Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorsefreakJarig

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:16

Het was gezellig gisterenavond bij Milou, lekker beetje bankgehangen en gekletst en tv gekeken. En Milou kan lekker eiersalade maken en de heksenkaas was ook erg lekker! Daarna lekker op balkon foto's kunnen maken en ik moet zeggen het valt mij mee. Ik ga er nog wel wat uitzoeken en online zetten, sommige even bijsnijden en recht draaien :o
Vanochtend heerlijk rustig aangedaan en ons ritje was ook erg leuk, Ushi en Adje :D Ushi was lekker aan het rennen in de bak ja. Met paarden binnenzetten, stond ze al in Adjes stand, toen Ushi eruit gehaald, die al erg veel haast had. Daarna mocht ze even in de binnenbak vliegen. Jammer dat ik mijn camera niet gepakt had, ze zag er erg leuk uit met dat koppie omhoog en gaan.
Ritjes was heerlijk, leuk groepje iedereen kon zijn paard onder controle houden. Alleen Ziggy sprong op het strand even opzij voor kinderen met een bal, maar gelukkig geen nieuwjaarsduik voor de voorruiter. Strand was prut, maar dat had ik al verwacht, dus alleen achter elkaar gestapt en gedraafd. Adje was echt heerlijk te rijden. In de bak wilde hij weer naar het midden toe, toen ik met mijn beugels bezig was, toen hem op zijn kop gegeven en weer gewoon voor ander paardje gezet. Buiten was hij ook lief, op eind liet hij zelfs de rechterkant nog beetje los. Dat rijdt toch fijner, als hij wat losser laat aan 2 kanten. Teugels gingen steeds langer en Adje bleef zich aardig gedragen. Op de terug weg liep hij heerlijk te kijken. Dus ik zeg tegen Milou, he Adje kan ook zonder handen, vliegt ie naar Ushi. Terwijl hij de hele tijd al zo lekker met losse teugel liep (en ik kon hem gewoon door de plassen sturen).

En jullie zijn dus weer nuttig bezig geweest op Nieuwjaarsdag, nog veel spullen op te halen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:32

Ja, voorruiter had bijna een rit inclusief nieuwjaarsduik, haha! Verder geen gekke dingen, behalve op de weg toen we nog met drie groepen achter elkaar reden. Ineens veel kabaal en hoefgekletter vanaf achter. Scheen paardje te schrikken van reclamedoek waar wat wind onder kwam....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:57

Wow Wen wat een gave foto's!
Fijn dat jullie lekker gereden hebben.

Milou zijn idd Ikea stoelen, 1 trailer lading moet voldoende zijn, we mogen een grote bloementrailer lenen waar 2 keer zoveel in kan als in onze eigen trailer.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:15

Mooi Wen! Zien er een heel stuk scherper uit dan die van mij!

En ushi in de binnenbak had opgenomen moeten worden! Die beentjes ook! Ze had nog wel zweetdeken op, anders had het er nog gaver uitgezien volgens mij! Lekker ding hoor, die kleine blonie! (En ik vroeg me al af waar ze stond, want zag in de gauwigheid wel dat de stand van ushi leeg was en dat er bij Adje wat stond....maar toen ik Adje (als laatste) binnenzette, bleek wat er niet klopte, haha)

Zit echt een onwijs slechte film te kijken, assepoester, een modern sprookje (of iets dergelijks). Echt weer een dieptepunt in de Nederlandse filmindustrie!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:09

Ik heb die film ook gekeken vreselijk!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:16

Haha! Het was echt triest hè?! Zegt iemand op mijn Facebook dat ze een leuke film aan het kijken is......ja, juist, die film, mwoahahahahaha _O- _O- _O-
Het ergste is toch dat ik wilde blijven kijken. Blikje (semi)bekende Nederlanders opengetrokken, enkelen gepoogd onherkenbaar te maken, een über voorspelbaar script en slechte acteerprestaties. Enige wat het leed kon verzachten waren de paardjes!

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:31

Dan ben ik blij dat ik verder gegaan ben met de foto's, ik wilde eerst ook die film kijken. Ik heb de foto's die ik het beste vond gelukt nabewerkt en laatste worden nu geëxporteerd, kan ik ze zo uploaden. Er zitten bij mij ook wel wazige tussen, wel jammer want zijn soms wel mooie.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:40

Was dit alvast een oefenrondje voor volgend jaar, haha :D !!!

HorsefreakJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:43

Ik zou alleen diafragma nog kleiner zetten (groter getal dus), iso kan helaas niet lager en met kortere sluitertijden krijg je er minder 'beweging' in. En als ik dan thuis ben, dan met statief.

Zo de nabewerkte en leukste foto's staan op fb en flickr.
Laatst bijgewerkt door Horsefreak op 01-01-14 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:44

Ik heb een heel jaar om te kijken of ik nog wat zelf kan qua instellingen op mijn nieuwe camera. Anders toch kijken of ik ergens nog aan een nieuwe accu kan komen voor mijn oude camera!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:43

Mooie foto's Wen!

De buitenrit klinkt erg geslaagd. Was rond die tijd nog in het bos, maar heb jullie niet gezien...

Haha, wij hebben die film ook zitten kijken :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:46

Had nog een leuke kleine blunder vandaag, maar zowel Aad als ik konden er hartelijk om lachen. Aad was ushi's zadel nog ff aan het controleren, maar hij stond achter die balk die in haar stand hangt. Ik wil de stad weer in om hoofdstel in te doen en uit gewoonte duw ik die balk opzij. Vroeg me af waarom dat zo zwaar gaat en geef nog een duw, oeps _O- ! Toen kwam het besef en gauw excuses aangeboden, maar Aad kon er hartelijk om lachen _O- !
Tja, ook op 1 januari ben ik lichtelijk :o? , haha!

volgens mij was het leuker op dat moment zelf en moest je er waarschijnlijk bij zijn....maar wilde dit toch even delen......

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 07:52

Haha, och. Had ik ook zo kunnen doen hoor. Heb ook altijd dat soort acties :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:44

mwoahahaha, gelukkig ben ik niet de enige :D!

vanochtend weer heerlijk op Ziggy mogen rondhobbelen. Vind hem echt leuk. In de stal is het ook een lolbroek en lieverd. Even op zijn plaats zetten en dan is ie goed handelbaar :D!
Ook Zaron nog even opgezadeld. Ze gingen opstappen voor de kinderdagtocht. Dus vraag Carola of ik ff moet helpen opstappen, nou, dat was goed. Echter waren ze in de achterstal nog bezig met Zaron en moest alles nog gebeuren. En toen, toen haalden ze de singel aan de rechterkant ook los.....vroeg me echt af waar ze mee bezig waren. Heb gauw Zonnetje ff gezadeld en ook het hoofdstel ging aardig (meisje had het al een paar keer geprobeerd, maar die kon er niet bij, lolbroek!!!!).
Geholpen met opstappen en toen was mijn thee ook op drinktemperatuur :D! En daarna lekker mijn paardje gaan verzorgen en gezadeld.
Na de les even geholpen met Alex en mijn vriendje op de trailer zetten. Stootte alleen mijn hoofd nogal toen ik Alex op de trailer zette. Was onder het stangetje doorgelopen en dacht omhoog te kunnen komen, tja....toen stond ik al in de deuropening met mijn hoofd.....au!
Daarna mijn vriendje op de trailer gezet, die er ook zo opliep! Wat is het toch een knapperd hè???? <3 !

Nog even thee gedronken met de andere ruiters uit de les, tosti gegeten en toen naar Mazzeltje. Daar zo ong. een half uur bezig geweest met uit de wei vissen. Mazzel stond natuurlijk helemaal achterin en om daar te komen moest ik door drie blubberpoelen! Waarvan 1 stuk 'land' eigenlijk een smalle strook blubber is. Heel fijn dus! Mazzeltje rende gelukkig niet weg. Toen ik ging lopen, wilden de andere paardjes er achter aan.....die heb ik maar opgejaagd om vooruit te lopen. had namelijk geen zin in geklier achter me.....dat zou volgens mij het recept zijn geweest om face flat in de modder te liggen......nou nee.....
en daarna mazzel als steunpunt gebruikt. mazzel heeft redelijk braaf mij ondersteund om door die 3 blubberpoelen bij het hek te komen!
Daarna lekker gereden. het was echt heerlijk weer :D!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:18

Weer een druk paardendagje zo te horen.

Ik heb lekker gewerkt :+
En ook nog hardgelopen trouwens.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:28

Zo hoe gaat het met iedereen? Ik ben nog 1 dagje vrij en dan alweer terug naar mijn echte baan 'zucht'.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:50

Gaat het echte leven weer beginnen. Het was afgelopen twee weken ook echt enorm rustig op de weg en op kantoor.

Heb net een coopertestje gedaan met hardlopen. Helemaal gesloopt nu :=

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:04

Js, alle ellende kan weer beginnen..
Coopertest, wordt al moe van het woord :+

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:29

Ellende? Is het zo erg?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:39

Haha nee hoor, er ligt wel een berg werk maar ik ben zo met mijn hoofd met ons huis bezig dat ik het lastig vind om de knop om te zetten.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:52

Ja, dat snap ik wel. Maar als je eenmaal weer op je werk bent, zit je daar vast ook zo weer in. En zorgt ook voor een beetje afleiding, hoef je niet 24/7 alleen maar over het huis na te denken ;)
Neem je nog vrij als jullie echt over gaan?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:04

Nou de laatste 3 mnd ben ik 24/7 met het huis bezig (gelukkig ben ik een ster in multi tasken....) ik heb van Gijs en familie al meerdere malen op mijn #<\}+ gehad omdat ik alleen aan het werk ben oftewel in het huis of op mijn werk.
We gaan het laatste weekend van januari over in principe ben ik niet extra vrij maar ik wil wel proberen om een extra dagje te krijgen. Om eerlijk te zijn we hebben hier niet zoveel het meeste staat in Goes en daar is al een derde van over. Het is gewoon alles af krijgen 'zucht'...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:10

Nog eventjes! En als jullie straks zitten ben je al die rommel zo vergeten :)

Veel CAO's hebben trouwens een verhuisdag, komt bij jou goed van pas.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:15

Ik werk onder een Engelse CAO en die kennen geen verhuisdag, helaas pindakaas.... Oh nee :* dat kennen ze ook niet in Engeland!
De rommel zullen we wel een poosje houden, het huis is nog niet eens bewoonbaar omdat de elektra en cv nog niet zijn gecheckt.... zucht ik ga er nog maar een nachtje over slapen... :Z :Z

En weet je.... het meest irritante is dat echt IEDEREEN om me heen in verwachting is.. -O- -O-