RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:11

Astor schreef:
Jammer dat El & Noor allebei niet mee deden vandaag.
Mooi dat Mariska en Rocky goed gingen samen :D
Manon: Ik heb alles al doorgelezen, gewoon hardop en was best snel klaar.
Ga zo nog even de belangrijke punten etc opschrijven en dan vind ik het wel best.
Mel: Klinkt allemaal erg leuk van Fanny zeg! Maar wie was dat nou ookalweer precies?
Een paard die daar op stal staat toch, die jij nu mag rijden? :o
Hoor zoveel namen steeds :P

Me kamer is trouwens bijna weer helemaal opgeruimd. Heb alles netjes afgestoft, en met een nat doekje afgenomen.
Moet zo nog even het 1 en het ander opruimen en daarna even stofzuigen.
Ook nog even onder de zonnebank en daarna lekker douche!
En dat was mijn dag hahaha :P

Ik heb het nu 2x doorgelezen.
En 1x heb ik ook hardopgelezen.

De meeste dingen blijven niet in mijn hoofd, maar veel dingen van Hoofdstuk 2 weet ik wel een beetje.
Het is echt zoveel wat je dan in 1x in je hoofd moest stampen :P .

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:15

Astor schreef:
Hahhahaha, agjaaa oudere paarden worden juist snel mager. Dus beter te dik als te dun :D
Maar ze klinkt erg leuk! En hoe gaat het met jou en Rambo nu?

Zullen we dat stuk maar even overslaan? O:)

Haha.. nee, gaat niet zo. Gisteren helemaal niet. Om te |(

Astor

Re: RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 15:23

Ja we zullen het wel even overslaan dan! Zal vast wel beetje gevoelig liggen.
Maar jullie komen er vast wel boven op meis! Iedereen heeft zijn diepte punten.
En jullie gaan er samen weer bovenop komen :+:

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:26

Bedankt voor het praten, You know what I mean :+:

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:35

Whaha paard rijden is niet alleen rozegeur en manen schijn mel :) :P

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 15:37

Geen dank wiijfie! We hadden het even nodig :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:43

Annie_ schreef:
Whaha paard rijden is niet alleen rozegeur en manen schijn mel :) :P

Was het maar waar... :=

Ik ga even naar Erna. :+:

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:52

Ik ga maar eens een ''leesbreak'' nemen.
Word er nu zo gek van dat ik na 7 uur weer ga lezen.
Anders heeft het ook geen zin := .

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 17:54

Dit is onze nieuwe auto, die we sinds vorige week hebben :D
Afbeelding

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:57

Oehh ziet er leuk uit :D .

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:58

Mooie auto! :oo

Ben nog bij Erna! :D
Dinsdag gaan we -als het mag van Wim- Samen rijden! :D
Ik op Rambo, zij op Fenny! Gaan we lekker het bos in!

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:04

Melanie_B schreef:
Jane_ schreef:
Aaah Mel!
Je verpest hem helemaal niet :+:

Niet zo negatief denken, ik heb ook wel is met Phil gehad van het gaat nooit meer lukken, maar dat is een soort van rijdip waar je doorheen moet! komt helemaalin orde.

En hoe zorg jij er dan voor dat het weer beter gaat?
Wissel je meer af, rijden, longeren, rijden ofzo?? Of blijf
je er hard aan werken??

Nou ik rijd gewoon door, verander iets aan me rijden. Pak meer oefeningen.

Wat ik deed is eigenlijk, weer beginnen bij het begin :o
Zoals ik haar in het begin reed.
Ik denk dat Phil gewoon zoveel moeite had dat ik er ineens wat meer ging oppakken en meer dressuurmatig ging rijden. Dat ze het op een gegeven moment gewoon niet begreep en dat ze het daarom niet meer wilde doen.
Dus gewoon lekker lang en laag een half uurtje rijden deed ik dan. Want ze had er na een half uur zat van. Spierpijn enzo.
Dat respecteerde ik en ik legde mij daarbij neer. Naarmate steeds meer oppakken en weer wat meer van der vragen. En zo zijn we eigenlijk tot de dag van vandaag erg lekker bezig :+:

Ieder paard is anders, maar belangrijk is dat je hem/haar respecteert en gaat bedenken wat zou hij/zij op dit moment voelen of willen. Het klinkt heel stom, maar ik heb er veel aan gehad :o

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:08

Jane_ schreef:

Ik denk dat Phil gewoon zoveel moeite had dat ik er ineens wat meer ging oppakken en meer dressuurmatig ging rijden. Dat ze het op een gegeven moment gewoon niet begreep en dat ze het daarom niet meer wilde doen.
Dus gewoon lekker lang en laag een half uurtje rijden deed ik dan. Want ze had er na een half uur zat van. Spierpijn enzo.
Dat respecteerde ik en ik legde mij daarbij neer. Naarmate steeds meer oppakken en weer wat meer van der vragen. En zo zijn we eigenlijk tot de dag van vandaag erg lekker bezig :+:

Ieder paard is anders, maar belangrijk is dat je hem/haar respecteert en gaat bedenken wat zou hij/zij op dit moment voelen of willen. Het klinkt heel stom, maar ik heb er veel aan gehad :o

Denk dat ik het wel een beetje begrijp.. :j
Maar doorrijden is bij mij geen optie.. ik word dan zo boos, gefrustreerd en verdrietig, (verdrietig
alleen zaterdag dan) en dan lukt het gewoon niet meer. Zaterdag stapte ik hem ook gelijk uit
toen ''de bom'' was gebarsten want als ik dan was door blijven gaan rijden, was ook niet eerlijk
tegen over hem.

Tsja, beetje lastig dat Phil & Rambo zo van elkaar verschillen :P met dit soort 'oplossingen'.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:14

Melanie_B schreef:
Jane_ schreef:

Maar doorrijden is bij mij geen optie.. ik word dan zo boos, gefrustreerd en verdrietig, (verdrietig
alleen zaterdag dan) en dan lukt het gewoon niet meer. Zaterdag stapte ik hem ook gelijk uit
toen ''de bom'' was gebarsten want als ik dan was door blijven gaan rijden, was ook niet eerlijk
tegen over hem.

Tsja, beetje lastig dat Phil & Rambo zo van elkaar verschillen :P met dit soort 'oplossingen'.

Maar dan zal ik je eerlijk zeggen, lig de fout bij jou.. :o
Niet onaardig bedoelt, maar jij word boos omdat hij het mogelijk niet snapt maar het wel probeert en omdat het hem niet lukt wil die er onder uit komen door te gaan klieren!
Dat deed Phil ook altijd. Dan hebben ze of spierpijn omdat ze beetje vast zitten of hij begrijpt het gewoon niet.
Jij moet leren rustig te blijven, is heel moeilijk, want ik ben ook zo ik werd ook kwaad. Maar dan ging me bedenken van waarom doet ze het niet, wat wil ze nou? Phil had er gewoon zon moeite mee, omdat iedere dag zo druk bezig te zijn met rijden. En intensief dat ze het eerst allemaal moest gaan verwerken voor dat ze verder kon. Ik heb haar die tijd gegeven, en nu snapt ze dit, en gaan we nu weer stapje voor stapje wat anders doen. En weer geef ik haar de tijd. Ik wilde teveel van haar op dat moment en daar had ze moeite mee.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:18

Jane_ schreef:
Niet onaardig bedoelt, maar jij word boos omdat hij het mogelijk niet snapt maar het wel probeert en omdat het hem niet lukt wil die er onder uit komen door te gaan klieren!
Dat deed Phil ook altijd. Dan hebben ze of spierpijn omdat ze beetje vast zitten of hij begrijpt het gewoon niet.
Jij moet leren rustig te blijven, is heel moeilijk, want ik ben ook zo ik werd ook kwaad. Maar dan ging me bedenken van waarom doet ze het niet, wat wil ze nou? Phil had er gewoon zon moeite mee, omdat iedere dag zo druk bezig te zijn met rijden. En intensief dat ze het eerst allemaal moest gaan verwerken voor dat ze verder kon. Ik heb haar die tijd gegeven, en nu snapt ze dit, en gaan we nu weer stapje voor stapje wat anders doen. En weer geef ik haar de tijd. Ik wilde teveel van haar op dat moment en daar had ze moeite mee.

De fout zal ongetwijfeld meer en deel bij mij liggen, maar het is niet het klieren onder de oefeningen. (Ja, alleen met wijken, en dat zal ook mijn fout wezen. :j ) alleen zoals met die plassen die hij dan niet door wilt.. daar wordt ik echt boos om. Heb hem voor ''straf'' laten halthouden middenin de plas, vervolgens weer ernaar toe gereden en dan springt hij erover heen en dergelijke.. tis heel lastig om uit te leggen. ;)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:20

Dat met plassen hebben heel veel paarden. Ze kunnen de diepte ervan ook niet inschatten.
Maar waarom zet je hem als straf middenin de plas?
Kun je dan niet beter geduldig Rambo naar de plas laten gaan en hem de tijd te geven? En wanneer hij de plas in gaat hem duidelijk belonen?
Dan moet je er ook niet nog een keer gaan, dat hij erin heeft gestaan is al goed.
En dus elke keer wanneer je dus een plas tegen komt hetzelfde herhalen.

Zo denk ik er althans over.. ;)

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:24

Melanie_B schreef:
Jane_ schreef:

De fout zal ongetwijfeld meer en deel bij mij liggen, maar het is niet het klieren onder de oefeningen. (Ja, alleen met wijken, en dat zal ook mijn fout wezen. :j ) alleen zoals met die plassen die hij dan niet door wilt.. daar wordt ik echt boos om. Heb hem voor ''straf'' laten halthouden middenin de plas, vervolgens weer ernaar toe gereden en dan springt hij erover heen en dergelijke.. tis heel lastig om uit te leggen. ;)

Dat is dus typisch gedrag als ie het moeilijk heeft. :o
Phil deed dat ook met plassen!
Dan zoekt ze gwoon iets om onder het werk uit te komen. Ook normale oefeningen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:24

Manon_S schreef:
Dat met plassen hebben heel veel paarden. Ze kunnen de diepte ervan ook niet inschatten.
Maar waarom zet je hem als straf middenin de plas?
Kun je dan niet beter geduldig Rambo naar de plas laten gaan en hem de tijd te geven? En wanneer hij de plas in gaat hem duidelijk belonen?
Dan moet je er ook niet nog een keer gaan, dat hij erin heeft gestaan is al goed.
En dus elke keer wanneer je dus een plas tegen komt hetzelfde herhalen.

Zo denk ik er althans over.. ;)

Denk je dat ik dat niet eerst heb gedaan voordat ik hem er middenin heb gezet? :+

En uiteraard moet ik er nog wel een keer naar toe gaan. ;) Ik moet overal in de bak kunnen
rijden en moet geen gezodemieter met plassen van hem. :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:25

Jane_ schreef:

Daar geloof ik ook wel in. :j Hij wilt er gewoon onderuit van komen,
én hij vind het leuk. :+ Hij neemt me gewoon in de maling!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:30

Ik mag straks weer gaan leren...... jeej :+ .
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 01-03-09 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:32

Melanie_B schreef:
Jane_ schreef:

Daar geloof ik ook wel in. :j Hij wilt er gewoon onderuit van komen,
én hij vind het leuk. :+ Hij neemt me gewoon in de maling!

Jaa klopt. Hebben jullie geen binnenbak?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:33

Jane_ schreef:
Jaa klopt. Hebben jullie geen binnenbak?

Bij Remco..
Maar niet waar Rambo staat, dan hebben we alleen een buitenbak. :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:10

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:29

Hiiiiii

Manon (en Melissa?) succes met leren hè! Neem wel genoeg pauzes he :)

Mel jullie komen wel weer uit die dip. Verlies je geduld niet en geef je paard wat ruimte en de tijd.

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:39

Melanie_B schreef:
Jane_ schreef:

tegen over hem.

Als ik dat heb stap ik af doe ik er aan de longe bijzet er even op lekker uit laten raze het paard en dan er weer op gaan zitten.

Is je paard los jij afgecoold en kan je weer opnieuw alles op pakken :)