Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Re: Pannekoek hier & daar,voor je het weet is deel 16 klaar|RSVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:57

Niemand zegt dat dat niet kan hoor Melanie ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:59

morgen vroeg uitbed |(

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:02

@Kirsten: leuk dat je meegaat doen met springwedstrijd!!! Denk dat ik de volgende keer ook mee ga doen. Frans vond dat ik allang had moeten meedoen :') maar het ging zo goed het springen :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:52

ME KONIJN IS EEN AAAAP

(ze hing aan der kooi aan de zijkant, omdat ze de sprong niet redde)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:02

Manon, ook al verzorg je geen paardjes meer mag je ook nog wel hier blijven kletsen hoor! :D
En wat dat pony kopen betreft, gewoon doen wt jij denkt dat goed is!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:26

Sluit me aan bij Noortje :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:35

Pff ik ga afsluiten, heb helemaal vierkante ogen van het kijken naar het beeldscherm voor me verslag.
Ben ook een beetje in de war dus het is tijd om af te sluiten en morgen weer verder te gaan :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 22:52

Romana01 schreef:
@Kirsten: leuk dat je meegaat doen met springwedstrijd!!! Denk dat ik de volgende keer ook mee ga doen. Frans vond dat ik allang had moeten meedoen :') maar het ging zo goed het springen :P

Yes haha, komt goed uit deze keer. Zaterdag nog effe oxers oefenen en we zijn er klaar voor :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:09

Morguh. Twee drukke dagen voor de boeg!! Zometeen spullen pakken want slaap vanavond bij me broer want we gaan zaterdag weer vroeg weg. Vanmiddag kindtie nog een keer rijden en paardjes wassen en tuig vetten. alles op stal ff klaar n voor zaterdag. zaterdag eerst met linda mee naar hierden daar start zij twee paarden in de L1. Dan terug naar stal paarden omruilen en dan gaan we op weg naar wezep waar sabrina en ik in de b rijden en lin in de M1.
Word een heeeeele lange dag.. maar wel leuk!! Dus zal ff niet zoveel zijn hihi

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:05

Sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen! Ik ben opzoek naar een manage/stal/vereniging in Almere en kwam via Google uit op dit topic. Ik heb al een oproep op Bokt geplaatst (nog zonder reactie) [MA] Manege, vereniging of stal voor "gevorderde ruiter" Almere. Maar kunnen jullie misschien meer vertellen over RSVA (de manege)? Wat zijn jullie ervaringen? En raden jullie de manege aan voor een ‘twintiger’ met (voldoende) rijervaring?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:34

Ik denk dat je beter weer en verzorger/hoogtijd paard kan zoeken.ik twijfel of jij nog genoeg uitdaging bij een manege vind

Mar wel je echt oo een manege dan denk ik dat belle het meeste bij je past.vooral om dat je wilt springen en buiten ritten wilt maken.ik ben altijd erg tevreden geweest over de springelessen, en heb daar in een jaar veel geleerd

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:53

Manon_S schreef:
Ja is ook zo, zeker om goed rekening mee te houden vooral met de natte dagen.
Dat klopt Sabine, erg jammer is dat.

Stadsweide hebben nooit onder mogen verhuren, maar doen/deden het wel..

Tjaah als je een shetlander leuk vindt en je kan alles rond krijgen, moet je het vooral doen!
Maar ik denk dat je serieus bij jezelf moet nagaan of je er wel 'genoeg' aan hebt?
Tuurlijk kan een shetlander veel, maar rijden zal niet echt gaan..
Rijden is niet alles, zo bedoel ik het echt niet, maar wel een belangrijk en leuk gedeelte van paarden.

Ik zal persoonlijk(als ik het geld weer zou hebben) voor een 'normaal' paard gaan. Daar kan je ook al
die dingen mee en rijden. Kosten ben je toch kwijt, dus vraag mij af of het elkaar veel ontloop(hier in de randstad dan he?! Als je eigen weide hebt dan is het wat anders..)

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:55

Pebbs schreef:
Morguh. Twee drukke dagen voor de boeg!! Zometeen spullen pakken want slaap vanavond bij me broer want we gaan zaterdag weer vroeg weg. Vanmiddag kindtie nog een keer rijden en paardjes wassen en tuig vetten. alles op stal ff klaar n voor zaterdag. zaterdag eerst met linda mee naar hierden daar start zij twee paarden in de L1. Dan terug naar stal paarden omruilen en dan gaan we op weg naar wezep waar sabrina en ik in de b rijden en lin in de M1.
Word een heeeeele lange dag.. maar wel leuk!! Dus zal ff niet zoveel zijn hihi

spannend! Wel intensieve week voor jullie allebei!
En lekker afsluiten met een moooie wedstrijd.. :D

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:22

Romana01 schreef:
Ik denk dat je beter weer en verzorger/hoogtijd paard kan zoeken.ik twijfel of jij nog genoeg uitdaging bij een manege vind

Mar wel je echt oo een manege dan denk ik dat belle het meeste bij je past.vooral om dat je wilt springen en buiten ritten wilt maken.ik ben altijd erg tevreden geweest over de springelessen, en heb daar in een jaar veel geleerd

Bedankt voor de tip, ik ben ook van plan (op termijn) op zoek te gaan naar een bijrijdpaard (toevallig iemand opzoek?). Alleen leek het me leuk (ook om mensen te leren kennen) om op een manege/vereniging te starten.

Geven ze ook specifiek springlessen? Misschien ga ik volgende week dan even een kijkje nemen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:32

Springlessen worden op woensdagavond gegeven. Als je interesse daar ligt is het zeker wel leuk voor je!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:33

ja, ze geven woensdag om half 6 en om half 7 gemengt (de ene week dressuur, andere week springen) (ik rij in de half 7 les ^^ ) en om half 8 is de spring les :P

Ze zoeken behoorlijk wat mensen 18+. Volgens mij zoeken ze ook nog voor een paard was op de manege gestald staat een bijrijder :) .

De manege is zeker weten gezellig! en je leert er veel mensen kennen!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:06

@ Kirsten D: Paardrijden is zeker leuk, dat kan inderdaad niet op een Shet.
Maar voor mij is dit niet zo belangrijk meer, het is dat ik Sky een tijdje reed maar anders had ik jaren niet meer gereden.
Ik vind dingetjes leren en dingetjes doen het leukste.. Ik ging met 1 van de Arabiertjes ook naar de amateurkeuring die ik een tijd geleden verzorgde. Moest ik haar leren opstellene etc. Dat vond ik echt zoo leuk! Helaas was het na een paar maanden afgelopen met het verzorgen.

Maar aan zulke dingen merk ik dat ik dat net zo leuk vind als rijden en soms wel leuker.
Lijkt me zo leuk om aan een keuring of show mee te doen en je eigen pony of paard voor te brengen.
Het dier vanalles leren. Ik zie vaak op youtube filmpjes van meiden die hun pony van alles leren en kunnen er zoveel mee doen!

Twee jaar terug toen ik Slash en Dotje verzorgde vond ik dat ook goed genoeg.
Dacht helemaal niet aan rijden. Ik ging met ze naar het strand, door de bossen wandelen, naast de fiets met ze, longeren, rennen etc. Ben denk ik meer van het tutten en dat soort dingen. Rijden is altijd een leuk extraatje maar voor mij niet zo nodig.

Misschien over een aantal jaren dat ik dan voor een groot paard ga waar ik ook op kan rijden.
Wie weet.. Maar voor nu hoeft het voor mij nog niet.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:09

Zoo ik ga even bijlezen , ik zal jou zo ook even pben bianca want ik ga ook opzoek naar een bijrijder voor anouk :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:13

@ manon als jij gewoon de mogelijkheid om een shetje te nemen heb gewoon lekker doen als je daar gelukkig van word :) . Een shet heeft meestal niet elke dag beweging nodig dus als hij soms 2/3 dagen in de week stil staan zal dat echt niks uitmaken . Gewoon lekker tutten & vrijheids dressuur en misschien nog ander werk met hem doen is meer dan genoeg . Mijn anouk staat nu ook al een tijdje stil omdat ik geen goed zadel heb en echt longeren ben ik ook maar mee opgehouden want dat vind ze gewoon niet leuk .
Dus nu wandel ik met der als het weer der toe laat tot ik een nieuw zadel heb gevonden

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:14

Ik vind het tutten en dingen net zo leuk :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:21

Ben nu beetje aan het rondkijken op internet naar wat er aan wordt geboden qua Shetjes en minipaardjes.
Heb nog niks gezien waarvan ik denk ooh die moet ik hebben :P .

Wil graag namelijk een ''luxe'' Shet. Niet zo'n grof en breed gebouwde.
Gaat lastig worden denk ik want dan ga ik al gauw richting de Amerikaanse minipaarden, en die zijn duuuuur!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:24

Manon_S schreef:
Ben nu beetje aan het rondkijken op internet naar wat er aan wordt geboden qua Shetjes en minipaardjes.
Heb nog niks gezien waarvan ik denk ooh die moet ik hebben :P .

Wil graag namelijk een ''luxe'' Shet. Niet zo'n grof en breed gebouwde.
Gaat lastig worden denk ik want dan ga ik al gauw richting de Amerikaanse minipaarden, en die zijn duuuuur!

Misschien een is een a pony welsh wat meer voor jou dan die zijn over het algemeen luxer en niet heel veel groter dan een shetje :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:34

Zijn die echt niet veel groter dan een Shet? Dacht altijd dat die maat rond de 1,20 zat.
Shetjes zijn vaak wel rond de 90 cm dacht ik. Verschilt natuurlijk ook wel veel.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:38

Nee hoor je heb ze ook rond de 1 meter 1,10 maja een grote shet is ook rond de 1 meter :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:42

Ja dat is waar haha :P .
Het is echt lastig om een leuk aansprekende pony te vinden.
Vooral nu in deze periode, met al die wollige kleine mini's :P .