Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jappielover

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:36

kiekpjot schreef:
Heéyy .. Lachen
Kent er iemand hier ook
Young Stables .. ?
___*» in Zandhoven

Jah dat ken ik Ja

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:02

Hallo hallo Belgische mede-bokkers,

naar aanleiding van dit topic viewtopic.php?f=121&t=662488&hilit= wil ik jullie vragen of jullie deze merrie op een van jullie maneges gezien hebben!

Donkerbruine KWPN-merrie met brandmerk op linkerdij, aftekening alleen een klein sterretje op haar voorhoofd, litteken op de voorkant van de pijp vh rechterachterbeen, is december 2005 uit Nederland verkocht. Stamboeknaam Kalimantan, afstamming Ulster x G.Ramiro 'Z' x Abgar XX, geboren juli 1992, stokmaat rond de 1.63. Op stal een superlief en aanhalig dier, onder het zadel soms onvoorspelbaar maar kan best lopen.

Er gaan verschillende verhalen waarvan er één niet goed afloopt (ze zou ingeslapen zijn na ernstige koliek), maar iemand die een (foto)reading bij haar heeft gedaan vond dat ze daarvoor te 'dichtbij' overkwam in het 'gesprek' dat ze met dit paard had. In deze reading kwam een (licht) heuvelachtig gebied naar voren en ze zou zich (op een manege??) vlakbij een oude boerderij bevinden. Aangezien meerdere reacties in de richting van België wezen zou dit heel goed kunnen!

Voor foto's zie profiel (aangezien dit topic niet bedoeld is als fototopic Knipoog )

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, zou haar zo graag nog 1x zien.
PS in het genoemde topic kun je lezen dat ze in principe nog van mij is, maar wees niet bang dat ik haar zal komen halen... daar heb ik toch de middelen niet voor en degene die haar eventueel gekocht heeft kan er tenslotte niets aan doen.

Ben benieuwd of hier misschien tóch nog iets uit komt!

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:29

hey
sorry maar ik ken je paardje niet , maar ik zal uitkijken hoor !!
nog veel succes met je zoektocht !!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:50

poes schreef:
Ik dacht dat er alleen A en B voor nodig was (en dat je 17 moet zijn)?

je moet er wel degelijk nog een apart brevet voor hebben. Voor je examen van initiator zelf moet je dan wel je eigen rijkunsten niet meer bewijzen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:53

pretletter, niet gezien, maar ik kijk wel uit voor je...
mysteryke: is C-brevet moeilijk? wat moet je er allemaal voor doen/kunnen?

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:56

Voor je C-brevet moet je een dressuurproef aflegggen, die kan je wel ergens op internet vinden vb op de site van ruiterschool rodeberg (www.ruiterschoolrodeberg.be) en dan bij sportkampen, vervolgens speciale stages, toelatiginsproef tot behalen van cursus initiator en daar staat er een link naar de dressuurproef. en springparcour van 1 meter springen waarbij je punten krjgt op stijl.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:02

pretletter17: ik heb even je korte beschrijving gelezen. In het eerste geval dacht ik aan een paard van op onze vroegere manege, maar die had een andere naam, was een ruin (denk ik), en hij was er al veel langer. Dus dat klopt waarschijnlijk niet. Nuf ga ik even verder lezen in je andere topic. Ik kijk zeker voor je uit Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:05

sorry, ik heb je paard niet gezien maar ik zal zeker mijn ogen openhouden Knipoog Lachen Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:09

Zo, ik heb even alles gelezen. Bij de eerste gedachten ken ik haar niet. Jammer; maar ik hou zeker m'n ogen open.

Ik ga proberen al de manege's waar ik ben geweest even te checken; om te kijken als ze daar staat. Veel succes met je zoektocht Knipoog

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:11

zitake schreef:
iemand die maneges of stallen kent in de omgeving van eeklo?

in maldegem zijn er twee manegé's dacht ik, ook een club van lrv! schijnt bekend te zijn en groot!
verder heb je in aalter manege de ranch. daar ben ik al geweest!
groetjes

in west-vlaanderen heb ik al naar de manege de westhoek in kanegem geweest, is een heel leuke manege, de paarden kunnen er heel goed dressuur!! ik was er van verschoten.

aan de kust in de haan ben ik ook al geweest. dit noemt de mustang! zeer goede manege, ze doen er altijd kampen enzo, kustritten ook! zalig!! het zijn geen echte manegépaarden. ze hebben elk hun karrakter, en hun wil! je kan er een paard kiezen naar eigen niveau! ze hebben er ook spaanse paarden! zalig om op te rijden! het is er ook altijd heel gezellig! zeker een aanrader

als er vragen zijn in verband met manegé vragen maar!!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:17

Misteryke schreef:
Voor je C-brevet moet je een dressuurproef aflegggen, die kan je wel ergens op internet vinden vb op de site van ruiterschool rodeberg (http://www.ruiterschoolrodeberg.be) en dan bij sportkampen, vervolgens speciale stages, toelatiginsproef tot behalen van cursus initiator en daar staat er een link naar de dressuurproef. en springparcour van 1 meter springen waarbij je punten krjgt op stijl.

Bedankt voor de info, zo zie je ook hoeveel onzin er rond gaat, zo hoorde ik dat je een parcour van 1.30m moest afleggen Clown

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:26

@pretletter17: In je andere topic word er nog steeds gezocht achter de merrie! Misschien een idee om daar opnieuw te gaan reageren. Ik heb daar al je bericht gequote. Ik neem een abo, en als ik tijd heb begin ik te zoeken Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:29

magli schreef:
Ik wou graag eens naar een ander kamp gaan, dus eens niet naar Groenhove. Groenhove doe ik elk jaar al, dacht aan verandering Lachen

Jammer Lachen Hier is ook manege 'Derby' genoemd. Daar staat mijn vriendin met haar eigen paard.
En zij vertelde me dat daar toch best veel voor het geld word gewerkt. Een arabiertje moest daar 8 uur werken op een dag omdat hij de favoriet is. En was volgens haar dood op.

Ik heb het ook alleen maar gehoord natuurlijk, na de krokus ga ik eens naar daar gaan waarschijnlijk, even verkennen en natuurlijk de Haf van m'n vriendin bekijken!

apollo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:47

zitake schreef:
iemand die maneges of stallen kent in de omgeving van eeklo?

Ligt knesselare dicht bij eeklo? ik geloof toch niet zo ver hé,
anders vind ik 't Westvoordehof wel een aanrader,
LIgt tegen de bossen Haha!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:23

Kent er misschien iemand een voskleurige shetlandmerrie genaamd Gentle? Ben al heel lang opzoek. Heb een advertentie bij [ov] viewtopic.php?f=121&t=726780&hilit= Maar helaas geen reactie.
Hopelijk lukt het hier wel..

Een tijdje geleden heeft er iemand telepatisch kontackt gezocht met haar.. weet alleen niet wat ik hier mee moet..::
"Ze leeft!!
Dat is duidelijk maar ze voelt zich dood vanbinnen..
Ze is ergens in Belgie ze spreken er Vlaams, is volgens haar zelf nog niet gechipt, hoeft ook nog niet in Belgie..
Ze staat op stal, laat een niet alt eschone stal zien, ook niet extreem vies..
Ze wordt niet echt mishandeld, maar het is een plek waar geen Liefde woont..

Ze mist je heel erg en noemt je Wendy, heel apart..
Ze is heeel verdrietig niet echt ziek lichamelijk maar wel geestelijk, ze is iets afgevallen, zou een hengstveulen hebben gehad en hij is al weg.
Ze laat geen andere pony's zien, heb er ook niet naar gevraagd..
Ze zegt ballon, geel en blauw, weet niet wat ik daarmee moet.
En als ik vraag waar het is, heb haar verteld dat ik ook heel graag wil dat ze daar weggaat en naar jou toe en dat ik haar nog wel op zou kunnen halen..
Dan komt er voren, stavoren uit, of dat een straatnaam is of een plaatsje ik weet het bij God niet..

Haar idee was om op marktplaza belgie advertentie te zetten en ik dacht aan kapaza.be.. "

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik mis haar echt ontzettend erg!!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:42

Sorry Femkuh, ik ken haar niet. Heb jij haar verkocht? Of was het iemand anders.

Weet je toevallig ook waar in belgie. (west of oost vlaanderen) Ik hou m'n ogen open.

je kan ook gaan kijken naar www.2(d?)ehands.be!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:09

nee, helaas, ik heb haar niet verkocht (als ze van mij was, had ik het ook nooit gedaan!!) Gentle was mijn verzorgpony, maar door een aantal erge problemen met haar baasje is ze weg gemoetten..='( Die problemen hebben zich 1,5 jaar gespeeld.. (heb Gentle 3 jaar verzorgd) als ik het tegen mijn moeder zij, ging Gentle weg en ja hoor, een week nadat ik het mijn moeder in tranen had verteld en in de hoop dat ze het niet doorvertelde, is Gentle verkocht. Mijn vriendin had haar in de trailer gezet.. Gentle hinnikte en bokte en stijgerde en wilde de trailer absoluut niet in en ze wilde steeds naar mijn huis rennen! als ik had geweten dat Gentle verkocht werd.. had ik er echt wel wat aan gedaan, want het gemis van nu is echt onbeschrijfelijk!!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:12

Misschien handig als je de problemen beschrijft. Nou je mag mij allesins PB'en ben wel benieuwd eigenlijk.

Kun je het niet vragen aan de vroegere baas dan?

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:11

heb je PB'tje gestuurd.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:41

Ik heb hem ontvangen Knipoog

Zijn er mensen die ervaringen hebben met Bourgognehof, en T'waaihof. In Eernegem liggen deze manege's. Ik ben namelijk op zoek, naar een manege waar ik te paard kan geraken, om zo daar m'n lessen te houden. (in een piste dus) Maar aangezien ik niet erg veel geld verdien, mag dit niet te duur zijn.

Ik kan geen info vinden op google, Bij T'waaihof is de site aan het vernieuwen, en Bij de andere manege staat niets deftigs..

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:10

Soet schreef:
magli schreef:
Ik wou graag eens naar een ander kamp gaan, dus eens niet naar Groenhove. Groenhove doe ik elk jaar al, dacht aan verandering Lachen

Jammer Lachen Hier is ook manege 'Derby' genoemd. Daar staat mijn vriendin met haar eigen paard.
En zij vertelde me dat daar toch best veel voor het geld word gewerkt. Een arabiertje moest daar 8 uur werken op een dag omdat hij de favoriet is. En was volgens haar dood op.

Ik heb het ook alleen maar gehoord natuurlijk, na de krokus ga ik eens naar daar gaan waarschijnlijk, even verkennen en natuurlijk de Haf van m'n vriendin bekijken!

Even hier op toevoegen Haha! Ik ben daar 2 weken op vakantie geweest en had mijn pony daar staan en er was een kamp bezig en eigenlijk mochten die kinderen daar gewoon bijna heel de dag vrij rond lopen.Er werden niet veel activiteiten gedaan en ik dacht ook dat de paarden daar redelijk veel loopte.En ik denk dat je met dat arabiertje Valmont bedoeld Haha! daar ben ik nog mee op strandrit geweest Knipoog

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:32

Hj,
Kben nieuw hier ma khem al wel op vrij veel maneges gerede
In Limburg hemk op manege De Zwaan in Heusden-Zolder gerede en in Katevenia in Genk
In Antwerpen hebk in Pegasus in Schilde gerede en nu rij ik op manege St-Hubert in Kapellen, super toffe manege, kvoel me der helemaal thuis
Kben voor men a brevet op kamp geweest in De Rhille in Woumen en dees jaar ga ik terug voor men B-brevet van 9 tot 13 juli zijn er nog mensen die dan gaan?
In Genk hebk vroeger met Joop gerede toen die er nog maar juist was kzou wel graag willen weten hoe het daar me is dus als er iemand iets over weet?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:23

Ik ging normaal gaan, maar wegens een ander kamp die niet door gaat haak ik af. Ik ken wel drie anderen die gaan! Knipoog

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:45

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 21:59

ik zal mijn ogen ook openhouden Lachen , misschien is een foto van het hoofd ook wel handig..