Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caeruleus

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:55

Klinkt heel fijn Margo, lijkt me ook wel leuk om eens door het bos te gaan. Snel m'n E halen, dan komen we op bezoek! ;)

Zen gaat super goed, ben zo trots op ons :D
Rianne heeft foto's gemaakt van zaterdag, er volgt nog een topic maar deze wilde ik alvast delen O:)
Afbeelding

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:32

Jutta staat nu in Giekerk. En het ruiterpad naar de manege in Oenkerk ligt direct naast de boerderij. Dus ideaal! In een klein half uurtje zijn wij bij het bos. Wie weet dat ik dat morgen even ga uitproberen, het is nu mooi weer.

Zou inderdaad heel leuk zijn wanneer we met een clubje kunnen afspreken, om een keer samen naar het bos te gaan. Maar ja, dan is die E inderdaad wel erg handig. Anders is het zover lopen voor jullie, voordat jullie bij het bos zijn.

Ziet er lekker uit Judith! Jullie zien eruit als een gegoten combi... Blijft toch een gaaf beest die Zen.

Welke optomingen heb je al geprobeerd Rianne?

Ik ga van het zomer weer naar Tsjechie. Neem ik mijn eigen zadeltje mee, en dan ga ik lekker weer tochtjes maken door de mooie natuur daar. Voor mensen die willen weten waar ik naar toe ga... www.eagletrail.nl

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:11

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:46

Wow, we zijn flink stil gevallen!

Hoe is het met iedereen? Aan het genieten van het mooie weer?

zal jullie weer eens lastig vallen met foto
Afbeelding

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:58

Awwww, wat lief!!!

Ja het is hier idd stil ;) Hoe gaat het met iedereen? Hoe het met Judith gaat weet ik, die kwam ik zaterdag tegen :D hehe..

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:01

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:02

druk druk druk... met het achter de westernfilm-struikjes aanrennen met Jutta. Daarbij maken we even een spin, side pass, reverse, maar ik krijg ze maar niet te pakken die struikjes.

Rianne wanneer kom je een keer bij ons op stal om te leren hoe we aan de hand kunnen werken? Mooie foto trouwens. Wat is ze dan ook veranderd. Mooi glanzend, gespierd nekkie...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:09

Ja! Wanneer jullie tijd hebben.. Ik ben best wel druk met werken en school, maar voor jullie kan ik wel een vrij plekje vinden :D
We pben even ;)

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:01

Zal ik jullie maar weer even een update geven over teddy dan? (A)

Alles is goed met teddy, hij is in oktober naar de fysiotherapeut geweest want hij liep steeds niet goed en de veearts had niet zo veel effect.Hij heeft een probleem met het aanmaken van gewrichtsvloeistof met name in de kogel van zijn voorbeen. Na een kuur en dagelijks olie over zijn voer heen loopt hij sinds 2 maanden weer mee in de lessen.

Het gaat dus weer de goede kant op met de topper!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:56

Waar staat hij nu dan?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:08

Hallo mensen. Iemand nog leuke paasplannen met de paardjes? Ik moet helaas werken morgen. En zondag naar de schoonouders. Maar maandag ga ik Vincent weer lekker lesgeven. Vanavond zelf lekker les. Dus ik kan lekker de paardenlucht opsnuiven.

Vanochtend was Fred weer bij ons op stal. Rianne, nog de groetjes terug... Blijft een leuk figuur...

Ow ja Rianne, ik heb even met Laura overlegt. Een zaterdag of eventueel een zondag komt ons het beste uit. Dus zie maar even wanneer jij kunt, dan kunnen wij kijken of wij dan niets hebben staan. En we moeten even kijken hoe lang het nog voor Laura vol te houden is. Ze moet nog 8 weekjes 'dragen'. En dan hebben we er een hummeltje bij... Ik denk dat ze de eerste periode ook niet zo heel veel tijd heeft voor Chap. Dus misschien wel leuk om het binnen nu en 5 weken te doen?

Genieten jullie ook zo van dit lekkere lente weer? Woensdag ben ik met Ivana op pad geweest. Ik op Jutta en Ivana op Chap. Was echt heel leuk. Alleen het laatste stukje waaide het opeens heel hard, en begon het keihard te regenen. We konden nog net in het zadel blijven zitten, zo hard waaide het.

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:31

Ik zit weer achter de westernfilm-struikjes aan...

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:45

Mag ik ook mee als Rianne komt kijken? Ik schijn ook een beetje aan de hand te kunnen prutsen :P

Ik ben wel benieuwd hoe Jutta er nu uit ziet en wat voor stal je staat :)

Is het voor Laura trouwens nog wel prettig om er naast te lopen als ze nog maar zo kort hoeft? Je legt flink wat meters af met aan de hand werken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:32

Owh jee, ik ben helemaal vergeten te reageren... Ik zou zondag het beste kunnen, moet ook nog iemand anders les geven in grondwerken, dan kan alles in een keer door. Vraag ik mn zusje dan melissa te doen :)
Ik ben erg benieuwd naar Jutta!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:03

hoi hoi... er is weer leven...

Bedoel je morgen Rianne? Op zich kunnen Laura en ik dan wel. Alleen willen we dan wel graag op tijd in de middag. Dan hebben we even alle ruimte op stal. En we moeten even kijken waar we het gaan doen. Het staat namelijk een beetje op knallen tussen ons en de staleigenaresse. Gister kwam ze naar me toe dat we niet meer mogen dubbele lijnen, omdat er geklaagd was, en dat de bak te eenzijdig wordt belast. Van beide geloof ik geen snars van. Dus even afwachten wat ze gaat zeggen van het aan de hand werken in de bak. Anders kunnen we altijd het ruiterpad nog op, of naar de manege.

Judith, jij wilde ook mee? Dat is prima! Leuk. Kunnen jullie allemaal mijn mooie westernpaardje bewonderen...

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:34

Oh ik ben jaloers! Ik wil ook Jutta bewonderen :D Maar helaas kan ik morgen niet, ga straks op wedstrijd in Nijmegen :) ook heel erg zin in!!

Maar wel jammer dat het niet zo lekker loopt met staleigenaresse dan :S Waarom is dubbele lijnen of grondwerk ineens zo veel meer eenzijdig belastend dan gewoon longeren of rijden? Ligt er maar aan dat je veel van plek veranderd toch?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:05

Dat bedoel ik dus, gewoon rijden in een bak is hetzelfde als dubbele lijnen enz.. dus zie idd het verschil niet echt.. maar zal dan wel iets om over te klagen zijn. Is wel jammer als het allemaal zo moet, dan kan ik me voorstellen dat je als klant op een gegeven moment zegt ik ga weg.. Idd, als de minpunten de pluspunten gaan overheersen is er iets niet goed..

Dit weekend heb ik studentenwedstrijd in Nijmegen :) Ik doe idd zelf alweer lekker mee met alle wedstrijden ;) Sinds januari alweer 2 nationale en 2 onderlinge achter de rug en ging goed!!! Heb helaas nog wel het idee dat ik mn rug snel aanspan, net alsof ik het onbewust bescherm, maar dat is helaas niet altijd bevorderlijk voor mn rijden :P Ik moet dan hele tijd tegen mezelf zeggen ontspan ontspan.. ik hoop dat dat met de jaren meer gaat slijten ;) Moet vanmiddag M proefje rijden, dus lekker hele proef doorzitten ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:54

Aiai, ik had al wat minder positieve dingen gehoord. Natuurlijk is je eigen stalling perfect, jammer dat dat huisje met weiland nog niet verschenen is...

Wat betreft longeren, ik ben erg blij dat wij geen longeercircle hebben, want dan zouden wij ook verbannen worden. Althans, met longeren sowieso. Ik houd er juiste van om de hele bak te gebruiken, hoe meer hoe beter.
Lastig zo'n staleigenaar.. Op zich niet zo gek als ze haar eigen paarden voor trekt, maar wel erg als jullie paarden eronder lijden.. Te weinig voer is toch wel een groot minpunt.

Wel fijn dat Jutta zo lekker gaat :D En ach, misschien dat een goed gesprek helpt :)

Ik kan zondagmiddag wel, maar niet te laat, want moet om half 6 werken. Kan wel direct vanaf jullie naar het werk. Hoelang is het rijden vanaf leeuwarden?

Owh en Lied, succes met je wedstrijd! Dapper hoor, zoveel wedstrijden rijden. Ik kan dagen niet slapen en dat was alleen nog maar de sinterklaasspringwedstrijd op de manege :P
Kom je ook eens verder naar het noorden? Kunnen we je aanmoedigen!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:17

Tsja... ik ben nog steeds op zoek naar dat schip met geld... Helaas ben ik hem nog niet tegen gekomen...

Morgen op tijd is goed. Zullen we een uur of 2 afspreken? In Giekerk? Of is dat te laat?
Het is vanaf het kalverdijkje een klein kwartier rijden met de auto. Weet je waar je moet zijn? Canterlandseweg nr. 58. Parkeren kun je het beste op het parkeerterrein tegenover de kerk. Auto's mogen niet op het erf...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:29

Dat is goed, tussen 2 en half 3? Zie je dan daar!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:13

Tussen 2 en half 3 is prima! Wij zijn er wel wat eerder denk ik. Gaan we even relaxed poetsen enzo... Gaat Judith nog mee?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:44

En hoe was het vandaag???

Ik ben 3e geworden in de M dressuuur!!! Ben blijjjj :) Had echt leuke paarden te rijden! En ben ook nog geinterviewd voor de regionale tv ;) hehe.. Echt een super geslaagd weekend, ben nu mn stem kwijt ;)

@Rianne: Ik vind het juist minder spannend als je vaker wedstrijden rijdt.. als je maar 1x in het jaar wedstrijd rijdt eet ik mezelf helemaal op idd van de zenuwen. Nu heb ik er vooral ontzettend veel zin in! Dan beginnen de zenuwen op de dag zelf, enkele uren voor dat ik moet rijden wel te komen hoor :P Maar zodra ik dan op het paard zit is het goed :) Al heb ik ook wel vaak genoeg dat ik nog van de zenuwen uiteindelijk fouten maak in de proef, maar ja... wat wil je ook, er is geen 2e kans, dus het moet in 1 keer goed gaan :P Maar vind het ontzettend leuk :) Helaas zitten er niet zo veel studentenrijverenigingen in het Noorden ;) Er zit wel 1 in groningen, die hebben in september pas weer wedstrijd, dus duurt nog even :P

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:08

Wij gaan Jutta en Chap toch verhuizen. We hebben nu weer een aanvaring gehad. En we voelen ons daar niet meer prettig. De visie van de staleigenaresse verschilt teveel met die van ons, en er is geen overleg mogelijk. Haar wil is wet.

We gaan nu naar de Tschogglberg in Noardburgum. Dit is een haflingerstal die ook pensionstalling heeft. En dan hebben wij ook eindelijk onze binnenbak... :D ;) En het leuke is, het bos daar is nog groter. De waterbak in het bos is daar nog gaver, dus veel meer uitrijmogelijkheden dan in Giekerk. En daarbij komt dat er ook haflingers gehuurd kunnen worden voor een buitenritje. Dus als er mensen met mij en Jutta mee willen op buitenrit... Dat is dus nu mogelijk!
28 april gaan we over. Ik begin er stiekem al zin in te krijgen... :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:10

Die stal is mij bekend, heb daar paarden verzorgdt. Dan waarschuw ik je alvast dat er 17 juni een onderlinge dressuurwedstrijd wordt gehouden (door mij en mijn groep). Dan komen we elkaar nog regelmatig tegen tot die tijd. :))

Ik heb overigens foto's van Bobo, Willy, Jolly, Jumbo en Misty gekregen, ik zal ze vandaag gaan plaatsen. :)

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 09:19

Wat is het stalgeld daar per maand?

En leuk, ben benieuwd naar de foto's :)