haha :D . Ik zit alleen wel te denken aan de kosten van benzine.
Ik kan haar waarschijnlijk niet zelf ophalen want ken niemand die met een trailer kan rijden..
Is het dan ook mogelijk dat zij gebracht wordt en zoja hoe ver woont je opa? Want als het heel ver is ben ik veel geld kwijt om zijn benzine te betalen en ook als de merrie weer terug moet mocht het niet klikken met Wilco in de stal... Dus hoe dichterbij hij woont hoe beter dan haha :P .
Stel als het niet klikt ben ik veel geld kwijt aan een pony die ik niet eens meer heb dan :+ :P haha.

@ Shanna: Regendeken zet ik er ook bij. Denk dan alleen als hij of zij steeds zonder deken staat en ik doe als het regent ineens die regendeken op, is dat dan niet ''warm'' voor hem? Aangezien die altijd zonder heeft gestaan/staat.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:56

Jeetje Noortje wat een planning zeg! Drukke dag dus, succes :D .

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:03

Trouwens, ik zit nu op deze webshop te kijken: http://www.moonlightfarm.nl/index-SHOP-NL.htm
En bij dekens staan zomer regendeken en waterdichte winterdeken.

Welke kan ik dan het beste nemen? Aangezien de Shet in de winter zonder dekens op staat.
En de regendeken opgedaan wordt wanneer het regent, maar het kan in de winter regenen maar ook in de zomer of welke andere periode dan ook :+ . Welke moet ik dan nemen whahaha :P .

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:11

Zomer deken , dé winter is met vulling :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:11

Als je hem in feite dekenloos wilt houden zou ik als ik jou was een 0 grams regendeken aanschaffen. Die zijn niet dik, maar wel beschermend tegen de regen.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:17

Denk dat ik de zomerdeken idd doe, niet gevoerd maar wel waterdicht :j .

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:20

@ manon
ze is van vorig jaar, dus als jij haar zou nemen rond maart is ze of net wel of net niet een jaarling !
toen ik haar voor het laatst zag, in de zomervakantie, was ze heel sierlijk. ook groter dan de anderen :) stond oor redelijk hoog op haar benen ! ik denk dat het wel mogelijk zou zijn dat ze wordt gebracht, maar dat wordt dan een keer dat ze naar ons toe komen, aangezien ze in twente wonen :P ik ga mijn opa deze week wel bellen om te vragen of hij haar wil verkopen, je maakt wel een kans aangezien hij er nog niet mee kan fokken ! wat zou je er eigenlijk voor willen betalen ?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:03

Manon, misschien kan je eens in de bieb kijken naar boeken over paarden aanschaffen. Van wat ik nu van je meekrijg is dat je er absoluut over na heb gedacht, maar dat de kennis er nog niet is zoals je dat zou willen.

Jiska zei dat de pony altijd zonder deken heeft gestaan dus die pony heeft het ook niet per se nodig. Onze shetlanders hebben ook altijd zonder deken gestaan. Loes is net geschoren dus nu heeft ze wel een deken op en Rein is nog wat mager dus hij draagt ook een deken. Karel staat al jaren zonder deken en is er nog steeds en elke dag dartelt hij vrolijk rond.

Heb je verder een buffer? Wat ik nu merk is dat je een krap budget hebt en zo min mogelijk wil uitgeven. Dat begrijp ik, maar houdt in je achterhoofd dat er wat met de pony kan gebeuren. Die mogelijkheid is er ook en als je dat niet genoeg geld achter de hand hebt, wat dan? Je raakt gehecht aan een dier en zal hem of haar niet zomaar weg kunnen doen als er plotseling wat mankeert.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:13

@ Elja: Klopt maak echt een hele lijst op wat ik nodig heb en wat ik dan kwijt zou zijn. Zit ook op internet veel te lezen over aanschaf en dingen die erbij komen kijken dus dat ik wel voorbereid ben.
En tsja met borstels hoef ik niet het duurste van het duurste te hebben natuurlijk, hetzelfde als bij halsters.
Die dingen gaan zo stuk of worden erg vies. Dus daar kijk ik gewoon naar een leuke en huppekee.

En idd ik moet zeker geld achter de hand hebben. Daarom wacht ik er ook nog mee tot ongeveer maart.
Dat ik alles net wat meer op een rijtje heb en wat geld achter de hand heb. Mijn plan is dan ook elke keer wat vn mijn loon op mijn spaarrekening te zetten. Elke maand spaar je dus een bedrag op en op een gegeven moment tikt dat wel lekker aan dat je wat achter de hand hebt :j .
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 07-01-12 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:14

jiskaringo schreef:
@ manon
ze is van vorig jaar, dus als jij haar zou nemen rond maart is ze of net wel of net niet een jaarling !
toen ik haar voor het laatst zag, in de zomervakantie, was ze heel sierlijk. ook groter dan de anderen :) stond oor redelijk hoog op haar benen ! ik denk dat het wel mogelijk zou zijn dat ze wordt gebracht, maar dat wordt dan een keer dat ze naar ons toe komen, aangezien ze in twente wonen :P ik ga mijn opa deze week wel bellen om te vragen of hij haar wil verkopen, je maakt wel een kans aangezien hij er nog niet mee kan fokken ! wat zou je er eigenlijk voor willen betalen ?

Is het een Shetlander 100 procent of zit er ook Amerikaans door heen?
Want dan denk ik dat je opa wel meer dan 1000 vraagt..

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:17

haha, het is echte shet volgensmij :P de prijzen voor merrie's liggen (overal ) rond de 100 a 150 euro. hengstjes 50 a 100 euro !

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:22

Okee dat is ook wel wat ik er een beetje voor wil uitgeven.
Veulens kunnen nog helemaal niks en moet je alles gaan leren en je kan ze ook nog niet longeren.
Dus dan ligt mijn budet ook niet zo hoog.

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:24

ja, klopt! vroeger kon je voor een shetje makkelijk 1000 euro krijgen.. maar tegenwoordig hebben zoveel mensen shetjes, dat die prijzen enorm gedaald zijn! maar mijn opa doet het meer voor de leuk :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:26

Ja idd via google kwam ik op een website met allemaal NL fokkers.
Jeetje wat veel zeg, kan begrijpen dat de prijzen dan zo gedaald zijn.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:27

Maar manon als het shetje ziek word kan je het dan wel betalen ? . Ga je het ook verzekeren ?

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:29

de prijzen zijn gedaald omdat steeds meer mensen omdat ze veel waard waren ze gingen fokken.. en tja, meer aanbod = prijs omlaag !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:30

skyline schreef:
Maar manon als het shetje ziek word kan je het dan wel betalen ? . Ga je het ook verzekeren ?

Precies, dit zijn natuurlijk wel dingen waarover je moet nadenken. Bij dingen die je moet kopen voor een paard (een shet is ook een paard natuurlijk) moet je niet alleen denken aan halsters en borstels, eerder aan verzekering, dierenartskosten, hoefbekapping, onderdak etcetera

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:31

Zoals ik al zei leg ik elke maand geld weg en spaar ik het zo op.
Het is dan idd vervelend als die gelijk wat krijgt als ik het net heb want dan heb ik idd mogelijk nog niet voldoende opgespaard.

Verzekeren twijfel ik nog over.
Aangezien de aankoop weinig geld is en elke maand als het dier verzekert is ben je nog duurder uit.
Maar aan de andere kant stel er gebeurd iets ergs... Dus denk er nog over.