Manege Veldt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: Manege Veldt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:08

Olav heeft mij de laatste keer 45 euro gekost en Jersey (moest van zuslief persé bij Daan) heeft 180 euro gekost....

Tuurlijk, het zal misschien net even beter en preciezer zijn, maar wat dat betreft ben ik van de oude stempel. 14 jaar geleden (toen wij aan eigen paard begonnen) waren er nog geen paardentandartsen en liet je je paard gewoon door de veearts nakijken. Dat doe ik bij mijn pony's nog steeds, en als er echt wat is stuurt die je wel door. Alleen de bejaarde krijgt een jaarlijks tandartsbezoekje.

Blijkt nou dat er echt iets aan de hand is dan ben ik het met Liquita eens: dan maar wat duurder maar wel goed! Maar voor het gewone werk ben ik niet zo kritisch.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:18

LIQUITA schreef:
Shenavallie schreef:
Dat is dus net als met een hoefsmid, de ene ligt je ook beter dan de andere! Knipoog

Dat is waar, maar soms kan je je daar wel in vergissen............................................helaas.

Jij spreekt uit ervaring Haha!

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:17

Weet iemand welk proefje er de 21ste word gereden?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:23

wat hoorde ik nou is lizzy ook ingeslapen

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:26

marjoleinft schreef:

Ja, die had iets met 1 been wat niet goed was. Een tumor als ik mij niet vergis. (maar dat weet ik dus niet zeker)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:28

okee dat is niet zo best maar wel goed dat ze er achter zijn gekomen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:35

meelen schreef:
marjoleinft schreef:

Ja, die had iets met 1 been wat niet goed was. Een tumor als ik mij niet vergis. (maar dat weet ik dus niet zeker)

Samantha vertelde mij dat ze een probleem met haar rug had. Verdrietig

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:47

Noui dat gaat alemaal lekker zeg. Waarom komen dat soort dingen altijd in 'vlagen'. Het kan nooit bij één paardje blijven. Echt heel erg sneu allemaal!! Lizzy vond ik een heel leuk paard, gevoelig....

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 07:10

Ja, die had iets met 1 been wat niet goed was. Een tumor als ik mij niet vergis. (maar dat weet ik dus niet zeker)[/quote]
Samantha vertelde mij dat ze een probleem met haar rug had. Verdrietig[/quote]

Was er dan een ander paard met iets aan een been?
Sanne had met Sam op msn gesproken, en heeft het mij wel verteld. Maar misschien haal ik er nu twee door elkaar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:44

Ferro had beenproblemen, wellicht dat die bedoeld wordt? Verward
Ik heb Colin vanmorgen nog even gesproken over Minneke en het was inderdaad de bedoeling dat Minneke een spuitje zou krijgen. Omdat ze nog aan het zogen is, houden ze haar nog in leven. Maar........................... Minneke staat inmiddels wel weer op haar been!!!!!! Ze is nog wel kreupel, maar ze staat er in ieder geval weer op, dus we houden hoop!!!!!! Go jij! Go jij!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:47

Yinari schreef:
Blijkt nou dat er echt iets aan de hand is dan ben ik het met Liquita eens: dan maar wat duurder maar wel goed! Maar voor het gewone werk ben ik niet zo kritisch.

Maar hoe kom je er achter dat er echt iets aan de hand is? Dat is nou juist zo moeilijk.
Als ik niet mee had gedaan aan die clinic, dan had Liquita nu waarschijnlijk nog steeds met een hele scherpe haak in haar mond gelopen.

De tandartsen die Liquita behandeld hebben, hebben die ene kies te veel niet gezien. Ze hebben bij Liquita hier en daar wat gevijld en haar gebit zou prima in orde zijn. Ze waren beide heel erg aardig, rustig en kwamen kundig over. Ik had er echt een goed gevoel bij................ Verward

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:56

Het lijkt mij dat je het vanzelf wel merkt. Als een paard gewoon normaal eet en niet abnormaal op zijn bit reageert zal er weinig aan de hand zijn denk ik. Bij ons mensen hoeft het ook niet allemaal 'volgens het boekje' te staan om er goed en pijnloos mee te kunnen eten toch?

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:12

Dat is waar.........Liquita werd wat schraal, at haar hooi slecht en rook erg uit haar mond. Dus ik heb een tandarts laten komen.....alles was "in orde", het slechte eten moest een andere oorzaak hebben????
Gelukkig deed ik mee aan die clinic (verhaal verder bekend Haha! ), het is nu opgelost en Liquita eet nu heerlijk pijnloos haar hooi weer op Vingers aflikken .

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:16

Ik heb me laten vertellen dat als paarden hun hooi laten liggen, proppen maken of morsen met hun eten, dat dit 9 van de 10 keer met het gebit te maken heeft. Ik zie sommige paarden op de manege ook proppen maken, maar omdat ik altijd zo vroeg ben zie ik de eigenaren bijna nooit...
Als paarden mager worden en je hebt wel op tijd een wormenkuur gegeven, dan kun je ook vaak de oorzaak in het gebit vinden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:18

Oh ja, Liquita: excuse moi, maar toen ik klaar was met alle paarden mesten, werd ik onverwacht eerder opgehaald door Dennis. Anders had ik graag even een rondje willen rijden! Enne... als het zover is, zou ik dan jouw rijbroek en jasje mogen lenen? Ik heb het nl. niet meer en als ik het wel had gehad, dan had ik het absoluut niet meer gepast (maatje 36 tegen maatje???? van nu). Volgens mij hebben wij wel ongeveer dezelfde maat? Knipoog

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:43

Shenavallie schreef:
Oh ja, Liquita: excuse moi, maar toen ik klaar was met alle paarden mesten, werd ik onverwacht eerder opgehaald door Dennis. Anders had ik graag even een rondje willen rijden! Enne... als het zover is, zou ik dan jouw rijbroek en jasje mogen lenen? Ik heb het nl. niet meer en als ik het wel had gehad, dan had ik het absoluut niet meer gepast (maatje 36 tegen maatje???? van nu). Volgens mij hebben wij wel ongeveer dezelfde maat? Knipoog

Geeft niks hoor!!! en ja natuurlijk mag je dat lenen, komt goed. Maandag ochtend ben ik heel vroeg op de manege (i.v.m. de tombola Knipoog )...misschien kan je dan rijden. Ik spreek je nog wel.

Enneh...komen jullie zaterdagavond ook naar het SKIHUT feestje?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:37

meelen schreef:

NIEMAND????

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:21

LIQUITA schreef:
Shenavallie schreef:

Geeft niks hoor!!! en ja natuurlijk mag je dat lenen, komt goed. Maandag ochtend ben ik heel vroeg op de manege (i.v.m. de tombola Knipoog )...misschien kan je dan rijden. Ik spreek je nog wel.

Enneh...komen jullie zaterdagavond ook naar het SKIHUT feestje?

Ik niet, ik moet nl. de volgende ochtend een M1 proef rijden in Kwadijk Tong uitsteken Clown
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 12-04-07 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:21

meelen schreef:
meelen schreef:

NIEMAND????

Ik heb geen idee!

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:31

in april wordt er in elk geval voor de B proef 5 en 6 gereden, maar ik weet niet welke manege Veldt kiest.
meestal de eerste, dus in dit geval 5

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:17

natuur5D schreef:
in april wordt er in elk geval voor de B proef 5 en 6 gereden, maar ik weet niet welke manege Veldt kiest.
meestal de eerste, dus in dit geval 5

OK, ik zal het doorgeven.
Thnx

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:27

Ik ga eerst zaterdag chocolade maken (of bonbons, mmmm Tong uitsteken ) in één of ander dorp, en als ik een beetje op tijd terug ben kom ik nog wel naar de manege hoor. Ik ben niet zo'n kantineganger maar dit lijkt me leuk! Wie nog meer?

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:30

Ja, die had iets met 1 been wat niet goed was. Een tumor als ik mij niet vergis. (maar dat weet ik dus niet zeker)[/quote]
Samantha vertelde mij dat ze een probleem met haar rug had. Verdrietig[/quote]

Ik heb het nog even nagevraagd bij Sanne, en het was idd. haar rug.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:12

Shenavallie schreef:
Ik niet, ik moet nl. de volgende ochtend een M1 proef rijden in Kwadijk Tong uitsteken Clown

Dat is nog niet zeker, misschien moet je wel s'middags...dat hoor ik vanavond Haha! .

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:25

LIQUITA schreef:
Shenavallie schreef:

Dat is nog niet zeker, misschien moet je wel s'middags...dat hoor ik vanavond Haha! .

HA HA HA, dat is goed hoor! Ik heb de hele zondag vrij! Haha!