Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:09

Nou ladies, wat was het gaaaaaaaaaaaaf :D :D

Jo; ik reed op Famke, wat een bloedbeest zeg :oo Helemaal niks voor mij :P Ze ging op t strand wel met het grootste gemak iedereen voorbij, en dan parkeerde ik dr maar in t paard van de begeleiding(Sterre, ken je haar?). Verder liep ze grootste gedeelte van de rit met dr staart op show-stand, kop in de lucht, en al dribbelend achter de rest aan.... Dus heb gezegd dat ik de strandrit opzich super gaaf vond, maar dat ik de volgende keer op een paard wil wat toch iets koeler in dr kop is dan zij.... Want ze had al 2 ritten gemaakt daarvoor, en nog steeds was ze zo druk.... Zeiknat van t zweet ook daarna haha.
Je krijgt trouwens de groeten terug :) Van een wat 'oudere' vrouw, kan haar leeftijd moeilijk inschatten, vrouw van de eigenaar? En nog iemand :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:49

Famke is cool:D Wordt ook wel vaak gebruikt als begeleidingspaard, juist omdat ze daarvoor de wat snellere paarden gebruiken:) Sterre ken ik wel ja, nog niet zo'n oud meisje.
En ik denk dat je Geertje bedoelt, kort rossig/blond krullig haar, aardig stevig. Da's de eigenaresse.
Thanks:) Stonden de paarden nog op stal? Of gingen jullie al met de tracker naar het weiland?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:56

@ Lin: hm vreemd heb van haar na die tijd heel wat anders gehoord. Nl dat het veel rustiger toonde dan de vorige keer. En het eerste deel van de proef liep die heel fijn nageeflijk. Maargoed, mijn gevoel over de proef was verder goed. Ik weet zelf gelukkig goed waar we aan moeten werken en het gaat al stukken vooruit:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:40

Famke was aan de ene kant wel leuk, heel braaf... Maar ze was voor mij wat te heet, daar hou ik niet zo van :)

Euh, er stonden 2 paarden op t landje achter een stalgebouw, en de rest kwam net terug van een rit... Toen wij bijna klaar waren zijn we bij een weiland gestopt, en met de auto naar t erf terug :)
Ik heb zo godsgruwelijk veel spierpijn he... Heb gister iets te veel gedronken, dus heb geen idee waar t van komt, maar kan amper lopen joh :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:08

Whahaha en wat wil je na 2 uur rijden?:P

Dat weiland is neem ik aan aan de andere kant van de weg. Daar staan ze normaal in het zomerseizoen dag en nacht...

Hopen dat je spierpijn snel weer voorbij is:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:23

Nee uhm, als je weg gaat, vanaf het erf rij je dan richting een rustige asfaltweg, aan de achterkant..? En daar was het land dichtbij..

Ja, mn knieen begonnen op een gegeven moment zo'n pijn te doen :P Wat wil je, bijna maand niet gereden, en ineens 2 uur :Y) Maar het was het waard hoor! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:09

Oh dan weet ik het al ja. Als je was doorgereden over dat zandpad tussen de weilanden door, kom je een grote weg tegen, aan de andere kant daarvan hebben ze ook land. Maar bij die rustige weg ook ja.
Achter het land waar de paarden nu stonden (neem ik aan) is de camping waar de caravan van mijn oma staat. lekker vlakbij de stal dus;)

Haha idd een aanslag op je knieen:P En waarschijnlijk ook met wat kortere beugels gereden? Na het strand deed ik meestal mn beugels direct 1 of 2 gaatjes langer, ff weer de beentjes strekken. Maar dat tikt wel aan ja, 2 uur;)
Gelukkig heb je wel genoten. Ga je nog eens?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:11

Famke was zo heet dat ik dat niet goed durfde :P Op een gegeven moment ontspande ze wat, toen heb ik mn beugels eventjes uit gedaan..... :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:16

Oh da's wel lekker ja. Nouja als ze wat heet is is het wel fijn als je niet al te lange beugels hebt. Sommige paarden zijn zooo voorgeprogrammeerd. Die lopen op de weg naar het strand maar wat te sjokken, weten op het strand precies bij welk paaltje ze mogen gaan en waar ze weer moeten stoppen en na het strand lopen ze weer te dribbelen en te doen omdat ze weer naar huis mogen of helemaal zijn opgefokt door het strand. En anderen zijn de hele weg een stuiterballetje...

Maar hoe gaat het verder? Kan je je nog wel een beetje vermaken?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:35

Klinkt misschien gek, maar dan heb ik liever zo'n voorgeprogrammeerd paardje :Y) Voel ik me toch wat 'fijner' op :) Maargoed, vind het ergens ook wel tof dat ik het maar wel mooi even gedaan heb :)

Heb het hier verder leuk hoor :) Morgen/overmorgen/zondag werken, maandag naar huis :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:39

Oh lekker, hoe lang blijf je thuis dan?

Snap ik ook wel, al helemaal als je zo lang niet hebt gereden.

Ik reed eens op een paard mee, waarvan ik vlak voor we het strand opgingen hoorde dat hij nog weleens midden in de gallop op de rem kon trappen...Tja dan moet je wel:P Was even slikken maar ben blijven zitten;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:45

Ik moet donderdagavond hier weer zijn :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:10

Oooh toch lekker even een paar dagen thuis...Ga je nog wat leuks doen hier in Zwolle?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:50

Ik heb dinsdag met vriendinnetje afgesproken, gaan we lekker eten en naar de bios; water for elephants :D Erg veel zin in :) Maandag wss met mama iets leuks doen, kom halverwege de middag thuis aan :)

Moet je toevallig woensdag rijden? Dan heb ik nog niks op de planning staan :) :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:28

Klinkt erg leuk, die strandrit Annelotte! Wel fijn dat je daar ook paard kan rijden.

@ Jolien: Fijn dat je voor jou gevoel vorderingen maakt met collin, is toch ook minstens zo belangrijk! :)

Heb gister met een manegegroep en een andere instructrice ook een buitenrit van twee uur gemaakt, op de manegefjord :Y) . In het bos heb je een waterbak waar je door heen kan crossen, ik met die fjord erop af, gaat die recht voor de waterkant ineens naar links ... :') maargoed dat ik m'n hakjes had uitgedrukt en druk op m'n beugeltjes had :+ anders had ik in het water gelegen haha :P Dat beest heb wel humor, al kan ik haar in m'n manegelessen soms wel in de worst stoppen :Y) Nougoed, al met al weer lekker penny bezig geweest

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:44

Whahaha het zal je gebeuren dymphke!;) gelukkig liet je het goede voorbeeld zien!
En Thanks mijn gevoel wordt gewoon steeds beter maar heb altijd al gehad dat niet alles op de wedstrijd even goed uit de verf komt maar dat wordt al wel beter dus dan zal de rest ook wel komen.

@ Lotje: oh leuk zeg:) ik rij helaas niet op woensdag:( Maar we kunnen dan misschien wel wat anders leuks gaan doen. Zwemmen ofzo? Gaat Lin ook gezellig mee als die dat leuk vindt:)

Hoe is het trouwens met je was afgelopen?:p

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:04

Wat een stilte hier toch weer...

Ik ben Collin weer aan het verwennen, onderstaand dekje heb ik overgenomen hier op bokt:
Afbeelding

Zal hem vast wel stoer staan:)

Het rijden ging vandaag echt weer super. Meneer begon eerst even met uitproberen, hij had twee uur geleden ook al gelopen en toen was die ontzettend de draak aan het uithangen. Constant bokken, stijgeren, in de staak en andere paarden aanvliegen. Dus uiteraard moest hij dat ook eventjes bij mij proberen, tot die merkte dat dat "ohja" niet ging werken... Toen gaf die nog 1 mep met z'n voorbeen en toen liep die vervolgens als een trein. (en die kunnen lopen joh!) Echt fantastisch. Ik ben momenteel heel veel overgangen aan het rijden en hij reageert daar echt super op, wordt bloedje fanatiek en wil heel graag meedenken wat echt zorgt voor grappige momenten. Zo denkt hij dat hij na een paar keer hetzelfde riedeltje doorheeft wat de bedoeling is zodat hij op een gegeven moment zich daar al op voorbereidt, dan voel ik hem al wat meer sluiten en naar het halthouden gaan, tot ik dan bedenk dat ik toch voorwaartser wil rijden en dan gaan die oren nog fanatieker naar achteren en begint die wat heter te worden alsof die denkt "ja hallo wat wil je nou?!". Echt geweldig.

Daarnaast heb ik losse kniewrongen gekocht en met een creatieve klitteband constructie weten te bevestigen onder de zweetbladen, wat een uitvinding! Het zit ineens een stuk beter:-D

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:28

Leuk dekje zo,
Zou hem zeker mooi staan!
Mooi dat het rijden goed gaat!

Wat is het verder stil zeg hier...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:47

Thanks, het staat hem heel stoer:)

Idd dames, maken we niks spannends meer mee? Nog mensen die naar de JumpIn komen volgende week?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:58

Wish I could haha :)

Zit sinds gister weer op Terschelling, paar fijne dagen thuis gehad :)
Mn laarzen zijn enigzins naar de ***, ik ben ze na de strandrit vergeten schoon te maken, oeps :o En wou van thuis laarzenvet en alles meenemen, maar ook dat vergeten :') Weet iemand een huis/tuin/keuken product wat ik misschien als vervanger kan gebruiken? Of weet jij misschien een schoenmaker in West of Midsland Jo? Dan haal ik desnoods even nieuwe..... Dr zitten nu allemaal van die zout vlekken, en met water krijg ik het niet weg :roll:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:08

Pff ik zou het niet weten meid, ik heb nooit mn schoenen hoeven laten maken daar of iets dergelijks. Maar je zou eens naar een schoenenwinkel kunnen gaan of een zaak met lederwaren. Wellicht hebben ze daar wel verzorgingsproducten voor leer.
Is hier op bokt ook geen topic met informatie over vervangende producten voor het schoonmaken van leren laarzen?

Edit: ik kon me vaag herinneren dat het ook Terschelling nog een ruitersportzaak zit. Hier hebben ze ook verzorgingsproducten, wellicht ook voor leer?
Dit is de site ervan, de zaak zelf zit in Striep, dat zit tussen West en Midsland in:
http://www.duinhof.nl/duinhof-dier-en-t ... um-bv.html

Je zou even kunnen bellen of ze dat ook hebben daar...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:55

Witte vlekken zijn nu redelijk weg...
Schoenmaker is er dus niet op Terschelling, maar ga morgen ofzo wel even kijken of er een winkel is die lederonderhoud verkoopt :)

Zooo, zit nog bij de receptie, maar iedereen is weg, dus kan mooi even bokken hahaha.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 07:31

bij een marskramer ofzo hebben ze vaak ook wel iets van leder onderhoud toch..
Dan is het misschien eigenlijk wel bedoeld voor een bank ofzo maar leer is leer.
Anders vragen of je mams het naar je opstuurt. Pakketje kost 6.75
Zal ook zonde zijn als je het er straks niet meer afkrijgt!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:16

Zooo daar zijn we weer, weer thuis van de wedstrijd:-) Ben dik tevreden over Collin, hij liep heel fijn en had ook niet echt het idee dat het beter kon. Uiteindelijk 223 punten gekregen dus 2e PP in de F15 is binnen:-D

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:05

Goed bezig :)
Ik deed lekker een rodeo actie buiten.. En die proef dan nog 179 halen :P Best apart.