De Hagenauwers bokken verder als de ruiters van De 4 Hoeven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Roosmarijn_

Re: De Hagenauwers bokken verder als de ruiters van De 4 Hoeven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 21:55

hestejente schreef:
@ Roos: vraag maar aan Cora, Inge had een suuuperlief paard staan, Revesins. En ik durfde er niet op. Tot ze min of meer beloofde dat ik het mocht zeggen als ik er echt af wilde in de les Clown

Samen met andere mensen kom je er vanzelf wel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:58

_Roosmarijn_ schreef:
hestejente schreef:
Al word je 120 zul je nooit anders kunnen. Maar wat ik bedoel: als je niet naar buiten durft omdat je dat eng vindt is er toch wat aan de hand. Afgelopen week stond Aspar regelmatig plotseling stil of maakte hij rare sprongetjes en ik zat me alleen maar te bedenken hoe raar het was dat ik dat niet eng vond Clown

Het is niet raar dat je dat eng vindt, er kan heel wat gebeuren op zo'n buitenrit. Vroeger durfde ik het ook niet zo goed, maar samen met Donna deed ik het gewoon. En het gaat nog steeds elke keer beter. Lachen Nou hebben we ook super brave knolletjes. Naja ze kunnen wel is waar af en toe raar doen.. Het blijven paarden. Dat gekke en rare wat ze af en toe doen tijdens zo rit hou je. Maar dat is een angst die je moet overwinnen. Komt vanzelf. Lachen

En dat is juist het rare: op Otis of de meeste andere paarden van de manege zou ik niet naar buiten durven. Ik heb 1 keer een buitenrit gemaakt en dat was op Urnie Clown

En nu durf ik het wel en dat is helemaal niet geleidelijk gegaan. Toen ik de tweede keer kwam rijden stuurde Armet me met een wildvreemd paard het bos in. Dat was leuk en ik heb me geen moment zorgen gemaakt dat hij zou kunnen gaan rennen of bokken ofzo. Wat ik met bijvoorbeeld Femke wel gedaan zou hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:02

_Roosmarijn_ schreef:
Samen met andere mensen kom je er vanzelf wel.

Maar hoe komt het dan dat het met de een wel lukt en met de ander niet?

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:03

Niet iedereen is hetzelfde! Clown

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:04

hestejente schreef:
En dat is juist het rare: op Otis of de meeste andere paarden van de manege zou ik niet naar buiten durven. Ik heb 1 keer een buitenrit gemaakt en dat was op Urnie Clown

En nu durf ik het wel en dat is helemaal niet geleidelijk gegaan. Toen ik de tweede keer kwam rijden stuurde Armet me met een wildvreemd paard het bos in. Dat was leuk en ik heb me geen moment zorgen gemaakt dat hij zou kunnen gaan rennen of bokken ofzo. Wat ik met bijvoorbeeld Femke wel gedaan zou hebben.

Dat heeft iedereen denk ik wel. Ik kende Gipsy totaal niet. Maar de eerste keer dat ik hem ging doen en kennis met hem maakte, zei de eigenaresse direct: "Zin in een klein buitenritje?" En ik maakte me nergens zorgen over, ik deed het gewoon. Soms vertrouw je een paard direct en denk je totaal niet aan dingen die zouden kunnen gebeuren.
Maar dat zou ik denk niet hebben met alle manegepaarden. Op sommige durf ik zo te stappen en naar het bos te gaan, maar andere totaal niet. Ookal heb ik er nog nooit op gereden, met sommige zou ik het denk zo doen.
Soms ga je op een paard zitten en voelt het direct helemaal vertrouwd, en bij andere heb je dat niet. Dat is nou eenmaal zo.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:06

LieZ_Horses schreef:
Niet iedereen is hetzelfde! Clown

Nee precies. De een is nou eenmaal anders dan de ander.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:06

het ligt er ook aan of je het goed met het paard kan vinden..
bijvoorbeeld marcus vind niet iedereen leuk omdat die zo 'eigenwijs' is enzo, maar ik kan het wel goed met hem vinden het vind dat dan juist leuk..
als je al 'bang' bent als je begint merkt dat paard dat en dan gaat die alleen maar anders reageren dan dat je normaal z'n stal in loopt..
het is net zoals je aan het begin van de les niks doet, en dan krijg je daar later in de les spijt van omdat die pony dan 'vervelend' doet.. terwijl als je in het begin van de les hem al gaat aanpakken merk je aan het einde van de les dat die goed luisterd..

bij die ene voelde je je zeker en dat merkte hij dan waarschijnlijk en dan is het anders dan dat je je niet zeker voelt..
(moeilijk uit te leggen allemaal)
Laatst bijgewerkt door Shetjjee__x op 07-03-08 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:07

Maar ik ga naar mijn bed. Doei! Ik moet morgen weer om kwart voor 7 opstaan. Weltrusten iedereen alvast! Lachen

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:08

welterusten Roos! Doei!
ik ga zo ook en dan ff een filmpje kijken ofzo Tong uitsteken
morgen om 9.30 bij me huis afgesproken met vriendin en dan gaan we bij de IKEA ontbijten en daarna naar school en daarna naar de stad Tong uitsteken Haha!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:09

Shetjjee__x schreef:
het ligt er ook aan of je het goed met het paard kan vinden..
bijvoorbeeld marcus vind niet iedereen leuk omdat die zo 'eigenwijs' is enzo, maar ik kan het wel goed met hem vinden het vind dat dan juist leuk..
als je al 'bang' bent als je begint merkt dat paard dat en dan gaat die alleen maar anders reageren dan dat je normaal z'n stal in loopt..
het is net zoals je aan het begin van de les niks doet, en dan krijg je daar later in de les spijt van omdat die pony dan 'vervelend' doet.. terwijl als je in het begin van de les hem al gaat aanpakken merk je aan het einde van de les dat die goed luisterd..

bij Urnie voelde je je zeker en dat merkte hij dan waarschijnlijk en dan is het anders dan dat je je niet zeker voelt..
(moeilijk uit te leggen allemaal)

Klopt helemaal wat je zegt Tessa! Een paard voelt jou heel goed aan en reageerd daar ook op.
Een voorbeeldje: Zo kon niet iedereen Nikita pakken "omdat ze je aanviel". Maar als je gewoon haar stal ik liep zonder en deed alsof je van niks wist dan kon je gewoon haar halster om doen zonder dat er wat aan de hand was.

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:10

_Roosmarijn_ schreef:
hestejente schreef:
Al word je 120 zul je nooit anders kunnen. Maar wat ik bedoel: als je niet naar buiten durft omdat je dat eng vindt is er toch wat aan de hand. Afgelopen week stond Aspar regelmatig plotseling stil of maakte hij rare sprongetjes en ik zat me alleen maar te bedenken hoe raar het was dat ik dat niet eng vond Clown

Het is niet raar dat je dat eng vindt, er kan heel wat gebeuren op zo'n buitenrit. Ik vond het ook altijd wel spannend, maar Donna en ik deden het gewoon. Echt is nog steeds altijd heerlijk! Ja En het gaat nog steeds elke keer beter. Lachen Nou hebben we ook super brave knolletjes. Naja ze kunnen wel is waar af en toe raar doen.. Het blijven paarden. Dat gekke en rare wat ze af en toe doen tijdens zo rit hou je. Maar dat is een angst die je moet overwinnen. Komt vanzelf. Lachen

Haha zoals vandaag met wandelen Gips weer een koe zag spoken he? Vork Tong uitsteken

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:10

Wat een theoriën vanavond. Vork Ja
Maar nu ga ik echt! Doei!

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:11

idd.. ook bijvoorbeeld sherra
dan gaat die bokken, bij mij doet die het aan het begin als we moeten draven en dan pak ik hem ff aan en dan heb ik er met de rest van de les ook wat aan..
sommige doen (bijna) niks en dan blijft die gewoon irritant heb je de kans..

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:12

Weltrusten Roosmarijn! Doei!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:12

x_kelsey_x schreef:
Haha zoals vandaag met wandelen Gips weer een koe zag spoken he? Vork Tong uitsteken

Haha tja.. Clown Mijn paard heeft nou eenmaal die fobie, dan hoort/ziet hij koeien. De ene keer reageerd hij niet, maar vandaag dus wel. Springt hij alle kanten op. Op dat moment heb ik wel zoiets van "oo als dat maar goed gaat, rustig paard, doe maar weer rustig..!". Maar als het dan weer over is, dan lopen we gewoon weer rustig door. Alleen om het moment is het best eng, maar daarna ben ik niet bang voor Gipsy. Weet ook niet waarom. Ik vertrouw hem gewoon, en dat hij af en toe zo doet, ach daar kan ik mee leven. Als het maar goed afloopt. En als jezelf ook in paniek raakt en bang wordt, dan wordt je paard ook alleen maar zenuwachtiger en wordt hij ook niet rustig, daar schiet je dus niks mee op.
Laatst bijgewerkt door _Roosmarijn_ op 07-03-08 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:13

_Roosmarijn_ schreef:
Wat een theoriën vanavond. Vork Ja
Maar nu ga ik echt! Doei!
idd, eindelijk is wat nuttigs wat een paar pagina's duurt! Ja volgens mij de eerste keer sinds lange tijd Haha! Tong uitsteken

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:14

Doegg Doei!

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:16

Welterusten roos Knipoog

ik ga ook! Doei! doeii!

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:16

welterusten allemaal Doei!
ik ga ook, die extra's van Timboektoe kijken Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:23

_Roosmarijn_ schreef:
x_kelsey_x schreef:

Haha tja.. Clown Mijn paard heeft nou eenmaal die fobie, dan hoort/ziet hij koeien. De ene keer reageerd hij niet, maar vandaag dus wel. Springt hij alle kanten op. Op dat moment heb ik wel zoiets van "oo als dat maar goed gaat, rustig paard, doe maar weer rustig..!". Maar als het dan weer over is, dan lopen we gewoon weer rustig door. Alleen om het moment is het best eng, maar daarna ben ik niet bang voor Gipsy. Weet ook niet waarom. Ik vertrouw hem gewoon, en dat hij af en toe zo doet, ach daar kan ik mee leven. Als het maar goed afloopt. En als jezelf ook in paniek raakt en bang wordt, dan wordt je paard ook alleen maar zenuwachtiger en wordt hij ook niet rustig, daar schiet je dus niks mee op.

Bij mij was dat dus altijd:
Hellep!!

en is nu ineens:

Jeez, het is maar een koe. Doe normaal paard.

Is toch stom dat dat ineens zo veranderd is? Zo van het ene moment op het andere? En niet bij 1 paard maar bij verschillende?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:49

Zozo, jullie zijn op de serieuze toer geweest zeg!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 08:19

_Roosmarijn_ schreef:
Dominiqueee schreef:
@ Roos: Heb ik die van jou? Geen idee waar ik 'm vandaan heb geplukt. Wilde een herinnering aan de meest eigenwijze pony waar ik ooit op gezeten heb. Clown

Enne, 1 van die meiden is dus Judith den Boer dus die weet er denk ik meer vanaf. Ze is nu ff niet online anders had ik het voor je nagevraagd. Lachen

@ Lisa: Granny was geen shet hoor. Knipoog

Jaa die heb je hoogstwaarschijnlijk van mij ja. Wat volgens mij heb ik hem zelf gemaakt. Lachen Het is al wel weer een hele tijd geleden zeg!
Ik kan me idd ook nog heel goed herinneren dat het zo'n verschikkelijke, maar zo'n leuke, eigenwijze pony was! Hij stond inderdaad de helft van de les stil, behalve als ingrid hem weer kwam opjagen. Ik hoop voor Dribbel dat hij nu van iemand is die van buitenritten houd, want lopen in een bak was echt niks voor hem, dat vond hij echt niet leuk.

Liegbeest! Die foto heb ik gemaakt! Clown

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:03

Hoi!
Je moet gewoon een paard hebben waarop je je veilig voelt en waar je je bij op je gemak voelt!
@Pauline: Ik begrijp dat je niet op Otis naar buiten wilt!
Hij is een schat maar hij wilt altijd vooraan lopen en dan gaat die iedereen inhalen!
Ik ben ook bang hoor met buitenritten en crossen op het buitenterrein! Maar dat heb ik niet bij Otis!

1.Otis
2.Amedeos
3.Lilith
4.Lucky Boy
5.Chester
6.Femke
7.Argentina
8.Chanel
9.Goldie
10.Nando
11.Sherra
12.Callista
13.Beauty
14.Aladar
15.Marcus
16.Nivoletta
17.Volanda
18.Mini
19.Mercedes
20.Jolinde
21.Manouk
22.Ragebol
23.Starlet
24.La Morka
25.Donna
26.Jolinde
27.Emma
28.Maaike
29.Iris
30.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:05

Welke mis ik toch? Ik moet er nog 1

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 09:52

Dames!
En weer een hele goede morgen!
Ik heb niet alles bijgelezen hoor... heb ik wat gemist?
Als ik even snel op deze pagina kijk gaat er het er geloof ik over dat sommige bang zijn met buitenritten...
Zolang je maar aangeeft dat je bang bent op sommige paarden dan kan de begeleider er rekening mee houden toch? En ga vooral niet in je 1tje naar buiten als je bang bent of geen ervaring heb hiermee!!
Ik zelf ken met paarden eigenlijk geen angst.
Buiten niet, met springen niet en met crossen niet en met dressuren niet.
Tijdje terug toen Volanda in d'r bok bui zat had ze mij er ook afgelazerd (was echt knettergek).
Ik stuiterde eraf en was zo enorm kwaad!!! Hoe durft ze mij eraf te gooien!
Dus ik sprong er weer op en Ingrid zei dat ik maar moest stappen, maar dan kennen ze mij nog niet, ze moest en zou gewoon rustig opmijn manier galopperen. Dus weer knetteren en ik bleef zitten, uiteindelijk gaf ze het op en liep ze braaf.
Daarna heb ik weer niet gegaloppeerd... kwam toen tot besef dat ik een slechte rug heb en dat ik hiermee juist heel goed moet oppassen.
Maar op zo'n moment zit ik vol adrenaline dan staat mijn verstand op 0 zeg maar Clown

Oh ik heb een heel verhaal getikt zie ik...