Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThornForest

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:12

Hij heeft ook wel op zijn kop gehad hoor ;). De paarden komen nu niet buiten. Alleen als we ze zelf buiten zetten komen ze buiten. Ik zet Akino altijd buiten als ik aan het mesten ben.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:19

Ja hier ook alleen als je ze zelf erin zet. Fijne aan de binnenbak is dat ze daar nog even lekker uit hun plaat kunnen. Vooral voor de paarden die niet de paddock in kunnen.
Hier hebben ze vanochtend lekker genoten in het zonnetje :)

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:47

Sommige paarden die bij ons niet naar buiten kunnen ivm de galdheid hebben sokken aan. Ook een handig idee.

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:40

Dat had ik inderdaad ook niet gepikt. Jutta kijkt nu ook wel uit. Wij gaan op de vrijdagavond altijd naar de manege. En nu met die sneeuw moeten we heel voorzichtig lopen. Vind ze wel moeilijk, maar na een aantal keer op haar flikker te hebben gehad, past ze zich aan mijn tempo aan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:02

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:39

Ff via deze weg: NADINE NEEM JE TELEFOON OP!!! :o (of bel terug *D )

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:04

Ah, laura, zijn jullie al bij dat paard wezen kijken?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:28

Ja, van het weekend :D. Maar was niks...Heel iel paardje en de gangen waren ook niet echt mooi. Leek ook net of ze heel onregelmatig liep. soort van kreupelachtig iets. dus de beslissing was snel genomen :+ Verder wel heel lief.

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:51

Het is hier rustig... als het nou mooi weer was, dan kon ik mij voorstellen waarom het zo rustg is hier... dan zijn we natuurlijk allemaal met onze paardjes op stap... :D

Maar helaas het is nog steeds koud en sneeuwerig. Wie is het er met mij eens, dat er lente moet komen? :)* Bestaat er ook een lente dans? Of is dat naakt rond een kampvuurtje met andere heksen... ehm... nou ja, haha

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 00:09

Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 22-02-10 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek verwijderd

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:45

Wat jammer dat Kini weggaat! Heb je dan nog een ander paard om te rijden? Dat is dan wel weer het nadeel dat je geen eigen paard hebt... Je verzorgpaard kan verkocht worden...

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:10

Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 22-02-10 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek verwijderd

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:46

Jammer Lydia, ik neem aan dat je niet de mogelijkheid hebt om hem zelf te kopen? Als je zo'n klik hebt met een paard is dat toch wel een overweging waard :)

Bij Moravita zoeken ze zeker weten een goed plekje voor hem :j

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 09:55

Kopen is echt geen optie! Hij mag behoorlijk wat kosten, dat kan ik al niet eens betalen.. Daarnaast ben ik nog maar student en kan echt niet een 300 euro per maand missen.. Dan zou ik meer moeten werken of bij moeten lenen.. Daarnaast moet ik echt afstuderen, dus dan is er ook nog de tijdskwestie.. Dus helaas is kopen geen optie. Als ik ooit een eigen paard koop wil ik bovendien de zekerheid hebben dat ik dat kan betalen en niet kans hebben hem binnen een half jaar weer te moeten verkopen vanwege geldproblemen. Ook moet je een paard gewoon alles kunnen bieden wat hij nodig heeft.. dus als hij naar de dierenarts moet dan moet dat ook en dan moet je dat niet uitstellen vanwege geldproblemen.. Ik vind een eigen paard een grote verantwoordelijkheid waar niet licht over gedacht moet worden! Heb ook totaal nog geen vastigheid van een vaste baan, woon nog een op studentenkamer.. vind het onverwantwoord dan wel zoiets groots als een paard aan te schaffen. Jij bent verantwoordelijk voor zo'n dier. Het is jammer dat hij weggaat, ik had zeker een klik met hem.. maar ik kan gelukkig nog genoeg rijden.. en meer dan een bijrijdpaard zit er voor mij gewoon nog niet in.. voordeel daarvan is dat ik wel kan afzeggen als ik gewoon niet kan en bovendien kan sparen voor dat eigen paard later!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:13

Groot gelijk hoor, ik heb ook gewacht tot ik zeker wist dat ik het de komende jaren kon betalen :j Moet er niet aan denken dat Zen nu weer weg zou moeten omdat het geld op was! Gelukkig heb ik een vaste baan en kan Zen gewoon blijven tot hij met de pootjes omhoog staat. (Gaan we ff van uit, zeg nooit nooit... Als de boel hier falliet gaat heb ik toch een klein probleempje maar die kans is niet zo heel groot :P)

Uiteindelijk komt het toch allemaal wel weer op z'n pootjes terecht.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:36

Precies! Daar zou ik ook niet aan moeten denken! :) Dus eerst maar es een baan fixen en een betere woonsituatie.. en als ik meer zekerheid heb komt dat paardje vanzelf wel :) En er kan altijd wel wat gebeuren qua leef/werksituatie, maar nu is alles nog te onzeker! Mag hopen dat ik mezelf uberhaupt kan onderhouden als ik eenmaal klaar ben met de studie ;) En op paardengebied hoef ik niets te missen, kan nog genoeg paarden rijden :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:12

ThornForest schreef:
Ff via deze weg: NADINE NEEM JE TELEFOON OP!!! :o (of bel terug *D )

Ik had je gesmst, ontvangen? Wat was er dan? :P

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:37

@lied is Kini verkocht :(

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:53

Ik kan me voorstellen dat je nu nog geen paard koopt. Het is best duur, en ik zou mijzelf niet kunnen vergeven dat wanneer Jutta naar de dierenarts moet, ik dit niet kan doen omdat ik geen geld heb. Het is inderdaad een grote verantwoordelijkheid. Ik snap nu waarom mijn ouders vroeger altijd zeiden wanneer ik weer om een paard zeurde: "Later als je groot bent"

Nu hebben zowel mijn vriend als ik een baan, en is het prima te betalen. Dat maakt mij rustiger, en ik heb nu ook de tijd. Dus ik vind het een verstandige keuze om eerst je school af te maken. En wie weet kom je dan tegen die tijd wel net zo'n leuk paardje tegen als Jutta. Ik moet nog steeds lachen wanneer ik Jutta bij jou in het profiel zie staan. Ik keek laatst even om Kini te bewonderen nadat jij had gezegd dat Kini verkocht gaat worden. En toen zag ik mijn paardje bij jou staan. Grappig is dat. Dus ik weet zeker dat er zo'n paardje op jou staat te wachten.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:05

Precies Margo! Jij en je vriend hebben een vast inkomen, jullie hebben een huisje.. dan heb je gewoon de zekerheid voor een paard! En als je eenmaal een paard hebt moet je die alles kunnen geven wat ie nodig heeft. Ik weet dat mijn ouders eventueel wel zouden willen inspringen, maar ik vind het nu gewoon onverantwoord. Als ik een vaste baan heb en een leuk huisje, dan zou ik pas gaan kijken naar een paard.. en dan moeten mn ouders miss alsnog wel inspringen ;) En Kini was echt geweldig, ik had wel die klik met hem.. dus als het kon zou ik hem kopen.. Maar stiekem wil ik zelf toch ook een iets groter paard hebben later.. en zou hem dan sowieso ook ruin maken.. En ik weet zeker dat er tegen de tijd dat ik geld/ruimte/zekerheid heb, er wel een paard voor mij te vinden is :) En ik vind Jutta nog steeds geweldig!! Vind het nog steeds heel jammer dat ze niet meer bij Le Cheval staat, maar voor Jutta is het leventje bij jou veel beter! Zoiets gun ik Kini dus ook, iemand die dol op hem is en hem alles geeft wat hij nodig heeft :)
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 22-02-10 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte op verzoek verwijderd

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:27

Waar is iedereen? Heeft iedereen buikgriep...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:33

Nee hoor, alleen druk druk.

Bij jou alles goed? Jutta nog steeds tevreden op haar plekje?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:48

Het gaat helemaal super met Jutta. We zijn helemaal in onze nopjes op het plekje. We zijn al stappend in 20 minuten op de manege. Gister ben ik in het zadel gegaan, en Chap aan de hand mee, met 2 paarden op stap naar de manege. Daar wachtte zwangere Laura mij op om met Chap te gaan dubbele lijnen. Lekker een cowboy gevoel. Laatst heb ik het bos bij Oenkerk gevonden. Ik ben er alleen nog niet ingeweest, vanwege de opgevroren sneeuw. Maar het vooruitzicht om straks in het bos te kunnen rijden... jam jam jam... En Jutta vermaakt zich prima in de nieuwe kudde, en heeft al vriendjes gemaakt.

Hoe is het met Melissa? Ben je al wat aan het rijden? Of nog steeds aan het genieten op de grond met je paardje?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 02:20

Ah, fijn, klinkt als een perfect plekje voor jullie tweeen :D Wanneer mag ik langs komen? :D

Melissa gaat super, van de week afgebeuld door Judith, maar dat was wel leuk :) Nu het weer weer wat beter wordt en dus de buitenbak ook te gebruiken valt zijn we weer flink aan de training. Valt mij erg mee hoe snel ze weer zo sterk begint te worden na haar vakantietje. Nu ook begonnen echt serieus aan de hand te gaan werken, kaptoom werkt toch een stuk gemakkelijker dan een halster ;)
En rijden, ach zo af en toe er weer op. Ben wel wat aan het speuren voor de juiste optoming, maar voorlopig blijf ik het leuker vinden om ons te ontwikkelen ernaast.
Hoewel ik ook wel graag weer eens zou uitvliegen in het bos :P

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:42

Klinkt geweldig Margo! Waar staan jullie nu? Bos is wel erg fijn voor de afwisseling! Heerlijk in de zomer :)

Was zaterdag wezen kijken bij Zen en Melissa en het gaat zo goed!! Was al een tijdje niet meer geweest, dus zag het verschil echt goed! :D En het was verder gezellig bijkletsen :D