Hier dan mijn verslag van het Texelweekend:
Uiteraard was het gezellig en het weer werkte ook weer erg goed mee.
Wij zijn vrijdagochtend met een kleine vertraging vertrokken vanaf de manege.
De vrachtwagen van Eus startte niet, daar moest de ANWB voor komen.
Daar hebben wij met de trailers niet geheel op gewacht en hadden daardoor een
boot eerder.
We hadden dit jaar stallen naast het wedstrijdterrein en dat is wel heel fijn hoor.
Dat scheelt een hoop gedoe met laden en heen en weer rijden.
Nadeel was dat we zelf moesten voeren en water geven, dus wel 4x heen en weer rijden.
Vrijdagmiddag zijn we op het wedstrijdterrein in een buitenbak gaan rijden.
Onze paarden waren natuurlijk lekker allert, want alles is anders. Een prachtige springbak
met heel veel hindernissen naast onze bak, is spannend. Vlaggen die wapperen zijn ook
iets om bang van te worden. En natuurlijk die "andere" paarden die ook vaak gek doen
omdat ze hier nieuw zijn.
En dan als klap op de vuurpijl een man die in volle galop heen en weer langs onze bak gaat
op een shire !!!!!!

hahahha, onze paarden kijken daar niet van op, maar andere paarden vonden dit toch wel
zo eng om op hun achterbenen te gaan staan.
Waarop Saskia gilt, "Tjemig Eus, ik dacht dat er een kudde olifanten langskwam"
En dan natuurlijk zaterdag, onze eerste wedstrijddag.
Eigenlijk heb ik zelf weinig kunnen zien van de anderen, omdat ik zelf nog erg druk was
met het vlechten van No. Saskia en Marleen heb ik daardoor niet zien rijden.
Maar Saskia ging echt niet lekker begreep ik later van haar, en Marleen was niet ontevreden.
Maar helaas geen van beide winstpunten gereden.
Toen was ik aan de beurt.
Mijn eerste proef heb ik afgegroet. Het ging voor mijn gevoel zo bagger dat ik bang was minpunten
te gaan rijden en dat vond ik ook weer zonde.
Toen ik later hiervan mijn protocol kreeg viel het nog reuze mee. Ik was denk ik ergens rond de 165/168 geëindigd.
Dus zeker niet in de buurt van minpunten, maar het ging gewoon niet.
En dat lag geheel aan mij hoor.
Ik kan me gewoon erg moeilijk concentreren op zo'n groot terrein, met zoveel paarden en zoveel ruimte om me heen.
En tja als ik niet actief ga rijden, doet No het niet vanzelf.
Dus na het afgroeten van die proef, heb ik mezelf maar eens ernstig toegesproken
en kreeg ik zowaar wat "berichtjes" uit mijn les van Mntj door
En ging uiteindelijk een stukje beter mijn 2e proef in.
Alles voelde een stuk beter, maar helaas deze proef was 170 ptn waard. 10 te weinig voor winst dus.
Maar deze proef was ook absoluut niet winstwaardig hoor.
Daarna moesten Diana en Brenda nog rijden.
Diana deed het erg netjes, en ook Brenda zette 2 keurige proeven neer.
Diana heeft die dag als enige winst gereden, en had zelfs nog een 6e prijs !!!!
Een roze rozet en een bon van 5 euro !!!!
Brenda had 2x 177 ptn. Wij vonden dat echt zwaar gejureerd. Want ze reed gewoon
echt 2 keurige B proeven die winst waardig waren. Maar helaas.
Jurysport !!!!
Zaterdagavond zijn we daarna gezellig met zijn allen uit eten gegaan in een strandtent. Heel gezellig.
Zondag moesten we allemaal nog 1 proef rijden.
Saskia had besloten die dag niet te starten. Het gaat gewoon niet op gras, en dan ook
nog een jury hebben waarvan we weten dat hij streng jureerd, dat zag ze niet zitten.
Saskia en Eus zijn lekker naar het strand gegaan en hebben daar fijn gereden.
Ik was zondag de eerste die moest starten. Ook ik had de strenge jury dus wist bij
voorbaat dat ik geen winst ging rijden. (Heb ik namelijk nog nooit gedaan bij hem, ook niet
in het L)
En voor het eerst in mijn rij-cariërre bleef de A-C lijn deze keer netjes op zijn plek en had ik een 7 voor binnenkomst,
halthouden en weer wegrijden.

Daar ben ik supertrots op.
Voor de rest had ik natuurlijk teveel foutjes, maar gelukkig ook goede stukken ertussen.
Ook zondag eindigde ik met 170 punten, maar was daar tevreden over.
Marleen reed daarna een nette proef, totdat Bolero in de galop schrok van de voorlezer van de baan
naast die van hen. En ja dan ben je Bolero eventjes kwijt
Er stonden erg veel kritische punten op haar protocol, en ook weinig punten (iets in de 160 geloof ik, weet
het niet helemaal meer) Diana reed een mooie proef, alleen jammer dat haar paard met zijn achterbenen
uitgleed (was zaterdag ook gebeurd) Ze had dan ook 180 ptn, dus keurig weer een wp erbij.
Brenda had de pech dat de rits van haar laars kapot ging
Dus op het inrijterrein vlug van laarzen proberen te ruilen. Helaas mijn laarzen paste ze niet en die
van Marleen dus ook niet. Kapotte laars dus maar weer aan en bij elkaar gehouden door mijn sporen-riempjes.
Zo ging ze de proef in. Het was nog wel netjes gemeld bij de jury. Commentaar van de jury: lekker charmant
Ze had dus kort ingereden door dit hele gedoe, maar een nette proef neergezet. 185 punten dus ook winst.
Dit jaar is Diana dus de Texel-kampioen.
Later op de middag hebben we nog even gekeken bij de kur op muziek van Z2 ofzo.
Heel mooi uiteraard.
Al met al een heel leuk weekend.
Met genoeg protocollen om op het toilet te gebruiken