Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 17:51

Nah, het project gaat over Koniks, maar ik zoek maar algemeen. Het probleem is dat ik wetenschappelijke artikelen uit belangrijke tijdschriften etc moet hebben.. en dat niet te vinden is. Maargoed, vandaag doe ik er nog even niets aan.
Leiden was heel gezellig met koninginnedag en heb het super leuk gehad :D

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:01

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:29

Ik had even een vraagje voor degene die de pony's en paarden op het Lamoen kennen:

Wie van de pony's/paarden vinden jullie het leukst ? ( En waarom? )

xx Jitske

Ik weet niet of dit mag in een openbare topic?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:10

:wave:

Ik ben weer terug van een zwaar weekend :Y) 30 april was het eerst koninginnendag die ik in Amsterdam door heb gebracht. In de trein hoorden we viavia het nieuws vanuit Apeldoorn en dat was wel even schrikken. In Amsterdam hoorden we vage verhalen over dingen die wel/niet ingekort/afgelast zouden worden en uiteindelijk besloten we niet meteen naar het museumplein geweest, maar zijn we opgezakt richting de Stopra. Lekker pauzes gehouden in de zon en nouja, het was heerlijk :) Tiesto nog meegemaakt wel op het museumplein (waar we uiteindelijk ook nog terecht kwamen) en daar bleek het feest inderdaad ingekort. 8 uur was het afgelopen. Toen hebben we er enorm lang overgedaan om het station te bereiken, want overal was ME en er waren veel straten afgesloten. Nouja, uiteindelijk kwamen we er. Twaalf uur lag ik heerlijk in mijn bedje.

Vroeg opgestaan om naar Doetinchem te reizen. Wat een pokke-eind! Lekker op schiphol koffie gedronken (starbucks :+: ) en met een afrikaanse zanger gepraat (ach ja).
In Doetinchem werd ik op gehaald door Chlot, lekker geluchnt en toen samen met Maartje naar de Fjordjes gewees. Met de twee pony's en een fiets een buitenrit gemaakt. Het allebei de fjorden mogen uitproberen. Wat een pony's zijn dat zeg! De één liep heel veel te hupsen, maar dat ging best goed en die ander ging er bij mij drie keer vandoor: 'Je moet Fanny even leren kennen.' Tja :+ Maar verder was het wel een heerlijk ritje hoor! :)

's avond spelletjes gespeeld :) met Chlotje en Maartje. Gezellig! Nog best op tijd naar bed ook, Lot en ik constateerden dat het fijn was dat we een nachtje negen uur konden slapen!

De dag erna hebben we de fjorden geschoren, wat een pokkenwerk zeg! Maar goed, ze zagen er weer prachtig uit :) Daarna sprongetje opgezet en 'uhum' ik spring nooit en zeker nooit echt hoog. Lotje en Maartje sprongen eerst, daarna was mocht ik Fanny overnemen en oei, even wennen zo in een weiland rijden. Daarna wat lage kruisjes en met tips van Nienke (die er ondertussen ook bij was) heb ik er wat gesprongen en ging het beter. Dus ik dacht: 'goh, nu spring ik ook eens. Doe maar wat hoger.' Heb meer dan een meter gesprongen, alleen toen knalde ik er heel raar overheen en lag ik er opeens naast. oliebol! *ik sta nu alweer bekend als het meisje dat er altijd naast gaat liggen := * Goed, knie deed iets pijn. Uiteindelijk nadat Lot zelf ook nog lekker gesprongen heeft heb ik nog een laag kruisje gesprongen: voor het idee. Daarna nog ijsje, ranja en lekker praten met boer Jan (of nouja, Lot en Maartje en Nienke haalden herinneringen op en het werd platter en platter en ik luisterde lekker mee in de mooie ouderwetse keuken van boer Jan)
's Avonds gingen Maartje en ik met twee vriendinnetjes van Maartje naar de Radstake, en uhms, laten we het heel kort houden. Ik red het niet om met de Achterhoekers mee te drinken :o Dus, tja, uhms. Ach.

Zondagochtend waren we voor de nacht die we gehad hadden vroeg op en hebben we uitgebreid ontbeten en gedouched en koffie gedronken en met de hond gewandeld en toen ben ik weer richting huis gegaan. Dat heeft verdorie ook lang geduurd, vier uur, vanwege een treinongeluk en oliebol. Maar goed. Nu ben ik moe, en thuis :) en heb ik een leuk weekend gehad! :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:14

Hier mag dat hoor Jitske :j

Nog een tipje, als je niet zo goed weet wat waar mag op bokt, kun je de Regels even doorlezen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels en de charters van elk forum (het topic helemaal bovenaan waarbij staat: 'welkom op..').

Ik vind zelf een heleboel pony's leuk op het Lamoen. Bij mijn favorieten horen Jupiter, een slanke new Forestpony (ze staat ook in mijn profiel). Zij is gewoon heel fijn om op te rijden, vooral met de trektocht, ze is heel erg betrouwbaar maar ook lekker snel of juist langzaam, wat je wilt. En een pony die fijner te rijden is in het verkeer heb ik nog niet meegemaakt, ze is never nooit niet bang maar let wel heel goed op :j

Toontje vind ik een van de fijnste fjordjes, hij is echt een ouwe baas die soms nog wat streken kan vertonen. Hij is zo ontzettend lief, vooral als je in galop niet zo heel hard wilt of durft zit je op zijn rug goed, het zal hem een worst wezen of de groep ervan tussen gaat, hij beslist zijn eigen (rustige) tempootje wel :+
Op zijn rug kun je een boek lezen terwijl je door het bos galoppeert :j

Dan heb je nog Jackey, een fjordenmerrie die wat kleiner is maar wel heel ontdeugend, in de bak vooral. Ze test je een beetje uit, vooral als je wat beter kunt rijden; voor beginners is ze hartstikke lief. Ze moet wel leren haar benen te blijven optillen als ze moe is anders gaat ze voor je het weet op haar plaat := :roll:

Dan hebben we nog de fjordjes Misty, een hele lieve merrie die je echt wat leert en zorgt dat je bij de les blijft en Larson, een bomproof ruin op wie bijna alle kinderen eigenlijk leren rijden. Hij zal nooit een stap verkeerd zetten en op zijn rug kun je de hele wereld aan. Zelfs kinderen die wat angstiger zijn, of gewond (he, Fenna? ;) ) kunnen rustig op zijn rug worden geparkeerd en Larson speelt voor taxi :j

Ah, en dan heb ik het nog niet over Punky gehad (op haar durf ik nog wel een hindernisje te springen :+ ), of Mirthe (een uitdaging voor een dressuurlesje), of Odessa (altijd goed voor een rustig ritje maar probeer vooral niet voorop te willen rijden :+ ). Genoeg keus hoor :) Wat lijkt jou zelf leuk?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:20

Oooh, leuk Fen, ik had helemaal gemist dat je naar Ulft was geweest dit weekend :)
Fanny is een pittig beestje he? Ik heb het ook mogen ondervinden.. en wat kunnen ze hard, zo hard was ik geloof ik nog nooit geweest, zelfs niet bij het Lamoen :+ er bestaat nog een foto van mij met modderspetters op mijn gezicht na dat stukje rengalop (ik reed zo vlak achter Charlotje, Lenneke stond midden op het pad om de pony's af te remmen weet ik nog wel :') ). Vraag maar eens bij Lotje naar de mongolenfoto van Tessel _O-

En de baas van de Fjorden, tsja, die kon ik ook niet goed volgen. Kan me nog herinneren dat ik een gesprek met hem probeerde te voeren en dat Lenneke en Charlotte helemaal in een scheur lagen omdat ik zo'n verwoede poging deed zijn Achterhoeks te volgen :))

Wel jammer dat je gevallen bent zeg, was het een nare val? Ik weet nog wel dat die pony's heel fel op de hindernis waren, best lastig te rijden.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:28

o, en mijn favoriete pony op het Lamoen is Mirthe. Een Fjord/Welsh pony en ik weet ondertussen eigenlijk al niet meer zo goed waarom zij mijn favoriet is geworden ;) Ze heeft af en toe haar buien, hoewel dat allemaal eigenlijk wel over is en ze ondertussen heerlijk braaf doet. Mirthe is gewoon wat eigenzinnig en je moet er bij passen. In de bak is ze een leuke uitdaging, kan springen, kan dressuren en buiten rijd ze ook fijn. Alleen tja, met miepaanvalletjes :Y)

Qua fjorden, Larson is uiteraard ideaal, mogen ze er nog tien van aanschaffen, want die is gewoon fijn en betrouwbaar. Ook zonder handen of ervaring ;) Misty vind ik zelf om te rijden toch stiekem wel leuk. Die is betrouwbaar, maar kan net weer even een tandje harder en doet in de bak ook leuk. Joey is ook prettig, wat groter en dat is handig. Fjorden zijn trouwens allemaal wel betrouwbaar en dat is gewoon af en toe heel leuk.

Tosca vind ik trouwens ook wel heel leuk, groter en dat is voor mijn lange benen fijn, erg betrouwbaar (wel beetje sterk) en vlot genoeg. Ook lekker stoer.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:28

Ik hou zelf wel van pony's die een beetje ondeugend zijn, maar wel zo dat ze nog wél naar je luisteren. :+
En ik vind het ook wel leuk als ze hard kunnen }>!
En natuurlijk dat ze lief zijn!

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:31

Hebben jullie ook foto's van de pony's? En dan met namen er bij :o ?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:32

Ik zal eens even kijken voor je :j

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:32

Okeeey bedankt :D
Laatst bijgewerkt door xJitske op 03-05-09 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:33

Tessel, jep ik was in de achterhoek (Onwijs :') )
Fjorden waren beide heel pittig ja. Maar ook zo anders. Flora die hupste de hele tijd, maar die kon je wel zo stil zetten en draven in het tempo dat ik wilde rijden (al stapte ik dan niet, maar anyway). Fanny liep dan heel braaf en opeens: 'vroem!' draafden we zo weg en hoppata in gallop.
Springen was maf, ze sprongen heel vreemd beide en ach, ik spring nooit en ging een stukje hoger dan bij het Lamoen. Boem, ik was blij met mijn cappie.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:37

Afbeelding
Dit is Priscilla, meteen het enige paard dat op de manege staat :+

Afbeelding
Jackey als bospony

Afbeelding
Dit ben ik met Shera (oja, die was ik nog vergeten te noemen, een lief oud omaatje die met halfpension is en inmiddels al achter in de 20 is).

Afbeelding
Zo zien de buitenritten eruit. Die bruine voorop is PZN, daarachter Fenna met Mirthe en daarachter, die kleine witte is Cindy. Die fjord met lange manen is weer Jackey en daarachter (helemaal links) loopt Misty.

Afbeelding
Van links naar rechts: Larson (met mij), Jackey, Misty, daarachter Toontje, daarnaast Fiona, dan Odessa en Joey.

Afbeelding
Van links naar rechts Priscilla, Punky, Jupiter en PZN.

Afbeelding
Dit ben ik met Jupiter :+: links staat PZN en rechts weer Priscilla.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:44

Bedankt voor de foto's!
Nu heb ik ook een beeld bij de pony's xD!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:46

en foto's van de pony's heb ik wel ja. Heel wat.

Trouwens Jitske, die pony's zijn er wel in de aanbieding. Ze worden daar allemaal nog persoonlijk aan je voorgesteld en we letten ook goed op wat jullie leuk vinden bij de indeling van de pony's. (We hebben er wel helaas niet één dubbel, maar ik heb nog vrijwel nooit meegemaakt dat iemand aan het einde van de week haar/zijn pony niet leuk vond ook niet als pony in eerste in stantie niet de eerste keuze was ;) )

Mirthe , een verregende punky , Vosje is trouwens ook erg leuk voor de liefhebbers, een klein ding die erg snel kan in het bos, Bonita , knappe Joey (en Tessel) , nog een keer Vosje, maar dan niet verregend , en verder moet ik nog even zoeken, maar ik heb nog wel meer.
Ik geloof trouwens dat het Lamoen ook een hyves heeft Jitske. Daar kan je ook altijd nog even kijken.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:49

Voor nog meer foto's moet je Fenna of een van de anderen misschien even lief aankijken ;)
Trouwens, in onze profielen staan ook wel wat foto's.

Fenna, ja Flora en Fanny zijn beide echt bepaald geen manegepony's, dat was voor mij ook echt even wennen :=
Hoe was het verder met Charlotje en Maartje en Nienke? :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:54

Wat staat Bonita mooi op die foto trouwens daar bij de McDonalds parkeerplaats :j

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:02

Ja, Bonita is ook echt wel een mooie fjord. Ik vind het heel jammer dat die pony's daar toch allemaal weer ouder worden en dat Bonita sowieso niet altijd heel erg betrouwbaar is geweest met het meppen van haar.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:09

Nee precies.. da's echt nog steeds een rare kronkel in haar kop. Met mensen en zelfs kleine kinderen is ze gewoon heel betrouwbaar maar je moet niet proberen om achter haar langs te gaan lopen met een pony, want dan gaan haar achterbenen wapperen. :=

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:23

Leuke foto's allemaal ! Bedankt :) !
Ik heb ook even op jullie profielen gekeken en daar stonden ook wel leuke foto's op :) !

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:55

graag geplaatst hoor ;)

Als je meer vragen hebt, dan beantwoorden we die hier ook wel ;)

Leuke aanleiding om foto's te kijken trouwens ook. Van de trektocht van twee jaar terug heb ik ze ook weer gevonden, dat was ook tof :+: (nog steeds beetje jammer van m'n hand, maar goed)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:58

Ja, dat was idd leuk, en ja, jammer van je hand maar het leverde wel een 'mooi' verhaal op. En onze lieve Larson bewees zich als taxi :+:
En trouwens, als je je hand niet had bezeerd was je waarschijnlijk ook niet in die laatste week nog op kamp gekomen met Maartje en Lotje en dan hadden we die toffe week dus ook niet beleefd. Dat blijft voor mij echt een van de allergaafste ponykampen ooit hoor, met de ontelbare uren in het zadel en de geweldige carroussel op vrijdag :))

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:03

Ja, dat is helemaal waar :) Oeh, die week was zo geweldig, slapen in het klephok en heerlijk paardrijden. Ook daar zie ik nu de foto's van (And come on let mehe entertain you!). Die kon ik trouwens á la een singstar zingen met Singstar. :') Toch nog meer geleerd van die week dan ik dacht.

Zeg Tessel, had jij nu thuis Guitar Hero? Woensdagavond voor het eerst gespeeld, briljant spel :D

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:08

Ja, wij hebben zelfs Guitar Hero World Tour dus met een drumstel en een microfoon erbij _O-
Als je naar hier komt voor Serious Request in december moeten we ook maar een potje gaan rocken dan =:)

Oja, slapen in het klephok :)) en hoeveel uur hadden we nou per dag in het zadel gezeten? Ik weet nog dat ik dat toen heb uitgerekend met Karin. gemiddeld 6 uur per dag ofzo..? 's Ochtends buitenrit, 's middags spelletjes en 's avonds les en zo ging het maar door :))
Nee aan die week heb ik echt hele mooie herinneringen. Ja, behalve dan de zadelpijn, god daar heb ik sindsdien nooit meer zo veel last van gehad als toen :=

Wat voor foto's heb jij nog? Ook foto's die ik niet heb toevallig??

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:20

Ik denk dat jij meer foto's van die week hebt dan ik? Ik heb namelijk alleen de foto's van het fjordenzevental.
Van de trektocht heb ik dan wel erg veel foto's ;) (ik kan wel iets in de gedeelde map zetten op msn...)

Hoeveel uur in het zadel, ik heb geen flauw idee eigenlijk :') Veel dat wel, die dinsdag twee buitenritten, donderdag naar de holterberg, veel lessen en spelletjes. Het carousselen oefenen, vond ik ook erg leuk om in elkaar te zetten. In mijn vorige laatste week ook nog gedaan voor/met twee meiden en die was ook heel leuk geworden (was dan voor die twee een pas de deux op cin en Piet).

Zadelpijn kan ik me niet echt herinneren, sowieso is die week voor mij een wolkje paardrijden, lachen en mooi weer. Hihi, wat baalden wij ervan dat we nog naar het zwembad moesten :+

edit: en de serious request is dan bij deze afgesproken. Denk wel dat mijn vaste 3FM vriendinnetje mee komt, maar hoop dat dat geen probleem is? Ach, dat kunnen we vast tegen die tijd nog eens goed afspreken :)