WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mariel89

Re: WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:48

Kinee_ schreef:
[Oh leuk! Laat even weten wanneer je komt. Lachen Áls het door gaat.
Ik verveel me zó rot hier. Geschiedenis is zó hersendodend! Heb dinsdag geschiedenis, Mariel; Het is dus ook die Volksopvoeding! BURGH!!! Verdrietig Zo saai.

Van kind tot burger Cool

Jaa.. niet heel boeiend he Knipoog
Maar gaat je wel lukken kien Haha!

Fijn dat t zo goed gaat met Colo Lachen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:06

Kinee_ schreef:
Tessa; Met mij en Colo gaat het stééds beter! Ben echt heel erg gelukkig met hem! We hebben heel wat tegenslagen gehad, maar we hebben ze stuk voor stuk overleefd. We hebben ook echt een dieptepunt gehad, maar ook dáár zijn we uitgekomen. En nu gaat het heel goed met hem! Hij is woensdag mee op cursus geweest met Tries, Helen reed hem toen. En toen heeft hij het zó goed gedaan! Hij heeft 1 meter gesprongen (Het is niet echt een goed springpaard zeg maar.. Dus dat was al heel goed!) En voor de eerste keer op ander terrein gedroeg hij zich voorbeeldig! Maar ik ben nu echt heel blij met hem!
Bedankt voor het vragen! Lachen Hihi.
Hoe is het met jou veulentje?
En Tries; Hij loopt tóch al naast zijn hoefijzers (Hij heeft er maar 2, dat scheelt) dus in principe geeft het niet. Hahaha!

Leuk!! Haha! écht super dat het goed gaat. Ik had namelijk het een en ander opgevangen (ookalweer een half jaar geleden hoor Knipoog ) Dat het niet zo lekker ging idd. Goed dat je hebt doorgezet!

Geschiedenis had ik vorig jaar ook over van kind tot burger, examen was niet echt moeilijk, wel veel en de jaartallen werden allemaal gevraagd Boos! Succes ermee!

Met veulie gaat het goed, vandaag zijn eerste halstertje gekocht Haha!
En even bij de zadelmaker geweest om te informeren hoeveel een op maat gemaakt zadel kost. Rond de 1500 euro. Maargoed, nog 3 jaar om te sparen Knipoog Gaat helemaal goedkomen dus. Vind een zadel wel het belangrijkste van het allemaal namelijk, ken zat paarden met rugproblemen door een niet goed passend zadel...

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:52

Tes hoelang wil je hm eigenlijk hengst laten Lachen ?

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:01

Van Kind tot Burger. Echt kánsloos. Maar het is makkelijker dan Nederlands-Indie. Wees gezégend dat jullie dat niet hadden! Hoewel Vietnam me niet heel erg denderend interessant leek. Hahaha! Maar van Kind tot Burger is inderdaad niet erg móeilijk, maar wel sáai.
Wist je nog vorig jaar Mar, dat we bij Marthe thuis zaten te leren, en dat Marthe toen binnekwam en heel boos spaghetti voor Raoul ging maken? Hahaha en dat ze zei; STIL ZIJN EN LEREN! En vervolgens de héle tijd kletste? Hihih.
En uiteindelijk toch nog een 6, goed genoeg! Haha!
Maar leuk Tess, zo'n eerste halstertje enzo! Lijkt me zo gaaf!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:01

Rosanne_ schreef:
Kine wanneer ga je eens mee naar het bos!?

NÁ de examens. Haha!

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:27

hihi ja idd..
Lijkt al veel langer geleden maar het is precies (ongeveer dan Tong uitsteken ) een jaar! Knipoog

Tessa, ja, zadels zijn wel heel belangrijk ja.. bij mij is er een zadelmaakster gekomen met verschillende zadels die ging passen en vervolgens nog verder opvullen en wat dingetjes veranderen om hem goed op maat te krijgen enzo en helemaal goed voor zn rug. Maar zóveel geld was ik niet kwijt hoor.. Lachen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:44

Ja, het was rond Juni geloof ik!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:19

Is hier iemand? Hoogstwaarschijnlijk niet! Verdrietig

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 12:15

Rosanne_ schreef:
Tes hoelang wil je hm eigenlijk hengst laten Lachen ?

Ligt een beetje aan zijn gedrag. Het liefst zo lang mogelijk, dus tot 3,5 jaar ongeveer. Ik vind paarden die vroeg geruind zijn vaak zo karakterloos. Maar dat wisselt heel sterk per paard natuurlijk. Als hij nou erg dominant is gaan die ballen er met een jaar of 2 af Tong uitsteken
Maargoed, ik heb goede begeleiding van een collegatje die parelli doet met haar paard. Dat wil ik ook op Sancho toepassen als hij er goed op reageerd. *LOL*

Kinee_ schreef:
Van Kind tot Burger. Echt kánsloos. Maar het is makkelijker dan Nederlands-Indie. Wees gezégend dat jullie dat niet hadden! Hoewel Vietnam me niet heel erg denderend interessant leek. Hahaha! Maar van Kind tot Burger is inderdaad niet erg móeilijk, maar wel sáai.
Wist je nog vorig jaar Mar, dat we bij Marthe thuis zaten te leren, en dat Marthe toen binnekwam en heel boos spaghetti voor Raoul ging maken? Hahaha en dat ze zei; STIL ZIJN EN LEREN! En vervolgens de héle tijd kletste? Hihih.
En uiteindelijk toch nog een 6, goed genoeg! Haha!
Maar leuk Tess, zo'n eerste halstertje enzo! Lijkt me zo gaaf!

Vietnam vond ik dan wel weer erg intressant! Veel films gekeken in de lessen enzo. Ik vidn die oorlogsverhalen altijd wel ergboeiend en er kwam ook politiek in voor wat me ook erg intresseerd. Dus dat was dan weer een voordeel. Maargoed geschiedeing is een vak dat vrij lastig si omdat het zo véél tekst is!

en ja, eerste halstertje is echt leuk, die ga ik ook echt bewaren Haha!

Mariel89 schreef:
hihi ja idd..
Lijkt al veel langer geleden maar het is precies (ongeveer dan Tong uitsteken ) een jaar! Knipoog

Tessa, ja, zadels zijn wel heel belangrijk ja.. bij mij is er een zadelmaakster gekomen met verschillende zadels die ging passen en vervolgens nog verder opvullen en wat dingetjes veranderen om hem goed op maat te krijgen enzo en helemaal goed voor zn rug. Maar zóveel geld was ik niet kwijt hoor.. Lachen

Ja, de zadelmaker had het over ene nieuw zadel uit zijn winkel. En hij heeft alleen maar van die hulzebosch, fryso en weet ik veel wat voor dure merken daar liggen. Heb jij een nieuw of tweedehands zadel gekocht? Dat scheelt natuurlijk ookwel wat. Ik was eigenlijk van plan om voor een wintec isabelle werth te gaan maar dat raadde hij me af omdat die weinig aanpasbaar(is dat een woord?) zijn en in verhouding met een leren zadel niet zo lang meegaan.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:43

Ik had een tweedehands zadel gekocht, is idd goedkoper natuurlijk Lachen
Moet je ff kijken op www.de-heuvelhoeve.nl (volgens mij..) van haar had ik het.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:47

oké en zij past ze dan ook aan? Dat is wel mooi Haha!

site doet het alleen niet zo goed bij mij..

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:54

ja ze komt gewoon met een aantal zadels, en dan kijken welke het beste ligt en dan nog verder op maat maken daarna. Lachen

Bij mij doet de site het wel... raar..

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:24

komt denk ik omdat ik netscape gebruik als browser en niet explorer. Die doet het niet op mijn PC. Ik heb een beetje een aparte PC, vertoond soms wat kuren Nagelbijten / Gniffelen

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:33

Hihi. Knipoog
Alles goed verder hier? Marr, hoe is het nou met Shariff?

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:23

1 f kine, ShariF =P Clown
Maare ja dat gaat wel goed! Lachen
Net nog gereden Lachen

We moeten echt snel weer is afspreken (na je examens ofzo) en dan gaan we ff bijkletsen Ja

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:32

Mariel89 schreef:
1 f kine, ShariF =P :+
Maare ja dat gaat wel goed! Lachen
Net nog gereden Lachen

We moeten echt snel weer is afspreken (na je examens ofzo) en dan gaan we ff bijkletsen Ja

Is dat geheimtaal ofzo? Clown

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:06

geheimtaal? Vork
Nee Clown
ik verbeterde even de naam van sharif Tong uitsteken
hahaha Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:11

oooh hahahah, sorry blond...! Bloos

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:18

hahaha geeft niks Tong uitsteken

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:19

Rosanne_ schreef:
@CielitoLindo, je krijgt de groeten voor Ro! (roland)

Ro nog steeds op groenesteyn Wow!

En ik spot nog 2 bekende.
Hallo Patricia (en eva Haha! ) alles goed?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:37

[/quote]

Ligt een beetje aan zijn gedrag. Het liefst zo lang mogelijk, dus tot 3,5 jaar ongeveer. Ik vind paarden die vroeg geruind zijn vaak zo karakterloos. Maar dat wisselt heel sterk per paard natuurlijk. Als hij nou erg dominant is gaan die ballen er met een jaar of 2 af Tong uitsteken
.........................................
.....................................................
[quote=]

Tessa,

Wat versta jij onder karakterloos?En waarom heb je die mening dat hengsten die vroeg geruind zijn karakterloos zijn?

TriesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:21

@lieflampje; ik moest wel even spieken in je profiel om te weten wie lieflampje was. MAAR ben erachter: Hallo Lieske!! Hoe is het met jou? Met mij gaat het zijn gangetje. Je woont tegenwoordig in Lutten in een onwijs huis (met land)!! Wat gaaf! Mits het bevalt natuurlijk! Hoe is het met Sunny? (Die heb je toch nog wel neem ik aan)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 06:50

Hoi Lies Doei!

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:00

@TriesV, Ik had al een vermoeden dat je niet zou weten wie ik was met deze naam. (heb gister maar even snel mijn profiel aangepast Haha!)
Met mij gaat het super! In Lutten wonen is echt heerlijk, ik woon hier nu bijna een jaar en heb het onwijs naar mijn zin.
Ik zag trouwens in je profiel dat je Mephisto heb moeten laten inslapen, wat jammer, het was zo'n gaaf dier!.
Maar verder alles goed?

@ Eva, Doei! Haha! , alles goed? wie is carlos? Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:48

Mandy_ schreef:

.........................................
.....................................................
[quote=]

Tessa,

Wat versta jij onder karakterloos?En waarom heb je die mening dat hengsten die vroeg geruind zijn karakterloos zijn?[/quote]

Uit ervaring Knipoog
Ik houd van sterke karakters bij paarden, daarom vond ik Frida zo leuk, die had echt karakter!
En ik vind dat ruinen over het algemeen wat timide van karakter zijn. Komt omdat ze minder hormonen door hun lichaam hebben gieren. En bovendien heb ik vaker met hengsten gewerkt en dat is me erg goed bevallen! Maargoed, de meeste pendionstallen willen geen hengsten op stal dus uiteindelijk zal 'ie er wel aan moeten geloven.
Bovendien groeien ze minder hard in de hoogte en meer in de breedte als ze hengst zijn, wat ik wel heel prettig vind ik hoef niet zo'n grote knol Bloos