Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 11:45

Nee dat had ze ook wel verteld toen we daar naar buiten gingen. Daarom kijk ik het ook nog even aan wat ik ga doen..

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:45

Je kan morgenmiddag nog mee naar buiten. Het wordt dan supermooi weer...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:13

het wordt zeker mooi weer *\o/* Ik denk dat ik zondag ook met Mazzeltje in het bos te vinden ben.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:05

Even een foto van Sarah van 3 dgn terug;
Afbeelding

ze heeft sinds ik de foto gemaakt heb harsdrupjes aan dr uier
en ligt veel plat en stapt alleen nogmaar..
Hoop dat ze vandaag bevalt dan ben ik erbij !
houd jullie wel op de hoogte.

Grtjss Tineke

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:09

:oo Wat een buik zeg. Zitten er geen twee in? Wel spannend hoor :)

Ik heb een afspraak gemaakt om volgende week met stalgenoot naar het strand te gaan :#

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:31

en dan naar het strand met Mazzel ;)

Zo lekker autorijden en dan shoppen.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:25

*kijkt stiekem om hoekje* Mag ik ook weer meepraten? :D

Fenn, ik vind je loesje onderschriften telkens weer geweldig :j Vooral de marco polo :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:50

djoni, dankje :) die vond ik zelf ook een van de leukste :D Maar je moet afwisselen, vind ik dan ;)

en tuurlijk mag je weer meepraten :) Wat ga jij van de zomer trouwens doen?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:02

Chlotje is hier :D Ze ging met haar vriendje een weekendje naar Lisse (lisse ook echt, niets te beleven daar! Maar Noordwijk is wel erg leuk :j ) en aangezien ik Mazzel heb vandaag, kan ze even mee paardenlucht snuiven ;)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:41

*heeft een beetje het gevoel tegen zichzelf te praten := *

Maar het was verrassend leuk op stal :D Eerst een korte rondleiding gegeven (even onze shire laten zien :') ) en toen hoofdstelletje ingedaan bij Mazzel en Charlotte hem een stukje buiten laten stappen (en een inimini drafje). Haar vriendje had het al snel gezien en we hebben het op een kort rondje gehouden. Toen terug opstal pony even in een paddock gedumpt en toen hoorden we dat er een keizersnee uitgevoerd ging worden :oo Zo even opstal bij een van de schapen. Vastgebonden op een tuintafeltje, geschoren, plaatselijk verdoofd en toen kwam er zo een lammetje uit... Na reanimatie leeft ie ook nog :) en schaap heeft het ook overleefd allemaal. Was wel heel gaaf! (en Chlots vriendje vond dat dan wel weer tof om eens mee te maken). Heel erg gaaf.
Verder nog hier thuis geluncht en ponykampherinneringen opgehaald. Erg leuk, we deden erg ons best om het ook over andere dingen te hebben zodat Charlotts vriend ook mee kon praten, maar we dwaalden toch telkens weer af tot het weer over paarden of het Lamoen ging. Tja, niets aan te doen.
Nu is Charlot weer opweg naar ulft :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:53

Zo fenn jij hebt wel weer wat mee gemaakt :O
Ik heb niet zo veel meegemaakt :P hele weekend gewerkt enzo al weer.

Volgende week zondag een week van huis stage lopen op een kraamkliniek. Daarna een week vakantie naar Belgie

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:21

Wat leuk dat Charlotje bij je op bezoek was, Fen :)
En wat spannend van die keizersnee, ik heb het nog nooit bij een schaap meegemaakt!

Marjolein, wat leuk, die stage. En op vakantie, waar gaan jullie heen in Belgie? Ardennen?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:21

Hee Djoni trouwens :D :wave:

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:20

Nou, het was heel vreemd hoor die keizersnede. Gewoon even op de spuitplaats en het ging heel anders dan ik gedacht had. Maar wel super interressant om mee te maken.
Charlot wist trouwens niet eens dat ze bij mij op bezoek kon, ze ging met haar vriendje een weekendje naar zee en toevallig woonde ik haast naast het hotel :)

en Marjolein, klinkt inderdaad als een leuke stage :j :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:31

Fenn schreef:
:oo Wat een buik zeg. Zitten er geen twee in? Wel spannend hoor :)

Ik heb een afspraak gemaakt om volgende week met stalgenoot naar het strand te gaan :#

en die afspraak is verzet |o _-:( %) #) -O-
School moet zo nodig voor die middag pws'presentaties plannen. Rotschool. Nu maar een nieuwe afspraak maken. Verdorie.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:22

Balen zeg, stomme school altijd (denk ik ook met enige regelmaat hoor) :=

Tineke, nog geen veulie?

Ik heb een keizersnee trouwens alleen nog maar meegemaakt bij een kat en bij een koe, hoor. Je moet er maar net bij zijn als het gebeurt natuurlijk. Die kat was op stage bij de DA, erg spannend, ik stond er naast om de kittens op te vangen en 'tot leven te wekken' althans zo voelde het. Met een handdoek net zo ruig wrijven tot ze beginnen te mieuwen. Helaas moesten er meteen daarna twee van de vijf worden afgemaakt (eigenaresse wilde er maar twee houden). Ik ben daar nog wel een middag stil van geweest, in eerste instantie vond ik het echt een wrede beslissing die gemaakt moest worden - juist die katjes die ingeslapen moesten worden zaten vol leven :\
Daarna heb ik wel besloten dat ik het een goede zaak vond, eigenlijk. Die beestjes is een leven vol onzekerheden bespaard (het waren Maine Coon kruisingen en dus erg gewild om hun uiterlijk, en wie weet wat voor omzwervingen ze hadden hemaakt op Marktplaats), de moeder was erg jong en zwak en kon twee kittens wel aan, maar vijf niet. De overgebleven twee mochten bovendien hun hele leven bij de eigenaresse blijven.

Dat met die koe was op stal bij een oud verzorgpaardje van Rosa en mij. De eigenaar was vleesveehouder en had dus een dikbilkoe die moest bevallen, maar omdat die kalveren doorgaans te groot zijn om via de normale weg te komen, moest het met een keizersnee. Mevrouw koe stond, terwijl Rosa en ik in een hoekje zaten te kijken met grote ogen, midden in de stal (die niet eens even was uitgemest := ) in zo'n soort opvoelbox en werd alleen plaatselijk verdoofd. Bizar hoor, dat er een koe die nog op haar poten staat half doormidden wordt gesneden althans zo zag het eruit :=
Hoop bloed en smerigheid kwam eruit, en een uit de kluiten gewassen kalf. De boer deed het ook gewoon zelf, je bedenkt het niet :=

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:42

Nee heb NOG geen veulentje !!

keizersnede heb ik alleen gezien bij koeien
een paar keer al en dan mocht ik de koe na de tijd hechten
dat was best mooi werk !
(alleen al even ''rondvoelen'' binnen in de koe vond ik al super intressant !)

Ik laat jullie wel weten als Het geboren is..
Grtjs Tineke

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:54

Een keizersnede, doen ze dat ook bij dieren? Dat wist ik niet eens. Lijkt me heel interessant om mee te maken :j

En nee, weet nog niet wat ik van de zomer wil doen^^ Ben nog aan het overleggen met Martine :j

Afgelopen zaterdag is Donna bij ons aangekomen, een wat verwaarloosde hackney: [VVDD] Donna, kneusjespaard veilig aangekomen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:56

Spannend hoor!

en ik baal inderdaad, hhhms gelukkig is er wel ander leuk paardennieuws. Daar baal ik ook over, maar dan op een positieve manier. Waarom was dit niet vorig jaar gebeurd?

Dat lijkt me ook heel raar hoor Tessel dat de boer zelf even zo'n koe opensnijdt. Dan floeps, een kalf eruit. Heftig :j

School ben ik trouwens heel erg klaar mee op het moment. Tentamencijfers zijn ook niet je van het, mis de motivatie. Hoe krijg ik die terug?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:38

Zwartwitje schreef:
Wat leuk dat Charlotje bij je op bezoek was, Fen :)
En wat spannend van die keizersnee, ik heb het nog nooit bij een schaap meegemaakt!

Marjolein, wat leuk, die stage. En op vakantie, waar gaan jullie heen in Belgie? Ardennen?

Ja het lijk mij ook super leuk :) Alleen is het er wel een bende haha maarja dat is niet zo gek als je helemaal alleen 100 paarden moet doen. Verder worden daar de paarden ook geinismineerd enzo,, Dus ben benieuwd wat ik daar allemaal ga zien.

Ja we gaan na de Ardennen met pa/ma/broertje/zusje/opa/oma en een vriendin van mij in een huisje. De laate keer dat we daar waren waren mn broertje en zusje (k dacht 4) en toen had opa een conjackje op tafel staan. En mijn broertje dacht dat het appelsap was :D Dus die dronk dat in 1 slok op
NOu je raad al wat er toen gebeurde :(:) Hij is het trouwens nooit meer vergeten :+

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:41

Hahaha.. wat een verhaal :') _O-

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:11

Geniaal :))
Zo heeft mijn zusje een keer haar limonade aangelengd met wodka, omdat ze dacht dat dat koud water uit de koelkast was :')

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:51

Heej allemaal,

Was ik ook weer...
Keizersnede bij schaap en koe heb ik beide al eens gezien. Ik was vroeger altijd op de boerderij te vinden. Vond het supergaaf. Bij het schaap was het omdat het een tweeling was, een van twee heeft het toen niet overleefd. Was wel erg indrukwekkend.
Heb het de laatste tijd erg druk gehad. Veel gedaan met de paasdagen. Familie, dierentuin, paardrijden enz enz.

Gelukkig nu allemaal weer wat rustiger!

@ Majo, hij heeft vast lekker geslapen...
@ Fenn: ik lees alles wel hoor!
@ Tineke: Nog geen veulie??? Je geduld wordt wel op de proef gesteld hoor!
@ djoni: tuurlijk mag je weer meepraten!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:10

superfries schreef:
@ Majo, hij heeft vast lekker geslapen...

Haha enige wat ik nog weet was dat hij in de kamer stond te schreeuwen HELP MN TONG STAAT IN BRAND!! :+

Vandaag na Stage geweest,, en toch wat leuks gevonden :D De hond (dodo) had wat in z'n bek. NOu nadat hij het had losgelaten zagen we dat het een klein eendje was. Zo schattig ik heb um mee na huis genomen omdat er geen anderen waren. NOu heeft ie net kennis gemaakt met de kippen maar dat ging nog niet helemaal zo als het moest :(:) Nu zit ie in de "reis"mand (zo'n katten ding) en probeert ie daar uit te ontsnappen :P

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:24

geheh, kleine eendjes Majo. Niet te houden :n . Iris had er ook een keer eentje en die ontsnapte overal uit.

en Marian, wel een leuke drukke tijd lijkt me?

Mijn mp3speler is trouwens kaduuk :(:)