Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zondebokje

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:30

ukkie der been was gewoon dun en niet echt warm zei mn mams nou houden zo Knipoog pfieuw

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:45

Nou das mooi Lachen Gelukkig maar dat been niet dik/warm is

De bak is al weer aan het opvriezen, vanmiddag ff met Biz in de bak, was hoefslag nog goed te doen, merkte wel dat de bak al iets aan het bevriezen was. Nog geen (half) uur later met Ko de bak in, was de hoefslag nog wel te doen maar de rest van de bak was al vrij hard! Verdrietig Heb dus maar beetje hoefslag gereden, saaaaiiiiii
Het is dus wel weer aardig aan het vriezen, bah Huilen

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:08

He jeetje, is het vriezen voorbij begint t weer. Haha!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:03

Lekker juist, een beetje vorst, zo'n mooi zonnetje erbij, het was prachtig buiten! Het is maar voor een paar daagjes en dan gaat de temperatuur omhoog en dan.....ja, dan gaat het regenen Huilen ieieieieie

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:23

het moet gewoon heel het jaar door licht vriezen hebben we bijna altijd zon Clown

morge trouwens Gaaaap

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 11:22

moggel

ja licht vriezen mag wel, maar dan mag de bodem niet hard worden Clown

Ben morgen lekker dagje vrij Go jij! Go jij! Weer lekker lang weekend Haha!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:14

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:22

vandaag kliniek bezoek van moskai en champ

we zijn lang bezig geweest met onderzoeken en zijn eigenlijk nog niet klaar. van 9 tot half 1 zijn we bezig geweest met onderzoeken en volgende week gaan we nog verder.

Hein heeft peet of piet gesproken bij Liendehoeve en er zitten twee bot stukjes in het gebied van de karpalschede in het kniegewricht maar op de foto's is niet goed te zien waar deze precies zitten, of dat in het gewricht, in de pees of daar buiten licht. De chirurg wil eerst zeker weten of dat de reden is dat hij kreupel loopt en alleen dan wil hij het chirurgisch verwijderen. als dit nodig is zal dat dus op de liendehoeve gebeuren. vorige keer liep moskai namelijk voor 99% goed toen we dat gebied van zijn been verdoofde en bleef hij slecht open als we alleen de onderkant van zijn rechterbeen verdoofde.

Echter tijdens het onderzoeken vandaag liep moskai ineens een stuk beter toen we alleen de onderkant van zijn been verdoofde. Hein twijfelde namelijk of er nu beneden iets zat ja of nee en wilde dat toch checken. Verleden keer regareerde hij daar niet op dus dit vonden we erg raar. we hebben toen gelijk foto's gemaakt vanuit allerlei hoeken van zijn onderbenen/ hoeven en daaruit kwam naar boven dat hij een ontstoken/ geirriteerd straalbeen heeft. dit zou vaker voorkomen bij kreupele paarden. je zag op de foto ook heel veel zwarte gaatjes in zijn straal been.

maandag gaan we verder met onderzoeken en dan gaan we nog plaatselijker verdoven om te kijken of de straalbeen de belangrijkste oorzaak is van het kreupel lopen van moskai, maar zo en zo vermoedt de veearts dat er in het gebied van die twee botfragmentjes ook niet helemaal in orde is maar eerst moeten we de onderkant oplossen.

de nieuwe fotos van moskai zullen weer naar de liende hoeve gestuurd worden voor verder overleg.

champ loopt goed maar ik moet erg goed oppassen dat er niet opnieuw iets gebeurt met zijn voorbenen . ik mag nog steeds niet losgooien en longeren en hein heeft het liefst dat ik buiten rij ( lekker gevraarlijk Koe ) hij zei ook meerdere keren dat hij de bak eigenlijk veel te zwaar vind en dat ik eigenlijk bij chardon moet gaan staan voor champ zijn benen. helaas is dit geen optie want daar worden ze echt niet gelukkiger van en ik ook niet. nu moet ik maar goed opletten en als de bak te zwaar is niet rijden en veel gaan oefenen met buiten rijden. ook moet ik zijn benen de komende maanden blijven afspuiten.

champ heeft ook een ontstoken oog. dit moet drie keer per dag gezalfd worden dus dat is ook weer lekker handig.

ik hou jullie op de hoogte

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:34

Heel veel succ6, en fijn dat je ons op op de hoogte houd

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:33

KIm wat een verhaal weer.Kijk je Johnnie ff lief aan dat hij de bak wat vaker spuit als er geen vorst in de lucht zit he.
En ik durf wel met je naar buiten hoor.Moet ook alleen het weer wat beter zijn en zeker niet glad zijn.De moed niet verliezen hoor.Hoop dat de uitslag maandag toch meevalt.

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:16

succes kim!! Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:55

Balen Kim, dat je nou nog steeds niet precies weet waar Mos last van heeft en wat je eraan kunt doen, ik ken dat gevoel Scheve mond Wel fijn dat er iig 2 veeartsen naar de foto's kijken, dan heb je gelijk een soort second opinion.

De veearts heeft vanochtend Evita haar gebit nagekeken, en ze blijkt een afgebroken kies te hebben! Het zou goed kunnen dat ze daardoor dun is geworden bij haar ribben. Gelukkig hoeft hij nu nog niet getrokken te worden, ze heeft het een beetje rond geveild en we moeten het even in de gaten houden. Verder gewoon even aankijken en als ze dun blijft toch een mestonderzoek doen ivm wormen. Bloedonderzoek vond ze gelukkig niet nodig, omdat ze zeker niet duf of sloom is! Maar ik hoop dat het gewoon aan de kies heeft gelegen Lachen Ik krijg echt een bejaard paardje Ach gut

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:32

Nou, Kim, wat een verhaal weer! Dit schiet niet erg op.....Ik durf ook wel met je naar buiten, gewoon doen alsof het gewoon is....makkelijk gezegd, ik weet het! Erg jammer dat de ruiterpaden zo *** zijn, op de fietspaden is het wel egaal, maar niet altijd handig met een rondspringend paard...

Irene, die bejaarde pony van jou valt wel mee, hoor, ze is echt nog steeds het dametje dat ze hoort te zijn. Knipoog

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 21:23

Wat is het ruuustiiiiiiiiig. Haha!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:25

Ja heee Haha! .

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:25

Goeieavond mensen.. Nou nou voor de mensen die het weten: Mijn date was gezellig maar niet echt speciaal. hihi nader uitleg volgt nog.

Voor de rest: Iedereen een gelukkig nieuwjaar en ik hoop dat er voor iedereen wat leuks bij zit.

dikke kusss

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:42

zo was lekker daggie vandaag heb lekker gehobbeld was lekker weer ben helemaal blij Clown

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:09

Ja Uk ging wel lekker he, ze had er duidelijk zin in Lachen Hoelang mag je nu eigenlijk draven?

Ik hoop dat de les vanavond doorgaat, ze voorspellen storm en buien Nagelbijten / Gniffelen

Pfff er ligt echt een enorme stapel werk, was vrijdag vrij en dat is duidelijk te zien Clown Ik ga nu weer snel aan het werk

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:51

Goedemorgen

Ben nog lekker vrij vandaag (om jullie een beetje jaloers te maken)

Bij deze wil ik Amanda nog heel heel erg bedanken voor haar hulp gisteren met Spetter en het wagentje. Dankzij haar heb ik er wel weer een beetje vertrouwen in gekregen dat het goed gaat komen en ik ben natuurlijk onwijs trots op mijn Spettertje die zich, ondanks zijn zenuwen, zo goed heeft gehouden en zo dapper is geweest dat hij toch voor de wagen is gaan lopen en zich kon ontspannen.......

Amanda heel heel erg bedankt........ volgende week zal het ongetwijfeld veel beter gaan......
Haha! Go jij! Go jij! OK dan! Afgod

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:12

Dankje kaar von het leuk om te doen, denk dat hij volgende week weer wat vooruit gaat.

Kim heel veel sterkte met je paardjes schiet niet echt op Boos!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:16

Binar schreef:
Ja Uk ging wel lekker he, ze had er duidelijk zin in Lachen Hoelang mag je nu eigenlijk draven?

Ik hoop dat de les vanavond doorgaat, ze voorspellen storm en buien Nagelbijten / Gniffelen

Pfff er ligt echt een enorme stapel werk, was vrijdag vrij en dat is duidelijk te zien Clown Ik ga nu weer snel aan het werk

moggel.Net met de hond de polder uitgewaaid.Het stormt als een gek.Misschien gaat de wind straks wel liggen.Als het bietje redelijk weer is kom ik vanavond ff bij de les kijken.
Ik ga ook ff aanwezig zijn op mijn werk nu.
Werk ze.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:19

spettertjuh schreef:
Goedemorgen

Ben nog lekker vrij vandaag (om jullie een beetje jaloers te maken)

Bij deze wil ik Amanda nog heel heel erg bedanken voor haar hulp gisteren met Spetter en het wagentje. Dankzij haar heb ik er wel weer een beetje vertrouwen in gekregen dat het goed gaat komen en ik ben natuurlijk onwijs trots op mijn Spettertje die zich, ondanks zijn zenuwen, zo goed heeft gehouden en zo dapper is geweest dat hij toch voor de wagen is gaan lopen en zich kon ontspannen.......

Amanda heel heel erg bedankt........ volgende week zal het ongetwijfeld veel beter gaan......
Haha! Go jij! Go jij! OK dan! Afgod

Mij maak je niet gek hoor,Ik ben alleen af en toe aanwezig op mijn werk haha.Morgen mag ik weer naar de dok.Jippie.Enne ik had Aman al gezegd,volgende keer moet je Karin gewoon een borreltje geven dan is ze zo rustig haha.
Fijne dag

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:20

amandaaa schreef:
Dankje kaar von het leuk om te doen, denk dat hij volgende week weer wat vooruit gaat.

Kim heel veel sterkte met je paardjes schiet niet echt op Boos!

Moet jij nu eindelijk niet eens werken............................

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:45

haha middag Haha!

ik heb beetje spierpijn hha.. denk van op ramoon rijden (zo heet ie toch Bloos ) of het scheuren door de bak met pina Clown

Nou uk was niet zo heel fijn gsiter hoor nous ze was errug stug Bloos ik mag vanaf vandaag 4 rondjes draven WOW haha Knipoog

Maar als het zo aan het stormen is sla ik vandaag wel over Knipoog

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:28

vera23 schreef:
haha middag Haha!

ik heb beetje spierpijn hha.. denk van op ramoon rijden (zo heet ie toch Bloos ) of het scheuren door de bak met pina Clown

Nou uk was niet zo heel fijn gsiter hoor nous ze was errug stug Bloos ik mag vanaf vandaag 4 rondjes draven WOW haha Knipoog

Maar als het zo aan het stormen is sla ik vandaag wel over Knipoog

Goh ... ja jij kon duidelijk harder dan mij *LOL*

Was het Ramo rijden leuk ? Tong uitsteken