stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 20:29

CharlyBrown schreef:
Nienkie!

Ik vind het ook jammer..
Maar gemiddeld 140 euro per maand bezuinigen, onbeperkte weidegang voor Chef in de zomer en dus meer tijd voor mezelf.. (en ook voor Chef een lekkere vakantie) kon ik gewoon niet aan me voorbij laten gaan..

Mocht het niet bevallen, dan kom ik gewoon weer terug...

En ik kom sowieso nog wel buurten en hopelijk kunnen we aankomende zomer een buitenritje maken... :D

das wel heel groot prijsverschil
gebruik je zoveel extra's dan? :Y)
Maar je mist ook een beetje luxe :D
In ieder geval veel plezier bij de buren en we houden contact

AnneB

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:40

Nou een beetje bijbestellen en je stalling gaat flink omhoog. ;) Wij bestellen voor twee paarden gemiddeld 2 balen zaagsel en 8 balen stro per maand bij, gaat hard dan hoor! :D

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:06

tsja.. reken maar uit.. per maand
gemiddeld 20 a 30 euro stro/zaagsel erbij
ik koop bijna elke week een baaltje hooi (omdat ik fan ben van veel ruwvoer) is ook 20 euro
24 euro stapmolen
30 euro muesli en dailyplus grasmix
6 euro wormenkuur (gemiddeld genomen over een jaar, zit bij Langelaan in de prijs)

Je mist idd wat luxe... Maar ik denk dat ik wel zonder kan, en anders kom ik gewoon weer terug :D

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:23

Baaltjes hooi wilde ik ook graag bijbestellen, naast het stro en zaagsel, maar toen ging Michael gillen... mocht niet. := :+

Dat bij bestellen heb je natuurlijk zelf in de hand, veel mensen verklaren me voor gek dat ik zo vaak en veel bij bestel maar het is er een beetje ingeslopen... kan gewoon niet naar huis voor ze in een lekker dik, schoon bed staan.

Ik wil Bob ook heel graag in de molen-/losgooiservice in de winter maar dan is 't echt niet meer te betalen voor ons. Omdat Joy de wakkere jongste is van de twee, gaat zij dus in de molen.

Het is dat we 't zo naar ons zin hebben (alle vier)... maar ik kan maar beter niet uitrekenen hoe vaak ik al naar Bonaire o.i.d. had gekunt! :+

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:37

Als ik dit lees sta ik wel heel goedkoop bij jan :o , geef zo´n 5balen per maand terug gemiddeld, soms wat meer soms wat minder. En pony wordt door heel veel buiten gezet. Ben 7euro kwijt aan slobber, maar daar doe ik best lang mee. En musli een zak van 4kg ook ruim een maand. (pony krijgt gewoon een handje om te snoepen ;) )

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:26

Hey geef die 5 balen dan maar aan mij! :D

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:02

AnneB schreef:
Hey geef die 5 balen dan maar aan mij! :D

Krijg gewoon geld ervoor terug hoor ;)

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:48

Ik zou mijn paard dus juist nooit dag en nacht het land op willen. Straks wandelt die blinde vink de sloot in ;). En Jan voert genoeg kuil en hooi, dat ga ik echt niet bijbestellen. Dat geld besteed ik liever aan de stapmolen. Zo zie je maar, ieder zijn eigen voorkeur.
Wat betreft het luxe verschil: hebben ze daar naast geen binnenbak dan ook geen stapmolen, longeerring en paddockjes?

Voor de goede orde: ik veroordeel niemand en val niemand aan :)

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:52

Heb ook de stapmolen :j vind ik wel fijn voor d'r, zo'n ochtendwandeling. Ben nou eenmaal erg van 't dik zaagsel/stro. :o

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:06

@Barkruk Er is geen binnenbak en geen stapmolen.
Er zijn 3 paddocks en 1 mooie grote longeercirkel, waar je ook in los mag gooien
Binnenbak is op komst samen met 20 stallen en 3 paddocks... Wanneer is niet te zeggen

Ik vindt 24/7 op de wei wel fijn, helemaal voor een jong paard... en nog geen half jaar geleden stond Chef ook 24/7 op de wei in Friesland.. dus ik denk dat Chef dat wel kan. Daarnaast staan al die veulens ook 24/7 op de wei.. Joe heeft ook in de polder gestaan, en dat ging super! En als het niet lukt, dat zet ik hem 's nachts op stal..

Wat betreft hooi/kuil... Jan voert idd genoeg om de paarden er goed uit te laten zien, en ik weet zeker dat ze nooit met trek staan! :) maar ik ben zelf meer fan van alleen hooi voeren en dan in wat grotere porties zodat ze lekker wat te doen hebben..

Tsja, ieder zo zijn ding! :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 14:52

Ik vind het leuk om te lezen hoe verschillend de mensen met de stalling / verzorging om gaan.
Wist niet dat er 'zoveel' mogelijk was op het zelfde bedrijf.
Het idee van die balen terug geven had ik zelf nog niet aan gedacht.
Ik zou er nl ook met minder kunnen maar had zoiets acht het zit bij de prijs is dus gooi er maar in.

Verder heb ik vandaag ouderwets weer heerlijk even gereden in de binnenbaan met de menwagen en er was ook nog een ruiter bij aanwezig.
Het op 1 klein dingetje na ging het voor mijn gevoel best goed zo samen rijden / mennen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 14:56

@AnneB is de uitslag mee gevallen?

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:29

Flurk schreef:
Ik vind het leuk om te lezen hoe verschillend de mensen met de stalling / verzorging om gaan.
Ik zou er nl ook met minder kunnen maar had zoiets acht het zit bij de prijs is dus gooi er maar in.

Verder heb ik vandaag ouderwets weer heerlijk even gereden in de binnenbaan met de menwagen en er was ook nog een ruiter bij aanwezig.
Het op 1 klein dingetje na ging het voor mijn gevoel best goed zo samen rijden / mennen.

Knap kan Joytje dat hè?! Ze leek wel een kangaroe! _O-

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:57

Flurk schreef:

Het was bij mij op een gegeven moment zo dat Blazer zijn box amper in kon, en er 6balen in mijn trailer lagen :o Jan zag ook wel in dat dat niet echt ging :o Dus toen zijn we met die regeling begonnen! En dat gaat prima :D

Heb een lijstje met data hangen en daar schrijf ik baal/geen baal op, en elke maand telt hij hoeveel en dat wordt verekent met de rekening :P Ideaal voor mij :D

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:59

AnneB schreef:
Flurk schreef:

Knap kan Joytje dat hè?! Ze leek wel een kangaroe! _O-

Wat heeft joy :(:) ? Zag wel dat er mensen(dierenarts?) naar haar aan het kijken waren.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:16

Nou niks schokkends blijkt :+ ik dacht dat het spronggewricht l.a. niet goed was. Uitgebreid onderzoek gedaan, onder het zadel en aan de hand. Onder het zadel zagen ze wat ik bedoelde met l.a. (been erg uitzwaaien/buiten de massa plaatsen) maar dat was aan de hand nauwelijks te zien. Met de buigproeven was l.v. erg slecht, liep ze lang kreupel op terwijl ze daar nooit last van heeft (nog steeds niet met rijden trouwens).
Foto's gemaakt l.v. en l.a., ze hebben nog nooit zulke gave, strakke gewrichten gezien bij een paard van die leeftijd met die achtergrond. :D Wel l.v. in 't hoefbeen een 'streepje' gevonden op de foto, wat een scheurtje kan zijn, dus dat wordt misschien nog verder onderzoeken als ze gevoelig blijft volgende week op de buigproef.
Morgen komt de zadelmaker voor een nieuw zadel want uit dit zadel is ze gegroeid, dat zal denk ik wel oplossing brengen voor m'n l.a. probleem. Rug vasthouden door ontprettig zadel > l.a. verkeerd belasten.

Dus.... alles lijkt positief, even afwachten nog! :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:20

AnneB schreef:
Nou niks schokkends blijkt :+ ik dacht dat het spronggewricht l.a. niet goed was. Uitgebreid onderzoek gedaan, onder het zadel en aan de hand. Onder het zadel zagen ze wat ik bedoelde met l.a. (been erg uitzwaaien/buiten de massa plaatsen) maar dat was aan de hand nauwelijks te zien. Met de buigproeven was l.v. erg slecht, liep ze lang kreupel op terwijl ze daar nooit last van heeft (nog steeds niet met rijden trouwens).
Foto's gemaakt l.v. en l.a., ze hebben nog nooit zulke gave, strakke gewrichten gezien bij een paard van die leeftijd met die achtergrond. :D Wel l.v. in 't hoefbeen een 'streepje' gevonden op de foto, wat een scheurtje kan zijn, dus dat wordt misschien nog verder onderzoeken als ze gevoelig blijft volgende week op de buigproef.
Morgen komt de zadelmaker voor een nieuw zadel want uit dit zadel is ze gegroeid, dat zal denk ik wel oplossing brengen voor m'n l.a. probleem. Rug vasthouden door ontprettig zadel > l.a. verkeerd belasten.

Dus.... alles lijkt positief, even afwachten nog! :)

Hoop dat het uiteindelijk ook positief blijkt te zijn! :D

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:56

Denk het wel :j l.v. was denk ik vooral gevoelig van d'r kamikaze-aktie tijdens 't rijden en een nieuw zadel zal voor mijn gevoel 99% verschil maken.

Blazer had toestand bij de hoefsmid hoorde ik aan al het getrappel?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:08

Hoop dat alle "problemen" bij joy dan snel opgelost zijn! :D

Jeps, hij is nooit de makkelijkste geweest. Maar wilde graag van die verdovingen af, aangezien hij al 16 is... Zijn er vrij weinig die dat hier in de buurt nog aandurven, en een stalgenoot vertelde over haar smid. Diegene die hem nu dus gedaan heeft.

Hij was eerst doodsbang :(:) , maar toen alle hoefjes gedaan waren werd ie een beetje bijdehand. Gericht meppen, hij was echt boos -:(- . En de smid wou het goed afsluiten, dus is pas gestopt toen hij zijn achterbeen weer gaf ZONDER te schoppen. Is gelukkig gelukt! :D Ben benieuwd hoe het de volgende x gaat :o .

Hij heeft er ook niet eens zo heel lang over gedaan, maar een uurtje geloof ik. :D

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:26

Super zeg :j fijn dat je een smid gevonden hebt die het geduld kan opbrengen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 17:37

AnneB schreef:
Blazer had toestand bij de hoefsmid hoorde ik aan al het getrappel?

ja dat hoorde ik ook
dacht nog zou die smid van elastiek zijn?
hoorde het geluid overal

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 17:38

tjonge gisteren die stank op stal
dacht dat er een boer aan het gieren was maar er werd alleen maar een box leeggehaald

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:00

AnneB schreef:
Super zeg :j fijn dat je een smid gevonden hebt die het geduld kan opbrengen.

Ja ben er ook heel blij mee! :D Hij is ook elke x alstie er is van plan om hem even uit zijn stal te halen en alle beentjes op te tillen en verder niks te doen. Om mijn paard het vertrouwen weer terug te geven. :D Dus daar ben ik ook heel erg blij mee :D

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:48

Nou hoogstwaarschijnlijk kwam 99% van 't 'probleem' bij Joy door m'n zadel. :j
Arno Brandt (zadelmaker) is gister geweest en heb een nieuw zadel laten aanmeten. Op enkele proefzadels (waarvan ik er één echt perfect vond zitten) gereden en het verschil was BIZAR. Compleet ander paard, helemaal los en super ruim, zelfs flinke zweefmomenten in draf!
Blijkt dus dat madame in twee jaar tijd zo gegroeid is (qua spier) dat ik nu van smalle boom naar large boom moet en ook 't kussenkanaal wordt dik drie keer zo breed.

Dus als jullie me nu heel kneuzig zien rondhobbelen op m'n platte springzadeltje: da's tijdelijk. Over 6 weken gaan we weer vol aan de bak met een geweldig nieuw zadel! *\o/*

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 16:07

AnneB schreef:
Nou hoogstwaarschijnlijk kwam 99% van 't 'probleem' bij Joy door m'n zadel. :j
Arno Brandt (zadelmaker) is gister geweest en heb een nieuw zadel laten aanmeten. Op enkele proefzadels (waarvan ik er één echt perfect vond zitten) gereden en het verschil was BIZAR. Compleet ander paard, helemaal los en super ruim, zelfs flinke zweefmomenten in draf!
Blijkt dus dat madame in twee jaar tijd zo gegroeid is (qua spier) dat ik nu van smalle boom naar large boom moet en ook 't kussenkanaal wordt dik drie keer zo breed.

Dus als jullie me nu heel kneuzig zien rondhobbelen op m'n platte springzadeltje: da's tijdelijk. Over 6 weken gaan we weer vol aan de bak met een geweldig nieuw zadel! *\o/*

o das goed nieuws voor je paard en slecht nieuws voor je financiën