Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:58

Ik wist t ook al tijdje...

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:52

Ik ben echt heel nieuwsgierig, echt superleuk Maaik!
Kan je niet even het toetsenbord van je vriendje lenen om je verhaal te typen of hadden ze geen toetsenbord bij Vive in de trailer kunnen gooien :D O:)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:04

ga/morge/draadloos/toetseord/aasluite/hoop/ik

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:43

Rustig hier...................
Ik ga zo nog even naar Otje <3 en daarna naar Antwerpen, een nachtje weg met mijn dispuut :) .

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:21

Het is hier weer stil!
Gaat het goed met Vive? Al een beetje aan het rijden Maaik?
Leuk Manon, naar Antwerpen, nachtje doorhalen?

Mijn mams was hier vanaf woensdag, heel gezellig! Zijn een nieuwe bank wezen shoppen :D Was een showroom model dus dat scheelt al gauw €150,- en heb nu ipv een 31 jaar oude doorgezakte 2-zits en een 31 jaar oude doorgezakte en wegzakkende kussens fauteuil een mooie 2-zits en een mooie 2,5 zits :D Hij is lichtbruin gemeleerd.. dus met donker dr door heen, beetje grof geweven stof!
Dus samen een beetje in mijn huisje aan het klooien geweest :)
Net terug van streetdance doe ik nu sinds een week of 5, gaat steeds beter en errug leuk!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 10:03

JA! :D

Even vanaf computer van vriendje. Mijn god, ik werd gek van mn computer..en draadloos aansluiten kan blijkbaar niet.
Maargoed.
Oliefjuh schreef:
Wat vet zeg :D ! Voor jezelf?

Ja, wil heel graag een wat ouder paard erbij als vaste factor om op wedstrijd in het M2/Z1 te starten. Was niet echt op zoek maar het kwam ergens in december al ter sprake en in januari ben ik hem eens gaan rijden op Poel en zodoende..
Anike schreef:
Maaik gaat m proberen :)
Super leuk maaik!!

Inderdaad, proberen. Hij is dus nog NIET verkocht. Volgende week wordt hij gekeurd en als dat ok is rijd ik hem tot half april en dan maak ik een beslissing.

Dinsdag en woensdag heb ik hem gereden, hij was wel wat moe van de reis denk ik en moet nog wat conditie bijkrijgen. Die twee dagen heb ik hem vooral proberen leren dat als ik mn been eraf houd dat hij moet blijven lopen op het tempo dat ik hem vroeg, en dat hij zelf op zoek moet gaan naar mijn hand in dat tempo. Donderdag heb ik hem een dag rust gegeven en gister weer gereden. Lekker in de buitenbak, daar was hij heel braaf. Je moet bij ons het erf af en zon 200m. langs de weg om daar te komen maar dat deed ie echt braaf. Hij had het goed opgepakt want stond al fijner aan het been en ook correcter in de aanleuning. Stukje overgangen erbij gepakt, dat hij ook naar voren moet vertrekken met een hals die op lengte blijft. Dusja, straks weer eventjes aan het werk en ook weer lekker buiten denk ik.
Verder staat ie twee keer per dag in de molen, of soms paddock, dus hij komt er drie keer per dag uit. Alle paarden trouwens hier hoor. En over 2 weken ook op de weide.
En hij eet en drinkt goed, geen last van heimwee gelukkig. Hij woonde tenslotte al 8 jaar op Poel.
Zal kijken of ik van de week wat fotootjes kan maken.

Manon; lekker naar Belgie :D Veel plezier!
Maartje; zo leuk, een nieuwe bank! Geeft een fijn gevoel he dat soort dingen.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:30

Leuk Maaike, van Vive.

Ik wil jullie allemaal wat mededelen. Hermie is totaal zonder mijn weet gedekt, en dus drachtig. Veulen zal niet lang meer op zich laten wachten. Hermie is in werkelijkheid ook paar jaar jonger, 16 om precies te zijn. Ga vandaag bij haar oude eigenaren langs voor veulen foto's. Dus ben heel erg benieuwd. Als het veulentje er is, komt er natuurlijk even een foto'tje!

Groetjes,
Amber

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:22

Klinkt goed Maaike!!
Zal wel eneheel ander paard worden :j

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:58

Spannend Ambiiee! Ben errug benieuwd! Wel door een shetlandhengst of dat ook niet?
Fijn Maaik dat hij het goed oppakt, ben erg benieuwd hoe het over een paar weken gaat!

Okeeeej heeft iemand een geweldige ingeving? Woensdag zijn Maarten en ik een half jaar samen en wilde wel wat leuks doen/maken/halen. Hij komt 's avonds naar mij toe. En nou had ik een leuk idee: Ik bak een mooie cake, slagroom dr tussen, en met M&M's (snappen jullie ;) ) M hartje M dr opschrijven.. maar hij houdt dus niet van zoete troep.
En tjah.. eigenlijk moet ik dat ontbijt op bed wel overtreffen he, als dat überhaupt al mogelijk is...

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:12

Superleuk, Maaik! Ben benieuwd naar je beslissing :) . Ik denk ook wel dat ie best gaat veranderen!

Moeilijk is dat he, Maartje.. Kan je niet een heel lekker dinertje klaar maken? En dan gezellig maken met kaarsjes ofzoiets? 8-)

Wat leuk, van Hermie..! Ben benieuwd inderdaad door wat voor hengst ze is gedekt. :) Iig wel in een gunstige periode, niet dat het veulentje extreem laat is. Olivia kreeg haar veulen best laat, 25 juli.

Haha, volgens mij heb ik het veel vaker gevraagd, maar wat was de reden dat Hermie bij Poel is gegaan?

En wat ga je met het veulentje doen?

Ik ben één nachtje wezen tukken in een hotel daar, was echt smerig maar we hebben een superleuke dag en nacht gehad!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:09

Koken gaat niet lukken.. ik moet tot half 9 werken. Maar had alweer een andere briljante ingeving. Een mooi doosje kopen/maken daarop een foto van ons samen, en nou moet ik even zo'n kladblokje in de vorm van een hartje scoren en daar allemaal redenen op schrijven waarom ik hem zo leuk vindt en dat in het doosje doen!
Zo hoeft het mij dus ook niet veel te kosten :D

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:06

T gaat niet om de kosten toch.. Het gaat om het gebaar/gevoel :) dat is toch een leuk idee! :) Doe je er een kleinigheidje bij ofzo.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:52

Ja ook door een zwarte shetlandhengst. Wel geheel zonder mijn weet. Maargoed, veulentje is welkom en heeft al een heel goed huisje. Die gaat naar een vriendin van mij in Mijdrecht. dus ben heeeel benieuwd!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:50

Wel spannend ambiiee! Gelukkig dat het veulentje al een huisje heeft!

Pfff vanmiddag heeel veeeeel dekens gewassen.. Alle paarden gaan nu zo langzamerhand weer zonder deken en een of andere vriendelijke collega was zo lief om alle dekens zo regelrecht het zadelkamerhok in te flikkeren! Njah nou is dat hok al niet zo groot dus je kon nergens meer lopen! Lag nog een wasmand waar nog natte dekens in zaten, dus die wel gewassen waren maar niet opgehangen, dus die waren gaan druipen en heel het hok was dus zeiknat....Afijn die zooi maar lekker opgeruimd.
Nou voor Maarten is ook gelukt.. Heb een schattig doosje, foto wordt geregeld, post-it'jes en een lekker geurtje!

En nu ga ik ff eten maken :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:50

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:44

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:20

Wat is het stil zeg, iedereen het megadruk zeker?? ( ik ook hoor haha)

Leuke foto's aniek en bonny! Knappe paardjes hebben jullie toch.

Wat grappig van hermie, ben beniwud wat eruit komt.

Nou ben ik woensdag naar de kapper geweest, is het toch lelijk geworden, niet normaal! Het moest goudblond worden en het is gewoon donkerbruin met blonde strepen en een groene waas :(:(:(
Dus nu moet ik morgen terug om het overnieuw te laten doen, hopelijk overleefd mijn haar het!

Verder dinsdag en woensdag gereden. Moest dinsdag in de les op tarzan en het was weer ehlemaal leuk, tis toch wel een lekker dier hoor. Het was alleen een btje druk en rumoerig dus hij was wel een btje aan het spoken maar voor het eerst deed het me helemaal neits en kon ik gewoon lekker doorrijden dus was wel trots op mezelf!
En woensdag had anjo gevraagd of ik proefje wilde rijden voor de jurycursus. Dus ik ook wyoming dat gedaan maar is echt neits voor mij. Door 20 juryleden beoordeleeld worden is toch iets te veel van het goed en helemaal als ze met ze alle in de bak staan haha. nee niet voor herhaling vatbaar :P

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:31

Haha het blijft stil hier ;) Iedereen is veel te druk!
Zonde van je haar Fab, is het alweer opgelost?
Leuke foto's meiden! Ziet er goed uit!

Gister een rare dag gehad..Nou ik dacht m'n huisje te gaan schoonmaken op het gemakje.. de was doen enzo. Gisterochtend naar de kapper geweest dus heb weer een frisse, redelijk korte look :) Vervolgens even met Anjo wat spulletjes naar de stort gebracht en daarna was ik rond 1 uur weer thuis en wilde aan de schoonmaak.
Vervolgens ging m'n telefoon, Boj: Heb jij zin in een retourtje Brabant met mij, dan gaan we Zenith wegbrengen want jij wilde toch graag mee? Dus ik nog heel enthousiast Ja prima, wat fijn enz.
Dus ik meteen Maarten bellen, en ik zo heel enthousiast: Hej skatje! en vervolgens liepen de tranen ineens over m'n wangen.. Ik ga Zenith wegbrengen.
Nou ik snel naar de manege gegaan.. Trailer gehaald en op de boerderij gezet. Zenith op de poetsplaats gezet, z'n deken dr afgehaald en nog even lekker gepoetst en vervolgens een oude dunnere deken opgedaan. Zo irritant, ik was helemaal van slag.
Moest hij de trailer op nou ik proberen maar hij kent me te goed denk ik.. Totaal geen kans. Vervolgens een van die Letse jongens dr bij geroepen om even te helpen en die Etter loopt zo de trailer op!
Nou naar Brabant gereden en daar uitgeladen en hem in een stalletje gezet nog een dikke knuffel gegeven en toen snel omgedraaid. En ander paardje wat we dr voor terug kregen ingeladen en weer weg gegaan.
Pff wat een impact zoiets nog kan hebben he, ben wel blij dat hij nu echt weg is en dat ik ben mee geweest. Nu is het officieel einde verhaal voor Zenith en mij en hopenlijk komt hij uiteindelijk op een goede plek terecht!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:32

wat is er voor terug gekomen maartje?
Ik wist helemaal niet dat zenith weg ging?

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:07

Balen van je haar, Fab! En 20 juryleden zou ik ook niks vinden hoor, haha :D .

Raar dagje inderdaad, Maartje.. Gaat ie naar een handelsstal? Hoop dat Zenith goed terecht komt!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:14

Ja hij ging weg omdat het met mij niet meer ging en op de manege is wat dat betreft verder geen geschikte ruiter om hem te rijden en voor de lessen is hij ook niet geschikt. Dus via die handelsstal gaan ze hem proberen te verkopen. Wij hebben meer paarden die van hun vandaan komen en als ze iets hebben waarvan ze denken dat het geschikt is voor ons dan bellen ze en in dit geval konden we ruilen.
Hij heet Wonderful van de Kapel en is 7 jaar.. Revenge W (v. Animo) x Glennridge (v. Wellington). Springgefokt dus. Het is een grote vos. Hij heeft gister in de les gelopen om 13.00 uur en om 17.00 nog gesprongen. Vanmorgen heb ik hem gereden.. en echt ik heb sinds tijden niet zo fijn gereden!
Begon heel hectisch en elektrisch, bij iets te veel been schiet hij meteen weg en iets te veel hand dan is het bijna een hert. Maar onwijs eerlijk, wel gespannen maar braaf. Na een kwartiertje rijden had ik hem ongeveer door en kon ik hem super ontspannen links en rechtsom rijden. Geen heftige dingen van hem gevraagd hoor, alleen ontspanning en wat rechtrichten en dat pakte hij super op, hij voelde ook heel safe.
Ga hem van de week even elke dag rijden in de lessen en dan donderdag testen in de carrousel. Stiekem vindt ik hem wel heel erg leuk nu ik er op heb gezeten.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:18

Leuk zeg :D !

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:09

Wat leuk maartje!!
Is ook goed voor je eigen vertrouwen natuurlijk!
Hopen dat het ook zo'n fijn paard blijft!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:19

Hoihoi! :)
Is idd leuk paardje denk ik! We gingen in de les al even proberen of hij naast een ander paard kon lopen, en of hij opgesloten kon worden en dat ging allemaal prima!

Nu weer in Groningen, was lekker snel over! Had snelbus en toen de trein een half uur eerder gehaald :)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:02

klinkt als een leuk paardje, ben heel benieuwd!