Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThornForest

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:10

Oke dat rode auto'tje nog steeds?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:12

afstamming weet ik wel maar op dit moment niet meer :o moet weer ff navragen. Ze is 5 en beleerd. We willen haar gebruiken in de sport en soms en dan een veulen :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:12

Nee, rood is van mn moeder ;)
Ik rij nu regelmatig in een fiat seicento (ofzo :P ), blauwe van mn oma.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 21:13

ThornForest schreef:
afstamming weet ik wel maar op dit moment niet meer :o moet weer ff navragen. Ze is 5 en beleerd. We willen haar gebruiken in de sport en soms en dan een veulen :)

Klinkt leuk! Ga je haar zelf uitbrengen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:13

Sport, Dressuurmatig? Zelf opleiden of is ze al een eind op weg?

En hoe ging het rijden op Akino trouwens? Wel weer fijn?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:15

ja dresuur matig en is al een eind op weg. Wil zelf niet meer helemaal opleiden. Heb m'n handen nog vol aan Akino ;) Ik heb zelf nog niet op Akino gezeten maar m'n rij-instructrice

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:15

Heb zelf nog helemaal niet op een paard gezeten sinds ik eraf ben gevallen..maar als het weer wat mooier weer is staan er 3 paarden op mij te wachten waar ik op mag/kan rijden :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:17

Ah, en hoe gaat Akino onder je lesgeefmens (leuk woord) en als het weer te doen valt?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:21

Het gaat goed. Heeft geen stap verkeerd gezet. en leek niet alsof er niets gebeurt was echt heel vreemd maar wel goed natuurlijk! :) heeft alles weer even kunnen verwerken ;)

En hoe bedoel je als het weer te doen valt?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:24

Het weer als in sneeuw, wind, vriezen enz, de weersomstandigheden ;)

Ik ga er denk ik morgen weer op. Als ik tenminste de bak voor mij alleen heb.
Verder ben ik ook pas sinds deze week weer met Melissa aan het werk. Onze buitenbak valt goed in te werken, hoewel ik een van de weinigen ben :P

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:26

Haha bij ons valt niet echt te werken. Ze kunnen los en meer niet. Ik wil binnenkort wel een keertje bij je kijken en bij melissa (als je 't goed vind natuurlijk ;)) Ben wel benieuwd hoe ze is veranderd.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:49

Natuurlijk ben je welkom ;)

Valt me tegen hoe snel ze kwa bespiering inzakken als ze stil staan. Kan echt aan Melissa merken dat het allemaal net wat minder rond is als voor de sneeuw. Maar weer rustig opbouwen.

Hoe vaak in de week wordt akino getraind door Sietske? Wel lekker dat ze zelf ook daar op stal staat (toch?)

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:51

Ja klopt, ze staat daar inderdaad ook op stal. Sytske doet 'm 2 keer in de week. (woensdags & zondags) de rest van de dagen train ik hem (grondwerk).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:52

Mooi.
En hoe gaat dat? Wat voor oefeningen doe jij zoal?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:10

Dat gaat goed. Ik doe oefeningen zodat hij respect krijgt voor de zweep. Hij ziet de zweep als vluchten maar nu moet hij leren dat hij op de zweep moet komen. Dus hij moet ondersheid maken tussen wanneer hij weg moet voor de zweep en wanneer hij binnen moet komen op de zweep. Is wel heel leuk want als ik nu een paar keer met de zweep zwiep komt hij naar mij toe en des te meer ik zwiep tes te hoger zijn tempo wordt waarin hij naar me toe komt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:34

Ah, heb haar het eens zien doen ja. Lijkt me best ingewikkeld om dat onder de knie te krijgen.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:34

@ Laura, is het wel verstandig om er nog een paard bij te kopen? omdat je zelf nog niet eens meer op Akino hebt gezeten en je het dan ineens wel heel druk krijgt.
Ben je niet bang dat je jezelf gaat overbelasten?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:46

Wow, nog een paard erbij! Ik zou al blij zijn met 1 van mezelf :) Maar dat red ik ook echt niet qua tijd, ben blij dat ik een bijrijdpaard heb die ik gewoon als eigen kan beschouwen :) Heb ik nu wel genoeg aan :)

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:39

Sandra, Ik zit nog niet op Akino omdat ik hem niet door ga rijden. (mag niet meer) anders had ik er al lang weer opgezeten.
Ik doe nu 3 paarden waar ik mee stop als er een fries bij krijg dus zou 2 ook wel moeten lukken.

Hij wordt ook van mijn vader dus hij is niet compleet afhankelijk van mij. En daar komt bij dat ik ook niet weet of ik hem zelf uit ga brengen of dat iemand dat doet omdat ik inderdaad mij volledig op Akino wil richten.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:06

Laura, waarom mag je Akino niet rijden en een fries dan wel? (is een doodnormale vraag hoor ben gewoon eventjes benieuwd ;) )

Jou'n idee erbij is dus ook dat misschien iemand anders de fries gaat rijden?

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:20

Ik mag Akino wel rijden maar ik mag hem niet meer beleren omdat dat een groot risico met zich mee brengt en ik dat risico niet meer kan lopen. Zodra Akino beleerd is onder het zadel kan ik weer volop met hem aan de gang onder het zadel.

De fries die we eventueel gaan kopen is al goed doorbeleerd en heeft al de nodige wedstrijd ervaringen dus die hoef ik niet meer te beleren. dus kan ik ook zo op rijden.

Ik breng hem inderdaad waarschijnlijk niet zelf uit. Ik ga wel gewoon recreatie rijden maar wedstrijden wil ik met Akino gaan doen en mij dus richten op Akino. Maar misschien breng ik hem zelf ook wel uit dat weet ik nog niet. We zien wel hoe het verloopt. En het is ook nog helemaal niet zeker of de fries er komt of niet.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:26

Oke! nou klinkt allemaal wel erg leuk ;) maar Akino was toch al beleerd? dus hij moet nu alleen nog eventjes doorgereden worden.. en dat gebeurd door je instructrice?
Hoe is het verder bij jullie op stal? kunnen jullie nu wel wat doen met dit stomme sneeuwweer?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:40

Boehoe... |( Gister de veearts bij Jutta gehad... Ik kwam vrijdag bij Jutta om haar mee te nemen naar de les. Dus ik haar lekker poetsen, verder niets aan de hand, totdat ik de staart omhoog doe... Flinke jaap in haar plasschede... Ik schrok me rot. We weten niet wat er precies is gebeurd. Maar waarschijnlijk heeft 1 of andere ruin gedacht dat hij weer hengst was, en dat de boel is uitgescheurd.

Toen ik probeerde acederm erop te spuiten, ging ze helemaal door het lint. Bokken en slaan in de box... Ook wel logisch, doet zeer natuurlijk. Die bus kan ik nu wel even achterwege laten. Zaterdagochtend vond ik het er nog niet fris uitzien, dus toch maar de veearts erbij. Ze heeft een antibioticum gekregen, nadat we de praam erop gezet hebben. Ze was niet te benaderen bij haar staart.

Nu maar hopen dat het snel beter word. Morgen komt de veearts weer...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:18

Owh, arme jutta.. Echt balen. Hopelijk geneest het spoedig en kan de dader in een andere groep? Zonder merries misschien?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:21

Arme Jutta, beterschap ermee :(:)

Laura, waar heb je gekeken voor de Fries? Van de stal is er namelijk net een verkocht, als ze door de keuring komt. Kan het zijn dat ie van Marssum komt?